Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Ciepło mam w 340d po chwili dosłownie i po paru km temp w połowie skali. Trzeba się przejechać tym i tym i zobaczyć mnie np benzyna nie pasowała. Od lat jeżdżę dieslami i w życiu nie miałem problemu z niczym. A jeżdżę także na krótkich odcinkach. Subiektywna kwestia. 330i nie jechałem nigdy, może jest ok, to bierz benzynę jak Ci się będzie dobrze jeździć 

  • Moderatorzy
Opublikowano
3 godziny temu, GrzegorzKo napisał(a):

Na dystansach kilku km, spali nawet więcej.

Dobry żart.

Opublikowano
3 godziny temu, GrzegorzKo napisał(a):

Nie wiem czy bym się decydował na trzy latka, więc albo dołożył do świeższego 30i by mieć gwarancję na kilka lat, albo 20i.

Auta z BMW Premium Selection mają 2 lata gwarancji.

Opublikowano (edytowane)
17 minut temu, komoornik napisał(a):

Auta z BMW Premium Selection mają 2 lata gwarancji.

No ale nie napisał, że chce kupić z BMW Premium Selection. Jak kupi 330i z 2021r. bez przedłużonej gwarancji, to przecież ma bez gwarancji. Odniosłem do tego co zostało przez niego napisane, bo faktycznie można kupić w taki sposób. 

Edytowane przez GrzegorzKo
Opublikowano (edytowane)
Godzinę temu, maxox napisał(a):

Diesel ma normę 6d, wjedzie tak samo długo jak benzyna

Jak widać, diesel ewidentnie jest bardziej restrykcyjnie traktowany - Warszawa.  Jak się nie zmienią, założenia to jak kupi diesla np. z 2023r. teraz na początku 2025 to ile ma 10 lat jazdy? Będziesz takie auto sprzedawać, za kilka lat odpada masę klientów mieszkających w dużych miastach. Oczywiście to są tylko domysły, szklanej kuli nie ma nikt jak z tym będzie. 

Strefa czystego transportu (SCT) - Warszawa 19115

Edytowane przez GrzegorzKo
Opublikowano
Godzinę temu, GrzegorzKo napisał(a):

No ale nie napisał, że chce kupić z BMW Premium Selection. Jak kupi 330i z 2021r. bez przedłużonej gwarancji, to przecież ma bez gwarancji. Odniosłem do tego co zostało przez niego napisane, bo faktycznie można kupić w taki sposób. 

Nie pisał też że planuje zakup poza Premium Selection 😉

Warto o tym pamiętać po prostu, takie auto z 2021 kupione w ramach Premium Selection będzie miało 2 lata gwarancji.

  • Lubię to 1
Opublikowano

Tylko ,że auto z przebiegiem 70 tys a 15 tys to zdecydowana różnicami. Pytanie jak z częściami eksploatacyjnymi? Czy nie będzie trzeba zaraz robić hamulców? Wymieniać opon? Przy tym przebiegu olej w skrzyni trzeba by zrobić a pewnie nie był. I w sumie może się nazbierać ładna sumka. 

Ja bym stawiał na jak najświeższe auto. Jeśli nie będzie katowane non stop w mieście to ja bym brał diesla i się nie zastanawiał 

Opublikowano

Jest tyle luksusowych suvow z dieslami sprzedawanych jako nowych i nie tylko suvow że bym się nie przejmował nowym dieslem w ogóle. Byleby miał euro 6d.

Opublikowano

Niech kolega zrobi sobie kalkulację wszystkiego w exwlu, w różnych wariantach i wybierze optymalne dla siebie.

Niemniej benzyna będzie mniej problematyczna.

Opublikowano (edytowane)
18 godzin temu, maxox napisał(a):

Jest tyle luksusowych suvow z dieslami sprzedawanych jako nowych i nie tylko suvow że bym się nie przejmował nowym dieslem w ogóle. Byleby miał euro 6d.

