Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Godzinę temu, Randall napisał(a):

Nie ma jeszcze ogólnodostępnych schematów LCI ale w prelci jest normalne webasto na benzynę, ma nawet swój mały tłumik i rurkę wydechową 🙂

i wszystko jasne... dzieki za wyjasnienie... 

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
4 godziny temu, karlos91 napisał(a):

Rowniez podziekowal za wyjasnienie z webasto, czyli dalej po staremu.

Oprocz M340i w Touringu jedyne mocne kombi, ktore znalazlem jeszcze to V60 T8 Polestar, ale to juz hybryda plug-in i naped AWD na tyl jest elektryczny i tylko do okreslonej predkosci. Wiec to troche udawane auto. 

Problem jednak w tym, że Volvo ma kaganiec do 180 km/h, a to oznacza, że pierwszy lepszy przedstawiciel handlowy w białej Skodzie Cie objedzie 🙂

A C43 ?

Audi A4 2.0Tq /CompSport stage 1/

BMW F20 /CompSport stage 1/ - było

BMW G21 318d - jest

Opublikowano
20 godzin temu, MedicuS napisał(a):

Problem jednak w tym, że Volvo ma kaganiec do 180 km/h, a to oznacza, że pierwszy lepszy przedstawiciel handlowy w białej Skodzie Cie objedzie 🙂

A C43 ?

 

Mercedes mi nie podchodzi. Ta najnowsza C43 amg to hybryda 2.0, wiec to samo co Volvo tylko jeszcze wiecej udaje np. sztuczny dzwiek z glosnikow itd. 

Kojarzy sie z tureckim kebabem. Audi ma S4 ale tylko w TDI. A RS4 to juz odpowiednik M3 i okolo 100k E. 

Zostaje tylko m340i made in mexico

Opublikowano

Moja 330xd juz jest w Polsce wiec pewnie bede odbieral do konca miesiaca. Szukam calych kol 18 na zime moze ktos z forumowiczow ma komplet do sprzedania nowe/lekko uzywane.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
W dniu 7.09.2023 o 22:31, buntownik napisał(a):

Moja 330xd juz jest w Polsce wiec pewnie bede odbieral do konca miesiaca. Szukam calych kol 18 na zime moze ktos z forumowiczow ma komplet do sprzedania nowe/lekko uzywane.

najgorszy okres na zakup przed zimą 😞 

teraz warto kupować na przyszły sezon letnie koła opony , mi w mce z boku rozwaliła się opona od krawężnika i normalnie michelin 4 s ponad 2tysiące a udało się na oponeo za 1250zł 

 

male-bmw-2.png
Opublikowano
7 godzin temu, wehyr napisał(a):

mi w mce z boku rozwaliła się opona od krawężnika i normalnie michelin 4 s ponad 2tysiące a udało się na oponeo za 1250zł 

 

Przeciez jest ubezpieczenie opon? W pierwszym roku 100% - wiec ASO przy pomocy BMW wymienia opony na nowe... Ja tak wymienilem 2 bo mialem przejechane raptem 3tys i roznica w zuzyciu nie byla duza. Jak jest duza to wymieniaja pare z osi z uszkodzona opona...

 

Niektore ASO nie maja pojecia ze jest ta gwarancja (oczywiscie na opony na jakich samochod wyjechal z fabryki) i trzeba sporo natlumaczyc ale dziala.

Opublikowano
7 minut temu, M4R10 napisał(a):

@dpassent niestety co ASO to inne zasady, mi wmówiono że ubezpieczenie wymienia tylko uszkodzoną oponę.

No ale jak jest duza roznica to przeciez padnie xDrive albo cos... powazni sa?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
4 godziny temu, dpassent napisał(a):

Przeciez jest ubezpieczenie opon? W pierwszym roku 100% - wiec ASO przy pomocy BMW wymienia opony na nowe... Ja tak wymienilem 2 bo mialem przejechane raptem 3tys i roznica w zuzyciu nie byla duza. Jak jest duza to wymieniaja pare z osi z uszkodzona opona...

