Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
2 minuty temu, JacekLZ napisał(a):

ale że daje większe wyniki to wiadomo. wiele innych silników też da, prawdopodobnie 3-cylindrowe 118i też.

Nie tyle większe co oczekiwane 😉

 

Audi A4 2.0Tq /CompSport stage 1/

BMW F20 /CompSport stage 1/ - było

BMW G21 318d - jest

Opublikowano (edytowane)

Jak diesel spali 8 a Benz 11 pb 98 to na 150 tys km będzie 40 tys zł różnicy w koszcie paliwa. Minus mocz. Ale to grosze totalne, 50zl za 20litrow które starcza na nie wiem ile, ale na kilkadziesiąt tys km, bo żona zrobiła coś  20 tys 2l dieslem a dolałem z 7litrow moczu. W każdym razie starczy na drugi nowy silnik, z duzą górką jeszcze, wsadzi się wtedy 40i jak się znudzi diesel😁

Edytowane przez maxox
  • Haha 1
Opublikowano (edytowane)
57 minut temu, maxox napisał(a):

Jak diesel spali 8 a Benz 11 pb 98 to na 150 tys km będzie 40 tys zł różnicy w koszcie paliwa. Minus mocz. Ale to grosze totalne, 50zl za 20litrow które starcza na nie wiem ile, ale na kilkadziesiąt tys km, bo żona zrobiła coś  20 tys 2l dieslem a dolałem z 7litrow moczu. W każdym razie starczy na drugi nowy silnik, z duzą górką jeszcze, wsadzi się wtedy 40i jak się znudzi diesel😁

Maxox już widzę jak będziesz kiedyś miał wnuki, jeśli nie masz jeszcze. To jestem przekonany o czym im będziesz opowiadał: kiedyś to były silniki nie co to teraz są te elektryczne, prawdziwe niemieckie diesle co mocznika wcale nie brały, nawet te benzyny czterystukonne to przy tym nie jechały🤣 Za te zaoszczędzone pieniądze, to sobie możesz faktycznie kupić taki silnik, wtedy w przyszłości będziesz mógł naocznie tym dzieciakiem tłumaczyć, że benzyna to przy dieslu nie jedzie. 

Edytowane przez GrzegorzKo
Opublikowano

Robię rocznie może z 10 tys km i często na krótkim 20 km odcinku do pracy i leje 98 z dodatkiem wlewanym ręcznie przed tankowaniem. Na takich przebiegach twierdzę że ta oszczędność 95 a 98 w skali roku jest marginalna. A czy coś zmienia? Pewnie się nie przekonam ale z wiekiem twierdzę że spokój ducha i syndrom checklisty wpływa na mnie bardzo dobrze. Po prostu jak mogę to leje najlepsze co się da żeby w razie W pomóc a nie zaszkodzić. Zawsze miałem takie podejście w dotychczasowych używanych autach gdzie z pietyzmem je naprawiałem i wtedy jak coś się psuło to sumienie miałem czyste że zrobiłem co mogłem . 

Opublikowano

Generalnie podchodzę tak iż jedno i drugie nie zaszkodzi. Jak silnik rekomedowane ma 95, to leję 95... Chyba że mnie najdzie chęć na 98 z racji lepszego smaku...😉

Opublikowano

Ja leję 98 bo przy korzystaniu z JB4 nie chce aby mi brakowało oktanów 😎

W przyszłości w planach prawilny soft i wtedy też na pewno strojenie pod 98.

Opublikowano

Ostatnio kogoś przewiozłem m340d to myslał że sobie jaja z niego robię że to diesel. Poszedł napis z tyłu oglądać. Plus na zewnątrz odgłos tego silnika przypomina zegarek, cichutki że ledwie go słychać 

Opublikowano

Bez przesady… mam 30d i słychać,że to diesel. Daleko mu do starszych generacji i jest to bardzo kulturalny motor,ale wprawne ucho od razu pozna co to. 
Tak samo moje ucho od razu wie co obok np na stacji podjechało albo pod sklep i nie muszę patrzeć na klapę. 
2.0d strasznie mnie ten dźwięk odpycha gdy słyszę to w jakimś dużym BMW pokroju 5 i x5. 
3.0d to poezja jeśli chodzi o jego charakterystyczny gang chociaż jak wspomniałem w najnowszych odmianach jest cichutki. 
 

jak lubisz diesle to chyba oszalałbyś na żywo z odczuć z BMW e65 745d. 
v8 diesel to dopiero potęga… cyferki 0-100 nie oddają jak się ten silnik zachowuje a przy wyższych prędkościach klasa sama w sobie. Z dzisiejszymi skrzyniami biegów czy xdrivem to byłby potwór,ale cóż v8 diesel nie opłacał się ani producentom ani konsumentom,ale fajny rodzynek po latach. 
panamera w dieslu ostatni wypust to moje marzenie i chciałbym móc sobie na nie pozwolić po g20,ale utrzymanie tego auta po latach to dopiero wyzwanie. 

