Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

pewnie pracuje tam cała mieszanka ze wschodniej Europy, z bliskiego wschodu i oczywiście Afryki, co niewątpliwie absolutnie nie ma znaczenia dla jakości samochodu. Ale że dealer może wybrać miejsce produkcji, to w to nie uwierzę.

Opublikowano

Jeśli ktoś się zastanawia nad m340 to powiem wam swoje doświadczenia z  niedawno odebranego właśnie tego modelu Radość z jazdy nieziemska, nieznacznie gaz naciskasz i już masz 80/h na liczniku, trzeba się pilnować w zabudowanym. Mocy w tym nie brakuje, dźwięk i komfort pracy silnika bardzo na plus. A z ciekawostek w trasie 140-150/h średnie spalanie wychodzi mi 8-8,5l/100 km, przy tym silniku nigdy się nie spodziewałem takich wyniku, także tu mile zaskoczenie.

Opublikowano
53 minuty temu, mich235 napisał(a):

Jeśli ktoś się zastanawia nad m340 to powiem wam swoje doświadczenia z  niedawno odebranego właśnie tego modelu Radość z jazdy nieziemska, nieznacznie gaz naciskasz i już masz 80/h na liczniku, trzeba się pilnować w zabudowanym. Mocy w tym nie brakuje, dźwięk i komfort pracy silnika bardzo na plus. A z ciekawostek w trasie 140-150/h średnie spalanie wychodzi mi 8-8,5l/100 km, przy tym silniku nigdy się nie spodziewałem takich wyniku, także tu mile zaskoczenie.

Ja jeździłem tylko 4 dni m440i i odnośnie do slinika - poezja ! 🙂 Co do spalania - mi tam wyszło średnio 11 z trasy, ale i tak byłem w szoku, że tak mało przy ekhem... "jeździe testowej😅 Silnik to absolutna petarda.

Czy ktoś wie, którą wersję będą montować w 2025 r. ? W USA ponoć już teraz przychodzą zamówione m340i z B58TU2. CIekawe czy dla wersji europejskich też tak będzie czy dalej jedziemy z B58TU1. Co zresztą wcale by mnie bynajmniej nie zasmuciło zbytnio.

Opublikowano
3 minuty temu, JacekLZ napisał(a):

Już tu było pisane pięćdziesiąt razy. Nie będzie TU2 na razie na Europę. 

A, to dzięki, jakoś mi się nie rzuciło w oczy 😉 Ja tam w sumie wolę, co jest teraz. Udoskonalenia są niby pożądane, ale czy to będą udoskonalenia, to dopiero czas pokaże. Lepszy znany diabeł... 😉

  • Lubię to 1
Opublikowano
1 godzinę temu, Cygi111 napisał(a):

Ja jeździłem tylko 4 dni m440i i odnośnie do slinika - poezja ! 🙂 Co do spalania - mi tam wyszło średnio 11 z trasy, ale i tak byłem w szoku, że tak mało przy ekhem... "jeździe testowej😅 Silnik to absolutna petarda.

Czy ktoś wie, którą wersję będą montować w 2025 r. ? W USA ponoć już teraz przychodzą zamówione m340i z B58TU2. CIekawe czy dla wersji europejskich też tak będzie czy dalej jedziemy z B58TU1. Co zresztą wcale by mnie bynajmniej nie zasmuciło zbytnio.

Według wstępnych założeń TU2 na Europę dopiero od listopada 2025.

  • Dziękuję 1
Opublikowano

Tu masz filmik z różnicami. Jedną z głównych różnic jest port injection o ile dobrze pamiętam. 

IMG_6104.PNG.8fd0433272655eff0993e663d10ad490.PNG 

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Witam grupowiczów! 

W ciągu 1-2 tyg. przymierzam się do przesiadki na zacne BMW serii 3. To będzie moje pierwsze BMW, nie mam wielkich wymagań, więc najbardziej przemawia do mnie na ten moment 318i, ale może się mylę, stąd ten post 🙂

Czy można zatem prosić o fachową pomoc w wyborze wersji? Napiszę jak to wygląda:

- jeżdżę ok. 20 tyś. / rok, głównie miasto (70%), oraz dłuższe trasy (morze, góry 30%).
- preferuję wersję sedan,
- moc od 150km w górę,
- pakiet M, (xDrive może być, ale nie musi),
- na coś innego warto spojrzeć przy wyborze?

