Skocz do zawartości

Problem z układem chłodzenia BMW 320d


Kacper021

Rekomendowane odpowiedzi

Witam 

Sytuacja dotyczy BMW g20 320dX rocznik 2019 (aktualnie 150 tys przebiegu). Samochód jest w moim posiadaniu od 3 lat. Przy zakupie samochód miał zrobiony chip tuning na 230km. W sierpniu ubiegłego roku z racji aktualizacji został on usunięty i ponownie zainstalowany. Od tamtego czasu do lutego 2024r. nie miałem z nim żadnych problemów. Pewnego dnia, po rozpoczęciu jazdy chwilę po tankowaniu po raz pierwszy zauważyliśmy  wzrost temperatury płynu chłodzącego i chwilę później wyświetlił się komunikat dotyczący zbyt wysokiej temperatury silnika. Od tamtego czasu podjąłem następujące kroki, które nie przyniosły rezultatów w usunięciu awarii:

1. Wymiana dwóch termostatów 

2. wymiana płynu chłodzącego 

3. pompa wody nie przecieka 

4. wymiana czujnika temperatury płynu chłodzącego 

5. szczelność chłodnicy spalin sprawdzana była w serwisie w listopadzie 2023r.

Co więcej zauważyliśmy że:

a) po uruchomieniu zimnego silnika i jeździe z wyższymi prędkościami błąd nie występuje 

b) błąd występuje tylko wtedy gdy ciepły silnik zgasimy (np. przy tankowaniu) a następnie uruchomimy i kontynuujemy jazdę. Wtedy po około 500m wzrośnie temperatura płynu, a za moment wyskoczy komunikat 

c) samochód podczas występowania błędu zmniejsza dostępną moc silnika

d) po zmniejszeniu prędkości, mającej na celu zmniejszenie temperatury i zniwelowaniu jej do wartości wskazanej (a więc optymalnej na skali) błąd już nie występuje (nawet przy jeździe z prędkościami autostradowymi), aż do ponownego jego zgaszenia, uruchomienia i kontynuowania jazdy.

Proszę o pomoc w diagnozie.

pozdrawiam 

Edytowane przez Kacper021
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...
  • 4 tygodnie później...
  • 3 tygodnie później...
  • Zasłużeni forumowicze
2 godziny temu, GrandeCzewa napisał(a):

220 - 230 KM normalny wynik dla 2.0d

Nie tej po lipcu 2019 roku na dwóch turbo. Ta z jedną turbo robiła 220-225KM.

 

43 minuty temu, Markok napisał(a):

a tylko 10-20 koni więcej lol.

Tak, wtryski tu są ograniczeniem

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
2 godziny temu, Randall napisał(a):

Czemu, większość tunerów robi 220-230 KM, w starym N47 184 KM miałem 226 KM zmierzone..

Tak, i B47 2.0d na JEDNYM TURBO też zrobi 220-225KM

Ale na dwóch - max. moc jest niższa osiągana. Chyba że zimą przy -15*C i na dodatkach do paliwa poprawiających oktanowość i paru 'myczkach'.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, luk_byd napisał(a):

Nie tej po lipcu 2019 roku na dwóch turbo. Ta z jedną turbo robiła 220-225KM.

Mówisz o różnicy w granicach błędu pomiaru więc osobiście nie posunął bym się o stwierdzenie że to nie możliwe lub źle zrobione.

Pozdrawiam

Jacek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć, nie, chiptuning nie był robiony, mi wystarczy te 190, ani za słabe, ani za mocne, ale jeśli chodzi o ten problem z przegrzewaniem niekiedy, to wczoraj udało mi się do tego dojść,
gruszka przy pompie ktora steruje tym zaworkiem co zamyka obieg płynu, na zimnym działa idealnie, ale jak się zagrzała po trasie, to niekiedy się przycinała w pozycji obiegu zamkniętego.
Jeżdżę na razie na odpiętym podciśnieniu z tej gruszki, wtedy obieg jest ciągle otwarty.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.