Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
39 minut temu, Karol211 napisał(a):

Mechanicznie wyciągnąłeś tą „zawleczkę” w kształcie podkowy? Jest to w jakiś sposób spawane czy po prostu na wcisk ?IMG_1626.thumb.jpeg.72691e207f599bd498e9901ba6330fe9.jpeg

Tak. Ta zawleczka jest rozporowa, można ją łatwo podważyć śrubokrętem z jednej strony lub ścisnąć szczypcami i wyjąć.

Opublikowano

Ja tam wolę jednak całkowicie wykodowane ASD, a z poziomu iDrive mogę sobie sterować klapą - czy ma być zawsze otwarta, czy zależnie od trybu jazdy.

  • Moderatorzy
Opublikowano

Niestety współczesne benzynowe silniki brzmią słabo ze względu na bezpośredni wtrysk który jest głośny. Mam na myśli dźwięk silnika a nie wydechu. Miałem N20, teraz mam B48 i wciąż szału nie ma. Największy progres to dźwięk B47 względem poprzednika N47 - jak na czterocylindrowego diesla chodzi dużo bardziej miękko i kulturalnie.

Opublikowano
1 godzinę temu, Damian3 napisał(a):

Fakt B47 bardzo przyjemnie chodzi. Jest dość cichy jak na 4 cylindrowego diesla. Do tego jest oszczędny. W U06 spala jakieś śmieszne ilości paliwa. 

A co do dźwięku B57 vs B58 znalazłem kiedyś taki film.

 

No to dla tych co nie nie odróżniają diesla od benzyny wystarczy, że porównają sobie 23 i 24 sekundę  🙂

Choć trzeba przyznać ze 6-cylindrowe diesle już naprawdę kulturalnie pracują.

 

 

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

Dzwiek obu silnikow jest na tym filmie TRAGICZNY, benzyna klekocze tak samo jak diesel.

A w kabinie graja glosniki, ot taka to technologia.

Edytowane przez adamjttk

.

Opublikowano

Masz swój dział to tam się produkuj i wielb swoje guru technologii i wyśmiewaj wszystkie auta spalinowe. 
 

Albo wypad w końcu na forum tesli bądź inny elektrowóz i będzie spokój bo non stop szukasz prowokacji. 
 

Ciesz się ciszą Tesli, ułomnością BMW i śmigaj z radością z jazdy. Tobie i tak niepotrzebne jest auto do komfortowej długiej jazdy. Tobie potrzebne jest udowadnianie spod świateł,że jesteś szybki i jazda max 120. BMW jest beznadziejne,drogie i w ogóle jak można szczególnie g20 z 6cioma cylindrami jeździć szybko komfortowo… przecież to ciągle rzęzi, strzela,buczy… 

daj spokój szkoda życia i czasu żebyś marnował na BMW i tematy z nim związane. Jest marka spełniająca Twoje wymagania i preferencje. Nie warto się męczyć. 

  • Lubię to 1
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Jak juz sie naprodukowales i sobie ulzyles to mozesz zaczac czytac ze zrozumieniem.

Powtorze Ci dokladnie to co napisalem:

"Dzwiek obu silnikow jest na tym filmie TRAGICZNY, benzyna klekocze tak samo jak diesel."

Jak nie znasz dzwieku ladnie brzmiacego spalinowego auta to juz nie moja wina 🤣

.

Opublikowano

Spoko nie znam. Mam pełne wad i plebejskie 30d które muszę tankować gnojówką i dotykać ręką pistoletu przy dystrybutorze. 
 

Ciesz się szlachetnością napędu elektrycznego, ciszą i jazdą po norweskich rondach. Tylko zmień auto na właściwe i tak samo forum. Bo chyba sufit na łeb Ci spadł. Zmieniłeś najlepszą markę na rynku na staczający się i śmierdzący pseudo niemiecki premium produkt i tak samo miejsca do pisania Ci się popieprzyły. 
 

jakbyś nie szukał dziury w całym to będąc tyle czasu na forum doskonale byś wiedział z czego wynika taka a nie inna praca silników na biegu jałowym a ich jeszcze gorszy dźwięk na filmie też może wynikać z kwestii sprzętu służącego do nagrywania. Proste jak…. No ale po co. Lepiej wpieprzać się wszędzie gdzie można rozpętać gównoburze bo BMW i inne marki tną jakość. To są fakty,ale można o tym pisać,rozmawiać normalnie a nie tylko szukać sensacji i prowokacji. 

