Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Porównywał ktoś bezpośrednio 318i Touring z A4 35TFSI Avant? Jestem ciekaw jakie macie przemyślenia.

 

Nie porównywałem konkretnie tych dwóch modeli silnikowych, ale wnioskując po reszcie Twojego posta, to ogólnie interesuje Cię porównanie A4 vs. 3er. Ja poszukiwania auta rozpocząłem właśnie od jazdy testowej A4 40 TFSI (rodzice jeżdżą przedliftowym modelem, wiec wiedziałem mniej więcej czego się spodziewać). Wcześniej jeździłem dwoma różnymi Audi (poprzednią generacją A4, a dawno temu jakiś szrot sprowadzany zza granicy), więc domyślny wybór był oczywisty :mrgreen:. A potem udałem się do salonu BMW i w momencie, kiedy wsiadłem do Trójki stojącej w salonie to podjąłem decyzje :D. We wnętrzu Audi czułem się trochę jak w jakimś samochodzie miejskim, jakby niższej klasy. Ciężko to w sumie wytłumaczyć, ale w BMW czuję się „otulony” przez kokpit, a w Audi tego brakuje. Kolejnym argumentem przeciwko Audi był u mnie wielki, doklejony wyświetlacz dotykowy zamiast sterowanego guzikami iDrive, nie wyobrażam sobie mieć cały czas odcisków palców na ekranie w samochodzie. Pomijając przestarzałość multimediów, to bardziej przekonuje mnie do siebie wnętrze A4 B8...


Co by nie mówić, to jednak w aucie 99% czasu spędzasz wewnątrz i dla mnie kokpit Audi po prostu zdyskwalifikował to auto. A myśle, że BMW nie miało łatwego zadania w tym starciu, bo jeszcze zanim miałem prawo jazdy, to już byłem fanbojem Audi :mrgreen:.


Odczucia z jazdy to już kwestia indywidualna. Nie miałem okazji jechać Audi 45TFSI, żeby porównać z 330i, ani nie jechałem 320i, żeby porównać z 40TFSI. Jeśli chodzi o zawieszenie to myślę, że przez internet też się nie dowiesz, co powinieneś kupić, każdy jeździ po innych nawierzchniach i każdy ma inne preferencje.

Opublikowano

Interesuje mnie bezposrednie porównanie tych modeli w bazowej wersji silnikowej, ale także ogólnie A4 vs G21.

Widzialem że kilka osób przesiadło sie do 3er z Audi.

Ja się przesiadłem z A4 B9 Avant 252KM Quattro do G21 330d xdrive i o krótkie subiektywne :) porównanie pokusiłem się w wątku o moim G21 https://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=216&t=377477.

Mnie do BMW przekonały głownie właściwości jezdne. Co do wnętrza to rzeczywiście wystający wyświetlacz MMI w A4 jest gorszym rozwiązaniem niż wkomponowany w deskę wyświetlacz iDrive. No i po lifcie w A4 nie ma obsługi MMI pokrętłem :(.

A4 jeździłem przez prawie 3 lata, zrobiłem ok. 70kkm i ogólnie oceniam to auto bardzo dobrze. Pomijając problemy z przeprowadzeniem akcji serwisowej (dotyczyła alternatoro-rozrusznika) nie miałem żadnych usterek ani problemów z eksploatacją auta.

Opublikowano

Fajnie wiedzieć, że nie jestem sam :)


Jeździłem starym A6 C5 (2001), w rodzinie były jeszcze Q5 i Q7, planowaem kupić Audi A4. Zrezygnowałem przez to okropne wnętrze (doklejony tablet i nawiewy na całej szerokości - bezguście) oraz 100% dotykowość. Potem doczytałem o pseudo Quattro oraz skrzyni którą wielu ocenia na gorszą niż w BMW. Wtedy już zupełnie nie było mi szkoda.

Opublikowano
Potem doczytałem o pseudo Quattro oraz skrzyni którą wielu ocenia na gorszą niż w BMW. Wtedy już zupełnie nie było mi szkoda.

 

Właśnie, zapomniałem napisać o skrzyni. Moim zdaniem automat z Audi nie ma nawet startu do automatu w BMW przy takiej normalnej jeździe. Dużo szybsza zmiana przełożeń z D na R super działa przy parkowaniu a i do jazdy w mieście jest moim zdaniem dużo przyjemniejsza.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Fajnie wiedzieć, że nie jestem sam :)


Jeździłem starym A6 C5 (2001), w rodzinie były jeszcze Q5 i Q7, planowaem kupić Audi A4. Zrezygnowałem przez to okropne wnętrze (doklejony tablet i nawiewy na całej szerokości - bezguście) oraz 100% dotykowość. Potem doczytałem o pseudo Quattro oraz skrzyni którą wielu ocenia na gorszą niż w BMW. Wtedy już zupełnie nie było mi szkoda.

