Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
16 godzin temu, GrzegorzKo napisał(a):

Co Ci biedni dealerzy będą robić? Co by nie było śmiać się można, ale są to spółki z wielkimi kapitałami zakładowymi.

Tesla tak się sprzedaje. Jak widać nie jest to kwestia rabatów.

Opublikowano (edytowane)
8 minut temu, luk_byd napisał(a):

Tesla tak się sprzedaje. Jak widać nie jest to kwestia rabatów.

Zgoda. Personalnie obserwując teslę widzę bardzo dużo zaczerpniętego z apple. Sam desing strony internetowej jest mocno na nim wzorowany. Trochę się z tych dealerów podśmiechuje 😛 Wracając do możliwości obniżenia cen BMW to uwaga zarówno tesla jak apple ceny swoich produktów obniżyła w ostatnim czasie. Rabatów na to nie dostaniesz, nawet w marketach jak są te promocje coś taniej na 2 nie dotyczy apple. Taki model sprzedażowy się sprawdza tylko cena musi być trafiona. 

Edytowane przez GrzegorzKo
Opublikowano

Co do tesli, to jednak zwracam kolegów uwagę na "bogactwo" konfiguracji - jak wybierzemy model i silnik, to oprócz koloru tapicerki i lakieru, kół oraz 2 wersji "autonomii" nie ma czego tam konfigurować...

Opublikowano (edytowane)
35 minut temu, maciej_cie napisał(a):

Co do tesli, to jednak zwracam kolegów uwagę na "bogactwo" konfiguracji - jak wybierzemy model i silnik, to oprócz koloru tapicerki i lakieru, kół oraz 2 wersji "autonomii" nie ma czego tam konfigurować...

Widziałeś nowy konfigurator audi dla modeli Q5/A5. Dużo więcej tam wybrać się nie da. W sumie wybierasz silnik, możesz sobie konfigurować nadal dość różnorodnie wygląd wewnętrzny i zewnętrzny, natomiast większość wyposażenia związanego z asystentami/technologią to są 3 pakiety za 20k, 35k oraz chyba 45k. Do tego możesz sobie doklikać jakieś opcje, które są mniej popularne np. nagłośnienie za prawie 10k. Sam raczej skłaniam się ku temu, że samochody premium powinny mieć dużo w podstawie, bo niektóre modele wyglądają naprawdę biednie wręcz absurdalnie np:

Tak wygląda audi A7 3.0 benzyna kosztują wyjściowo 380k jako golas! Są jakieś granice i totalnie nie rozumiem, że oni potrafią takie coś oferować... Jak ktoś już bierze ten silnik to jest logiczne, że s-lina weźmie nie widziałem nigdy A7 bez s-lina.... Mam nadzieje że będzie więcej w standardzie, a przynajmniej przestaną oferować jakieś wersje, których nikt nie kupi + do tego pakiety + wyposażenie indywidualne dla wymagających. 

image.thumb.png.84b80e8e9782d62540d5eb52786eb3b6.png

image.thumb.png.e9aed19c39091d353096eb3306e96e53.png

Edytowane przez GrzegorzKo
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
47 minut temu, maciej_cie napisał(a):

Co do tesli, to jednak zwracam kolegów uwagę na "bogactwo" konfiguracji - jak wybierzemy model i silnik, to oprócz koloru tapicerki i lakieru, kół oraz 2 wersji "autonomii" nie ma czego tam konfigurować...

Nie chce być odebrany jak Adam w temacie Tesli, ale... skoro wszystko jest w standardzie - tj. wentylacja, grzanie, klejone szyby, wycinające światła - to gdzie tutaj jest powód do narzekania?
Inaczej sytuacja by się miała, gdyby auto było biedne i nie można byłoby dobrać, ale w sytuacji gdzie jest wszystko co trzeba i więcej... to co chciałbyś więcej wybierać? Owszem: dwa kolory tapicerki, dwa rodzaje kół, nie wiem 6 kolorów?
Za to łatwiej będzie z częściami do rozbitów 🙂 Nie ma black sapphire mettalic, citrin schwarz, schwarz2 czy innych czarnych. Po prostu. Czarne drzwi do Tesli model 3 😄

 

Generalnie każda marka - trochę, nie wiedzieć czemu (oczywiście wiemy dlaczego) dąży do 'perfekcyjności' procesu/produkcji ale z punktu widzenia jednak inżyniera i kosztów, a nie klienta. Co to się stało takiego (oczywiście wiem co) że kiedyś było można wybrać wszystko, a teraz nic. Przecież my ludzie, jako organizm biologiczno-fizyczny jesteśmy tacy sami.

