Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
42 minuty temu, Ratm napisał(a):

Kwestia gustu, a o gustach....

Dokładnie tak, mi 4ka GC nie leży. Jechałem i to co niektórzy piszą że lepiej wyciszona niestety nie odczułem tylko większy szum od bocznych szyb vs 3er i mniejsza sztywność nadwozia. Jedyne co to rzeczywiście względne uczucie większego komfortu tłumienia nierówności (waga? Bardziej miękkie sprężyny). Do tego bezdyskusyjna przewaga liftbacka nad sedana. Mimo większych syntetycznych litrów dużo bardziej i łatwiej pakowny.

Ilu nas tyle różnych odczuć, wniosków 😀

Opublikowano

Kochani, mimo wszystko jeszcze podpytam - czy bardzo zlym pomysłem w opozycji do M340ixd jest jednak 330d bez xDrive? Bo to ciągle 29 tys zł różnicy, nie bez wpływu. Spalanie jednak też z 3litry minimum w dół, frajda też w dół oczywiście. Nie jest czasem tak, że masa momentu obrotowego pójdzie na sam tył co może mieć różne konsekwencje? Jest wtedy aktywny dyferencjał? Auto chyba lekkie wtedy jest.

Opublikowano (edytowane)

To nie jest zły pomysł o ile później nie będziesz żałować że nie dołożyłeś tych 30 tys żeby mieć auto które daje naprawdę dużo frajdy 🙂

Oczywiście w 330d też będziesz miał mnóstwo frajdy szczególnie zimą 😉 ale B58 to silnik który jest chwalony przez wszystkich i zasługuje na miano legendy tak jak 2JZ 

Edytowane przez adiki

IMG_6104.PNG.8fd0433272655eff0993e663d10ad490.PNG 

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

Ja nadal twierdzę że 30d i 40i to dwa różne bieguny.

Natomiast w przypadku 30d zdecydowanie wybrałbym rwd.

 

 

Edytowane przez MedicuS

Audi A4 2.0Tq /CompSport stage 1/

BMW F20 /CompSport stage 1/ - było

BMW G21 318d - jest

Opublikowano

RWD powinno być ok mimo bodajże 650Nm. To auto pięknie się trzyma. Jak mokro, śnieg i generalnie ślisko będziesz szukał trakcji. Oczywiście jak będziesz chciał pojechać dynamiczniej bez systemów asystujących ma się rozumieć. Jak będą aktywne będziesz stał w miejscu vs AWD. Ile jest takich sytuacji i problem z tym związany do Twojej oceny (miejsce zamieszkania (góry (gdzie więcej śniegu), strome podjazdy itd.). Sam diesel nie biorąc pod uwagę jego charaterystyki oraz mimo wszystko sztucznych parametrów na codzień (0-100) będzie robił przy normalnej jeździe wrażenie bardziej dynamicznego właśnie ze względu na wyższy moment. W trasę idealnie auto.

Poszukaj demo jednego i drugiego i się przejedź dłużej. Nie kupuj w ciemno. Wybierz świadomie auto, które ma Ciebie cieszyć a nie ludzi wokół czy na forum 😀 

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
17 godzin temu, macste napisał(a):

Punkt widzenia od patrzenia... zaczynałeś od 330i i było super,  potem 340i to samo.  Teraz be bo masz M3C... Bądź subiektywny a nie moje zawsze najlepsze 😀

M3C to świetne auto i kropka. Lambo szybsze a 320i wolniejsze. Życie nie jest biało-czarne i każdy się znajdzie radość z tego co świadomie wybierze 😀 

nieee nieee , bez urazy 😜 jak już mnie szpiegujesz , a nie mam nic do ukrycia to czy choć raz chwaliłem diesla ? nie 😞 

zawsze pisałem że to klekot tylko i wyłącznie dla mnie i to tylko moja opinia która nigdy się nie zmieni 🙂 

tak jest 330i benzyna 340i benzyna m3 benzyna , stąd moje opinie ... 

Ja już króliczka nie gonię bo to nie ma sensu 🙂 mam co mam i mi starczy i niczego szybszego nie oczekuję , chyba że wygram w euro milions co jest nierealne 😉 to konik by wjechał ze stajni ferrari.... 

Każdemu życzę spełnienia motoryzacyjnych marzeń ( ja już swoje spełniłem ) , nawet jeżeli marzycie o 320d 🙂😉 

male-bmw-2.png
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
12 godzin temu, MedicuS napisał(a):

Do 100, aż takiego wrażenia nie będzie natomiast powyżej 100 to jednak 330i stoi w miejscu względem 340i 😉

100% zgody 330i vs 340i vs m3copm , z modami i bez , pomiędzy każdym z tych aut 100-250 to przepaść .... 

do 100 moje byłe porobione 330i mogło zrobić m3 jak ktoś zaspał start itd na suchym ... ale już 100+ ADIOOOOOOOSSSSSS 🙂 

male-bmw-2.png
Opublikowano (edytowane)

@wehyr. Nikogo nie szpieguję. Po prostu na początku moich poszukiwań czerpałem mnóstwo dobrej wiedzy z Twoich postów i jeszcze dwóch użytkowników którzy byli aktywni w kwestii M340i. Nawet wymieniliśmy parę info na prv. Wyciągam wnioski na zimno na podstawie tego co czytam i staram się doradzać ludziom z dobrej nieprzymuszonej woli zachowując obiektywizm.