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Strasznie Ci gul skacze, polecam jakis masaz, piwo, pojsc na dwor pobiegac, przytulic sie do psa etc etc

Nie interesuje mnie czym jezdzisz czy co sadzisz o moich autach czy mojej obecnosci na forum, rozluznij sie bo osiwiejesz.

Nie interesuje mnie rowniez na jakim biegu pracowaly silniki i czym nagrywano ten filmik - oba silniki brzmia tam identycznie tragicznie i tyle skomentowalem, nic wiecej.

Jezeli ten filmik mial udowodnic wyzszosc silnika benzynowego nad dieslem to jest to wyjatkowo slaby argument.

Ty pierd*(** jak potluczony cos o Norwegii, o Tesli, rondach i innym gownie - chlopie, odpocznij od forum bo Ci szkodzi 😄

.

Opublikowano (edytowane)

Mam skromny G21 320d, a w zeszłym tygodniu wypożyczyłem na dobę podstawowy model Tesli - Model 3 LR. Pojeździłem i jednym i drugim po tych samych ulicach. Obserwacje są takie:

  • Tesla z fabryki jest cichsza niż BMW: ciszej działa zawieszenie, mniej słychać szum opon, mniej słychać otoczenie chociaż w BMW też mam klejone szyby i tam mam dodatkowo wyciszone nadkole i drzwi.
  • Tesla lepiej wybiera nierówności i wydaje się, że jej zawieszenie ma większy zapas. To może wynikać z tego, że Tesla miała 14kkm przebiegu, a mój BMW - 67kkm.
  • Do one-pedal drive można przyzwyczaić się w +-4 godziny.
  • Po jeździe elektrykiem bardzo czuć zmiany biegów w dieslu, aż wkurwia przez kilka dni. Potem przyzwyczajasz się.
  • Teslą chce się jeździć jak emeryt. W BMW jadę 20 szybciej niż przepisowo a chce się jeszcze dodać. Teslą w ogóle nie chciało się szybko jechać: 45 po mieście, 100 na obwodnicy.  Nie zdołałem zrozumieć z czego to wynika. Żona jest zadowolona ze spokojniejszej jazdy, ale ja jadę Teslą jakby miałem 20 lat więcej.
  • Przyciski kierunkowskazów są okropne, ale jest kilka aftermarketowych manetek.

W sumie powiedziałbym, że Tesla teraz robi samochody nie gorzej, niż tańsze BMW. Odnośnie droższych nie wypowiem się, bo nie miałem.

 

Mnie elektryki przekonały. Ja już zamontowałem sobie ładowarkę w garażu i wiosną Mini idzie na sprzedaż. Zastąpi go elektryk, też Mini;) Tylko nie nowy, a poprzedni - wygląda lepiej, a 30KWh do miasta i przedmieść są zupełnie wystarczające. Jazda w trasę elektrykiem jest sporo droższa, więc diesel raczej zostaje.

Edytowane przez chebum
Opublikowano
2 godziny temu, adamjttk napisał(a):

Jezeli ten filmik mial udowodnic wyzszosc silnika benzynowego nad dieslem to jest to wyjatkowo slaby argument.

Nie no udowadnia - benzyna nie trzęsie się tak mocno jak diesel. Ale brzmienie rzeczywiście ma podobieństwo do brzmienia diesla. Czterocylindrowy B48 też brzmi podobnie do B47. Być może, przez wtryski wysokiego ciśnienia. Ale kultura pracy u benzyny jest o niebo lepsza niż u diesla.

Opublikowano
Godzinę temu, chebum napisał(a):

Mam skromny G21 320d, a w zeszłym tygodniu wypożyczyłem na dobę podstawowy model Tesli - Model 3 LR. Pojeździłem i jednym i drugim po tych samych ulicach. Obserwacje są takie:

