Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
W tym przypadku nie o technologię tylko chodzi , ale o nazwiska :D , jak w zarządzie będą nazwiska typu Ericson , Zimmerman czy Jonson to raczej można liczyć na produkt dobrej klasy , ale jak w zarządzie będą nazwiska typu Chang , Ming czy Zun to raczej liczył bym jedynie na tańszy produkt , jakość idzie na drugi plan . daje przykład Hongkongu , w 2005 r. i w 2019r. to samo miasto , ci sami ludzie , jedynie nazwiska rządzących się zmieniły , i mamy całkiem inne miasto - była perełka a jest g...ne miasto- , stąd proponuję żeby Volvo wypuścił specjalną edycję swoich aut po tytułem : Hongkong Edition ! :wink:
Opublikowano

Ty myślisz, że zarząd firmy takiej jak BMW inaczej podchodzi do tematu zarabiania pieniędzy?

To tylko czcze naiwne życzenia czy pozostałości po opinii jaką kiedyś mialy marki, nawet niemieckie.

Pieniądz się tylko liczy, nawet kosztem "wyrobionej marki".

Dlaczego mają "zachowywac" się inaczej niż inne koncerny motoryzacyjne? Żeby stać się marką niszową i na końcu i tak się dac wykupić Chinczykom czy Hindusom?

Naiwne myślenie.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Ty myślisz, że zarząd firmy takiej jak BMW inaczej podchodzi do tematu zarabiania pieniędzy?

a skąd ? tylko widocznie ta sztuka wychodzi im lepiej skoro tak długo utrzymują się na rynku motoryzacyjnym, mając rzeszę fanów marki na całym świecie

To tylko czcze naiwne życzenia czy pozostałości po opinii jaką kiedyś mialy marki, nawet niemieckie.

Pieniądz się tylko liczy, nawet kosztem "wyrobionej marki".

to ja Ciebie zapytam , po co kupujesz BMW jak możesz kupić auto innej marki o podobnych parametrach i jakieś 30% tańszy ?

Opublikowano

Wydaje mi się, że dyskusja jest już akademicka, z przytykami w kierunku jednej albo drugiej dyskutowanej marki. Wybierając BMW po Volvo (z okresu sprzed przejęcia przez Chińczyków), widzę skok jakościowy (nie do końca związany z tym, że po prostu kupiłem nowe auto) na korzyść BMW. W Volvo (XC60) na początku użytkowania miałem kilkukrotne problemy. DPF, niezwiązane ze sposobem jazdy, które w magiczny sposób zniknęły po którejś aktualizacji softu. Pod koniec (mniej więcej po 6 latach), mimo regularnych przeglądów i nieoszczędzania na bieżącym utrzymaniu, miewałem duże problemy okresowo unieruchomiające auto na kilka-kilkanaście dni i naprawy za 5-6 tysięcy.

Nie piszę tego, żeby udowodnić, że BMW jest cacy, a Volvo złe. Wrażenie mam takie, że cała branża, czy to premium, czy nie, musi/chce oszczędzać niestety również na jakości i jej kontroli, a księgowi liczą korzyści z oszczędności na materiałach, jakości budowy, wykończenia itp. W G20 też miałem już jedną irytującą awarię (usuniętą na gwarancji), wszyscy czytamy o nieprzewidywalnym zachowaniu niektórych egzemplarzy i niestabilności przy jeździe na wprost itp. To już chyba nie ten czas, żeby o tym, jak na przestrzeni kilku lat używania auta, będzie wyglądała awaryjność, decydowała z góry marka. Na koniec przykład, nieoddający oczywiście w żaden sposób statystki - Alfa Romeo Giuletta mojego brata, na pierwszy rzut oka wykonana i wykończona miejscowo w bardzo toporny sposób, jeździ sobie 7 lat, bez żadnej większej awarii, tymczasem 911 i Panamera jednego z moich szefów, na początku prawie non-stop stały w serwisach.

Opublikowano
Ty myślisz, że zarząd firmy takiej jak BMW inaczej podchodzi do tematu zarabiania pieniędzy?

a skąd ? tylko widocznie ta sztuka wychodzi im lepiej skoro tak długo utrzymują się na rynku motoryzacyjnym, mając rzeszę fanów marki na całym świecie


A Volvo nie ma rzeszy fanów??

BMW jest dluzej na rynku, ale skoda, renault, Mercedes i kupa innych jeszcze dluzej, co to ma do rzeczy?

 

To tylko czcze naiwne życzenia czy pozostałości po opinii jaką kiedyś mialy marki, nawet niemieckie.

