Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witam, dziś sprawdziłem płyn w chłodnicy i pod korkiem była maź taka jak masło, zauważyłem też że płyn jest tłusty w zbiorniczku, przeglądałem też inne fora i wyczytałem że może to być wina separatora oleju. Zauważyłem też że gdy chciałem dolać olej to przy odkręcaniu korka oleju wydobywał się taki syczący dźwięk, taki dźwięk jakbym odkręcał butelkę z wodą gazowaną… Czy mam powody do zmartwień czy to wina tylko tego separatora oleju? Chce jeszcze dodać że na korku wlewu oleju nie ma żadnej mazi a wszytsko co widać w środku jest czyste, nie się tam nie zbiera. Silnik pracuje normalnie, odpala szybko nie nie ma problemu z obrotami. Zauważyłem również że wiatrak załącza się odrazu tzn nie odrazu po odpaleniu ale po dodaniu gazu i już chodzi cały czas temp max do okola 80 stopni. Co do wiatraka to brak błędów w inpa. Z góry dziękuję za wszelkie porady i informacje na ten temat. Pozdrawiam 

Edytowane przez adamus0909
Opublikowano

Wymiennik ciepła olej/płyn chłodniczy albo uszczelka podstawy filtra oleju to najczęstsze przyczyny oleju w płynie. Wydaje mi sie ze odma z olejem w płynie nie ma nic wspólnego ale jak jest zatkana to ciśnienie w silniku bedzie powodować, znajomemu wywaliło cały olej z silnika przez to że odma się  zatkała. Co do wentylatora to brak mi wiedzy jak to jest w BMW bo jeszcze tego nie przerabiałem ale są auta które włączają wentylator na stałe jak jest coś niesprawne w obrębie układu chłodzenia, jakiś czujnik może uwalony.

Opublikowano (edytowane)

Dziękuję za odpowiedź:) Dziś auto pracowało normalnie, pojeździłem około 45 minut, temperatura do 99 stopni , wentylator załączył się prawidłowo gdzieś koło 96 stopni, nie włączył się odrazu tak jak miało to miejsce wczoraj. Poczekałem aż ostygnie żeby zobaczyć czy maż dalej powstaje na korku, wczoraj to co było to wyczyściłem w miarę dokładnie, dziś po odkręceniu korka od płynu chłodzącego zobaczyłem tylko minimalnie mała pianę na korku reszta była w porządku, pod korkiem od wlewu oleju też nic nie było. Zastanawiam się czy może to być spowodowane bardzo małymi i krótkimi trasami do pracy, mam tylko 7km do pracy i jeżdżę przez miasto, być może to wina nie dogrzewania silnika itp. Będę obserwował narazie i dam znać co dalej. Chce się też w tym tygodniu umówić do mechanika aby to sprawdzić, bo jednak to masło wczoraj a trochę tego było nie daje mi spokoju, tak chyba nie powinno się stać nawet na krótkich odcinkach tak mi się wydaje, ale nie znam się na tyle, tylko tyle co wyczytałem gdzieś na forach, co do oleju w zbiorniczku to chyba nie ma go tam, tylko na górze płynu widać takie jakby delikatnie jak w rosole ale delikatnie, jak sprawdzałem palcem ten płyn to się nie kleił ani nic nie wyczuwałem żadnego oleju, w kabinie grzeje normalnie nie czuć żadnych spalin itp. Chce jeszcze kupić ten tester na uszczelkę pod głowicą żeby wykluczyć ewentualne walnięta uszczelkę 

Edytowane przez adamus0909
Opublikowano

Update! Wczoraj robiłem test na CO2 w zbiornikczku wyrównawczym, niebieski płyn nie zmienił koloru, auto chodziło jakieś dobre 40 min, co jakiś czas przez dwie minuty utrzymywałem 2000/2500tys obrotów, wszystko było ok nawet płyn się nie wydostawał ze zbiorniczka, zero jakich kolwiek bąbelków itp, więc wygląda na to że uszczelka jest ok. Mój mechanik będzie dopiero za jakiś czas dostępny wiec narazie będę to wszystko obserwować. Z tego co mi mówił mechanik może być to olej z chłodniczki oleju, odma/separator oleju lub pochodzić z automatu. 

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Wracam od mechanika, auto było w weekend zrobione, okazało się że była walnięta uszczelka od separatora oleju, tzn uszczelka nie miała już swoich właściwości była twarda i skurczona, zostały założone dwie nowe uszczelki oryginalne BMW od chłodniczki oleju i odrazu została wymieniona uszczelka od postawy filtra oleju była w takim samym stanie… więc nie koniecznie płyn w zbiorniczku zwiastuje uszczelkę pod głowicą, ponoć N52 są to dość wytrzymałe jednostki, pozdrawiam 

  • Lubię to 1

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.