  • Tesla z fabryki jest cichsza niż BMW: ciszej działa zawieszenie, mniej słychać szum opon, mniej słychać otoczenie chociaż w BMW też mam klejone szyby i tam mam dodatkowo wyciszone nadkole i drzwi.
  • Tesla lepiej wybiera nierówności i wydaje się, że jej zawieszenie ma większy zapas. To może wynikać z tego, że Tesla miała 14kkm przebiegu, a mój BMW - 67kkm.
  • Do one-pedal drive można przyzwyczaić się w +-4 godziny.
  • Po jeździe elektrykiem bardzo czuć zmiany biegów w dieslu, aż wkurwia przez kilka dni. Potem przyzwyczajasz się.
  • Teslą chce się jeździć jak emeryt. W BMW jadę 20 szybciej niż przepisowo a chce się jeszcze dodać. Teslą w ogóle nie chciało się szybko jechać: 45 po mieście, 100 na obwodnicy.  Nie zdołałem zrozumieć z czego to wynika. Żona jest zadowolona ze spokojniejszej jazdy, ale ja jadę Teslą jakby miałem 20 lat więcej.
  • Przyciski kierunkowskazów są okropne, ale jest kilka aftermarketowych manetek.

W sumie powiedziałbym, że Tesla teraz robi samochody nie gorzej, niż tańsze BMW. Odnośnie droższych nie wypowiem się, bo nie miałem.

 

Mnie elektryki przekonały. Ja już zamontowałem sobie ładowarkę w garażu i wiosną Mini idzie na sprzedaż. Zastąpi go elektryk, też Mini;) Tylko nie nowy, a poprzedni - wygląda lepiej, a 30KWh do miasta i przedmieść są zupełnie wystarczające. Jazda w trasę elektrykiem jest sporo droższa, więc diesel raczej zostaje.

Nic nie napisałeś o jakości montażu, jakości materiałów, designie itd. Coś w tym temacie?

Opublikowano

Design BMW dla mnie lepszy bez dwóch zdań, ale plastiki mi pstrykają i strzelają bez przerwy w konsoli centralnej, środkowej wentylacji i listwy dekoracyjnej lepiej nie dotykać, podsufitki też nie, nowa kierownica też jak się mocniej naciśnie to słuchać ten tandetny srebrny plastik dekoracyjny. W G21 mocowanie siatki oddzielającej bagażnik musiałem podkleic podkładkami, bo klekotalo na najmniejszych dziurach.

Opublikowano
41 minut temu, i043W napisał(a):

Design BMW dla mnie lepszy bez dwóch zdań, ale plastiki mi pstrykają i strzelają bez przerwy w konsoli centralnej, środkowej wentylacji i listwy dekoracyjnej lepiej nie dotykać, podsufitki też nie, nowa kierownica też jak się mocniej naciśnie to słuchać ten tandetny srebrny plastik dekoracyjny. W G21 mocowanie siatki oddzielającej bagażnik musiałem podkleic podkładkami, bo klekotalo na najmniejszych dziurach.

Hmm. To ja u siebie tego nie zauważyłem,.może za mały przebieg 🤷. A jestem na to wyczulony. Jedynie obudowa kierownicy jest badziewna. Reszta, jak ze stali 😉. Miałem Volvo V40 i tam po 9 latach i 270kkm wszystko brykalo niemal, jak nowe. W sensie jakości wnętrza... R

Opublikowano
4 minuty temu, robiw napisał(a):

Hmm. To ja u siebie tego nie zauważyłem,.może za mały przebieg 🤷. A jestem na to wyczulony. Jedynie obudowa kierownicy jest badziewna. Reszta, jak ze stali 😉. Miałem Volvo V40 i tam po 9 latach i 270kkm wszystko brykalo niemal, jak nowe. W sensie jakości wnętrza... R

Oj zacznie się, słupki A pykają, podsufitka przy szklanych dachu to już w ogóle jakiś żart, walczyłem, wsadziłem tam materiału do wyciszania, miesiąc cicho i znów to samo. Już się chyba przyzwyczaję 

Opublikowano
Godzinę temu, i043W napisał(a):

Design BMW dla mnie lepszy bez dwóch zdań,

Oni starają się to “poprawić”;) Bardzo dużo negatywnych opinii czytam o nowych modelach. Choćby o seriach 4 i 5.

 

Godzinę temu, i043W napisał(a):

musiałem podkleic podkładkami

W 2020 belka miała naklejone podkładki żeby nie ocierała z tego co pamiętam. 
 

1 godzinę temu, robiw napisał(a):

Nic nie napisałeś o jakości montażu, jakości materiałów, designie itd. Coś w tym temacie?