Pieniądz się tylko liczy, nawet kosztem "wyrobionej marki".

to ja Ciebie zapytam , po co kupujesz BMW jak możesz kupić auto innej marki o podobnych parametrach i jakieś 30% tańszy ?

 

Tu już w ogóle poleciales. Ty kupiłeś dla znaczka? Czy sugerujesz, że ja tak zrobilem?


Nigdzie nie napisałem, że to BMW to takie samo auto jak auta marek niższych. To Ty przyrownales volvo do takich aut, tylko dlatego, że w zarządzie zasiadają skosnoocy a nie Szwedzi.


BMW jest autem powodującym fan na gębie, dającym wiele więcej satysfakcji z użytkowania, nie jest tylko dupowozem. To będzie moje czwarte BMW, od e89, e46, e87 (wersja 130i, do tej pory żałuję, ze juz go nie mam), więc mi nie zarzucaj jakiegoś lansu.


Ok, to nie jest forum volvo, nie jestem fanem volvo, tylko nie rozumiem jak można inna markę premium (skierowaną do innego odbiorcy) wskazywać, że jest shitem, twierdząc, że jest inaczej zarządzana.


Różnica między BMW a Volvo, powodująca to, dlaczego ja akurat jestem fanem tej marki (poza stylistyką aut) to napewno nie jakość wykonania (choć bardzo bym chcial) czy awaryjność, ale to, że BMW prawie od zawsze działało w motorsporcie i przenosi to doswiadczenie do aut użytkowych.

  • Członkowie klubu
Opublikowano

No trochę się kolega Krakus rozpędził :D

Jesteśmy w temacie G20, przed zakupem mojego testowałem większość konkurencji. Pod względem funu z jazdy i przyjemności z prowadzenia konkurować z BMW w tym segmencie może Alfa, ale pod względem technologicznym jest 10 lat do tyłu, co dla mnie dyskwalifikuje ten samochód. Cała reszta jeździ gorzej, po prostu.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Polecam w nowym konfiguratorze shadow line lampy przod i cena m340i minus 13500zł :cool2:
male-bmw-2.png
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Tu już w ogóle poleciales. Ty kupiłeś dla znaczka? Czy sugerujesz, że ja tak zrobilem?

moje pytanie do Ciebie nie było sugerujące tylko weryfikujące .

myślę że nie ma sensu brnąć dalej w tą dyskusję , bo uważam że mamy trochę inna płaszczyznę oceny chińskich marek , w tym motoryzacyjnych.

Opublikowano
Polecam w nowym konfiguratorze shadow line lampy przod i cena m340i minus 13500zł :cool2:

 

Zmieniły się również lekko osiągi 330i, przyśpieszenie do 100 gorsze o 0,1s. Natomiast nie ma żadnych informacji o mild hybrid.

Reflektory BMW Individual Shadow Line są już dostępne od podstawowej (nie m340i) wersji.

Opublikowano

Mam taka samą opinię na temat marek chinskich.

Tylko, że Volvo nie jest chińska marka. To nie Geely.

Chińczycy dali zastrzyk finansowy volvo, siedzą w zarzadzie, tak jak zauważyłeś, ale auta dalej projektowane są przez tych samych ludzi w Szwecji, oczywiście biorących pod uwagę realia rynkowe i uwagi ksiegowych.

Chińczycy raczej uczą się od nich, a nie na odwrót. Dzięki nim ta firma istnieje, produkuje, inwestuje w rozwoj i ma się dobrze.

Przykład saaba pokazuje, że fani marki, innowacyjność, postępowanie wbrew kalkulacjom księgowych, itd nie wystarczy.

Polecam odcinek top gear o historii saaba, widzieliscie?

Link załączam.

  • Moderatorzy
Opublikowano
Polecam w nowym konfiguratorze shadow line lampy przod i cena m340i minus 13500zł :cool2:

 

Zmieniły się również lekko osiągi 330i, przyśpieszenie do 100 gorsze o 0,1s. Natomiast nie ma żadnych informacji o mild hybrid.

Reflektory BMW Individual Shadow Line są już dostępne od podstawowej (nie m340i) wersji.

 

Właśnie też zauważyłem że zmienili na 5,9. Komedia, pewnie kolejne eko modyfikacje wydechu weszły w życie :mrgreen:

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Pseudo ekolog :mrgreen:
male-bmw-2.png
Opublikowano

W przypadku rozszerzonych ledow shadow dostępne.


Nie rozumiem trochę kwestii doposażenia auta tymi rozszerzonymi ledami, są takie praktyczne? Czy raczej chodzi o wygląd?

