Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Moim zdaniem BMW bez asystentów Pro to proteza auta. Kilkukrotnie tańsze auta w dzisiejszych czasach mają aktywny tempomat z aktywnym utrzymywaniem w pasie. Toyota Yaris ma to w standardzie.

  • Lubię to 2
Opublikowano

@komoornik Czytałem opinie, że i owszem te systemy są w kilkukrotnie tańszych autach, ale często również działają kilkakrotnie gorzej, ktoś nawet pisał że strach mu to w ogóle włączać o wypadek, bo jedzie w pasie wszystko działa, a nagle auto bez ostrzeżenia nie skręca na zakręcie.. A co do posiadania tego w bmw to chyba są dwa typy ludzi, ci którzy to mają i ci którzy będą mieli (wiem powiedzenie które można użyć do praktycznie wszystkiego heh), korków mamy coraz więcej i na zmianę się nie zanosi, a asystenty sprawiają że w sumie nawet przestaje przeszkadzać że się stoi w korku, biorę telefon i już jestem jedną nogą w domu.

Opublikowano

Dzisiaj jechałem 5 letnim Tiguanem i też ma adaptacyjny i trzyma auto pomiędzy liniami. Też mam w G20 i super to działa. Trzeba spróbować i świadoma decyzja... uważam że warto.

  • Lubię to 1
Opublikowano

Rok temu miałem na tydzień Yarisa Cross na tydzień z systemem trzymania w pasie i działało to tragicznie. Gubiło linie bez przerwy, zamiast w środku pasa jechało z boku przy lewej lub prawej linii, wyłączało się bez powodu i to w taki nieoczywisty sposób. Uważam w takiej formie taki system nie powinien być dopuszczony w ogóle do użycia. Zakładam, że w BMW działa to już dobrze, bo bardzo mi na tym zależy.

Przy okazji wracając do pakietów BRI, dzisiaj sobie z ciekawości skonfigurowałem nowe X3, wyszła mi cena za x3 30e taka sama jak 330i 3er z tym samym wyposażeniem, czyli cennik porównywalny. Tylko BRI na 5 lat kosztuje absurdalne 17k, 11k więcej niż na 4 lata. A ja myślałem, że 12k w 3er to przesada. Ewidentnie BMW nie chce tych pakietów sprzedawać.

  • Dziękuję 1
Opublikowano
5 godzin temu, i043W napisał(a):

Rok temu miałem na tydzień Yarisa Cross na tydzień z systemem trzymania w pasie i działało to tragicznie. Gubiło linie bez przerwy, zamiast w środku pasa jechało z boku przy lewej lub prawej linii, wyłączało się bez powodu i to w taki nieoczywisty sposób. Uważam w takiej formie taki system nie powinien być dopuszczony w ogóle do użycia. Zakładam, że w BMW działa to już dobrze, bo bardzo mi na tym zależy.

Przy okazji wracając do pakietów BRI, dzisiaj sobie z ciekawości skonfigurowałem nowe X3, wyszła mi cena za x3 30e taka sama jak 330i 3er z tym samym wyposażeniem, czyli cennik porównywalny. Tylko BRI na 5 lat kosztuje absurdalne 17k, 11k więcej niż na 4 lata. A ja myślałem, że 12k w 3er to przesada. Ewidentnie BMW nie chce tych pakietów sprzedawać.

Trochę z cenami pskietów przeginają...

X3 a 3er zupełnie inne auta dla różnych klientów.

Opublikowano (edytowane)
6 godzin temu, i043W napisał(a):

Rok temu miałem na tydzień Yarisa Cross na tydzień z systemem trzymania w pasie i działało to tragicznie. Gubiło linie bez przerwy, zamiast w środku pasa jechało z boku przy lewej lub prawej linii, wyłączało się bez powodu i to w taki nieoczywisty sposób. Uważam w takiej formie taki system nie powinien być dopuszczony w ogóle do użycia. Zakładam, że w BMW działa to już dobrze, bo bardzo mi na tym zależy.

Przy okazji wracając do pakietów BRI, dzisiaj sobie z ciekawości skonfigurowałem nowe X3, wyszła mi cena za x3 30e taka sama jak 330i 3er z tym samym wyposażeniem, czyli cennik porównywalny. Tylko BRI na 5 lat kosztuje absurdalne 17k, 11k więcej niż na 4 lata. A ja myślałem, że 12k w 3er to przesada. Ewidentnie BMW nie chce tych pakietów sprzedawać.

W M3 też kosztuje to ok. 17k. a tam warto, nawet moim zdaniem bardzo wpływa na wartość odsprzedaży samochodu po 3 latach. Drugi właściciel kupi bo śpi spokojnie przez pierwsze dwa lata, a tam koszty napraw często są bardzo wysokie. Moim zdaniem warto przeliczyć ile to jest % wartości katalogowej samochodu, aby stwierdzić tanio/drogo.