Opublikowano

340D brzmi jak duży silnik. Benzyna B58 brzmi w zasadzie niemal tak samo jak B48, zwykła średniowymiarowa benzynka, trajkocze, lekko dzwoni, gdyby nie podkręceniem wydechem, to by chyba brzmiała nijak. 

No ale w sporcie z otwartymi klapami to nawet wydech z mojej 330i brzmi agresywnie, nawet popcorny strzelają xD

Opublikowano (edytowane)
3 godziny temu, maxox napisał(a):

Ostatnio kogoś przewiozłem m340d to myslał że sobie jaja z niego robię że to diesel. Poszedł napis z tyłu oglądać. Plus na zewnątrz odgłos tego silnika przypomina zegarek, cichutki że ledwie go słychać 

Teraz już nie wątpliwie powinieneś sobie kupić ten silnik i wstawić do gabloty ma potomnych 😀 

Godzinę temu, JacekLZ napisał(a):

340D brzmi jak duży silnik. Benzyna B58 brzmi w zasadzie niemal tak samo jak B48, zwykła średniowymiarowa benzynka, trajkocze, lekko dzwoni, gdyby nie podkręceniem wydechem, to by chyba brzmiała nijak. 

No ale w sporcie z otwartymi klapami to nawet wydech z mojej 330i brzmi agresywnie, nawet popcorny strzelają xD

Jest nadal jakąś różnica między 40i a 30i kilku decybeli, a to skala logaryrmiczna. Moim zdaniem 30i brzmi lepiej niż powinno, 40i tak jak powinno, a M3 słabo na stocku na necie są opinie, że gorzej niż 340i, więc powinno być lepiej, a nie może przez regulacje UE.

Edytowane przez GrzegorzKo
Opublikowano
2 godziny temu, JacekLZ napisał(a):

340D brzmi jak duży silnik. Benzyna B58 brzmi w zasadzie niemal tak samo jak B48, zwykła średniowymiarowa benzynka, trajkocze, lekko dzwoni, gdyby nie podkręceniem wydechem, to by chyba brzmiała nijak. 

Pytanie czy mówimy o dźwięku silnika czy wydechu? Jeśli dźwięku silnika to ktoś kto się tym cokolwiek interesuje od razu usłyszy że B58 ma więcej niż cztery cylindry. Tak jak usłyszy różnice między dieslem a benzyną. To tylko ci co mają diesle zawsze mówią, że prawie tej różnicy nie ma 🙂

A jeśli mówimy o dźwięku wydechu to on fajnie brzmi dopiero jak się na stałe otworzy klapkę w prawym tłumiku. Wtedy słychać że ten dźwięk dobiega z tyłu a nie z głośników. 

Opublikowano
46 minut temu, proarnes napisał(a):

Pytanie czy mówimy o dźwięku silnika czy wydechu? Jeśli dźwięku silnika to ktoś kto się tym cokolwiek interesuje od razu usłyszy że B58 ma więcej niż cztery cylindry. Tak jak usłyszy różnice między dieslem a benzyną. To tylko ci co mają diesle zawsze mówią, że prawie tej różnicy nie ma 🙂

A jeśli mówimy o dźwięku wydechu to on fajnie brzmi dopiero jak się na stałe otworzy klapkę w prawym tłumiku. Wtedy słychać że ten dźwięk dobiega z tyłu a nie z głośników. 

Testowałem już we wszystkich ustawieniach ten wydech i pełnie dźwięku pokazuje tylko w trybie Sport Plus - klapa otwarta cały czas i pop-upy idą z wydechu, a nie tylko z głośników. Rozmawiałem z kilkoma firmami na temat wydechu w 40i i żeby miało to sens to należałoby wymienić dp i gpf out.

Opublikowano

Niby tak ale wtedy już będą bardziej spaliny śmierdzieć i utracisz komfort bo będzie głośno cały czas. Po za tym do jakiś lepszych strzałów i tak będziesz potrzebować program. 

IMG_6104.PNG.8fd0433272655eff0993e663d10ad490.PNG 

Opublikowano

Jeśli potem nie będziesz wozić rodziny w długie trasy to na pewno będziesz zadowolony.