No tak, bo do charakterystyki suva zdecydowanie bardziej pasuje silnik diesla. Często ludzie, kupują je do holowania np. łódek (przynajmniej, ja stosunkowo często widuje takie obrazki na autostradach), mnie to akurat tam nie dziwi. W opływowym małym sedanie 30% większe spalanie benzyny niż diesla zdecydowanie mniej boli, niż w takim Q7. Szczególnie, jak się jeszcze te samochody nie oszczędza to przecież tam benzyna 3.0 wciągałaby naprawdę nie rozsądne ilości paliwa. Można się nie przejmować, można się przejmować to już jest indywidualne podejście. Ja nadal kupię do firmy samochody z silnikiem diesla, bo tam ma to sens tj. oszczędność na paliwie przy przebiegach +40k/rok kompensuje wszystko patrząc tylko na excela. Dodatkowo użytkuje taki samochód najczęściej nawet do 10lat, jeśli się nic z tym nie dzieje, już mi rybka ile ten samochód będzie warty przy przebiegu +300k (a co ciekawe, jakiś czas temu sprzedałem takie samochód za 35% wartości początkowej, bus-9 osobowy). 

Natomiast przy przebiegu 15kkm rozważać dziś zakup prawie nowego diesla jako daily w sedanie/kombi, jeszcze jako osoba prywatna bez fv? Moim zdaniem jest to bardzo odważne i naprawdę ciekawi jak będzie ze sprzedażą za te kilka lat, szczególnie że można oczekiwać dobrej ceny za taki samochód, patrząc na spadki wartości samochodów w ostatnich latach. Sam kupiłem daily diesla 5 lat temu, nie żałuję ale to było 5 lat temu. Dziś w życiu bym nie kupił, jest na niego nagonka i można sobie gadać co się chce. Tak samo jak ze źródłem ogrzewania, zaraz podatkami wymuszą zmianę ogrzewania, a pragnę przypomnieć, że są to regulacje narzucane przez UE, gdzie poza paroma krajami większość jest zielona, a ostatnie wybory dużo nie zmieniły. Nie wiem jak będzie bo to wróżenie ze szklanej kuli, ale ciekawe ile będzie chętnych za 5-8 lat na diesla bez fv (bo jeszcze może jakieś firmy go rozważyły), oczywiście by nie mieć olbrzymiej utraty wartości, bo jak kogoś interesuje oddać ten samochód za bezcen w przyszłości nie ma problemu. Gdyby nie regulacje, sam uważam, że diesel ma bardzo dużo plusów i chciałbym mieć wybór w przyszłości. Jeszcze, może dopowiem jeśli mieszkasz na wsi to Cię te SCT nie interesują, choć ja np. mieszkam na wsi + duże miasto. W mieście zaraz będzie SCT, na wsi teoretycznie nie, ale ja w pobliżu mam PN + parki krajobrazowe już się dyskutuje tutaj o SCT dla przyjezdnych. Zrobili teraz kolej co jest pierwszy krokiem do ograniczeń wjazdów, pobierania opłaty klimatycznej etc., mówię jako ciekawostkę. 

Edytowane przez GrzegorzKo
  • Dziękuję 1
Opublikowano

Póki co to sprzedaz diesli za listopad +17%, za październik +29% w stosunku do roku poprzedniego, za to elektryki minus 39%, więc ja bym się bardziej bał kto kupi elektryka niż diesla, szczególnie diesla z 24roku z najnowaszą normą

  • Lubię to 2
  • Dziękuję 1
Opublikowano

Panowie a może będzie prościej jak wam wrzucę oferty nad którymi się zastanawiam (chodź nie wiem czy można, najwyżej bana dostanę)

1. https://www.otomoto.pl/osobowe/oferta/bmw-seria-3-330i-xdrive-salon-pl-serwis-aso-hi-fi-faktura-vat23-ID6GVpS3.html

2. https://www.otomoto.pl/osobowe/oferta/bmw-seria-3-m-pakiet-kamery-360-panorama-adaptiv-gwarancja-03-2027-ID6GXWiJ.html

3. https://www.otomoto.pl/osobowe/oferta/bmw-seria-3-bmw-320i-184km-m-pakiet-pamieci-head-up-full-fv23-ID6GWLgG.html

 

Zerknijcie i wyraźcie opinie.