 

Niektore ASO nie maja pojecia ze jest ta gwarancja (oczywiscie na opony na jakich samochod wyjechal z fabryki) i trzeba sporo natlumaczyc ale dziala.

Nie masz racji.. Opona uszkodzona z boku ewidentnie przez moja wine, wiec nikt tego by nie uznal... 

male-bmw-2.png
Opublikowano
7 minut temu, wehyr napisał(a):

Nie masz racji.. Opona uszkodzona z boku ewidentnie przez moja wine, wiec nikt tego by nie uznal... 

a to zmienia postac rzeczy - zwracam honor. Ta gwarancja i tak sie oplaca tylko w pierwszym roku. W drugim zwracaja 75% ceny opony w ASO a to juz jest spokojnie wiecej nic na jakimkolwiek oponeo...

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
10 godzin temu, dpassent napisał(a):

a to zmienia postac rzeczy - zwracam honor. Ta gwarancja i tak sie oplaca tylko w pierwszym roku. W drugim zwracaja 75% ceny opony w ASO a to juz jest spokojnie wiecej nic na jakimkolwiek oponeo...

nie wiem jak to możliwe ale kawałek opony odstawał z boku , pewnie krawężnik 🙂 ceny opon w ASO to jakaś abstrakcja , zapewne ta z oponeo za 1250 w ASO koło 3 tysięcy hehe 😉

male-bmw-2.png
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Witam

Czy orientuje sie ktoś czy na ten moment są szanse na jakieś rabaty na 320i wzgledem ceny z konfiguratora? Niedługo rozpoczynam wycieczke po salonach w poszukiwaniu ofert i chciałbym mieć jakies rozeznanie przed przystąpieniem do rozmow 😄

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
35 minut temu, Szefik napisał(a):

Witam

Czy orientuje sie ktoś czy na ten moment są szanse na jakieś rabaty na 320i wzgledem ceny z konfiguratora? Niedługo rozpoczynam wycieczke po salonach w poszukiwaniu ofert i chciałbym mieć jakies rozeznanie przed przystąpieniem do rozmow 😄

Hey napisz na priv 

Pozdrawiam 

male-bmw-2.png
Opublikowano
2 godziny temu, Szefik napisał(a):

Witam

Czy orientuje sie ktoś czy na ten moment są szanse na jakieś rabaty na 320i wzgledem ceny z konfiguratora? Niedługo rozpoczynam wycieczke po salonach w poszukiwaniu ofert i chciałbym mieć jakies rozeznanie przed przystąpieniem do rozmow 😄

Masz cały wątek o rabatach w tym dziale 😉

IMG_6104.PNG.8fd0433272655eff0993e663d10ad490.PNG 

Opublikowano

Cześć

to mój pierwszy post na forum i prośba o pomoc w wyborze. Przeczytałem większość wątków o G20.

 
 
Aktualny konfig to A45s 421KM + Ibiza 1.0 115KM
Trzeba zmienić Ibizę, żeby pomieścić dwa kaszojady i bagaże więc wybór padł na G21. Do A45s się nie spakujemy na trasę, zawias taczki, plus nie ma haka, więc roweru nie zapakuję. X3 G20 nam nie podeszło.
 
Pytanie jaki silnik i napęd? 330i czy 330i xdrive? Ewentualnie z "głupich" pomysłów może 340i? Wtedy można by było zejść z A45s, a zostać z Ibizą jako backup (bo 2 aut na raz uzywamy rzadko), albo jakimś "głupim" weekendowym autem. Bo trzymać 2x300k w normalnych samochodach to trochę średnio.
 
Auto w założeniu głównie dla żony miasto, żłobek itp, ewentualnie w trasę jak wszyscy pojedziemy. Dla niej problemem może być RWD. Dla mnie znowu plus w zime polatać na śniegu, bo A45s średnio do tego.
 