 

Szkoda, że jedyne co może wyhamować ten pociąg to atomówka.

Opublikowano

Ależ ja nie narzekam.

Zwracam tylko uwagę na to, że w przypadku Tesli w zasadzie nie ma co konfigurować i dlatego wszystko można załatwić przez internet.

BMW ma jednak nadal całkiem sporo opcji do wyboru, więc dylematy jakieś są. Tylko o to mi chodziło.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
58 minut temu, GrzegorzKo napisał(a):

Widziałeś nowy konfigurator audi dla modeli Q5/A5. Dużo więcej tam wybrać się nie da. W sumie wybierasz silnik, możesz sobie konfigurować nadal dość różnorodnie wygląd wewnętrzny i zewnętrzny, natomiast większość wyposażenia związanego z asystentami/technologią to są 3 pakiety za 20k, 35k oraz chyba 45k. Do tego możesz sobie doklikać jakieś opcje, które są mniej popularne np. nagłośnienie za prawie 10k. Sam raczej skłaniam się ku temu, że samochody premium powinny mieć dużo w podstawie, bo niektóre modele wyglądają naprawdę biednie wręcz absurdalnie np:

Tak wygląda audi A7 3.0 benzyna kosztują wyjściowo 380k jako golas! Są jakieś granice i totalnie nie rozumiem, że oni potrafią takie coś oferować... Jak ktoś już bierze ten silnik to jest logiczne, że s-lina weźmie nie widziałem nigdy A7 bez s-lina.... Mam nadzieje że będzie więcej w standardzie, a przynajmniej przestaną oferować jakieś wersje, których nikt nie kupi + do tego pakiety + wyposażenie indywidualne dla wymagających. 

image.thumb.png.84b80e8e9782d62540d5eb52786eb3b6.png

image.thumb.png.e9aed19c39091d353096eb3306e96e53.png

Prawdopodobnie gdyby nie było chętnych to taka opcja by szybko zniknęła.

Ja widuję dość często taką wersję, na żywo jest jeszcze bardziej dramatyczna.

Są ludzie, którzy nie rozumieją jak można dopłacać za "ładniejszy" zderzak, jakieś pseudo spojlery, większe i nie praktyczne felgi. Chcą dużego auta, z w miarę mocnym silnikiem, interesuje ich przemieszczanie z pkt A do B.

Ciekawe jak to BMW rozegra, oby się na nich nie zemściło.

Audi A4 2.0Tq /CompSport stage 1/

BMW F20 /CompSport stage 1/ - było

BMW G21 318d - jest

Opublikowano

BMW też już zaczęło co raz mocniej pakietować opcje.

Wystarczy przejrzeć konfiguratory, masa opcji które możesz zamówić tylko wybierając pakiet.

 

Producenci tłumaczą się kwestiami homologacji i kosztami z tym związanymi.

 

Dla kogoś kto chce spersonalizować auto robi się co raz gorzej, z drugiej strony fakt - w końcu jakaś szansa na sensownie wyposażone auta używane. Wiele aut premium na rynku wtórnym to "golasy".

Opublikowano (edytowane)
3 godziny temu, MedicuS napisał(a):

Prawdopodobnie gdyby nie było chętnych to taka opcja by szybko zniknęła.

Ja widuję dość często taką wersję, na żywo jest jeszcze bardziej dramatyczna.

Są ludzie, którzy nie rozumieją jak można dopłacać za "ładniejszy" zderzak, jakieś pseudo spojlery, większe i nie praktyczne felgi. Chcą dużego auta, z w miarę mocnym silnikiem, interesuje ich przemieszczanie z pkt A do B.

Ciekawe jak to BMW rozegra, oby się na nich nie zemściło.

Druga strona medalu jest taka, że ta bazowe zderzaki są od lat robione celowo obrzydliwe, żeby każdy dobierał worek opcji. Kiedyś Audi w S-line i BMW w M Pakiecie to były rodzynki. Pakiety stylistyczne były dla koneserów. A zwykłe auto dalej było fajne. Dziś auto bez M Pakietu, czy bez S-line wygląda tragicznie. Praktycznie tylko floty zamawiają takie coś. Widać to na przykładzie G20/G30/G60. Bez MSporta wyglądają nienaturalnie i gorzej niż mainstreamowe auta. 