Ja mam taką hipotezę: robimy tanie pakiety na 3 lata to więcej ludzi weźmie auto w comfort-lease ze zwrotem pojazdu niż kupi w tradycyjny leasing = więcej zarobimy bo jak ja liczę, jak to się liczy to nieźle ludzi kasują + klient wraca za 3 lata po nowe auto. A nie będzie narzekać, że się mu psuje:P A takie 3 letnie autko po serwisie i nałożeniu gwarancji dla samochód z rynku wtórnego sprzedadzą za nadal duże pieniądze bo samochody mniej teraz tracą na wartości.

Edytowane przez GrzegorzKo
Opublikowano

M3 to cena dużo wyższa, auto bardziej wysilone, taka cena ma sens. X3 inny klient, ale wielkościowo zbliżony segment, ceny te same co 3/4, a w 4er 5 lat to 10k, w X3 17k...

Ale tak, pewnie chodzi o kierowanie klienta aby kupił nowe auto po 3 latach. Ja wziąłem gwarancję na 5, lekkiego kaca po tym mam, ale chcę mieć możliwość sprzedaży po 5 latach, nie wcześniej (bez gwarancji nie chce jeździć). Swoją drogą uważam, że prawnie każde auto powinno mieć gwarancję 5 lat, to nie jest telewizor za kilka tysięcy aby tylko ustawowo 2 wymuszać i jak się zepsuje to tragedii nie ma.

Comfort Lease się nie spina w ogóle. Nie płacisz tylko utraty wartości auta, płacisz odsetki za pełną wartość auta z większą marżą niż normalnie. To jest efektywnie zwykły Polski leasing, a nie jak to jest np. w Stanach. Nie mówię aby nie brać, tylko aby być świadomym całościowego kosztu (który BMW nie podaje na ofercie, trzeba ręcznie policzyć). 

  • Lubię to 2
Opublikowano

W m340i/d pierwszy przegląd 2kola, drugi 3.5, trzeci 2kola. Bez rabatu. Plus wymiana płynu 500. A pakiet na 5lat/100tys km 7700zl. Czyli BMW chce kasę z góry za 5lat, bo wejdą w pakiet trzy przeglądy które kosztują tyle samo co pakiet.

Powiedzcie mi, czy wymiana oleju po 2tys km musi być w ASO czy może być w warsztacie który wpisuje taką czynność do bazy BMW?

Opublikowano (edytowane)

Możesz to zrobić gdzie chcesz bez wpisywania do bazy, nikt tego nie sprawdza nikogo to nie obchodzi.
Coś się później stanie mówisz że nic nie robiłeś i niech się bujają. 😇

Edytowane przez Markok
Opublikowano
2 godziny temu, maxox napisał(a):

W m340i/d pierwszy przegląd 2kola, drugi 3.5, trzeci 2kola. Bez rabatu. Plus wymiana płynu 500. A pakiet na 5lat/100tys km 7700zl. Czyli BMW chce kasę z góry za 5lat, bo wejdą w pakiet trzy przeglądy które kosztują tyle samo co pakiet.

Powiedzcie mi, czy wymiana oleju po 2tys km musi być w ASO czy może być w warsztacie który wpisuje taką czynność do bazy BMW?

Ja może pomogę. W X5 jak wymienialiśmy to w warsztacie partnerskim z dostępem do systemu BMW. Wszystko wprowadzone. 

Opublikowano

No taki właśnie miałem zamiar, olej OEM i filtr ze sklepu z forum i wymiana z wpisaniem, tylko czy w okresie gwarancji w ogóle można jechać do nieautoryzowanej stacji na wymianę, bo może prościej po prostu wymienić i tyle, bez wpisów bo nikt się nie będzie zastanawiał wtedy

Opublikowano
4 minuty temu, maxox napisał(a):

No taki właśnie miałem zamiar, olej OEM i filtr ze sklepu z forum i wymiana z wpisaniem, tylko czy w okresie gwarancji w ogóle można jechać do nieautoryzowanej stacji na wymianę, bo może prościej po prostu wymienić i tyle, bez wpisów bo nikt się nie będzie zastanawiał wtedy

Dogadamy się z ASO, robocizna z ogólnym sprawdzeniem i wpisem ok. 300pln brutto. Tragedii raczej nie ma... jak nie chcesz ryzykować dla 150pln to nie myśl dłużej, czas teraz dużo kosztuje... 😀

Opublikowano

Pytanie do użytkowników samochód z fabrycznymi oponach 18" Bridgestone Turanza i xDrive. Czy też macie takie obserwacje, że samochód bardzo łatwo wprowadzić w poślizg na łukach drogi jak jest mokro? Szczególnie jest to odczuwalne na zjazdach/wyjazdach na autostradę gdzie te łuki się zacieśniają. Nie trzeba jechać bardzo szybko ani dodawać zbytnio gazu i czuć jak samochód zaczyna jechać bokiem a za chwile zarzucać tyłem. Oczywiści ESP zaraz interweniuje ale przez chwile jest uczucie jakby jechało się po lodzie. Przesiadłem się z Audi A4 w ośce i tamten samochód o wiele pewniej prowadził się w takich warunkach. Dodam, ze na suchym nic takiego nie ma miejsca i przyczepność jest bardzo doba.

