Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Mam wybór 20d vs 30i (oba w xDrive, touring). Wszyscy na forum widzę, że rekomendują 30i. Mocno się boję spalania (przejrzałem cały wątek i wygląda obiecująco, ale obawiam się że będę tej grupie co pali między 10 a 12 :lol: ) Przebiegi - 20 tys/rok (przed covidem, teraz mniejsze), ma służyc jako daily miasto 65%/trasa 35%. Do przedszkola krótkie trasy do 3 km). Wydaje mi się, że 20d byłby optymalny, bo lubię startować szybko ze świateł. W poprzednim aucie (1.8TSI 180 KM dsg FWD) srednio miałem pod 12 l/100. Czasem udawało mi się zejsc do 10, nigdy poniżej. 20d skonfigurowany tak, ze mało dopłaty do 30i (mpakietowe hamulce + powiekszony zbiornik paliwa). Co myślicie? :D

Jeżeli akceptujesz spalanie to nie ma sensu kupowanie 320d, bo różnica w osiągach jest spora. Do tego 330i jest bez miękkiej hybrydy, dla mnie akurat to jest plus

***** ***
Opublikowano
Jeżeli akceptujesz spalanie to nie ma sensu kupowanie 320d, bo różnica w osiągach jest spora. Do tego 330i jest bez miękkiej hybrydy, dla mnie akurat to jest plus

 

Jako właściciel słabego diesla (ale był to wybór mniej więcej świadomy) podpisuję się obiema rękami pod postem kolegi - jeżeli spalanie to nie problem, to bierz benzynę :) Ciszej, kulturalniej, szybciej i wpisujesz się w ogólnoświatowy trend odchodzenia od diesla, czyli łatwiej sprzedasz :D

Opublikowano
Mam wybór 20d vs 30i (oba w xDrive, touring). Wszyscy na forum widzę, że rekomendują 30i. Mocno się boję spalania (przejrzałem cały wątek i wygląda obiecująco, ale obawiam się że będę tej grupie co pali między 10 a 12 :lol: ) Przebiegi - 20 tys/rok (przed covidem, teraz mniejsze), ma służyc jako daily miasto 65%/trasa 35%. Do przedszkola krótkie trasy do 3 km). Wydaje mi się, że 20d byłby optymalny, bo lubię startować szybko ze świateł. W poprzednim aucie (1.8TSI 180 KM dsg FWD) srednio miałem pod 12 l/100. Czasem udawało mi się zejsc do 10, nigdy poniżej. 20d skonfigurowany tak, ze mało dopłaty do 30i (mpakieto
we hamulce + powiekszony zbiornik paliwa). Co myślicie? :D

 

Awd chcesz koniecznie ?

Ci co kupili diesla będą to promować, właściciele pb zaoferują 330i.

Z opinii uzyskanych mogę powiedzieć, że 30i pali bardzo korzystnie jak na osiągi które oferuje.

Różnica będzie 3-4 litry na 100 km, policz, przejedź się i sprawdź na żywo spalanie :wink:

 

Wiesz, jeśli chodzi o spalanie to wierzę na słowo ogolnie. Mam kumpla który ma 330i xDrive sedan i potwierdza mi to. 10 -12 w miescie to norma przy normalnym uzytkowaniu i cieszeniu się tym autem i przyspieszeniu. A też nie chce kupować 30i aby jeździć na eco pro, bo mi spali o litr mniej ;)

Tak, chciałbym AWD (nigdy nie miałem) a lubie się odbijać szybko, często na mokrym. Na FWD to jest tragedia (przynajmniej w tych fwd, którymi jeździłem).

Na testach mialem 330e xDrive no i pieknie to jechało (jak jeszcze miałem coś w baterii :lol: ). Ale ciekawe jest to, ze nawet jak bateria jest na zero, to ciągle działa Xtra Boost i od zera można ładnie pojechać.

 

Myślę, że przy jeździe poniżej 20kkm rocznie i trasach po 3km do przedszkola to 330i zdecydowanie wygrywa z 320d. A jak lubisz sobie wystartować szybko ze świateł to raczej 330i Cię nie zawiedzie, tym bardziej w xDrive

Każdy z którym gadam mi tak mówi, hehe, wiec pewnie jest tu sporo prawdy.