Podobnie z wzorami kół. Mniejsze są wyjątkowo nieatrakcyjne a sylwetki aut projektowane tak, że wręcz wymagają większego koła. Jakby im się skończyły pomysły, ale wiadomo, ze jest to celowe, żeby za felgi dopłacić 10-20k, bo w tym jest gigantyczna marża. To już nie jest podkręcanie wyglądu, tylko opcja obowiązkowa.

Edytowane przez JarekR
Opublikowano
11 godzin temu, GrzegorzKo napisał(a):

Zgoda. Personalnie obserwując teslę widzę bardzo dużo zaczerpniętego z apple. Sam desing strony internetowej jest mocno na nim wzorowany. Trochę się z tych dealerów podśmiechuje 😛 Wracając do możliwości obniżenia cen BMW to uwaga zarówno tesla jak apple ceny swoich produktów obniżyła w ostatnim czasie. Rabatów na to nie dostaniesz, nawet w marketach jak są te promocje coś taniej na 2 nie dotyczy apple. Taki model sprzedażowy się sprawdza tylko cena musi być trafiona. 

Akurat w przypadku apple to czysty marketing bo cena jest wyjątkowo nietrafiona.

Sorry za brak polskich znakow ale mi sie nie chce ALT naciskac

Opublikowano
W dniu 12.10.2024 o 17:37, krzysztof77 napisał(a):

A orientujecie się jaki rabat można dostać na czwórkę?. 

Bez większych negocjacji 440i tylko 14% i bez promo leasingu. Ponoć max 16 można wyrwać. Więc słabo w porównaniu z tym co tutaj niektórzy piszą o 20% na m340i 😉 

Opublikowano
Godzinę temu, Damian3 napisał(a):

Te 20 procent było na początku roku. Nie wiem czy teraz po LCI da się tyle wyrwać. 

Do połowy marca było 20%. Miało być do końca marca, ale zamówień było więcej, niż się spodziewano. 

Opublikowano

Pisałem już o tym. Przez chwilę było można tyle zrobić bo było większe wsparcie, teraz już nie ma, ale też teraz można tak zamówić że będzie rocznik 25

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)
W dniu 19.10.2024 o 20:09, saycool napisał(a):

Bez większych negocjacji 440i tylko 14% i bez promo leasingu. Ponoć max 16 można wyrwać. Więc słabo w porównaniu z tym co tutaj niektórzy piszą o 20% na m340i 😉 

Na 330d dokładnie 15.7%, póki co.

Co ciekawe jedni dają rabat tylko na auto bez wyposażenia dodatkowego, drudzy na wszystko.

Także nie ma przyjmować, że mają jedną politykę cenową.

 

Jeśli ktoś ma opcję na skorzystanie z dodatkowego rabatowania na grupę zawodowa z PWZ, czyli np lekarz, czy farmaceuta to oferta zbliża się do 19.5%

Edytowane przez MedicuS

Audi A4 2.0Tq /CompSport stage 1/

BMW F20 /CompSport stage 1/ - było

BMW G21 318d - jest

Opublikowano

Targować po wszystkich salonach, lifty robią takie że oświetlenie ambient po zbóju widzę, kawałeczek na drzwiach i 10cm nad wlotem na desce, co sie tylko da to ucinają

Opublikowano

Cześć, jestem tuż przed zakupem G20 i mam dylemat: 320i czy 330i (xDrive).

Przesiadając się ze swojej mocno wysłużonej E90, 320i jest i tak 'wystarczająca' - choć oczywiście 330i się chce a jest przy wybranej konfiguracji w miarę w budżecie. Natomiast nie mając wiele do czynienia z 330i chciałbym dowiedzieć się jak wygląda bardziej pragmatyczna strona z Waszych doświadczeń tj.:
1. Czy spodziewać się różnic w awaryjności/kosztach utrzymania?
2. Czy spadek wartości wypada podobnie?
3. Czy spodziewać się wyczuwalnych różnic w głośności przy 90/140?

Dzięki!