 

Co masz na myśli pisząc pseudo q ?

Audi A4 2.0Tq /CompSport stage 1/

BMW F20 /CompSport stage 1/ - było

BMW G21 318d - jest

Opublikowano
Fajnie wiedzieć, że nie jestem sam :)


Jeździłem starym A6 C5 (2001), w rodzinie były jeszcze Q5 i Q7, planowaem kupić Audi A4. Zrezygnowałem przez to okropne wnętrze (doklejony tablet i nawiewy na całej szerokości - bezguście) oraz 100% dotykowość. Potem doczytałem o pseudo Quattro oraz skrzyni którą wielu ocenia na gorszą niż w BMW. Wtedy już zupełnie nie było mi szkoda.

 

Co masz na myśli pisząc pseudo q ?

Ultra Quattro, czyli dołączany tył, gdzie w dodatku czuć sam moment dołączenia wg różnych źródeł. Jak to się ma do starego dobrego TorSena.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Wiesz jako to jest, quattro to marketing jak xdrive, tylko z dłuższą historią.

W czasach gdy pojawiło sie quattro, Bmw uważało, że jedyny słuszny napęd to rwd, obecnie co ciekawe usilnie wciskają ciemnotę, że z rwd się jeździć nie da :mad2: , a 20d to taki potwór, którego nie ma opcji ogarnąć bez awd :mrgreen:

Torsen był przez lata równolegle montowany z haldexem, zależnie od tego w jakim modelu występował.

I tak np a3 zawsze miało haldex, a4 torsen np w czasach a4 b7.

Zależało to od tego, czy silnik był wzdłużnie, czy poprzecznie montowany.


Audi ostatnio często mylę ze Skodą, co lepsze bardziej mi się Skoda podoba :mrgreen:

Jeśli Bmw pójdzie drogą nowej serii 4 to pozostanie już chyba tylko Skoda, albo Kia :mrgreen:

Audi A4 2.0Tq /CompSport stage 1/

BMW F20 /CompSport stage 1/ - było

BMW G21 318d - jest

Opublikowano
Audi ostatnio często mylę ze Skodą, co lepsze bardziej mi się Skoda podoba :mrgreen:

Jeśli Bmw pójdzie drogą nowej serii 4 to pozostanie już chyba tylko Skoda, albo Kia :mrgreen:

 

To chyba nie miejsce na tę dyskusję, ale moim zdaniem sam sobie przeczysz ;). Skoro mylisz Audi ze Škodą, to właśnie pójście drogą nowej serii 4, jest idealną receptą na to, żeby BMW się nikomu z żadną inną marką (tym bardziej mało prestiżową) nie myliło :8).

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

to że obecnie jeżdżę paroma bmkami nie oznacza że kupię kolejną...

zwłaszcza że jak widzę nową 7mkę na dzielni to wszyscy zrywają boki ze śmiechu...

IMHO nie tędy droga...

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Audi ostatnio często mylę ze Skodą, co lepsze bardziej mi się Skoda podoba :mrgreen:

Jeśli Bmw pójdzie drogą nowej serii 4 to pozostanie już chyba tylko Skoda, albo Kia :mrgreen:

 

To chyba nie miejsce na tę dyskusję, ale moim zdaniem sam sobie przeczysz ;). Skoro mylisz Audi ze Škodą, to właśnie pójście drogą nowej serii 4, jest idealną receptą na to, żeby BMW się nikomu z żadną inną marką (tym bardziej mało prestiżową) nie myliło :8).

 

W żadnym wypadku nie ma tutaj zaprzeczenia. Jeśli jeden produkt jest podobny do drugiego, przy czym jeden pretenduje do poziomu premium, a jednocześnie jest podobny do wyrobu dla mas, to automatycznie nie powoduje, że wybiorę trzeci znacznie brzydszy :wink:

Jak pewnie pamiętasz, Chris Bangle już kiedyś zaproponował 7er w innym podejściu, sprzedaż spadła, spadł z krzesła i Chris.

Natomiast faktycznie nie jest to wątek do dyskusji o estetyce, nawiązałem jedynie do pytania co wybrać a4, czy 3er.


Natomiast, żeby post nie był całkiem bez wartościowy, wczoraj widziałem g20 330d, przyznam, że to rzadko spotykany silnik w 3er.

Zastanawiałem się kiedyś jak zmieniłby się rozkład zamawianych silników, gdyby akcyza była równa dla wszystkich pojemności.

