Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam wszystkich , pacjent f11 2.0 d 184km , skrzy ia ZF8HP. Od kilku dni pojawił się problem z falującymi obrotami silnika na włączonym biegu D lub R . Samochód na postoju przy wciśniętym hamulcu chce poruszyć pojazd w zależności który bieg jest włączony, na pozycji P lub N nie ma tego problemu obroty silnika nie falują . Czy ktoś miał taki problem? Dodam że rok temu w samochodzie wymieniałem już kompletną skrzynię i nowe sprzeglo  bo miało to być zdaniem mechanika przyczyną wibracji  karoseri przy prędkościach 100km/ h ( oczywiście wibracje nie ustąpiły) . Ps. Przebieg 320tyś.

Opublikowano
15 godzin temu, Tomek Gosia napisał(a):

 Dodam że rok temu w samochodzie wymieniałem już kompletną skrzynię i nowe sprzeglo  bo miało to być zdaniem mechanika przyczyną wibracji  karoseri przy prędkościach 100km/ h ( oczywiście wibracje nie ustąpiły) .

Po takim mechaniku to nic dziwnego, że coś się dzieje...

Opublikowano
Godzinę temu, Jack-Strong napisał(a):

W innym przypadku rewizja wyjdzie najtaniej. 

A co jeśli skrzynia np zapina biegi na 2 razy? Rozpędzając się powoli z lekkim gazem i trwa to około pierwsze 1-2km później już nie? Przy zmienianiu biegów przy ponad 2tys obr objawu nie ma lub jeśli jest gorąco na zewnątrz również objawu nie ma.
Inny objaw to przy małych obrotach, przy małej, stałej prędkości słychać jakby się ślizgało sprzęgło (jakby chciało zmienić bieg a nie może, bez falowania obrotów) 
 

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
6 godzin temu, Jack-Strong napisał(a):

było wiele razy na forum... używka tylko ma sens jak auto Idzie do żyda. W innym przypadku rewizja wyjdzie najtaniej. 

A to ja sie z Toba kompletnie nie zgodze. Te skrzynie bardzo rzadko sie psuja, dlatego ceny sa niskie. Wlasnie zakup uzywki ma sens i jest najtanszy. Malo kto potrafi naprawic dobrze taka skrzynie, o 4 lub 5 x wiekszych kosztach nie wspomne i pozniejszych problemach.

Oczywiscie wymiana skrzyni ma sens, gdy ktos ma uszkodzona skrzynie, a nie wtedy, gdy nieudacznikowi mechanikowi sie cos wydaje. 🙂

 

Opublikowano
10 godzin temu, gom3z napisał(a):

A co jeśli skrzynia np zapina biegi na 2 razy? Rozpędzając się powoli z lekkim gazem i trwa to około pierwsze 1-2km później już nie? Przy zmienianiu biegów przy ponad 2tys obr objawu nie ma lub jeśli jest gorąco na zewnątrz również objawu nie ma.
Inny objaw to przy małych obrotach, przy małej, stałej prędkości słychać jakby się ślizgało sprzęgło (jakby chciało zmienić bieg a nie może, bez falowania obrotów) 
 

pewnie pompa nie wydaję lub ubytek ciśnienie gdzieś jest...

Jack_Strong-
Opublikowano
5 godzin temu, mmw napisał(a):

A to ja sie z Toba kompletnie nie zgodze. Te skrzynie bardzo rzadko sie psuja, dlatego ceny sa niskie. Wlasnie zakup uzywki ma sens i jest najtanszy. Malo kto potrafi naprawic dobrze taka skrzynie, o 4 lub 5 x wiekszych kosztach nie wspomne i pozniejszych problemach.

Oczywiscie wymiana skrzyni ma sens, gdy ktos ma uszkodzona skrzynie, a nie wtedy, gdy nieudacznikowi mechanikowi sie cos wydaje. 🙂

 

powyżej masz żywy przypadek jak to jest w rzeczywistości... uzywka raz pochodzi rok raz dwa a raz 6 miesięcy... 

otóż 8hp się nie psują więcej czy mniej niż inne konstrukcje...  ze względu na swoją budowę (aluminiowe kosze, delikatne tłoki, panewki) się zużywają.

ZF  to dość proste automaty w naprawie ale drogie ze względu na cenę czesci ale i mentalność (często brak kasy) użytkownika który  zwleka z naprawą do samego końca kiedy auto traci napęd. Im wcześniej tym taniej.

  • Haha 1
Jack_Strong-
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Nawet mi sie nie chce wchodzic w te dyskusje, po przeczytaniu Twoich argumentow. Szkoda mi czasu, bo mysle ze bedzie bezproduktywna. ;) 

 

 

  • Lubię to 2
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
W dniu 9.04.2024 o 18:15, Tomek Gosia napisał(a):

Witam wszystkich , pacjent f11 2.0 d 184km , skrzy ia ZF8HP. Od kilku dni pojawił się problem z falującymi obrotami silnika na włączonym biegu D lub R . Samochód na postoju przy wciśniętym hamulcu chce poruszyć pojazd w zależności który bieg jest włączony, na pozycji P lub N nie ma tego problemu obroty silnika nie falują . Czy ktoś miał taki problem? Dodam że rok temu w samochodzie wymieniałem już kompletną skrzynię i nowe sprzeglo  bo miało to być zdaniem mechanika przyczyną wibracji  karoseri przy prędkościach 100km/ h ( oczywiście wibracje nie ustąpiły) . Ps. Przebieg 320tyś.

A skad wiesz ze to skrzynia?

Diagnostyka silnika/wtryski - zrobiona? I nic nie wyszlo ? 

Opublikowano (edytowane)

kupowanie ponad 10 letniego auta z przebiegiem 200tyś 😀😄 (realnym x2 często x3🤫) i oczekiwanie że remont automtu czy generalka silnika ( wtryski turbo rozrząd panew...) się nie przydarzą jest lekkomyślne. Takie wydatki trzeba nie stety zaplanować w domowym budżecie.

Co drugi post na forum "chiński zamiennik nie działa", "problemy po zamontowaniu używki" 

😄😀👍🏼 

Edytowane przez Jack-Strong
Jack_Strong-
Opublikowano
W dniu 10.04.2024 o 11:42, Jack-Strong napisał(a):

było wiele razy na forum... używka tylko ma sens jak auto Idzie do żyda. W innym przypadku rewizja wyjdzie najtaniej. 

Ty nie masz pojecia o czym piszesz...

b72b536e244610f0med.jpg
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
W dniu 16.04.2024 o 06:06, Jack-Strong napisał(a):

być może 

Zdecydowanie 🙂

  • ??? 1

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.