Życzę wszystkich Wesołych Świąt oraz spełnienia motoryzacyjnych marzeń. Moim od lat jest wolnossąca 911tka 😀 Może kiedyś...

Edytowane przez macste
  • Lubię to 1
Opublikowano

Pomyślałem o tym 330d bez xDrive, bo mieszkam w Trójmieście, śniegu tu mało, górek też, sporo krążę po ciasnych uliczkach i wolałbym mieć większy promień skrętu, a diesel jednak pięknie ciągnie od dołu. W małej budzie jak sedan G20 bez xDrive to musi być mocno odczuwalne - w sensie dynamika 20-80 km/h, bo wiadomo, że im szybciej tym wtedy M340i zrobi szybciutkie papaaaa 🙂

Opublikowano (edytowane)

320d xdrive jest bardzo sympatycznym autem, które spokojnie radzi sobie z 90% tego co spotkasz na drodze. 330d w xdrive to pewnie objedzie 99% aut z polskich dróg. Nie brałbym auta bez x drive z taką mocą bo jednak ilość dni gdzie jest mokro ślisko na drogach plus zwykły piasek i brud na tychże drogach mają wpływ na ruszanie z miejsca.

Edytowane przez manji
Opublikowano (edytowane)

Jedyne co mnie martwi to późniejsza odsprzedaż takiego 330d bez xDrive. W takim 2026-2027 może być ciężko, bo jednak kupujący wolą czterobuty w benzynie...

Edytowane przez zalezi
Opublikowano

Niekoniecznie,  RWD w 330d to rzadkość a są ludzie którzy to docenią. Do tego przednie koła wolne od napędu, niższa masa która jest już powoli absurdalna jak na 3er. Ja tam widzę plusy 😀

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

No i niżej stoi rwd, przez co ładniej wygląda 😉

 

Audi A4 2.0Tq /CompSport stage 1/

BMW F20 /CompSport stage 1/ - było

BMW G21 318d - jest

Opublikowano

@zalezi bierz 330d RWD o ile chcesz zaoszczędzić ~30kpln i mniej spalać jak dużo jeździsz. Jak to co powyżej ma wagę 10% to bierz 340i i będziesz bardziej zadowolony. Tak czy inaczej banan będzie długo na Twojej twarzy nie zależnie czy R6 "traktorek" czy benzyna. 😀

  • Dziękuję 1
Opublikowano

Nie są to duże przebiegi. Wybór należy do Ciebie. Co ostatecznie zaznaczyć? 🙃

  • Lubię to 1
Opublikowano

Wiem, że wybór nie jest prosty, na jaki czas wybierasz to auto? Jak na długo warto dodać i się dłużej cieszyć. Decyzja finalnie musi być Twoja i raczej nikt już tutaj nie pomoże.

Opublikowano
Godzinę temu, macste napisał(a):

Wiem, że wybór nie jest prosty, na jaki czas wybierasz to auto? Jak na długo warto dodać i się dłużej cieszyć. Decyzja finalnie musi być Twoja i raczej nikt już tutaj nie pomoże.

2-4 lata 🙂

Opublikowano (edytowane)

Spalanie pewnie z 8l 330d i 13l M340ix, większość miasto tak zakładam 

Edytowane przez zalezi
Opublikowano

Ja ostatnio wykręciłem w M440i 6l na trasie w Bieszczadach 😉 ale średnią z 3k mam 10l. Podskoczyło po dotarciu 😉 

  • Lubię to 1

IMG_6104.PNG.8fd0433272655eff0993e663d10ad490.PNG 

Opublikowano (edytowane)
2 godziny temu, zalezi napisał(a):

Robię rocznie 18-22 tys km, w 70% miasto 🙂

Nie chcę Ci nic sugerować, ale w takim przypadku jednak brałbym benzynę. Opieram się na własnych doświadczeniach - miałem auto z takim i takim silnikiem. Rodzaj silnika dopasuj do przebiegów i gdzie jest jeżdżone. 

Edytowane przez mario79
  • Lubię to 1
Opublikowano

Też sercem z benzyną póki jest.  Nigdy nie miałem diesla i mieć nie będę 🙃

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
2 godziny temu, zalezi napisał(a):

Spalanie pewnie z 8l 330d i 13l M340ix, większość miasto tak zakładam 

W mieście 30d spali 10-12 zależnie od miasta oczywiście, 40i raczej od 12 w zwyż.

18d mojej żony w mieście jakim jest Kraków pali ok 8-8.5.

Średnia z 90 tys to 7.00 😉

Audi A4 2.0Tq /CompSport stage 1/

BMW F20 /CompSport stage 1/ - było

BMW G21 318d - jest

Opublikowano

118d jako alternatywa do 330d, 340i 🤔

Może lepszy do oszczędzania piękny Prius czy nawet Corolla hybrid... miasto 4l, spokojna trasa nawet poniżej 😀

Miałem kiedyś 118d na czas serwisu mojej F30 328i. Ciekawe doświadczenie.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.