Dziękuję za wszystkie odpowiedzi poprzednie i pozdrawiam.

Opublikowano

Nie kupiłbym tego auta bez m pakietu. Tyle mogę powiedzieć .

P.S W kalkulacji 340i vs 340d trzeba by uwzględnić że do 340i pasowałoby lać 98, a ona od ropy droższa z 70-80gr na litrze, tak popatrzyłem na dwóch stacjach które akurat mijałem

  • Haha 1
Opublikowano (edytowane)

? a po co i dlaczego 98? przecież to nie jest żaden sportowy silnik, zwykła cywilna jednostka

Edytowane przez JacekLZ
  • Haha 1
Opublikowano (edytowane)
3 godziny temu, maxox napisał(a):

Póki co to sprzedaz diesli za listopad +17%, za październik +29% w stosunku do roku poprzedniego, za to elektryki minus 39%, więc ja bym się bardziej bał kto kupi elektryka niż diesla, szczególnie diesla z 24roku z najnowaszą normą

Kolego drogi też się chętnie mogę poprzeć artykułem: https://www.money.pl/gospodarka/te-samochody-wybieraja-polacy-ponad-polowa-to-hybrydy-i-elektryki-7053956839647776a.html

,,W segmencie samochodów osobowych wciąż dominują pojazdy z napędem benzynowym, jednak ich pozycja słabnie. W pierwszej połowie 2023 roku stanowiły one 43,9 proc. sprzedaży, ale w analogicznym okresie tego roku udział spadł do 36,2 proc.

Podobny trend dotyczy samochodów z silnikami diesla, których udział w rynku zmniejszył się z 10 proc. w 2023 roku do 8,7 proc. obecnie - wynika z raportu.''

Artykuł z lipca, może się trochę zmieniło od tego czasu ale benzyn się sprzedaje po spadku 36,2% ogółu sprzedaży, a diesla 8,7%. To jest różnica ponad 4 krotna.

Kolejny artykuł: https://e-mobilni.pl/diesel-2024-normy-limity-przyszlosc-sprzedaz/

,,Podobną tendencję widać wyraźnie również w Polsce. Z danych CEPiK wynika, że o ile w 2015 r. diesle miały niemal 35 proc. udziałów w rejestracjach nowych pojazdów, to w roku 2023 skurczył się on do zaledwie 9,9 proc. W 2024 ten trend jest kontynuowany – w pierwszych czterech miesiącach sprzedaż samochodów z silnikami diesla nieco wzrosła, ale znacząco spadł ich udział w rynku. Obecnie to już tylko 8,4%."

O elektrykach nie gadajmy, bo każdy z nas ma podobne zdanie. Temat był o SCT i sytuacji diesla oraz benzyny w aktualnej sytuacji. Jak diesla się sprzedaje osiem procent, z czego z dieslem wyjeżdżają prawie wszystkie samochody typu: busy 9 osobowy, paki, dostawcze do 3,5t, a jeździ tego dużo więc ile realnie tych sedanów/kombi jest kupowanych? Fakt jest jeden statystycznie diesel zaczyna być marginalny, w Polsce się sprzedają elektryki słabo a są kraje gdzie się sprzedaje dużo więcej elektryków. Polska jest trzecim krajem od końca w ilości procentowej sprzedanych BEV. Czy mi się to podoba, nie dokończą ale takie są fakty co do diesla. 

 

Edytowane przez GrzegorzKo
Opublikowano (edytowane)
23 minuty temu, maxox napisał(a):

Nie kupiłbym tego auta bez m pakietu. Tyle mogę powiedzieć .