 

Jeżeli akceptujesz spalanie to nie ma sensu kupowanie 320d, bo różnica w osiągach jest spora. Do tego 330i jest bez miękkiej hybrydy, dla mnie akurat to jest plus

 

Jako właściciel słabego diesla (ale był to wybór mniej więcej świadomy) podpisuję się obiema rękami pod postem kolegi - jeżeli spalanie to nie problem, to bierz benzynę :) Ciszej, kulturalniej, szybciej i wpisujesz się w ogólnoświatowy trend odchodzenia od diesla, czyli łatwiej sprzedasz :D

 

No właśnie ta kwestia spalania mnie trochę dobija, bo tam gdzie się da na autostradzie, lubie pojechać troszkę szybciej niż to 150 i oglądając filmy:




Dochodzę do wniosku że jednak benzyna mocno pije w stosunku do diesla. A trzeba jeszcze wziąc pod uwage, ze filmik jest o 330i RWD gdzie xDrive jeszcze dodaje pewnie z 1 litr. Dla porównania jest tam tez F30 xDrive, to jest to juz masakra wg mnie przy 140 km/h.


Screenshot-2021-03-23-at-16-44-30.png


No i też cena paliwa obecnie diesel vs benzyna średnio 30 gr na litrze + 3 - 4 litry na 100 km wiecej to juz sie jednak robi trochę $$ za tą przyjemnosc.

Niewątpliwie się jednak zgadzam, jeśli chodzi o inne argumenty typu:

- dynamika

- wyciszenie

- radość z jazdy

- purkanie z wydechu itd :)

No i tak btw to byłby mój pierwszy diesel w życiu :lol:

  • Moderatorzy
Opublikowano
Jeśli interesuje Cię późniejsza wartość auta to pamiętaj że w zakupie benzyna vs diesel będzie podobnie a w sprzedaży przepaść :wink:
Opublikowano
Jeśli interesuje Cię późniejsza wartość auta to pamiętaj że w zakupie benzyna vs diesel będzie podobnie a w sprzedaży przepaść :wink:

 

No to jest mocny argument :) masz jakies dane o tym? Pytałem się sprzedawcy i mówił, że po 3 latach powinny stać podobnie. Ale to słowo vs słowo. Jeśli masz jakieś dane to chętnie przygarnę :)

  • Moderatorzy
Opublikowano
Jako dane wystarczyła mi wartość mojej ex f30 328i vs podobnego diesla po 4 latach :)
Opublikowano

Cześć


Dziś się zalogowałem na forum gdyż za max. 3 miesiące stanę się posiadaczem BMW 3.

Specyfikacja jaką wybrałem to:

silnik 184 KM (320i) do tego wersja advantage

i kilka dodatków: cocpit live professional, komfortowy dostęp, automatyczna klapa bagażnika, ledy o rozszerzonym zakresie a automatem zmiany świateł, 10 głośników.

Ogólnie cena katalogowa to 200400 tys.

I teraz klika pytań:

1. Jak oceniacie silnik tj. czy są z nim jakieś problemy np. rozciągający się łańcuch rozrządu,

2. Jak oceniacie automat steptronic? Na jeździe próbnej zrobił na mnie bardzo dobre wrażenie. Ale zapewne ma jakieś wady i czytałem że w poprzednich modelach były jakieś awarie. Macie jakieś doświadczenia? No i czy warto mieć łopatki do zmiany biegów czy nie jest konieczne.

3. dostałem 23% rabatu. Czy to dużo a może była przestrzeń jeszcze do negocjacji. Nie prowadzę działalności - auto jest na osobę prywatną.

4. Jakie są Wasze doświadczenia jeśli chodzi o jakość wykończenia? Czy coś skrzypi puka?

5. Jak zachowują się i działają asystencji w podstawowej wersji ?

Opublikowano
Jako dane wystarczyła mi wartość mojej ex f30 328i vs podobnego diesla po 4 latach :)

Oki, dzięki za info. Sprawdziłem na otomoto i niestety nie ma za wiele reprezentatywnych egzemplarzy. Udało mi się znaleźć dwa w podobnych konfigach:

Benyzna: https://www.otomoto.pl/oferta/bmw-seria-3-reflektor-led-harman-kardon-modell-m-sport-ID6DGu6E.html#f150eb42ab

Diesel: https://www.otomoto.pl/oferta/bmw-seria-3-bmw-x-drive-1-wlasciciel-krajowy-100-oryginal-ID6DFcVp.html#c0c575d9b6


I rzeczywiście benzyna trzyma lepiej :) Szkoda że nie ma większej próbki.

  • Moderatorzy
Opublikowano

Za te 3-4 lata na rynku będzie ogrom 320d, 318d i 318i oraz jakaś garstka 330i oraz m340i.

Poza tym znając życie szkalowanie diesli będzie nadal w modzie. Ciężko powiedzieć, najlepiej się przejechać obydwoma wariantami bo do 100 km/h różnica jest niewielka, powyżej jest przepaść.

Opublikowano
Za te 3-4 lata na rynku będzie ogrom 320d, 318d i 318i oraz jakaś garstka 330i oraz m340i.

Poza tym znając życie szkalowanie diesli będzie nadal w modzie. Ciężko powiedzieć, najlepiej się przejechać obydwoma wariantami bo do 100 km/h różnica jest niewielka, powyżej jest przepaść.

