Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Myśle nad G21 Touring :D w galerii jest bardzo mało a widzę po opisach, że sporo osób ma g21 :) pochwalcie się swoimi konfiguracjami, może znajdę jakieś inspiracje :D

 

Bierz sedana :mrgreen:

 

Krótko i na temat :D

Opublikowano
Mam g21 ze względu na rodzinne aspiracje plus pies xD , niestety pies nie lubi jeździć w bagażniku i ma posłanie na tylnym siedzeniu ale jakoś można z tym bezproblemowo żyć. Więcej miejsca przydaje się jeśli dużo się przemieszczasz z bagażami . Jako samochód do pracy lub sporadyczne dłuższe trasy stawiał bym na sedana....jednak W moim przypadku tylko nadwozie typu kombi . Więc jeśli się zastanawiasz to nie potrzebujesz Turinga :D
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Widział ktos test m340i mild hybrid, jak hybryda wpływa na osiągi?

Silnik niby ma 11km i 120nm to całkiem sporo i powinno urwac trochę np przy 0-100

male-bmw-2.png
Opublikowano
Sporo osób przekonuje tutaj do napędu na tył, napisze jak ja to widzę :D


Miałem takie szczęście lub pecha, że dwa samochody, które testowałem w swoim życiu z napędem na tył otrzymałem podczas deszczu. Mercedes C klasa 184Km i g30 330e, miałem raz napęd na przód, później cały czas quattro, 4matic, xDrive wiec moje testy kończyły się tak, że nie mogłem normalnie ruszyć :D oczywiście można było ale nie tak jak chciałem... uważam, że pewnie da się jeździć z napędem na tył ale to trzeba chcieć. Dostawałbym szału jakbym chciał szybko ruszyć i nie mógłbym bo trochę mokra nawierzchnia i tył napęd :)

 

To się akurat zgadza, nie ma co nawet z tym polemizować. Chociaż akurat brak możliwości szybkiego ruszenia w trudniejszych warunkach mnie nie odstrasza, bo i tak kiedy pada staram się jeździć ostrożniej. Bardziej boję się ze będą problemy z trakcją zimą.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
khav, prawdopodobnie kwotę katalogową możesz pomniejszyć o 50 tyś, co oczywiście nadal jest pozostaje szalonym pomysłem za 320i.

Audi A4 2.0Tq /CompSport stage 1/

BMW F20 /CompSport stage 1/ - było

BMW G21 318d - jest

Opublikowano
Widział ktos test m340i mild hybrid, jak hybryda wpływa na osiągi?

Silnik niby ma 11km i 120nm to całkiem sporo i powinno urwac trochę np przy 0-100

 

Z tego co słyszałem układ jest ustawiony na poprawę elastyczności w średnich zakresach prędkości a nie na poprawę w przyśpieszeniu 0-100. Chodzi także o zmniejszenie zużycia paliwa co wpływa na obniżenie emisji spalin.

Sprzedam koła zimowe do E84 WZ-318 7,5X17 ET-34 5X120, Opony Pirelli Sottozero 2 225/50/17
  • Moderatorzy
Opublikowano
Układ jest ustawiony na redukcje co2 żeby nie płacić kar. Tylko tyle.
Opublikowano
Układ jest ustawiony na redukcje co2 żeby nie płacić kar. Tylko tyle.

 

+1


Czym szybciej ludzie zrozumieją, że ten cały mild hybrid jest wymyślony, żeby producenci płacili mniejsze kary, tym lepiej.

Opublikowano
khav, prawdopodobnie kwotę katalogową możesz pomniejszyć o 50 tyś, co oczywiście nadal jest pozostaje szalonym pomysłem za 320i.

 

Tak, jest zaporowo drogo, a co gorsze póki co nadal daleko do rabatu rzędu 50 000zł.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Układ jest ustawiony na redukcje co2 żeby nie płacić kar. Tylko tyle.

 

+1


Czym szybciej ludzie zrozumieją, że ten cały mild hybrid jest wymyślony, żeby producenci płacili mniejsze kary, tym lepiej.