P.S W kalkulacji 340i vs 340d trzeba by uwzględnić że do 340i pasowałoby lać 98, a ona od ropy droższa z 70-80gr na litrze, tak popatrzyłem na dwóch stacjach które akurat mijałem

Lać można 95 nie trzeba 98, jak ktoś chce to może 100 z shella, ale wymogu nie ma. A Ty do swojego możesz lać paliwo XTL ono kosztuje ponad 8zł za litr jakbyś chciał być bardziej ekologiczny, a pasowałoby jak chcesz aby diesel był nie zagrożony SCT. 

 

https://www.auto-swiat.pl/wiadomosci/aktualnosci/w-polsce-jest-juz-dostepne-nowe-paliwo-hvo100-zaskakuje-cena-kto-moze-je-zatankowac/27l63vl

Edytowane przez GrzegorzKo
Opublikowano

Moi znajomi zaś wszyscy kupili mocne diesle, X6, Q7, s klasa, A8, X4 przy czym dwóch z nich miało benzyny i wróciło do diesla. Glc to chyba wszystkie które widzę to 220d

Opublikowano

Ale oczywiście segment tanich aut to zapewne 99% to wszystko jest 1.0-1.5 benzyna. Ale już mazda cx60 to większość sprzedaży 3.3 diesel

Opublikowano
2 godziny temu, maxox napisał(a):

P.S W kalkulacji 340i vs 340d trzeba by uwzględnić że do 340i pasowałoby lać 98, a ona od ropy droższa z 70-80gr na litrze, tak popatrzyłem na dwóch stacjach które akurat mijałem

340 ma zwykły silnik, gdzie 95 jest podstawowym paliwem. W Cyprze musiałem lać 98, bo to paliwo było rekomendowane. Jak 95 dla 340.

Do swojego diesla dolicz mocznik.... Jak już zaczynasz liczyć....

A co do samochodów z ogłoszeń, przed lift bez pakietu nie wygląda źle. Moim zdaniem najważniejsza kwestia w tym przypadku to wyposażenie, które chcesz mieć. Czyli ścieżka: wyposażenie/silnik/cena.
 

Diesla bym lekko odradzał, chyba że będziesz trzaskał trasy często, lub masz firmę transportową, lub gospodarstwo rolne....😜

Opublikowano (edytowane)
21 minut temu, GDX4 napisał(a):

Do swojego diesla dolicz mocznik.... Jak już zaczynasz liczyć....

Dolałem 7l po ponad 20 tyś km ... to można go w zasadzie jednak nie doliczać ,  koszt tego mocznika to nawet nie różnica w spalaniu pb/ diesel na jednym zbiorniiku a raczej z 2 zestawy kawy z hot dog-iem jak ktoś chce drobrne liczyć ... a rok do roku to już mamy wzrost sprzedaży diesli a nie spadek 😉 

Edytowane przez Woytas
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
8 minut temu, adiki napisał(a):

Oficjalne parametry mocy i momentu jednostki 40i są podawane dla paliwa 98. 

Na hamowniach 40i wypluwa więcej na 98 niż na 95. 

W dieslu generalnie różnicy nie ma lejąc diesla z dodatkiem, w benzynie jest. Im silnik mocniejszy tym większy rozjazd.

Sprawdzałem nawet kiedyś sam własną turbo benzynę.

 

Audi A4 2.0Tq /CompSport stage 1/

BMW F20 /CompSport stage 1/ - było

BMW G21 318d - jest

Opublikowano (edytowane)

ale że daje większe wyniki to wiadomo. wiele innych silników też da, prawdopodobnie 3-cylindrowe 118i też.

 

jeden leje 98 do baku, a inny wlewa płyn do spryskiwaczy o zapachu jabłka do zbiorniczka. niczego to nie wnosi. 

Edytowane przez JacekLZ

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.