Podejrzewam, że to wina opon ale aż nie chce mi się wierzyć że mogą być takie słabe.     

Opublikowano
2 godziny temu, proarnes napisał(a):

Podejrzewam, że to wina opon ale aż nie chce mi się wierzyć że mogą być takie słabe.   

jakie stare te opony? z mojego doświadczenia wynika ze nawet niezła opona ale stara na śliskim jest beznadziejna. Na necie pewnie tez znajdziesz czy ta konkretna opona wypada słabo na śliskim. Mam w swoim pilot sport 4 bodaj i tez już 2 razy auto zaskoczyło dziwnym zachowaniem i jazdą bokiem na mokrym w sytuacji gdzie wydawało się, że nie powinno to mieć miejsca. Co prawda obydwa razy jechałem blisko limitu wiec sam poślizg nie był jakiś zaskakujący, ale sposób w jaki auto w niego weszło był dziwny, bardzo nerwowy i nagły. Może jeszcze nie przywykłem do nowego auta, albo piloty na mokrym ssają 😉

Sorry za brak polskich znakow ale mi sie nie chce ALT naciskac

Opublikowano
3 minuty temu, Ratm napisał(a):

jakie stare te opony? z mojego doświadczenia wynika ze nawet niezła opona ale stara na śliskim jest beznadziejna. Na necie pewnie tez znajdziesz czy ta konkretna opona wypada słabo na śliskim. Mam w swoim pilot sport 4 bodaj i tez już 2 razy auto zaskoczyło dziwnym zachowaniem i jazdą bokiem na mokrym w sytuacji gdzie wydawało się, że nie powinno to mieć miejsca. Co prawda obydwa razy jechałem blisko limitu wiec sam poślizg nie był jakiś zaskakujący, ale sposób w jaki auto w niego weszło był dziwny, bardzo nerwowy i nagły. Może jeszcze nie przywykłem do nowego auta, albo piloty na mokrym ssają 😉

Opony jak i auto są nowe, odebrane w sierpniu tego roku.

U mnie też sposób wchodzenia w ten poślizg jest dziwny i moim zdaniem nie powinno to mieć miejsca przy takie prędkości, choć nie mówię tutaj o całkiem wolnej jeździe.

W najgorszym przypadku zobaczę czy to sie zmieni na oponach zimowych ale moze znajdzie się ktoś kto ma takie same opony i się wypowie. 

 

Opublikowano (edytowane)
2 godziny temu, proarnes napisał(a):

Pytanie do użytkowników samochód z fabrycznymi oponach 18" Bridgestone Turanza i xDrive. Czy też macie takie obserwacje, że samochód bardzo łatwo wprowadzić w poślizg na łukach drogi jak jest mokro? Szczególnie jest to odczuwalne na zjazdach/wyjazdach na autostradę gdzie te łuki się zacieśniają. Nie trzeba jechać bardzo szybko ani dodawać zbytnio gazu i czuć jak samochód zaczyna jechać bokiem a za chwile zarzucać tyłem. Oczywiści ESP zaraz interweniuje ale przez chwile jest uczucie jakby jechało się po lodzie. Przesiadłem się z Audi A4 w ośce i tamten samochód o wiele pewniej prowadził się w takich warunkach. Dodam, ze na suchym nic takiego nie ma miejsca i przyczepność jest bardzo doba.

Podejrzewam, że to wina opon ale aż nie chce mi się wierzyć że mogą być takie słabe.     

Ogólnie dziwne ponieważ, znajomy ma dokładnie tą oponę w swoim samochodzie - nie BMW. Jest to opona tourowa charakteryzuje się słabszym gripem na suchym, nie jest to opona sportowa. Za to masz niższe opory toczenia = mniejsze spalanie ok. 0,5-1l w zależności do samochodu. Zero uwag jeśli chodzi o jakieś zrywanie przyczepności etc. natomiast on jeździ raczej spokojnie, nawet zdarzyło się jechać na wiosennym śniegu i nadspodziewanie dobrze radziła sobie w takich warunkach. Co do pilotów to one mogą mieć trochę gorsze parametry na mokrym, jest to opona która z założenia ma generować najlepszą przyczepność na suchym. 