Opublikowano

1. Raczej nie

2. Względnie (%) podobnie

3. 2xtak pod warunkiem że dopłacisz do szyb "akustycznych" ok. 1kpln lub kupisz używkę z nimi (c.a 90% populacji). Wydaje mi się, że tylko przypadek i niedopatrzenie sprzedawcy mogło doprowadzić do "niezaptaszenia" tej opcji. 

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

a czemu nie 330i bez x drive ?? chyba że nie ma w konfiguracji 😉 

male-bmw-2.png
Opublikowano
22 minuty temu, wehyr napisał(a):

a czemu nie 330i bez x drive ?? chyba że nie ma w konfiguracji 😉 

nowych już się nie da zakupić bez xDrive po ostatnim liftingu. Tylko używki, albo jakieś pozostałości placowe.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)
Godzinę temu, wehyr napisał(a):

a czemu nie 330i bez x drive ?? chyba że nie ma w konfiguracji 😉 

Obecnie bez rwd już tylko 18d, 18i, 20i, 20d. Jak brałem mojego pędziwiatra to 30d było również dostępne rwd.

 

Pozostaje Mercedes, tam można bez trudu 😉

Edytowane przez MedicuS

Audi A4 2.0Tq /CompSport stage 1/

BMW F20 /CompSport stage 1/ - było

BMW G21 318d - jest

Opublikowano
10 godzin temu, macste napisał(a):

1. Raczej nie

2. Względnie (%) podobnie

3. 2xtak pod warunkiem że dopłacisz do szyb "akustycznych" ok. 1kpln lub kupisz używkę z nimi (c.a 90% populacji). Wydaje mi się, że tylko przypadek i niedopatrzenie sprzedawcy mogło doprowadzić do "niezaptaszenia" tej opcji. 

Dzięki wielkie - na pewno i tak będę to brał (oraz prawdopodobnie dodatkowe wygłuszenie robił). Czy jest ewentualnie cokolwiek innego co mogłoby wpłynąć na mniejszy komfort/większe koszta z 330i oprócz oczywiście samej ceny początkowej? 

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
W dniu 21.10.2024 o 22:54, rrabarbar napisał(a):

Cześć, jestem tuż przed zakupem G20 i mam dylemat: 320i czy 330i (xDrive).

Przesiadając się ze swojej mocno wysłużonej E90, 320i jest i tak 'wystarczająca' - choć oczywiście 330i się chce a jest przy wybranej konfiguracji w miarę w budżecie. Natomiast nie mając wiele do czynienia z 330i chciałbym dowiedzieć się jak wygląda bardziej pragmatyczna strona z Waszych doświadczeń tj.:
1. Czy spodziewać się różnic w awaryjności/kosztach utrzymania?
2. Czy spadek wartości wypada podobnie?
3. Czy spodziewać się wyczuwalnych różnic w głośności przy 90/140?

Dzięki!

1. nie , to te same motory tylko wykastrowane , ewentualnie drobne mody plus kup 5 lat BSI jakbyś brał 330i x bo padnie skrzynka w x i koszt spory 

2. tak samo tracą na wartości , rwd ciut więcej i trudniej sprzedać , choć jest to dziwne 🙂 

3. tak, x jest głośniejszy , szyby akustyczne zamawiaj , wygłuszenie nie jest dodatkowe potrzebne , wtedy weź 520i i będzie dziszej , nie oczekuj od trójki poziomy 7ki.... Mam świadomie dwie i mi głośność nie przeszkadza .....

 

w nowych "cudownych i plastikowych "autach psuje się wszystko więc koniecznie gwarancja na 5 lat !! 😉 

  • Lubię to 1
male-bmw-2.png
Opublikowano (edytowane)
W dniu 22.10.2024 o 17:08, rrabarbar napisał(a):

Dzięki wielkie - na pewno i tak będę to brał (oraz prawdopodobnie dodatkowe wygłuszenie robił). Czy jest ewentualnie cokolwiek innego co mogłoby wpłynąć na mniejszy komfort/większe koszta z 330i oprócz oczywiście samej ceny początkowej? 

Im mniejsze felgi, opony bez rf to wyższy komfort. 

Wyższe koszta zobaczysz jak nie będziesz wymieniał oleju w silniku i nie szanował turbiny zwłaszcza na zimnym. 

Edytowane przez macste
  • Lubię to 1

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.