Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
:shock: :shock: :shock: nie chcę wiedzieć co będzie w następnej generacji

Korbotronik :duh:

 


W celu zmniejszenia zużycia prądu, a co za tym idzie, zwiększenia zasięgu na prądzie :D.

Opublikowano
Przy kilkunastu tys. Km rocznie różnica w ekonomii nie jest akceptowalna tylko jest wyraźnie na korzyść benzyny.

To znaczy, jeśli wybierzesz 318d zamiast 318i to stracisz zamiast zyskać.

Jak to liczysz?

 

Działaniem odejmowania oraz mnożenia i dzielenia :duh:


318d jest droższe od 318i o 16 tys zł. (Odejmowanie)

Różnica w spalaniu ok 1,5l na 100 km razy cena paliwa ok 5 zł (mnożenie) wychodzi 7,5zł/100 km.

16 000 zł / (7,5 zł/100km) = 213 000 km (dzielenie)


Tyle musisz przejechać autem, żeby Ci się zrównał koszt zakupu droższego diesla. Jeśli zrobisz mniej niż 213 tys km to lepiej kupic benzyne.

Nie wiem ile Ci palą auta, ale mi 318d w automacie palił właśnie 1,5l mniej niż 330i w g20, więc zakładam, że 318i spali mniej.


Ps. Dochodzi jeszcze kwestia trochę droższej odaprzedaży diesla, ale ile to bedzie - może 3 tys a może zero, zależy jaki okres czasu będziesz eksploatował auto.


Ja robie jakieś 20-30 tys rocznie wiec musiałbym jezdzic jakies 7 lat, żeby mi sie oplacało kupic diesla. Jezdze srednio 2-3 lata jednym autem. Lub musiałbym zrobić 65 tys rocznie w 3 letnim leasingu z założeniem zostawienia auta na koniec i wzięcie kolejnego.


Mam nadzieję, że jasno wytłumaczyłem a Twój post nie był ironiczny w przeciwieństwie do mojego :lol:


Serio to podstawowa wiedza.


Oczywiście nie zakladam pozostałych kosztów bo to już wróżenie z fusów, oba silniki są podobnie skomplikowane.


W 330i z pewnością częściej bedziesz zmieniał opony :mrgreen:

Opublikowano
Małe sprostowanie, różnica między 318d a 318i przy ASB w obydwu przypadkach wynosi 20 tyś. Przy kwocie oszczędności 70 zł/1000 km, oczekiwany zwrot nastąpi po przebiegu blisko 300 tyś. To jednak symulacja dla warunków miejskich.
Opublikowano

Zwariowałem :D


Dziennie będziemy robić tym samochodem minimum 70 km, gdzie po początkowej trasie rano, będzie można go podładować.


Problem w moim przypadku jest taki, że G30 530i paliło mi ok. 15l... Już go nie mamy z innych powodów.


Warszawa, korki, szybkie ruszanie itp.


Dlatego pomyślałem o G20 330e

Opublikowano
W sprawie różnicy w cenie to trzeba pamiętać, że w 330e możemy nagrzać w samochodzie lub schłodzić przed przyjściem, taka opcja w normalnym samochodzie też kosztuje.
Opublikowano
Przy kilkunastu tys. Km rocznie różnica w ekonomii nie jest akceptowalna tylko jest wyraźnie na korzyść benzyny.

To znaczy, jeśli wybierzesz 318d zamiast 318i to stracisz zamiast zyskać.

Jak to liczysz?

 

Działaniem odejmowania oraz mnożenia i dzielenia :duh:


318d jest droższe od 318i o 16 tys zł. (Odejmowanie)

Różnica w spalaniu ok 1,5l na 100 km razy cena paliwa ok 5 zł (mnożenie) wychodzi 7,5zł/100 km.

16 000 zł / (7,5 zł/100km) = 213 000 km (dzielenie)


Tyle musisz przejechać autem, żeby Ci się zrównał koszt zakupu droższego diesla. Jeśli zrobisz mniej niż 213 tys km to lepiej kupic benzyne.