 

Mnie przekonała cena 340i dzięki temu badziewowi obniżona o 13500zl

Do tego konfig 330i rwd 270k 340i 330k

Minus rabat 20%

215k vs 265k

Głupota byłoby nie kupić 6 cylindrów, różnica przy dobraniu x drive to kolejne 10k mniej

male-bmw-2.png
  • Moderatorzy
Opublikowano
To już inna sprawa niezależna od BMW. Oni tego nie zrobili dla dobra klienta a dla swojej kieszeni.
Opublikowano
To już inna sprawa niezależna od BMW. Oni tego nie zrobili dla dobra klienta a dla swojej kieszeni.

 

System mild hybrid to mały krok do elektryfikacji układów napędowych. Oszczędności pozornie wyglądają na niewielkie ale za to obecność instalacji 48V daje w zasadzie same korzyści. Lepsze takie rozwiązanie niż żadne.

W ostatni weekend miałem okazje jeździć G01 20d z mild hybrid i pierwsze wrażenie to silnie działająca rekuperacja (nie da się tego regulować w przeciwieństwie do hybrydy plug-in), układu start-stop w zasadzie nie czuć ale obserwując jego działanie na desce widać że działa zdecydowanie dłużej i częściej niż w zwykłym 20d, którym miałem okazje jeździć kilka miesięcy wcześniej. Kręcąc się po mieście przy średnim natężeniu ruchu i 70 km przebiegu uzyskałem spalanie 5.9l. Pozostaje kwestia trwałości i niezawodności takiego rozwiązania ale to się okaże za pare lat.

Sprzedam koła zimowe do E84 WZ-318 7,5X17 ET-34 5X120, Opony Pirelli Sottozero 2 225/50/17
  • Moderatorzy
Opublikowano
Nie znalazłem ani jednej zalety w Twoim poście. Start stop w każdym aucie mam wykodowany nawet jakby miał palić litr mniej to bym tego nie chciał. Ten „mały krok ku elektryfikacji” to dla użytkownika dodatkowe udziwnienia i kilkanaście kilogramów żelastwa w aucie, dla producenta kilka milionów euro mniejsza kara za emisję.
Opublikowano
Nie znalazłem ani jednej zalety w Twoim poście. Start stop w każdym aucie mam wykodowany nawet jakby miał palić litr mniej to bym tego nie chciał. Ten „mały krok ku elektryfikacji” to dla użytkownika dodatkowe udziwnienia i kilkanaście kilogramów żelastwa w aucie, dla producenta kilka milionów euro mniejsza kara za emisję.

 

Nie jestem bezkrytycznym fanem każdej nowości. Mi dają do myślenia ostatnio przeczytane testy 540i gdzie dziennikarze uzyskiwali średnie spalanie testowe na poziomie 8-8,5l i subiektywne wrażenia z jazdy G01 gdzie prawie nie odczuwałem działanie tego układu, podczas gdy w swoim F31 mnie to wkurza i przeważnie wyłączam jak nie zapomnę.

Sprzedam koła zimowe do E84 WZ-318 7,5X17 ET-34 5X120, Opony Pirelli Sottozero 2 225/50/17
  • Moderatorzy
Opublikowano
Spoko, rozumiem, tym bardziej że teraz nie ma już wyboru. Gdyby był wybór to myślę że 60% ludzi wzięło by wersję bez MH :)
Opublikowano
Spoko, rozumiem, tym bardziej że teraz nie ma już wyboru. Gdyby był wybór to myślę że 60% ludzi wzięło by wersję bez MH :)

Hyundai miał chyba MH jako opcję i to za dopłatą (o ile dobrze pamiętam Tuscona w teście Zachara), ciekawe jak się sprzedawało :lol:

***** ***
Opublikowano
Spoko, rozumiem, tym bardziej że teraz nie ma już wyboru. Gdyby był wybór to myślę że 60% ludzi wzięło by wersję bez MH :)

 

Jestem przed decyzją zakupu kolejnego auta bo właśnie wykupiłem swoje z leasingu i mam dylemat w co wejść (jeszcze spalinowe z miekką hybrydą, hybryda plug in, czy poczekać na elektryka np.i4) stąd moje dywagacje.

