Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Kiedyś znalazłem takie coś :

"zainspirowaliście mnie do poszukiwania krzywych momentu obrotowego i mocy mojego samochodu (nigdy ich nie widziałem, przysięgam!) i zaspokoiliście moją ciekawość jakie wartości wyraża poza zakresem „szczytowym”... i wynik zrobił na mnie wrażenie, zaskoczony! Silnik 40d ma: 700Nm pomiędzy 1750 a 2500 obr/min... to rzeczywiście wydaje się małym szczytem, tylko 750 obr/min, a na silniku, gdzie czerwona strefa zaczyna się od 5000 obr/min jest to około 19% zakresu użytecznego (ponieważ my zaczynaj od 1000, a nie od zera!) Ale: pomiędzy 1300 a 4000 obr/min zawsze ma ponad 600 Nm , a jeśli weźmiemy pod uwagę „maksymalny szczyt” 340i, czyli 500 Nm, 40d jest zawsze powyżej tej wartości między 1200 a 4700 obr/min !! Oznacza to około 88% użytecznego zakresu! Oto krzywe momentu obrotowego i mocy M340i. Ponieważ znaleziona przeze mnie strona na to pozwala, dokonałem również porównania obu silników, więc oprócz momentu obrotowego możemy również ocenić krzywe mocy (i mieć inne niespodzianki!) pomiędzy nimi. Przy 1500 i 4000 obr/min 40d ZAWSZE rozwija od 50 do 75 KM więcej niż 40i, krzywe przecinają się przy 4700 obr/min (kiedy wkrótce zaczyna się czerwona strefa diesla), a od tego momentu do 5500 40i rozwija dodatkowe 35 KM, co doprowadza go do 375 i utrzymuje je do 6500. Pytałeś mnie, czy nigdy nie przekraczam 2500... teraz, kiedy widziałem te wykresy, zapytałbym cię, czy kiedykolwiek zejdziesz poniżej 4500! Ale tego nie zrobię, po części dlatego, że nie odpowiedziałeś jeszcze na poprzednie pytanie (jeśli kiedykolwiek próbowałeś M340d) , po części dlatego, że nie chcę, żeby ludzie uwierzyli, że uważam 40i za silnik, który koniecznie musi utrzymywać na wysokich obrotach, podczas gdy ja doskonale wiem, że jest to spektakl nawet przy nie przesadnym użytkowaniu... Ale mam nadzieję, że teraz Wy, choć z pewnością nadal nienawidzicie hałasu wydechów diesli, zdacie sobie sprawę, że 40d to silnik wyjątkowy i przewyższający jakikolwiek zwykły silnik wysokoprężny"

  • Lubię to 3
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
3 godziny temu, srekal34 napisał(a):

Sugerujesz, ze m340d w trasie przy 140 spali 4.8-5.6l/100km ;)? (m340i pali przy 140 8 litrow) cos mi sie nie wydaje...

Zaryzykował bym stwierdzenie, że 6 nie przekroczy 😉

Ale popatrz na to w inny sposób, 40i przy 140 pali dajmy na to 8, 40d spali 8 przy 160-170 😉

 

  • Lubię to 1

Audi A4 2.0Tq /CompSport stage 1/

BMW F20 /CompSport stage 1/ - było

BMW G21 318d - jest

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
38 minut temu, srekal34 napisał(a):

To fakt 😉

Jak dla mnie dwa rewelacyjne silniki, każdy dla innych potrzeb.

Wg mnie bezpośrednie porównywanie nie ma sensu.