Nie wiem ile Ci palą auta, ale mi 318d w automacie palił właśnie 1,5l mniej niż 330i w g20, więc zakładam, że 318i spali mniej.

 

Myślałem, że bierzesz pod uwagę jeszcze serwis, gdzie zakładam, że diesel jest droższy w utrzymaniu?

Bo z tego co napisałeś to różnią się jedynie spalaniem i ceną początkową zakupu.

Opublikowano
Zwariowałem :D


Dziennie będziemy robić tym samochodem minimum 70 km, gdzie po początkowej trasie rano, będzie można go podładować.


Problem w moim przypadku jest taki, że G30 530i paliło mi ok. 15l... Już go nie mamy z innych powodów.


Warszawa, korki, szybkie ruszanie itp.


Dlatego pomyślałem o G20 330e

 

Pojeździj trochè g20 przed decyzją. G30 - wszystko inne. Choc bardzo mi się podoba G20, które zakupiliśmy, to jednak wole G30 do codziennej jazdy :) schlodzic zdalnie mozna w kazdym, tylko nagrzanie to problem w zwyklym ;)

Opublikowano
Zwariowałem :D


Dziennie będziemy robić tym samochodem minimum 70 km, gdzie po początkowej trasie rano, będzie można go podładować.


Problem w moim przypadku jest taki, że G30 530i paliło mi ok. 15l... Już go nie mamy z innych powodów.


Warszawa, korki, szybkie ruszanie itp.


Dlatego pomyślałem o G20 330e

 

Pojeździj trochè g20 przed decyzją. G30 - wszystko inne. Choc bardzo mi się podoba G20, które zakupiliśmy, to jednak wole G30 do codziennej jazdy :) schlodzic zdalnie mozna w kazdym, tylko nagrzanie to problem w zwyklym ;)

 

Miałem rok G30, G20 jeździłem dopiero raz, jednak jest to auto mniejsze, zwinniejsze a jednocześnie wygodne. Oczywiście G30 będzie lepsze pod pewnymi względami ale zależy mi na mniejszym samochodzie, który lepiej się prowadzi - nie jest taki duży i nie trzeba się tak nakręcić :D

Opublikowano

Jest sposób liczenia, każdy może podstawić swoje zmienne.

Ja serwisu nie licze bo mam 5 lat wykupiony i nawet nie interesowalem sie ile w jakiej wersji kosztuje, bez przesady, za dużo czasu bym zmarnowal na takie analizy :D

Wiedziałem, że diesel w moim przypadku nie ma sensu, bo różnica w cenie serwisu jest marginalna przy kilkunastu tysiącach dopłaty.

Zawsze jezdzilem dieslami, jednak dostalem z wypozyczalni 320i g20 i bylem w szoku, spodziewalem sie ze pod moją nogą to auto spali 10-11l, a tu 8,2. 330i pali 8,5-8,9 a mam kawał auta ze szperą.

Jak na rynku wtórnym kupujesz auto za 40 tys to te 2-3 tys doplaty do diesla zwróci sie w 2 lata nawet przy niewielkich przebiegach.


Przy zakupie nowego zamiast brać 318d w manualu wybrałbym w tej samej cenie 320i w automacie, bo przejechanie 100km tym autem kosztuje max 10 zl wiecej.


Nie warto się zastanawiac nad dieslem jesli sie nie robi minimum 50 tys rocznie i to reguła chyba dla wszystkich marek obecnie, takie miałem założenie bez większych wyliczeń i jak widać słuszne.

Szkoda czasu na wertowanie stron forum.


W mieście - możesz kupić 320d zamiast 330i to różnica bedzie z 4l, a zatem zwrot ponad dwukrotnie szybszy.

Jednak diesel do miasta i przebiegi miejskie 30 tys rocznie... mhmmm... :roll:

Mamy multum rozwiązań, myślę że przy tak dużych przebiegach tylko w mieście to jednak elektryk byłby najlepszą opcją, spalanie zero.