 

Zgodzę się w 100% z Randall'em między innymi dla zwiększenia atrakcyjności podczas sprzedaży wśród duzej ilości 318i 318d 320d wybrałem 30i na moje pierwsze BMW.

Jeździłem 320d szukałem efektu wow i to nie dla mnie. Zresztą auta sportowe to benzyny RWD. :D

Opublikowano
Za te 3-4 lata na rynku będzie ogrom 320d, 318d i 318i oraz jakaś garstka 330i oraz m340i.

Poza tym znając życie szkalowanie diesli będzie nadal w modzie. Ciężko powiedzieć, najlepiej się przejechać obydwoma wariantami bo do 100 km/h różnica jest niewielka, powyżej jest przepaść.

 

Zgodzę się w 100% z Randall'em między innymi dla zwiększenia atrakcyjności podczas sprzedaży wśród duzej ilości 318i 318d 320d wybrałem 30i na moje pierwsze BMW.

Jeździłem 320d szukałem efektu wow i to nie dla mnie. Zresztą auta sportowe to benzyny RWD. :D

 

Wybrałeś stały zawias M czy adaptacyjny ?

Opublikowano
No właśnie ta kwestia spalania mnie trochę dobija, bo tam gdzie się da na autostradzie, lubie pojechać troszkę szybciej niż to 150 i oglądając filmy:




Dochodzę do wniosku że jednak benzyna mocno pije w stosunku do diesla. A trzeba jeszcze wziąc pod uwage, ze filmik jest o 330i RWD gdzie xDrive jeszcze dodaje pewnie z 1 litr. Dla porównania jest tam tez F30 xDrive, to jest to juz masakra wg mnie przy 140 km/h.

 

Obecne benzyny potrafią być bardzo oszczędne, bo prędkość obrotowa silnika utrzymywana jest poniżej 2000 rpm. Przy delikatnym przyspieszaniu spalanie można otrzymać w ryzach. Niestety przy większych prędkościach obroty idą w górę i spalanie również. Ostatnio patrzyłem (ale już zapomniałem :lol: ) i przy 170 km/h mam bodajże 2600 rpm, czy 2700 rpm. Przy 190 km/h jest chyba 3100 rpm i spalanie na poziomie 8-8.5l. Potrafię w miarę żwawo przemieszczać się po trasie tą moją słabizną i średnio nie przekroczyłem 7.5l/100km. Benzyna jeśli o spalanie bez szans. W pozostałych kwestiach murem stoję za benzyną :D

Opublikowano
Jako dane wystarczyła mi wartość mojej ex f30 328i vs podobnego diesla po 4 latach :)

Oki, dzięki za info. Sprawdziłem na otomoto i niestety nie ma za wiele reprezentatywnych egzemplarzy. Udało mi się znaleźć dwa w podobnych konfigach:

Benyzna: https://www.otomoto.pl/oferta/bmw-seria-3-reflektor-led-harman-kardon-modell-m-sport-ID6DGu6E.html#f150eb42ab

Diesel: https://www.otomoto.pl/oferta/bmw-seria-3-bmw-x-drive-1-wlasciciel-krajowy-100-oryginal-ID6DFcVp.html#c0c575d9b6


I rzeczywiście benzyna trzyma lepiej :) Szkoda że nie ma większej próbki.

 

Zgodzę się w 100% z Randall'em między innymi dla zwiększenia atrakcyjności podczas sprzedaży wśród duzej ilości 318i 318d 320d wybrałem 30i na moje pierwsze BMW.

Jeździłem 320d szukałem efektu wow i to nie dla mnie. Zresztą auta sportowe to benzyny RWD. :D

 

Teraz też o tym zacząłem myślec (jeszcze nie podjąłem do konca decyzji), że dobra, benzyna mocniej trzyma ale przecież jej wartość zakupowa była wyższa (225.9k vs 217k w przypadku xDrive dla nowego G21) - 9k. No i po 3 latach może kosztowac ~7 - 9 k więcej, więc de facto wynika z tego, że diesel i benzyna trzymają podobnie. Chyba że gdzieś robię błąd to dajcie mi znać :)

Opublikowano
Poważnie wybierając samochód kierujecie się tą drobną różnicą wartości przy odsprzedaży?
Opublikowano

Branie pod uwagę cenę przy ewentualnej odsprzedaży to jakieś nieporozumienie.

Jak tak to auto trzeba traktować jak inwestycję, a jak tak to Panowie nie G20. Albo patrzymy na to co potrzebne jest tu i teraz albo, że chcemy zarobić za x-lat. Ciężko to pogodzić jeśli mowa o G20 318, 320, 330 "i" czy "d" z xdrive czy bez.