Dylemat to bym miał, czy wybrać M3cs, czy Alpina B3gt 😉

  • Lubię to 1

Audi A4 2.0Tq /CompSport stage 1/

BMW F20 /CompSport stage 1/ - było

BMW G21 318d - jest

Opublikowano
1 godzinę temu, maxox napisał(a):

Kiedyś znalazłem takie coś :

"zainspirowaliście mnie do poszukiwania krzywych momentu obrotowego i mocy mojego samochodu (nigdy ich nie widziałem, przysięgam!) i zaspokoiliście moją ciekawość jakie wartości wyraża poza zakresem „szczytowym”... i wynik zrobił na mnie wrażenie, zaskoczony! Silnik 40d ma: 700Nm pomiędzy 1750 a 2500 obr/min... to rzeczywiście wydaje się małym szczytem, tylko 750 obr/min, a na silniku, gdzie czerwona strefa zaczyna się od 5000 obr/min jest to około 19% zakresu użytecznego (ponieważ my zaczynaj od 1000, a nie od zera!) Ale: pomiędzy 1300 a 4000 obr/min zawsze ma ponad 600 Nm , a jeśli weźmiemy pod uwagę „maksymalny szczyt” 340i, czyli 500 Nm, 40d jest zawsze powyżej tej wartości między 1200 a 4700 obr/min !! Oznacza to około 88% użytecznego zakresu! Oto krzywe momentu obrotowego i mocy M340i. Ponieważ znaleziona przeze mnie strona na to pozwala, dokonałem również porównania obu silników, więc oprócz momentu obrotowego możemy również ocenić krzywe mocy (i mieć inne niespodzianki!) pomiędzy nimi. Przy 1500 i 4000 obr/min 40d ZAWSZE rozwija od 50 do 75 KM więcej niż 40i, krzywe przecinają się przy 4700 obr/min (kiedy wkrótce zaczyna się czerwona strefa diesla), a od tego momentu do 5500 40i rozwija dodatkowe 35 KM, co doprowadza go do 375 i utrzymuje je do 6500. Pytałeś mnie, czy nigdy nie przekraczam 2500... teraz, kiedy widziałem te wykresy, zapytałbym cię, czy kiedykolwiek zejdziesz poniżej 4500! Ale tego nie zrobię, po części dlatego, że nie odpowiedziałeś jeszcze na poprzednie pytanie (jeśli kiedykolwiek próbowałeś M340d) , po części dlatego, że nie chcę, żeby ludzie uwierzyli, że uważam 40i za silnik, który koniecznie musi utrzymywać na wysokich obrotach, podczas gdy ja doskonale wiem, że jest to spektakl nawet przy nie przesadnym użytkowaniu... Ale mam nadzieję, że teraz Wy, choć z pewnością nadal nienawidzicie hałasu wydechów diesli, zdacie sobie sprawę, że 40d to silnik wyjątkowy i przewyższający jakikolwiek zwykły silnik wysokoprężny"

Dieslem się jeździ głównie momentem a tego w przypadku 340d nie brakuje. 700Nm robi piorunujące wrażenie i dla kogoś z ulicy będzie się wydawał dużo szybszy. W praktyce jak potrzebujesz szybko wyprzedzić mimo 100Nm wyższego momentu (pisze o szerszym zakresie obrotów) 340d nie będzie szybsze, kropka (popatrz na wykres mocy,  sam moment nie wystarczy). Oczywiście każdy lubi coś innego, ja nie lubię diesli, nigdy prywatnie nie miałem i mieć nie będę. Pewnie gdybym gustował w dużych SUV to może tak (chyba że hybryda) ale przy autach pokroju 3er nie. Argument wykorzystania go do długich tras i oszczędności z tego płynących plus przyjemniejsze wyprzedzanie bez zaganiania na wysokie obroty trzeba mu oddać. Żeby nie było, miałem okazję jechać do Paryża kolegi 5er F10 3.0D i wspominam to bardzo dobrze.

Powtórzę to po raz kolejny, każdy z nas lubi coś innego i nie staramy się na siłę wmawiać, że moje jest najmojsze 😀 Zarówno 40d jak 40i to szybkie auta, które potrafią dać dużo radości ale każde w inny sposób. Cieszę się, że wreszcie odnosimy się do charakterystyk prędkościowych które dużo mogą powiedzieć o dynamice auta jednocześnie biorąc pod uwagę jego ciężar. Większość patrzy na samą moc, inni mają w głowie tylko max. moment diesla. To co ważne to mix jednego i drugiego w odniesieniu do wagi 😀 Popatrzcie na charakterystyki motorów które ważą 200-300kg.