Edytowane przez GrzegorzKo
Opublikowano
16 minut temu, GrzegorzKo napisał(a):

Ogólnie dziwne ponieważ, znajomy ma dokładnie tą oponę w swoim samochodzie - nie BMW. Jest to opona tourowa charakteryzuje się słabszym gripem na suchym, nie jest to opona sportowa. Za to masz niższe opory toczenia = mniejsze spalanie ok. 0,5-1l w zależności do samochodu. Zero uwag jeśli chodzi o jakieś zrywanie przyczepności etc. natomiast on jeździ raczej spokojnie, nawet zdarzyło się jechać na wiosennym śniegu i nadspodziewanie dobrze radziła sobie w takich warunkach. Co do pilotów to one mogą mieć trochę gorsze parametry na mokrym, jest to opona która z założenia ma generować najlepszą przyczepność na suchym. 

Myślę że homologowane modele opon do BMW mogą różnić się od zwykłych więc takie porównanie może nie być dobre.

Opublikowano

Jeszcze jeden pomysł. Asfalt w różnych miejscach ma różną przyczepność. Znam w okolicy Krakowa kilka miejsc gdzie asfalt nawet suchy jest tak śliski że mozna z łatwością bokiem jeździć. Chociaż z Twojego opisu nie wynika że to była jednorazowe sytuacja. Więc pewnie nie to 🙂 generalnie G20 to jednak ciężkie auto, prawie 1.8t wiec opony na mokrym nie mają lekko.

Sorry za brak polskich znakow ale mi sie nie chce ALT naciskac

Opublikowano

Ja mam fabrycznie zamontowane Bridgestone Turanza i też uważam że na mokrym zachowują się kiepsko. Co prawda jeżdżę spokojnie, więc nie miałem nigdy problemów na zakrętach, ale przy próbie szybkiego ruszenia na wilgotnym asfalcie bardzo łatwo zerwać przyczepność (w 318i 😄 ).

Opublikowano
3 godziny temu, Ratm napisał(a):

Jeszcze jeden pomysł. Asfalt w różnych miejscach ma różną przyczepność. Znam w okolicy Krakowa kilka miejsc gdzie asfalt nawet suchy jest tak śliski że mozna z łatwością bokiem jeździć. Chociaż z Twojego opisu nie wynika że to była jednorazowe sytuacja. Więc pewnie nie to 🙂 generalnie G20 to jednak ciężkie auto, prawie 1.8t wiec opony na mokrym nie mają lekko.

Też jestem z okolic Krakowa więc to może ten asfalt 🙂 A tak na serio to jak zauważyłem ten problem to testowałem w różnych miejscach ale efekt jest ten sam. Poza tym porównuję to do poprzedniego samochodu gdzie często jeździłem tymi samymi drogami i nie było problemu.  BWM składa się zupełnie inaczej w zakręty niż Audi ale tak czy inaczej przyczepności tracić tak szybko nie powinna. 

Opublikowano (edytowane)
51 minut temu, palusik napisał(a):

Jak już przy oponach jesteśmy. Czy nie ma w ogóle 18 calowych kół zimowych nie run flat? 

Poruszane kilkukrotnie, wszystkie homologowane koła zimowe to run flat.

Edytowane przez komoornik
  • Lubię to 1
Opublikowano

Ktoś pisał Goodyear Ultragrip I nawet na "sklep opon" takie znalazłem z gwiazdką, że homologacja BMW, ale jak szuka się gdzie indziej to brak info o tym, więc raczej pomyłka sklepu 😞

Opublikowano
2 godziny temu, komoornik napisał(a):

Poruszane kilkukrotnie, wszystkie homologowane koła zimowe to run flat.

Nie wiedziałem, dość nowy jestem na forum. To dodatkowe pytanie. Czy jak dostane koła zimowe od BMW to czy są jakieś przeszkody aby od razu zdjąć opony run flat, sprzedać i kupić nowe, nie RF?. 

Opublikowano
7 godzin temu, palusik napisał(a):

Nie wiedziałem, dość nowy jestem na forum. To dodatkowe pytanie. Czy jak dostane koła zimowe od BMW to czy są jakieś przeszkody aby od razu zdjąć opony run flat, sprzedać i kupić nowe, nie RF?. 

Może będziesz w stanie dogadać zakup bezpośrednio przez salon. Jak rozważąsz koła 18" w jednym rozmiarze to są tutaj te wymienione Goodyeary z homologacją bez run flat. Przy mieszanej rozmiarach w konfiguracji 18" nie ma takiej opcji wg. mojej wiedzy, jeżeli chcesz się trzymać rekomendacji dotyczącej *.

  • Lubię to 1

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.