Roczne przebiegi robimy teraz 10-15k per auto więc zakładam że tak pozostanie, więc diesel chyba bezsensu. Aczkolwiek w X3 20d całkiem przyjemnie jechał jak na takiego klocka.
 
Jeździłem testówką 320i i szału nie było, za to X3 30i bardzo fajnie szedł mimo masy. Za to 330i xdrive juz nie było efektu wow, promien skrętu fatalny. na 19 FT i M zawias większe taczki niz A45s (strasznie nieprzyjemne podbijanie poprzecznych nierówności). Wręcz bym powiedział, że X3 lepiej się prowadziło, więc może to wina zawiasu.
 
Zrobiłem takie konfigi, prośba o opinię:
 
 
Uwagi:
- A45s mam adaptacyjne LEDy, ale nie czuję ich wspaniałości vs zwykłe w Ibizie. Ale z tego co piszecie pasuje wziąc min adaptacyjne lub lasery.
- zawias nie może być za twardy - więc pewnie 18+ zawias M lub nawet adaptacyjny, bez RF.
- rozważałem też serię 5, ale auto ciut dla nas za duże, bagażnik mniej ustawny i nie da się już zamówić starego modelu.
 
 
Patrzyłem też na używki, ale większość albo brak haka, albo silnik za słaby, plus cenowo nie jest jakoś super porównująć z nowym i konfiguracją w 100% pod siebie.
 
Popełniłem też takie małe porównanie osiągów 
 
 
Ibiza wychodzi podobnie do 320i :o
 
Opublikowano
16 godzin temu, nutty_10 napisał(a):

Cześć

to mój pierwszy post na forum i prośba o pomoc w wyborze. Przeczytałem większość wątków o G20.

 
 
Aktualny konfig to A45s 421KM + Ibiza 1.0 115KM
Trzeba zmienić Ibizę, żeby pomieścić dwa kaszojady i bagaże więc wybór padł na G21. Do A45s się nie spakujemy na trasę, zawias taczki, plus nie ma haka, więc roweru nie zapakuję. X3 G20 nam nie podeszło.
 
Pytanie jaki silnik i napęd? 330i czy 330i xdrive? Ewentualnie z "głupich" pomysłów może 340i? Wtedy można by było zejść z A45s, a zostać z Ibizą jako backup (bo 2 aut na raz uzywamy rzadko), albo jakimś "głupim" weekendowym autem. Bo trzymać 2x300k w normalnych samochodach to trochę średnio.
 
Auto w założeniu głównie dla żony miasto, żłobek itp, ewentualnie w trasę jak wszyscy pojedziemy. Dla niej problemem może być RWD. Dla mnie znowu plus w zime polatać na śniegu, bo A45s średnio do tego.
 
Roczne przebiegi robimy teraz 10-15k per auto więc zakładam że tak pozostanie, więc diesel chyba bezsensu. Aczkolwiek w X3 20d całkiem przyjemnie jechał jak na takiego klocka.
 
Jeździłem testówką 320i i szału nie było, za to X3 30i bardzo fajnie szedł mimo masy. Za to 330i xdrive juz nie było efektu wow, promien skrętu fatalny. na 19 FT i M zawias większe taczki niz A45s (strasznie nieprzyjemne podbijanie poprzecznych nierówności). Wręcz bym powiedział, że X3 lepiej się prowadziło, więc może to wina zawiasu.
 
Zrobiłem takie konfigi, prośba o opinię:
 
 
Uwagi:
- A45s mam adaptacyjne LEDy, ale nie czuję ich wspaniałości vs zwykłe w Ibizie. Ale z tego co piszecie pasuje wziąc min adaptacyjne lub lasery.
- zawias nie może być za twardy - więc pewnie 18+ zawias M lub nawet adaptacyjny, bez RF.
- rozważałem też serię 5, ale auto ciut dla nas za duże, bagażnik mniej ustawny i nie da się już zamówić starego modelu.
 
 
Patrzyłem też na używki, ale większość albo brak haka, albo silnik za słaby, plus cenowo nie jest jakoś super porównująć z nowym i konfiguracją w 100% pod siebie.
 