Opublikowano
13 godzin temu, MedicuS napisał(a):

Jak dla mnie dwa rewelacyjne silniki, każdy dla innych potrzeb.

Wg mnie bezpośrednie porównywanie nie ma sensu.

Dylemat to bym miał, czy wybrać M3cs, czy Alpina B3gt 😉

Zgadzam się 

  • Lubię to 1
Opublikowano

Jeszcze co do elektryków:

Właściciele silników spalinowych mają jednak dużo mniej powodów do zmartwień w takich warunkach niż ci, którzy postawili na elektromobilność. Samochody elektryczne działają w bardzo wąskim zakresie temperatur, a optymalna dla nich to 21 stopni Celsjusza. Przez najbliższe miesiące będziemy jednak dość daleko od takich wartości

Najgorszym modelem w badaniu był Nissan Leaf, który osiągnął 77,59 punktów. Największym problemem w jego przypadku był długi czas lądowania (59 minut) oraz spadek zasięgu o 38 procent w niskich temperaturach. Pod tym względem jeszcze gorzej wypada Tesla, u której spadek zasięgu wyniósł oszałamiające 52 procent. Naładowanie trwa 27 minut, co jest dobrym wynikiem.

Na kolejnej pozycji znajduje się… kolejna Tesla, tym razem Model X. Zdobyła 75,88 punktów. W jego przypadku należy liczyć się z 55-procentową utratą zasięgu na pełnym ładowaniu. Ocenę pogorszyło dodatkowo dziewięć incydentów zanotowanych w ciągu ostatnich trzech lat. Na korzyść tego modelu działa jednak ponownie szybkie ładowanie, które wydaje się nie być dotknięte chłodnymi temperaturami. 

Opublikowano

Takim cichym kozakiem jest 330d xdrive. W cenie 255-260 tys po rabacie mamy ogromną moc + dźwięk 6 cylindrów, fun z jazdy i niskie spalanie. Dobierając M Pakiet + M Pro, ładną felgę + kolor, zawias adaptacyjny, Harmana mamy fajne auto na lata w praktycznym touringu. 

  • Lubię to 1
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
3 godziny temu, zalezi napisał(a):

Takim cichym kozakiem jest 330d xdrive. W cenie 255-260 tys po rabacie mamy ogromną moc + dźwięk 6 cylindrów, fun z jazdy i niskie spalanie. Dobierając M Pakiet + M Pro, ładną felgę + kolor, zawias adaptacyjny, Harmana mamy fajne auto na lata w praktycznym touringu. 

Dokładnie tak, jeszcze chyba 2 lata temu można było kupić 330d rwd.

 

Audi A4 2.0Tq /CompSport stage 1/

BMW F20 /CompSport stage 1/ - było

BMW G21 318d - jest

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano (edytowane)

Jeśli chodzi o spalanie w m340i to w comforcie trasa 240km ze średnią prędkością 108km/h wyszło 8.8l/100km. W tym 15 km żeglowania. 
 

Wyprzedzanie to bajka. Wystarczy wrzucic skrzynie w tryb S i głowe urywa. Opcja boost do przetestowania. 

Edytowane przez squeezer
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
10 godzin temu, squeezer napisał(a):

Jeśli chodzi o spalanie w m340i to w comforcie trasa 240km ze średnią prędkością 108km/h wyszło 8.8l/100km. W tym 15 km żeglowania. 
 

Wyprzedzanie to bajka. Wystarczy wrzucic skrzynie w tryb S i głowe urywa. Opcja boost do przetestowania. 

oj z ta urwaną głową przesadzasz 😜 

  • Lubię to 1
male-bmw-2.png
Opublikowano
13 godzin temu, wehyr napisał(a):

oj z ta urwaną głową przesadzasz 😜 

To zależy z jakiego modelu się przesiadasz. Jak z 316i to faktycznie ma się wrażenie, że w 340i głowę urywa. A jak ktoś się przesiada z M3 no to faktycznie szału nie ma.