Wtedy weź pod rozwagę:


8l spalania 318i x 5zl = 40 zl/100km x 30000km = 12 tys oszczędności rocznie plus serwisy olejowe (elektryk nie wymaga).


330e i spalanie 3l - roznica 5l x 5 zl= 25x300 = 7500 zł. Czy warto dopłacać do 330e względem 330i aż 22 tys zł? Sam zdecyduj, bo w 3 lata koszt prawie taki sam.

Jednak 318i a 330e to już duża różnica (ok. 40 tys jak dopłacimy do automatu w 318i).

Sam wyceń prawie dwukrotną różnicę w mocy zespołu napędowego.

Sam wyceń różnice komfortu elektryka/hybrydy/benzyny/diesla.

Opublikowano
Bez obrazy ale uwielbiam te wyliczenia dotyczące spalania zwłaszcza gdy mówimy o samochodach kupowanych na firme gdzie paliwo wrzuca sie w koszty i jego cena spada o 1/3...
Opublikowano

Firma firmie nierówna, niektorzy odliczaja tylko 75% z 19% ;)

Natomiast na obronę diesla dodam, że czasami są te edycje biznesowe faworyzujące niektóre silniki jak np była biznesowa edycja mojej 518stki choc i teraz dobry rabat na 318i był i na bank lepszy niż na 330i czy 330e. Pamiętam, że w czerwcu była do kupienia 330e 19r ale praktycznie seryjna, z materialowymi stolkami i jak na wyprzedażowe 19r 320i czy d, lub 318i czy d bylo 32% upustu to na nią max 26% i stala za 160tyś brutto (golas tylko z advantage i niczym wiecej)

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Jest sposób liczenia, każdy może podstawić swoje zmienne.

Wiedziałem, że diesel w moim przypadku nie ma sensu, bo różnica w cenie serwisu jest marginalna przy kilkunastu tysiącach dopłaty.

Zawsze jezdzilem dieslami, jednak dostalem z wypozyczalni 320i g20 i bylem w szoku, spodziewalem sie ze pod moją nogą to auto spali 10-11l, a tu 8,2. 330i pali 8,5-8,9 a mam kawał auta ze szperą.

 

 

Nie podważam, natomiast wydaje mi się, że różnica pomiędzy 320d a 320i to będzie bliżej 4 litrów.

Jeździłem 320ix, w Krakowie spalił mi 11 przy spokojnej jeździe miejskiej z pierdylionem świateł, jak to w mieście. Na autostradzie spalił mi 13. Na krajowej nie próbowałem. Wtedy porównywałem do 118d, nieco szybszej, lżejszej, rwd, manual. Trochę bez sensu. Kilka miesięcy temu dla odmiany miałem okazję pojeździć 320xd i odpowiednio 7.5/10

To nadal powoduje, że zwrot nastąpi po ok 70 tyś. W przypadku 3 lat użytkowania i przelotów 20-25 tyś traci sens, ale te 200 tyś i 1.5 litra różnicy to trochę wishfull thinking :wink:

Jeździsz spokojnie to pali mało, choć jak już pisałem akurat nie udało mi się tego potwierdzić przy użyciu 330ix.

Mam 2.0t od kilku lat, w różnych a4. Uparcie spróbuje raz jeszcze 330i bo mam nadzieję, z tym którym jeździłem było coś nie tak.

Audi A4 2.0Tq /CompSport stage 1/

BMW F20 /CompSport stage 1/ - było

BMW G21 318d - jest

Opublikowano

Różnica finansowa między 330e i 330i to równo 10000 zł po zniżkach.


W 330e mamy ogrzewanie zdalne i chłodzenie, gdzie samo ogrzewanie kosztuje 7000 zł. Można powiedzieć, że nie brałbym tego ale dobrze, że coś jest więcej.


W tym tygodniu mam użyczenie, będę testował ile przy mojej jeździe realnie pali w mieście :) Wszystkie 2.0 w Audi czy BMW i tak palą mi po 15l :shock:

Opublikowano

Kolega pytał jak, więc chyba wyczerpująco wyjaśniĺem jak.