Popełniłem też takie małe porównanie osiągów 
 
 
Ibiza wychodzi podobnie do 320i 😮
 

Jeśli szukasz porównania ja sugeruje 330d. Cenowo będziesz miał najlepsza opcje w stosunku do osiągów. 

wykres_power_por.php.jpg

Screenshot_20230924-142109_Chrome.jpg

Opublikowano
9 godzin temu, Rufio napisał(a):

Po C43 AMG W205 rozważałem G21 330i lub M340i. Ale dla rodziny 2+2 trochę przymałe. 

Znalazłem roczne 540i z hakiem. Fakt do miasta trochę duże. 

Cześć Rufio! 😄

Jestem na podobnym etapie... zastanawiam się nad przesiadką z C43 na nowe M340i Touring albo używane 540i lub 550i (to po, zmianach na 530KM). 

Jak znajdujesz się w 5er? (liczę na subiektywne wrażenia) Nie za mało mocy? Gabaryty nie przeszkadzają? Inne przełożenie kierownicy nie przeszkadza? Auto jest bardziej miękkie - nie ma z tym problemu?

Niestety - M340i nie ma opcji wentylowanych foteli a komforty w 5er sę rewelacyjne, tylko auto znacznie większe.

  • Lubię to 1
Opublikowano

Dzięki za odpowiedzi.

Tych tras nie robimy za wiele, a 5 do miasta jest dużą plus ma mniej ustawny bagażnik (wóźki / walizki) niż 3. No i trzeba szukać wśród używek.

 

Nowe C43 z tego co widzę po recenzjach zagranicznych jest krytykowane (mniejszy silnik i większa waga). W PL chwalą, ale to chyba specyfika naszego YT, że mało jest krytyki.

 

Ten 330d rzeczywiście dobrze wygląda, w szczególności 650 nm (wiki podaje 580, ale to i tak sporo). Trochę się boję, że ciężko będzie to potem sprzedać, bo jest hejt na diesla + normy. No i sporo jeździmy 5-20km odcinki.

 

 

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
54 minuty temu, nutty_10 napisał(a):

Ten 330d rzeczywiście dobrze wygląda, w szczególności 650 nm (wiki podaje 580, ale to i tak sporo). Trochę się boję, że ciężko będzie to potem sprzedać, bo jest hejt na diesla + normy. No i sporo jeździmy 5-20km odcinki.

Odkładanie się nagaru w silniku czy problem związany z DPF ...

Tzn jaki problem?

Silniki benzynowe z wtryskiem bezpośrednim - zobacz jakie mają wydechy, a też mają filtry cząstek stałych (GPF).

 

Nie ma nic przewyższającego w silnikach benzynowych względem silników diesla moim zdaniem (współcześnie).

Mam G21 318d i G20 320xd.

Nie wiem w czym rzecz, ale w G21 jest kapkę ciszej - i dodałbym że tak samo cicho jak w G20 330i (przy normlanej jeździe). 

 

Bierz 330d - jaki hejt? W polsce jest ich na tyle mało względem 330i - że ktoś z połykiem weźmie.

Opublikowano
1 godzinę temu, nutty_10 napisał(a):

Dzięki za odpowiedzi.

Tych tras nie robimy za wiele, a 5 do miasta jest dużą plus ma mniej ustawny bagażnik (wóźki / walizki) niż 3. No i trzeba szukać wśród używek.

 

Nowe C43 z tego co widzę po recenzjach zagranicznych jest krytykowane (mniejszy silnik i większa waga). W PL chwalą, ale to chyba specyfika naszego YT, że mało jest krytyki.

 

Ten 330d rzeczywiście dobrze wygląda, w szczególności 650 nm (wiki podaje 580, ale to i tak sporo). Trochę się boję, że ciężko będzie to potem sprzedać, bo jest hejt na diesla + normy. No i sporo jeździmy 5-20km odcinki.

 

 

Przejedź się 330i i 330d i zobaczysz różnice.... 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.