Na DP też trzeba uważać słyszałem o jednym od znanego producenta które wpada w rezonans przy 2k obrotów. 

IMG_6104.PNG.8fd0433272655eff0993e663d10ad490.PNG 

Opublikowano
3 godziny temu, JacekLZ napisał(a):

340D brzmi jak duży silnik. Benzyna B58 brzmi w zasadzie niemal tak samo jak B48, zwykła średniowymiarowa benzynka, trajkocze, lekko dzwoni, gdyby nie podkręceniem wydechem, to by chyba brzmiała nijak. 

No ale w sporcie z otwartymi klapami to nawet wydech z mojej 330i brzmi agresywnie, nawet popcorny strzelają xD

Dźwięk z 6 cylindrów prawie identyczny jak z 4-ech? Odważna opinia.

Opublikowano
27 minut temu, Karol211 napisał(a):

Testowałem już we wszystkich ustawieniach ten wydech i pełnie dźwięku pokazuje tylko w trybie Sport Plus - klapa otwarta cały czas i pop-upy idą z wydechu, a nie tylko z głośników. Rozmawiałem z kilkoma firmami na temat wydechu w 40i i żeby miało to sens to należałoby wymienić dp i gpf out.

Ja odłączyłem klapkę od silniczka i mam ją otwartą cały czas, w każdym trybie. To fajnie poprawia dźwięk i nie jest przeszkadza 

Opublikowano
14 minut temu, darosso napisał(a):

Dźwięk z 6 cylindrów prawie identyczny jak z 4-ech? Odważna opinia.

Można posłuchać jak ten legendarny silnik brzmi ;): 

 

IMG_6104.PNG.8fd0433272655eff0993e663d10ad490.PNG 

Opublikowano
16 minut temu, proarnes napisał(a):

Ja odłączyłem klapkę od silniczka i mam ją otwartą cały czas, w każdym trybie. To fajnie poprawia dźwięk i nie jest przeszkadza 

Wyłączyłeś też iconic sounds? Słychać coś wtedy w środku?

IMG_6104.PNG.8fd0433272655eff0993e663d10ad490.PNG 

Opublikowano (edytowane)
1 godzinę temu, darosso napisał(a):

Dźwięk z 6 cylindrów prawie identyczny jak z 4-ech? Odważna opinia.

tak.

ten z 6 cyl może jest głośniejszy - co też trudno organoleptycznie oceniać, bo trzeba by było słuchać w tych samych warunkach i pomieszczeniach. 

brzmią zwyczajnie miernie, w istocie niewiele lepiej niż w jakimś oplu astrze, tylko może głośniej.

piszę generalnie o benzynach BMW, dotyczy B58 i 48

chociaż B48 nie pracuje jak diesel, troszkę łagodniej brzmi od B58

2 godziny temu, proarnes napisał(a):

Pytanie czy mówimy o dźwięku silnika czy wydechu? Jeśli dźwięku silnika to ktoś kto się tym cokolwiek interesuje od razu usłyszy że B58 ma więcej niż cztery cylindry. Tak jak usłyszy różnice między dieslem a benzyną. To tylko ci co mają diesle zawsze mówią, że prawie tej różnicy nie ma 🙂

A jeśli mówimy o dźwięku wydechu to on fajnie brzmi dopiero jak się na stałe otworzy klapkę w prawym tłumiku. Wtedy słychać że ten dźwięk dobiega z tyłu a nie z głośników. 

pełna zgoda. Dopiero rurki robią dźwięk. sam silnik brzmi nijak pod maską. no ale tak się go nie słucha 🙂

Edytowane przez JacekLZ
Opublikowano
3 godziny temu, proarnes napisał(a):

Ja odłączyłem klapkę od silniczka i mam ją otwartą cały czas, w każdym trybie. To fajnie poprawia dźwięk i nie jest przeszkadza 

Mechanicznie wyciągnąłeś tą „zawleczkę” w kształcie podkowy? Jest to w jakiś sposób spawane czy po prostu na wcisk ?IMG_1626.thumb.jpeg.72691e207f599bd498e9901ba6330fe9.jpeg

Opublikowano
3 godziny temu, adiki napisał(a):

Wyłączyłeś też iconic sounds? Słychać coś wtedy w środku?

Słychać, powiedziałabym że otwarta klapka daje podobna głośność wewnatrz jak iconic sounds w trybie comfort, tyle że słyszysz że ten dźwięk dobiega od tyłu, z tłumików. Więc nie jest przeszkadzające w żadnych warunkach a jednak słyszysz że masz silnik 🙂. Iconic sounds można sobie włączać i wyłączać niezależnie i dodatkowo podbijać.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.