Bapisałem wyraźnie, to są wyniki dla mnie.

Mi 330i pali równo 1,5l więcej niż 318d. To nie "wishfull thinking" tylko studium przypadku.

Oczywiście rabaty uwzględniamy, to model, powtarzam.


Co do auta oraz paliwa na firme to nie rozumiem jakie to ma znaczenie? Diesla odliczasz tak samo jak benzyne przeciez.


No chyba, ze masz ciezarowki i kupujesz na nie faktury to masz 100% vat zwrotu, ale jak jest legalnie to 50% i 75% kup od benzyny tak samo odliczasz.


Wyjaśniłem, w jakim przypadku zakup diesla może oznaczać stratę.

  • Moderatorzy
Opublikowano
Wcześniej pisałeś o tym że diesla używanego drożej sprzedasz - moim zdaniem rynek pokazuje zupełnie odwrotną sytuację.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
NIestety w 330e nie ma już live cockpit professional w cenie.


Jest tylko live cockpit plus, wiec dopłata 7,2tys. do professional.

 

Kuźwa jakie oszczędności po lifice 2020 lipcowym. Masakra. Już na tą chwile można wymienić

- brak zegarów proff w 330e

- brak zegarów hybrydowych przy aktywnym tempomacie

- brak plastików pod maską nad światłami

- brak dysku twardego

- słabsze zegary LC podstawowe


A to wszystko w autach produkowanych jeszcze w monachium, a od przyszłego roku już wszystko będzie w mexico..

 

Bedzie tak jak w VW - cena do gory, jakosc w dol

https://www.polsatnews.pl/wiadomosc/2020-10-12/producenci-aut-planuja-gigantyczne-zwolnienia/

.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Kolega pytał jak, więc chyba wyczerpująco wyjaśniĺem jak.


Bapisałem wyraźnie, to są wyniki dla mnie.

Mi 330i pali równo 1,5l więcej niż 318d. To nie "wishfull thinking" tylko studium przypadku.

 

 

Nie udało mi się tego zweryfikować na przykładzie mojego studium przypadku, dlatego dla mnie pozostanie to sfera myślenia życzeniowego.

Audi A4 2.0Tq /CompSport stage 1/

BMW F20 /CompSport stage 1/ - było

BMW G21 318d - jest

  • Moderatorzy
Opublikowano
Kończę teraz bak 100% miasto, kilka dłuższych postojów na zapalonym aucie - 10,5 pokazuje.
Opublikowano
Wcześniej pisałeś o tym że diesla używanego drożej sprzedasz - moim zdaniem rynek pokazuje zupełnie odwrotną sytuację.

 

318d kupilem za 42 tys, sprzedałem po 30 mies za 18 tys. Jak widać ponad dwukrotna utrata wartości w 2,5r. Sprzedaż BMW nigdy mi nie szła, dlategi nie zwracałem szczególnej uwagi w swoich obliczeniach na ten aspekt. Nie jestem handlarzem, nie trzymam aut po pół roku czekając na klienta. BMW traci jak piorun i moim zdaniem jak ktoś jest mistrzem excela i marnuje roboczogodziny na wyliczanie kosztów serwisu +/-100 zł lub jedzie na drugi koniec Polski dla procenta rabatu - traci tylko czas.


dla mnie i pewnie dla wielu auto to narzędzie.

Jak kupuje szlifierke w markecie to biore średniaka i sie nie zastanawiam wiele, bo szkoda czasu ;)


Wracając do meritum - każdy sobie sam potrafi obliczyć, a moje posty są dla tych, co nie rozważali benzyny, bo diesel zawsze im się kojarzył z tańszą jazdą. No jak widać nie ma reguły.

Opublikowano
Mam pytanie, bo gdzieś rzuciło się w oczy. BMW 3 będzie produkowane w Meksyku? Jeżeli tak to wiecie od kiedy?

Już miało być w listopadzie, ale chyba jest poślizg

***** ***

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.