Lasery to jest coś co robi roznice. Cena wysoka, ale jak mam dopłacać ponad 4tys do

"lepszych" ledow to wolę chyba dołożyć juz drugie tyle i mieć najlepszy system oświetlenia drogi jaki jest w tej chwili dostępny.

Dlatego wybrałem podstawowe światła :D

Szkoda, że nie mogą być w wersji shadow. Cena jeszcze do zaakceptowania.

  • Moderatorzy
Opublikowano
Ledy te "środkowe" są skrętne 40 do 70 km/h z tego co zrozumiałem z konfiguratora (chyba oszczędzili na tłumaczu i wrzucili go w translator google), natomiast nie mają wycinania jak lasery.
Opublikowano

Jedna opcja nie wyklucza drugiej, przynajmniej według konfiguratora. Ja skonfigurowałem reflektory laserowe i reflektory BMW individual shadow line i w opcjach mam zaznaczone obie pozycje i na wizualizacji samochodu tak samo. W ofercie od dealera również:


5AZ Reflektory laserowe PLN 0,00 (pakiet innowacji)

3MF Reflektory BMW Individual Shadow Line PLN 1.360,00

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Nie rozumiem trochę kwestii doposażenia auta tymi rozszerzonymi ledami, są takie praktyczne? Czy raczej chodzi o wygląd?

.

Z tego co czytałem na stronę porównującą te 3 światła w G20 , wynika że rozszerzone mają trochę większy zasięg niż podstawowe , nie tylko o skrętność chodzi . natomiast podstawowe w porównaniu do podstawowych LEDów w Tiguanie to niebo a ziemia na korzyść BMW

  • Członkowie klubu
Opublikowano
Polecam w nowym konfiguratorze shadow line lampy przod i cena m340i minus 13500zł :cool2:

 

Zmieniły się również lekko osiągi 330i, przyśpieszenie do 100 gorsze o 0,1s. Natomiast nie ma żadnych informacji o mild hybrid.

Reflektory BMW Individual Shadow Line są już dostępne od podstawowej (nie m340i) wersji.

 

Właśnie też zauważyłem że zmienili na 5,9. Komedia, pewnie kolejne eko modyfikacje wydechu weszły w życie :mrgreen:

Pytanie, co można wycisnąć z naszych B48 np. samym straight pipem...

  • Moderatorzy
Opublikowano
Sporo, sam soft 310-320 KM, soft z DP już rejony 350 KM.
Opublikowano

Nie rozumiem trochę kwestii doposażenia auta tymi rozszerzonymi ledami, są takie praktyczne? Czy raczej chodzi o wygląd?

.

Z tego co czytałem na stronę porównującą te 3 światła w G20 , wynika że rozszerzone mają trochę większy zasięg niż podstawowe , nie tylko o skrętność chodzi . natomiast podstawowe w porównaniu do podstawowych LEDów w Tiguanie to niebo a ziemia na korzyść BMW

Masz źródło tego testu ?

***** ***
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Sporo, sam soft 310-320 KM, soft z DP już rejony 350 KM.

 

Mówisz że zrobisz trochę nowsze b48 od mojego na 350ps samym wydechem i softem?

Jeżeli dasz radę to mega gratulacje i byłoby całkiem szybkie auto tym bardziej że lżejsza od f30 i z większą mocą....

Tak czy siak nawet przy zmianie ic dp i reszty blokuję skrzynia, większość 8hp50 robi do max 500nm tyle ile zf zaleca, chyba że ktoś kręcił na więcej i daje rade i moze do tego soft XHP tylko czy się nie rozleci

male-bmw-2.png
  • Moderatorzy
Opublikowano

Ja nie zrobię ale widziałem że w USA robią. Skrzynie jeżdżą bez problemu, w benzynie nie ma takiego uderzenia momentem jak w dieslu.

Tak rewelacyjnie mi się jeździ lekką ośka że jedyne co może kiedyś wpadnie to soft.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Oj tam oj tam, nie brakuje wydechu m performance :mrgreen:

Tak mówisz teraz a co roku cos dojdzie, co można po twoich poprzednich autach wywnioskować....

Właśnie co mnie jedynie martwi w m340i to c przed którym się bronię jak mogę do tej pory...

male-bmw-2.png
  • Moderatorzy
Opublikowano

Brakowało mi go mocno na początku a teraz jakoś przywykłem do ciszy dopełnianej akustycznymi szybami :mrgreen:

Pewnie jakby były wydechy to bym zrobił a tak to mi się nie chce kombinować. Chociaż dzieciaki pod Tesco ostatnio pytały proszę pana czy strzela z wydechu na sporcie (wiek ok 13 lat :shock: ) :lol:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.