Skocz do zawartości

BMW [F34] retrofit zegarów


cezgal

Rekomendowane odpowiedzi

Hej, od dobrych kilkunastu miesiecy czytam to forum, czas na pierwsze pytanie. Posiadam 3GT z podstawowymi zegarami, planuje dokupić, sportowe nieco rozszerzone 6WA. Moje pytania:

1. Czy bedzie wiązało się to z dużymi modyfikacjami we wiązkach kabli? (brak  Head up)

2. Czy da się dołożyć funkcję zczytywania znaków drogowych?

3. Temat legalizacji - czy zgłaszał już ktoś wymianę zegarów na stacji diagnostycznej?

Z góry dzięki za odpowiedzi!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Akurat jeśli czytasz forum to zauważyłbyś, że są o tym dziesiątki tematów...

Do 6WA/6WB potrzebujesz dołożyć światłowód pomiędzy navi a licznikiem - chyba że jest 🙂.

Możesz kupić licznik pod Headupa - wtedy ma 2 światłowody i jednego nie podłączać.

Kupujesz licznik, znajdujesz magika który czyści pamięć EEPROM z VIN i przebiegu i masz licznik jak nowy fabryczny. Kodujesz auto pod 6WA. Po podłączeniu zaciąga przebieg z auta.

Do odczytywania znaków potrzebujesz KAFAS, jak nie masz (co oczywiste) to albo dokładasz albo zakładasz emulator SLI który prędkość zaciąga z map - czy to działa dobrze to nie sądzę.

 

I pomyśleć, że kiedyś sprzedałem 6wa za 200zł 😄

Edytowane przez Kuj0n

spacer.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wielkie dzięki za odpowiedź! Nie ukrywam, że najbardziej szukam odpowiedzi na pytanie numer 3, pare lat temu zamieniłbym po prostu zegary i dziękuje, zrobione.

Od kąd prawo się zmieniło, chyba nie można od tak sobie zmieniać liczników, a sama zmiana może być dokonana tylko w dość restrykcyjnych przypadkach (uszkodzenie), stąd moje pytanie o legalizacje, czy ktoś już sie w to bawił. 🤷‍♂️

Wydaje mi się, że informacja, że np: diody się przepaliły w starym mogłaby być uznana za "usterkę", ale fajnie byłoby dowiedzieć się od kogoś kto już przechodził taki proces.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Co chcesz zgłosić i legalizować jeśli nie zmienia się przebieg wyświetlany na liczniku?

Rozumiem jakbyś miał licznik z mechanicznym wskazaniem - wtedy jak najbardziej bo w cepiku nie będzie się zgadzać.

Chcesz to zgłoś, powiedz że licznik się zepsuł i tyle. Zapłacisz 100zł albo 50zł i nic nie zyskasz.

Edytowane przez Kuj0n

spacer.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale w czym Ty widzisz problem? Zmiany w prawie mają za zadanie wyeliminowanie wyłącznie patologie związaną z ingerencją w przebieg pojazdu. Dla CEPIK najważnejsze jest to, by przebieg był legit, diagnosty czy policjanta podczas kontroli nie interesuje to, czy masz licznik BASIC, 6WA czy 6WB. Przebieg ma sie zgadzać i tyle. 

Nikt Ci nie będzie weryfikował, czy Twoje zdanie "wymieniłem licznik bo stary sie zepsuł" jest prawdą. Jedziesz na SKP, zgłaszasz nowy przebieg, płacisz, wyjeżdżasz. 

 

Ale tak jak kolega wyżej napisał, przy "wyczyszczonym" nowym liczniku przebieg zaciąga z auta, więc po wymianie licznika masz nadal swój przebieg. Nie musisz szukać problemu tam gdzie go nie ma 😉 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chyba każdy kto miał okazję zderzyć się z machiną państwa woli już później dmuchać na zimne w kwestiach przepisów 😉

W takim razie nie pozostaje mi nic innego jak montować nowe zegary.

Dzięki za wszystkie odpowiedzi!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.