Audi A4 2.0Tq /CompSport stage 1/

BMW F20 /CompSport stage 1/ - było

BMW G21 318d - jest

Opublikowano
To ja też dodam swoje dwa grosze o moich spostrzeżeniach A4 vs 3er. Nie wypowiadam się na temat cen, wyposażenia, czy wyglądu obu aut, bo to są rzeczy mocno indywidulne dla każdego. To co mi się mega spodobało w Audi to świetny wyświetlacz/ekran za kierownicą. Możliwość wyboru zegarów, wielkiej mapy, różnych układów wyświetlanych na ekranie, czysto subiektywnie to jest super, a w BMW to "kiepścizna" i po tym pierwszym zachwycie okazało się, że tu kończą się jak dla mnie przewagi A4 nad 3er. Generalnie A4 to komfort i jednak wygodne ale zwykłe "wozidło", a 3er ... to jak dla mnie autentycznie prawdziwa radość z jazdy ;). Skrzynia ZF w BMW to jest klasa sama w sobie, póki co wszystko inne (w tej klasie aut) jest po prostu i odczuwalnie gorsze. Do tego nie tylko pokonywanie zakrętów ale nawet zwykłe gnanie na wprost w bmce daje jakiś większy fun niż w audi. Oczywiście wszystko zależy od tego czego oczekuje się od auta. Skoda "wszystko mająca" też jest super(b) :), a jak znacznie tańsza,. tyle, że póki co wciąż nie ma tego czegoś co bmka ma i potrafi ;)
Opublikowano
To co mi się mega spodobało w Audi to świetny wyświetlacz/ekran za kierownicą. Możliwość wyboru zegarów, wielkiej mapy, różnych układów wyświetlanych na ekranie, czysto subiektywnie to jest super, a w BMW to "kiepścizna"

Zgadzam się zupełnie i dziwi mnie bardzo zachowanie BMW. Przeprojektowanie widoków to praktycznie zerowy koszt w ich skali.

Poza samym wyglądem w BMW brakuje też wskazania, co aktualnie jest wyświetlane po prawej stronie (tam, gdzie można zmieniać widoki, np. muzyka, przebieg, wskaźniki sportowe). Nigdy nie wiem ile razy mam jeszcze przełączyć widok, aby uzyskać ten pożądany.

  • Moderatorzy
Opublikowano
To prawda, jest to mega irytujące i nie intuicyjne. Muszą podkupić kogoś z Apple :)
Opublikowano
Cześć,


To jeszcze ja mam prośbę o ocenę konfiguracji -> https://configure.bmw.pl/pl_PL/configid/t7o4h3k7

Zależy mi na komforcie i dobrym wyposażeniu. Rozważam alternatywnie Mpakiet + zawieszenie adaptacyjne.


PS. Przesiadam się z Superba III L&K.


Z góry dzięki,

Paweł

 

A jezdziles seria 3? Za takie pieniadze nie lepiej wziac serie 5? Na serie 3 masz okolo 23% znizki na serie 5 kolo 26%. Przeciez nie da sie porownac komfortu superba do g20, bo napisals, ze na komforcie Ci zalezy a nie na osiagach. Seria 5 ma kilka rzeczy w standardzie vs seria 3.

Opublikowano

Jeździłem, ale tylko na jeździe próbnej. ;)


Nie potrzebuję, aż tak dużego samochodu jak Superb (wziąłem go trochę z przypadku, przejmowałem po kimś z firmy), stąd pomysł na G20. Osiągi nie są dla mnie nieistotne, dlatego też wyklikałem 330ix.

5 Series spoko pomysł, ale boje się, że z sensownym silnikiem i wyposażeniem będzie totalnie poza moim zasięgiem (nawet z większymi rabatami).

Opublikowano
Zmienił bym koła na min. 18 cali. No i jeśli nie mieszkasz w górach lub nie masz innego powodu do brania x drive - wziąłbym zamiast niego szperę:)
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
@puch dokładnie określ czego potrzebujesz najbardziej , komfort nie idzie w parę z osiągami niestety , albo komfort- ten prawdziwy - albo osiągi kosztem komfortu , Clarkson kiedyś pisał że żadna marka nie daje tyle komfortu jazdy przy takich samych możliwościach auta jak BMW i chyba w tym jest dużo prawdę . ale jak @Leeo napisał , też obawiam się że zamiana Superba na 3er będzie bolesna pod względem komfortu resorowania , tez tu bym rozważył 5er nawet kosztem słabszego silnika jak mamy mówić o komfort jak priorytet wyboru auta
Opublikowano

Dzięki za Wasze opinie! Na 3er jestem zdecydowany, jestem świadomy specyfiki tego samochodu i ją akceptuję.