Opublikowano
13 godzin temu, JacekLZ napisał(a):

jak ktoś się przesiada z M3 to niczego nie ma, nawet cienia szału 😄 podobnie jak niczego nie ma gdy przesiadasz się z 340 na 318

Już bez przesady, przesadzone to porównanie... ja wcale nie mam takiego odczucia, że 340i słabo jedzie po przesiadce z M4. Zdarza mi się jeździć kolegi M4 Competition z 2022r - i do jazdy na co dzień lepiej z dołu zbiera się 340i. Oczywiście z niskich obrotów jeszcze lepiej zbiera się 340d - i w tym porównaniu M3 wychodzi blado w normalnym użytkowaniu. Faktem niezaprzeczalnym jest, że jak zaczynamy ostro jechać, to różnica pomiędzy M3 a 340i jest znacząco odczuwalna na korzyść M4 - ale ile tak jeździmy na co dzień?

Chodzi mi o to, że przy tych mocach, szczególnie od 300KM wzwyż, to prawie każde auto jedzie i trzeba naprawdę dawać w palnik, żeby widzieć różnice. No wtedy przesiadka na 318i powoduje śmiech... A że człowiek szybko się przyzwyczaja do mocy, to potem faktycznie narzeka na 400KM czy 500KM, bo mu mało...

Opublikowano
6 godzin temu, Mandus napisał(a):

M3 a 340i jest znacząco odczuwalna na korzyść M4

Sorry,  ale musiałem 😉 wiadomo że jak ktoś M3 pojeździ to na korzyść M4 😉

  • Haha 1

Sorry za brak polskich znakow ale mi sie nie chce ALT naciskac

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
W dniu 14.01.2025 o 10:31, Mandus napisał(a):

Już bez przesady, przesadzone to porównanie... ja wcale nie mam takiego odczucia, że 340i słabo jedzie po przesiadce z M4. Zdarza mi się jeździć kolegi M4 Competition z 2022r - i do jazdy na co dzień lepiej z dołu zbiera się 340i. Oczywiście z niskich obrotów jeszcze lepiej zbiera się 340d - i w tym porównaniu M3 wychodzi blado w normalnym użytkowaniu. Faktem niezaprzeczalnym jest, że jak zaczynamy ostro jechać, to różnica pomiędzy M3 a 340i jest znacząco odczuwalna na korzyść M4 - ale ile tak jeździmy na co dzień?

Chodzi mi o to, że przy tych mocach, szczególnie od 300KM wzwyż, to prawie każde auto jedzie i trzeba naprawdę dawać w palnik, żeby widzieć różnice. No wtedy przesiadka na 318i powoduje śmiech... A że człowiek szybko się przyzwyczaja do mocy, to potem faktycznie narzeka na 400KM czy 500KM, bo mu mało...

z dołem 100% racji 340i żony jaj ja jeździłem na boxie i sport dp to z dołu przepaść nad m3 , czyli do jazdy w mieście , ale już 100-200 na korzyść m3 o ponad sekundę , zapewne 200-250 jeszcze bardziej , nie wspominając o zakrętach ... M3 też nadaje się na daily , dlatego żonie teraz zmieniliśmy na m3, jakby ktoś chciał 340 na umowę KS zapraszam , ogłoszenie wystawiam po feriach za 235k , najtaniej w tym roczniku , salon pl bezwypadek w PL , przebieg 31k wątek jest na forum .

