Skocz do zawartości

G20, który silnik wybrać ? opinie, konfiguracje, porównania


Randall

Rekomendowane odpowiedzi

10 godzin temu, macste napisał(a):

1. Raczej nie

2. Względnie (%) podobnie

3. 2xtak pod warunkiem że dopłacisz do szyb "akustycznych" ok. 1kpln lub kupisz używkę z nimi (c.a 90% populacji). Wydaje mi się, że tylko przypadek i niedopatrzenie sprzedawcy mogło doprowadzić do "niezaptaszenia" tej opcji. 

Dzięki wielkie - na pewno i tak będę to brał (oraz prawdopodobnie dodatkowe wygłuszenie robił). Czy jest ewentualnie cokolwiek innego co mogłoby wpłynąć na mniejszy komfort/większe koszta z 330i oprócz oczywiście samej ceny początkowej? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
W dniu 21.10.2024 o 22:54, rrabarbar napisał(a):

Cześć, jestem tuż przed zakupem G20 i mam dylemat: 320i czy 330i (xDrive).

Przesiadając się ze swojej mocno wysłużonej E90, 320i jest i tak 'wystarczająca' - choć oczywiście 330i się chce a jest przy wybranej konfiguracji w miarę w budżecie. Natomiast nie mając wiele do czynienia z 330i chciałbym dowiedzieć się jak wygląda bardziej pragmatyczna strona z Waszych doświadczeń tj.:
1. Czy spodziewać się różnic w awaryjności/kosztach utrzymania?
2. Czy spadek wartości wypada podobnie?
3. Czy spodziewać się wyczuwalnych różnic w głośności przy 90/140?

Dzięki!

1. nie , to te same motory tylko wykastrowane , ewentualnie drobne mody plus kup 5 lat BSI jakbyś brał 330i x bo padnie skrzynka w x i koszt spory 

2. tak samo tracą na wartości , rwd ciut więcej i trudniej sprzedać , choć jest to dziwne 🙂 

3. tak, x jest głośniejszy , szyby akustyczne zamawiaj , wygłuszenie nie jest dodatkowe potrzebne , wtedy weź 520i i będzie dziszej , nie oczekuj od trójki poziomy 7ki.... Mam świadomie dwie i mi głośność nie przeszkadza .....

 

w nowych "cudownych i plastikowych "autach psuje się wszystko więc koniecznie gwarancja na 5 lat !! 😉 

  • Lubię to 1
male-bmw-2.png
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 22.10.2024 o 17:08, rrabarbar napisał(a):

Dzięki wielkie - na pewno i tak będę to brał (oraz prawdopodobnie dodatkowe wygłuszenie robił). Czy jest ewentualnie cokolwiek innego co mogłoby wpłynąć na mniejszy komfort/większe koszta z 330i oprócz oczywiście samej ceny początkowej? 

Im mniejsze felgi, opony bez rf to wyższy komfort. 

Wyższe koszta zobaczysz jak nie będziesz wymieniał oleju w silniku i nie szanował turbiny zwłaszcza na zimnym. 

Edytowane przez macste
  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, macste napisał(a):

Im mniejsze felgi, opony bez rf to wyższy komfort. 

Wyższe koszta zobaczysz jak nie będziesz wymieniał oleju w silniku i nie szanował turbiny zwłaszcza na zimnym. 

Warto powiedzieć, że wybierając xDrive też wypada w nim zmieniać olej, co zwiększa koszty. Bynajmniej znajomy mechanik mi mówił, że przy większych przebiegach w BMW gdzie było to wymieniane regularnie, samochody rzadko mają jakieś większe usterki mechaniczne. To samo jeśli chodzi olej w skrzyni  automatycznej i przy większym przebiegu w dyfrach. Jak ktoś zmienia olej co 25k w silniku, do tego nigdy tego nie zrobi w skrzyni i xDrive, to potem się te auta sypią i jest legenda, że BMW = Będziesz Miał Wydatki 😄 Oczywiście jak bierzesz samochód z myślą na 3 lata tak jak gwarancja, potem np. odkup przez dealera, to sam bym miał w nosie jakie koszty poniesie kolejny właściciel, skoro auto było serwisowane zgodnie z zaleceniami producenta/ASO. Jak samochód na dłużej to warto niekoniecznie w ASO tylko u dobrego zaufanego mechanika na częściach OE, o ten samochód zadbać. 

Edytowane przez GrzegorzKo
  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, TheApocalypse napisał(a):

A wiemy jakie są zalecenia, jak ktoś jeździ niewiele?

Mówi się, że w olej silniku to 10-15tys lub raz do roku (którekolwiek będzie wcześniej).

A skrzynia / vtg / dyfer? Jak komuś 60tys km ma zająć 10 lat, to po jakim czasie wymienić olej?

Po 5 latach. Dodatkowo jeśli jeździsz bardzo dużo po mieście lub w sportowy sposób to interwały się powinno skrócić. 

Edytowane przez GrzegorzKo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziś dostałem na testy M440i (nie mają 340i w testówce, a na ten sobie zęby ostrzę), wcześniej jeździłem 430i i 320d. Zawias adaptacyjny, felgi 20. Wrażenia - silnik to potwór ! Jeżdżę też na dość szybkim motocyklu, wrażenia podobne 😉 Dżwięk super, przyspieszenie rozwala system. Zawias adaptacyjny, nawet z felgami 20, zaskakująco komfortowy w trybie comfort. Ja wezmę standardowe 18 cali (tak, wiem, będzie gorzej wyglądać, ale trudno), bo do jazdy miejskiej 20 cali to przesada, więc myślę, że nie będzie żadnego problemu. Generalnie porównując - 430i jeździ fajnie, szybkie auto, brzmi zaskakująco dobrze. Jednak do 440i nie ma ŻADNEGO porównania. To (pod względem mocy) jak przesiadka z trabanta do wspólczesnego kompakta, skok ogromny. Niestety, będzie to parędziesiąt tysięcy droższe, ale chyba nie mam wyjścia, trzeba będzie zamawiać 😉 Jedynie te fotele... Jeździłem już w tych sportowych M ze skórą, w zwykłych sportowych z alcantarą, teraz mam z tą nową tkaniną. Są w chusteczkę twarde. Anatomicznie super, ale przesadzili ze sztywnością pianki. Sprawdzę jeszcze jak się będzie siedzieć na tych obijanych sensatecem, bo pamiętam, że wydawały mi się znacznie miększe. Jak chce się przycebulić na paliwie, to start-stop w mieście działa tak, że nawet się nie wie kiedy silnik odpala, a kiedy żegluje. W 430i nie było tak słodko, było czuć wyraźnie. Tu odpala jak zanurzony w roztopionym maśle. Kto się waha - 330 czy 340 - niech szuka testówek albo nawet w wypożyczalni załatwia. Żadne opisy nie oddadzą wrażeń z b58. Mnie rozwalił.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.