Mówiąc o komforcie miałem na myśli to, ze szukam specyfikacji, w której 3er będzie najbardziej komfortowa. W tym kontekście pytałem o zawieszenie, tj. standard czy adaptacyjne (pasywny Mpakiet był dla mnie za twardy). Niestety u mnie w okolicy (Śląsk) wszystkie 3er u dealerów są w Mpakiecie, wiec nie mam możliwości sprawdzenia ani zawieszenia standardowego, ani adaptacyjnego.

Opublikowano
Dzięki za Wasze opinie! Na 3er jestem zdecydowany, jestem świadomy specyfiki tego samochodu i ją akceptuję.


Mówiąc o komforcie miałem na myśli to, ze szukam specyfikacji, w której 3er będzie najbardziej komfortowa. W tym kontekście pytałem o zawieszenie, tj. standard czy adaptacyjne (pasywny Mpakiet był dla mnie za twardy). Niestety u mnie w okolicy (Śląsk) wszystkie 3er u dealerów są w Mpakiecie, wiec nie mam możliwości sprawdzenia ani zawieszenia standardowego, ani adaptacyjnego.

 


Ja bym tylko zmienił wyposażenie na M sport na std 18-calowej feldze + zawieszenie adaptacyjne + laserki (robią robotę w nocy).

Poza tym kot!

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Cześć,


To jeszcze ja mam prośbę o ocenę konfiguracji -> https://configure.bmw.pl/pl_PL/configid/t7o4h3k7

Zależy mi na komforcie i dobrym wyposażeniu. Rozważam alternatywnie Mpakiet + zawieszenie adaptacyjne.


PS. Przesiadam się z Superba III L&K.


Z góry dzięki,

Paweł

 

A jezdziles seria 3? Za takie pieniadze nie lepiej wziac serie 5? Na serie 3 masz okolo 23% znizki na serie 5 kolo 26%. Przeciez nie da sie porownac komfortu superba do g20, bo napisals, ze na komforcie Ci zalezy a nie na osiagach. Seria 5 ma kilka rzeczy w standardzie vs seria 3.

 

Dawaj namiar na 5lci 26% i 23% i biorę drugie auto dla żony, nie pisz głupot.. Lub podaj namiar do handlowca który da Taki rabat

male-bmw-2.png
Opublikowano
Te % są dość realne, ale przez brokerów. Badałem temat przy zamawianiu G21. Z tego co większość mówi temat idzie stricte przez salon (FV wystawia salon). Dostałem ofertę na mega rabat na kombi, minimum te 23%. nie drążyłem, ponieważ nie chciałem 5 a 3 wziąłem przez salon z rabatem 19%.
Opublikowano
Z tego co pytalem w salonie - najlepiej rabatowane sa modele opisane w cenniku jako „business edition” zarowno w 3er jak i 5er. 318i/d oraz 518d, 520i/d.
Opublikowano
Niestety u mnie w okolicy (Śląsk) wszystkie 3er u dealerów są w Mpakiecie, wiec nie mam możliwości sprawdzenia ani zawieszenia standardowego, ani adaptacyjnego.

 

W Mikołowie mają demo M340d z zawieszeniem adaptacyjnym (jechałem nim 2 tygodnie temu).


330e ma zawsze zawieszenie standardowe (przynajmniej touring - nawet w wersji M sport), więc można sobie w taki sposób sprawdzić.

Opublikowano
Cześć,


To jeszcze ja mam prośbę o ocenę konfiguracji -> https://configure.bmw.pl/pl_PL/configid/t7o4h3k7

Zależy mi na komforcie i dobrym wyposażeniu. Rozważam alternatywnie Mpakiet + zawieszenie adaptacyjne.


PS. Przesiadam się z Superba III L&K.


Z góry dzięki,

Paweł

 

A jezdziles seria 3? Za takie pieniadze nie lepiej wziac serie 5? Na serie 3 masz okolo 23% znizki na serie 5 kolo 26%. Przeciez nie da sie porownac komfortu superba do g20, bo napisals, ze na komforcie Ci zalezy a nie na osiagach. Seria 5 ma kilka rzeczy w standardzie vs seria 3.

 

Dawaj namiar na 5lci 26% i 23% i biorę drugie auto dla żony, nie pisz głupot.. Lub podaj namiar do handlowca który da Taki rabat

 

Mimo tego, ze niezbyt przyjemnie napisales, to wysylam namiar. To nie jest tylko ten szczegolny handlowiec, bo tyle daja teraz. Potwierdzone dla 318i i 518d. Reszta mnie nie interesowala.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.