 

male-bmw-2.png
Opublikowano
19 godzin temu, wehyr napisał(a):

z dołem 100% racji 340i żony jaj ja jeździłem na boxie i sport dp to z dołu przepaść nad m3 , czyli do jazdy w mieście , ale już 100-200 na korzyść m3 o ponad sekundę , zapewne 200-250 jeszcze bardziej , nie wspominając o zakrętach ... M3 też nadaje się na daily ,

Pierwszy raz testując m3 wsiadłem do niego z seata cupry 4x4... Nie był to przeskok robiący wow...., bardziej kolejny krok.
Największa różnica to materiały w środku, kwestia tej 1s do setki... nie wywiera takiego wrażenia.
Tu odczucie jest pomiędzy np jakimś 150km vs coś powyżej 300km..., tu się robi przeskok....
Ileż to było pisania na forum Cupry o różnicy między ośką i 4x4, i to koronne ale 100-200 ośka lepiej...

No może i tak, ale to rzadko wykorzystywany parametr, ale jeden w wielu innych biorący udział w wyborze auta. Jako punkt składowy.

W moim przypadku m3 ma następujące "wady":
1. Kombi brak szyberdachu
2. Brak fabrycznego haka z homologacją

Biorąc wszystkie moje oczekiwania i dostępne parametry aut wygrało 340... No chyba żeby było 550ix w kombiaku... ale nie b było....

 

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
1 godzinę temu, GDX4 napisał(a):

Pierwszy raz testując m3 wsiadłem do niego z seata cupry 4x4... Nie był to przeskok robiący wow...., bardziej kolejny krok.
Największa różnica to materiały w środku, kwestia tej 1s do setki... nie wywiera takiego wrażenia.
Tu odczucie jest pomiędzy np jakimś 150km vs coś powyżej 300km..., tu się robi przeskok....
Ileż to było pisania na forum Cupry o różnicy między ośką i 4x4, i to koronne ale 100-200 ośka lepiej...

No może i tak, ale to rzadko wykorzystywany parametr, ale jeden w wielu innych biorący udział w wyborze auta. Jako punkt składowy.

W moim przypadku m3 ma następujące "wady":
1. Kombi brak szyberdachu
2. Brak fabrycznego haka z homologacją

Biorąc wszystkie moje oczekiwania i dostępne parametry aut wygrało 340... No chyba żeby było 550ix w kombiaku... ale nie b było....

 

Do 100 trudno o wrażenie, powyżej jednak M3 zrobi robotę. 

Miałem okazję jeździć jednym i drugim po torze i na drodze cywilnych, żeby nie było że teoretyzuje 😉

Audi A4 2.0Tq /CompSport stage 1/

BMW F20 /CompSport stage 1/ - było

BMW G21 318d - jest

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
22 godziny temu, wehyr napisał(a):

z dołem 100% racji 340i żony jaj ja jeździłem na boxie i sport dp to z dołu przepaść nad m3 , czyli do jazdy w mieście , ale już 100-200 na korzyść m3 o ponad sekundę , zapewne 200-250 jeszcze bardziej , nie wspominając o zakrętach ... M3 też nadaje się na daily , dlatego żonie teraz zmieniliśmy na m3, jakby ktoś chciał 340 na umowę KS zapraszam , ogłoszenie wystawiam po feriach za 235k , najtaniej w tym roczniku , salon pl bezwypadek w PL , przebieg 31k wątek jest na forum .

 

Rozważałes Alpine za drugie M3?

Z czystej ciekawości pytam.

Audi A4 2.0Tq /CompSport stage 1/

BMW F20 /CompSport stage 1/ - było

BMW G21 318d - jest

Opublikowano
2 godziny temu, MedicuS napisał(a):

Do 100 trudno o wrażenie, powyżej jednak M3 zrobi robotę. 

Trochę może i tak, ale to nie przeskok, tylko dalszy rozwój...

  • Moderatorzy
Opublikowano
W dniu 14.01.2025 o 10:31, Mandus napisał(a):

Już bez przesady, przesadzone to porównanie... ja wcale nie mam takiego odczucia, że 340i słabo jedzie po przesiadce z M4. Zdarza mi się jeździć kolegi M4 Competition z 2022r - i do jazdy na co dzień lepiej z dołu zbiera się 340i. 

Ale potem przepaść. Wykres się rozjeżdża.

Ale jako daily z moment a dołu, Alpina rządzi. 

wykres_power_por.php (1).jpg

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.