Podłokietnik na drzwiach miękki. Ogólnie, drzwi robią dobre wrażenie: całe w skaju i alkantarze. Schowek obity filcem, jak w starych VW. Mocowanie dywaników badziewne, ale jest. Klima w trybie automatycznym jest głośna. Brak nawiewów po środku. Błyszczącego plastyku też brak. Podparcie lędźwiowe jest po obydwóch stronach. Cichutko trzeszczy kierownicą. Obicie w bagażniku dobrej jakości. Przycisku ryglowania na klapie bagażnika  nie ma. Oświetlenie ambientowe jest i z przodu i z tyłu. Podświetlenie przycisków na pomarańczowe, niestety, w nocy nie zmienia się.

Klamka awaryjnego otwarcia drzwi jest w oczywistym miejscu. Raczej znajdę ją podczas pożaru 😉

Opublikowano

Dopiszę, żeby nie było tak różowo.
podróż autostradą elektrykiem jest okropnie droga. Powyżej 3zł za KWh, a samochód zużywa 20-30kwh na 100km. 

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Moje prelci ma w tym momencie 3.5 roku i 114 tys. Jak na razie cisza,nic nie trzeszczy, a mam zawias M, 19" i rof 😉 U mnie podświetlenie zmienia się na pomarańczowe, zresztą w 1er 2014 też się zmieniało 😉 Przyznam, że kierownica wygląda lepiej niż w lci i lci2, podstopnica jest alu, bo ponoć to też się skończyło.

Tylko silnika zapomniałem zamówić 🙂

 

Audi A4 2.0Tq /CompSport stage 1/

BMW F20 /CompSport stage 1/ - było

BMW G21 318d - jest

Opublikowano (edytowane)
38 minut temu, chebum napisał(a):

Dopiszę, żeby nie było tak różowo.
podróż autostradą elektrykiem jest okropnie droga. Powyżej 3zł za KWh, a samochód zużywa 20-30kwh na 100km. 

To jest normalne. Wysoka opłacalność elektryka jest generowana w specyficznych warunkach. Jeśli masz domek z instalacją PV, które wyprodukują Ci nadwyżki energii aby obsłużyć taki samochód (trzeba mieć umowę na starym systemie rozliczenia), dodatkowo użytkujesz go w taki sposób, że jeżdżąc normalnie bez wleczenia się za ciężarówką robisz codzienne podróże, zawsze wracając do domu aby się naładować, nie korzystając z zewnętrznych ładowarek to jest świetnie. Jak trzymasz taki samochód w ciepłym garażu czyli, w którym masz te kilkanaście C, wyjeżdżając wtedy nie masz wychłodzonej baterii więc straty układu i spadki zasięgu nie są drastyczne, tylko do przeżycia. Taki elektryk w takich warunkach, będzie naprawdę tani w eksploatacji, ponieważ ja np. jestem w stanie dołożyć za 10k panelę aby mieć energię tylko na cały rok używania takiego elektryka. Jak jeździsz tym w trasy płacisz wysokie opłaty na tych ładowarkach, dodatkowo marnujesz czas na ładowarkach, który też kosztuje bo mógłbyś wtedy coś zrobić to mija się to z celem. Sam uważam, że elektryki są świetnym zamiennikiem małych samochodów miejskich jak właściciel ma gdzie ładować, oraz dla ludzi którzy jak pisałem wyżej nie robią tras po kilkaset kilometrów często i codziennie się ładują. Ja teraz kupiłem spalinówkę na dłużej, ale jeśli elektryki faktycznie stanieją do poziomów samochodów spalinowych, a zasięg będzie realny +500km, aby takie autko pozwoliło mi skoczyć z domu do miasta, pojeździć tam w tygodniu ładując się doraźnie na jakiś tanich ładowarkach robiąc zakupy to faktycznie jako drugi samochód mógłbym kupić takie BMW i4. Natomiast dwóch elektryków nie chciałbym mieć. 

Edytowane przez GrzegorzKo
  • Lubię to 1
Opublikowano
11 godzin temu, maxox napisał(a):

Jak słusznie zauważył Jeremy Clarkson, auta elektryczne są jak lodówka, zmywarka albo mikrofala 

Maxox, Ty chyba zapomniałeś, że Jeremy Clarkson robi content przede wszystkim satyryczny. Jeździ po rowerzystach i elektrykach, a sam jeździ po pierwsze na rowerze i samochodem elektrykiem 😉  Dlatego właśnie, że robi program satyryczno-motoryzacyjny i pewnie ma bekę z tych, co biorą dosłownie to co on mówi. 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.