Sprzedam koła zimowe do E84 WZ-318 7,5X17 ET-34 5X120, Opony Pirelli Sottozero 2 225/50/17
Opublikowano
Czy może ktoś potwierdzić jaki silnik jest obecnie montowany do 320i? Z informacji które udało mi się uzyskać jest to B48C. Równie udany jak B48D?
Opublikowano
Ja jeździłem ostatnio g30 z mild hibrid 520d ( na codzien ma zwykła 520) i start do 50 był zdecydowanie na plus mild . Czuc to było bardzo
Opublikowano

Cześć, jestem chwile przed złożeniem zamówienia na swoje pierwsze BMW.

przesyłam poniżej dwie konfiguracje które biorę pod uwagę.

interesuje mnie seria 3 w sedanie, silnik 320d, rozważam RWD albo xdrive. Auto będzie służyło głównie do poruszania się po mieście oraz w trasy po Polsce ( średni przebieg ok 35-40 tyś km rocznie).

co do koloru rozważam czarny szafir, szary mineralny lub niebieski portimao. Ostatnio u jednego dealera widziałem czarny szafir na który położyli folie matującą, wyglądało to super. robią to w cenie ok 7000 tyś zł netto chyba ale jak bym się na to decydował to chyba raczej melodia przyszłości.


1 wersja https://configure.bmw.pl/pl_PL/configid/r0n9q7h5

koszt - 255740

2 wersja https://configure.bmw.pl/pl_PL/configid/o8k7q7o9

koszt 263340

W wersji 2 nie ma telefonii komórkowej z ładowaniem ale z tego co czytałem forum to nie koniecznie ta funkcja się dobrze sprawdza i nie jest dla mnie konieczna.

dzięki temu wersja jest bogatsza od wersji 1 o światła laserowe, wyświetlacz headup, elektrycznie sterowane fotele, obsługę za pomocą gestów. Czyli te gażdżety są za dodatkowe 7600zł katalogowo. Pytanie czy to tylko gadżety czy faktycznie sprawdzają się one w codziennym użytkowaniu auta ?


Czy warto dopłacać do świateł laserowych, czym one się różnią od ledów rozszerzonych? czy obie wersje wycinają elementy na drodze przy korzystaniu z długich świateł?


model skonfigurowany na standardowym zawieszeniu z 19 calowymi kołami. Czy to będzie optymalne połączenie? czy zawieszenie adaptacyjne było by lepsze?

nie jestem fanem zmiany ustawień, chciałbym aby auto było uniwersalne, ani za twarde ani za "miękkie".


z góry dzięki za pomoc i rady.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

19 cali i m zawias jest ok sam tak zamówiłem, Lasery uważam że mega warto tak jak jak ludzie patrzą na navi przy kupnie używki na najlepsze światła i na x drive....

Ciężko może być sprzedać rwd w dieslu...

I mówię to na przykładzie swojego auta kolega z forum sprzedał za20k więcej ten sam rok co ja i większy przebieg, tylko miał navi, x drive i felgi 19

male-bmw-2.png
Opublikowano
19 cali i m zawias jest ok sam tak zamówiłem, Lasery uważam że mega warto tak jak jak ludzie patrzą na navi przy kupnie używki na najlepsze światła i na x drive....

Ciężko może być sprzedać rwd w dieslu...

I mówię to na przykładzie swojego auta kolega z forum sprzedał za20k więcej ten sam rok co ja i większy przebieg, tylko miał navi, x drive i felgi 19

 

To zrobiles dobry interes, bo za te dodatki wyskoczyl pewnie ze 40 tys :)

Opublikowano
Ledy rozszerzone nie wycinają, tylko automatycznie zmieniają długie/krótkie.

Od tego to jest funkcja asystent świateł drogowych.

Rozumiem ze rozszerzone Ledy wyłącza światła długie a lasery wytną tylko fragment aby nie oślepić kierowcy, zgadza się?


Czy w światłach mijania jest różnica między ledami a laserami? Lasery są widniejsze?

  • Moderatorzy
Opublikowano
19 cali i m zawias jest ok sam tak zamówiłem, Lasery uważam że mega warto tak jak jak ludzie patrzą na navi przy kupnie używki na najlepsze światła i na x drive....

Ciężko może być sprzedać rwd w dieslu...

I mówię to na przykładzie swojego auta kolega z forum sprzedał za20k więcej ten sam rok co ja i większy przebieg, tylko miał navi, x drive i felgi 19

 

19 cali i m zawias jest Ok jak ktoś lubi sztywne auta, jak nie to może mu się nie spodobać.

Xdrive do 20d bezsens, chyba ze się kupuje auto dla przyszłego nabywcy.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.