  • Moderatorzy
Opublikowano
Najpierw zaciekła walka o każdy procent rabatu, maile do wszystkich ASO w Polsce ale wartość odsprzedaży już nieważna :lol: ciekawa logika, na szczęście każdy ma swoją :wink:
Opublikowano
Najpierw zaciekła walka o każdy procent rabatu, maile do wszystkich ASO w Polsce ale wartość odsprzedaży już nieważna :lol: ciekawa logika, na szczęście każdy ma swoją :wink:

Wróżenie dzisiaj co będzie za dwa lata to tak jak marzenie, że kupię nową piątkę z rabatem 25% za 2 lata. Pare decyzji odmiennych i cały Wasz plan w [BAD]...


Ludzie cieszcie się autami a mniej róbcie problemnów.

Pozdrawiam


Maciek

Opublikowano (edytowane)
Najpierw zaciekła walka o każdy procent rabatu, maile do wszystkich ASO w Polsce ale wartość odsprzedaży już nieważna :lol: ciekawa logika, na szczęście każdy ma swoją :wink:

Też jestem tego zdania - nigdy nie patrze na wartość odsprzedaży. A co do rabatów wysyłanie do wszystkich salonów uważam za głupotę i zamykanie sobie pola do rozmów. Bo po odesłanych ofertach widać że nie uzyskał jakiś wielkich rabatów

Edytowane przez ///M Luki
Opublikowano
Najpierw zaciekła walka o każdy procent rabatu, maile do wszystkich ASO w Polsce ale wartość odsprzedaży już nieważna :lol: ciekawa logika, na szczęście każdy ma swoją :wink:

 

Nic dodać nic ująć....!

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Najpierw zaciekła walka o każdy procent rabatu, maile do wszystkich ASO w Polsce ale wartość odsprzedaży już nieważna :lol: ciekawa logika, na szczęście każdy ma swoją :wink:

Też jestem tego zdania - nigdy nie patrze na wartość odsprzedaży. A co do rabatów wysyłanie do wszystkich salonów uważam za głupotę i zamykanie sobie pola do rozmów. Bo po odesłanych ofertach widać że nie uzyskał jakiś wielkich rabatów

 

Ty chyba nie zrozumiałeś wypowiedzi Randalla :lol:

Audi A4 2.0Tq /CompSport stage 1/

BMW F20 /CompSport stage 1/ - było

BMW G21 318d - jest

  • Moderatorzy
Opublikowano
Skończmy to raz na zawsze. Kolega parę stron wcześniej zapytał o za i przeciw wersji 30i i 20d (które może kupić praktycznie w jednakowej cenie), napisałem zgodnie z moimi doświadczeniami w sprzedaży i ostatniej cesji że jeden z aspektów - oczywiście nie najważniejszy - to większe zapotrzebowanie na benzyny na rynku wtórnym. Natomiast wiele osób nawet nie zamierza kupować auta po finansowaniu więc może od razu pominąć tą kwestię. Dla tych którzy pragną wykupić auto a potem sprzedać i wykorzystać pieniądze na wkład w następny model te 20-30 tysięcy i dużo szybsza sprzedaż może mieć znaczenie ale nie musi. AMEN.
Opublikowano
Skończmy to raz na zawsze. Kolega parę stron wcześniej zapytał o za i przeciw wersji 30i i 20d (które może kupić praktycznie w jednakowej cenie), napisałem zgodnie z moimi doświadczeniami w sprzedaży i ostatniej cesji że jeden z aspektów - oczywiście nie najważniejszy - to większe zapotrzebowanie na benzyny na rynku wtórnym. Natomiast wiele osób nawet nie zamierza kupować auta po finansowaniu więc może od razu pominąć tą kwestię. Dla tych którzy pragną wykupić auto a potem sprzedać i wykorzystać pieniądze na wkład w następny model te 20-30 tysięcy i dużo szybsza sprzedaż może mieć znaczenie ale nie musi. AMEN.

 

Randall nie zgodzę się z Tobą. Sprzedawałem w zeszłym roku benzynę f30 i diesla F31 i dużo większe zainteresowanie było klekotem więc to mega indywidualne. Związane pewnie z czasem, regionem itd. Temat rzeka który pewnie można by męczyć miesiącami a tak naprawdę nikt nic nie zagwarantuje co będzie za dwa lata.


Chociaż ciekawe, że dużo większe było zainteresowanie klekotem ale kręcili nosem że to kombi, a dla mnie prywatnie kombi jest 1000 kroć ładniejsze i praktyczniejsze. :mad2:

Pozdrawiam


Maciek

  • Moderatorzy
Opublikowano
Myślę że w wypadku F30 czynnikiem była kiepska sława N20 (której zupełnie nie potwierdzam).

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.