Jestem przyzwyczajony do nowych aut (czytaj: jak najmniej wizyt w warsztatach).
Ale jeśli będzie jakaś okazja z małym przebiegiem, to mogę wziąć auto używane z gwarancją BMW (24mc). Jakie macie zdanie na ten temat?

Z góry dzięki za wszelkie porady! Mam nadzieję, że się uda na coś zdecydować i zawitam na dłużej w Waszym gronie :)

Pozdrawiam!

Opublikowano

Cześć, Musiałbyś napisać jaki budżet chcesz przeznaczyć na samochód, bo bez tego zaraz dostaniesz propozycję zakupu M3 albo 340. 318i chyba nie występuje w xDrive.

IMO, jak nie potrzebujesz 5 sekund do setki i jednocześnie nie chcesz kupić bardzo drogiego samochodu, to 320i jest fajnym wyborem, ja bym brał z napędem na tył, moc będzie już zadowalająca do komfortowego przyspieszania i wyprzedzania. 

Udaj się do najbliższego dealera i poproś o możliwość przejażdżki takim 318 / 320. 

Opublikowano

To ja bym szukał świeżej używki 320i, bo budżet jest za niski na nowy samochód. 

Ale jak masz w tym przedziale kwotowym ofertę na 318i, to też warto się zainteresować, jeżeli nie potrzebujesz dużej dynamiki. Chociaż moim zdaniem to auto będzie i tak zupełnie wystarczające, zwłaszcza do miasta. Ja miałem kiedyś to auto jako zastępcze przez 4 dni i jeździło się bardzo dobrze po Wrocławiu i okolicach, a nawet zrobiłem jedną dłuższą trasę 400 km w dwie strony, nie było się do czego przyczepić. 

Opublikowano (edytowane)
3 godziny temu, maciej_cie napisał(a):

Nowego nie kupisz. Ja mam 320i i jestem bardzo zadowolony. 

Racja zwykle też gorzej rabatuja podstawowe wersję silnikowe, a jeśli już to wymagają wzięcia nie mało wyposażenia dodatkowego. Raczej po dobrym rabacie ceny się zaczynają od 200k za nowe. Chyba, że trafisz na brokera, albo zloty strzał od dealera. Jak budżet nie przekraczalny to używka/demo koniecznie z gwarancją.

Edytowane przez GrzegorzKo
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
12 minut temu, GDX4 napisał(a):

Albo wyprzedaż stocku....

Dokładnie 😉

Załóż 15% rabatu, skonfiguruj i policz 😉

Jak masz PWZ to załóż 18-19% rabatu.

Natomiast uderzał bym w wyprzedaż rocznika.

Audi A4 2.0Tq /CompSport stage 1/

BMW F20 /CompSport stage 1/ - było

BMW G21 318d - jest

Opublikowano

Dziękuję Panowie. Dodam jeszcze dwie rzeczy:
- 150-180k, to założony budżet optymalny, ale przekraczalny.
- weszła też opcja leasingu.

Opublikowano (edytowane)
47 minut temu, PabloX napisał(a):

Dziękuję Panowie. Dodam jeszcze dwie rzeczy:
- 150-180k, to założony budżet optymalny, ale przekraczalny.
- weszła też opcja leasingu.

Skonfiguruj, uderz mailem do Sikory, dostaniesz oferte, bedziesz wiedzial na czym stoisz - od niej jak sie zdecydujesz ugrasz jeszcze gora 1%. Takie byly moje doswiadczenia wysylajac maila do kazdego dealera w Polsce - Sikora dawal zawsze najlepszy rabat. A bylem dosc przebiegly, bo z roznych maili wysylalem konfigi o rozne modele :)

Razem wyslalem okolo 100 maili wiec probka jest spora. 

Edytowane przez srekal34
Opublikowano
12 minut temu, srekal34 napisał(a):

Skonfiguruj, uderz mailem do Sikory, dostaniesz oferte, bedziesz wiedzial na czym stoisz - od niej jak sie zdecydujesz ugrasz jeszcze gora 1%. Takie byly moje doswiadczenia wysylajac maila do kazdego dealera w Polsce - Sikora dawal zawsze najlepszy rabat. A bylem dosc przebiegly, bo z roznych maili wysylalem konfigi o rozne modele 🙂

Razem wyslalem okolo 100 maili wiec probka jest spora. 

Wyślij do paru dealerów. W moim przypadku Sikora był daleko... wszystko zależy od czasu, możliwości i jeszcze raz planów/strategii sprzedażowych na dany okres.

Złoty środek to 320i rwd świeża używka i o ile zdecydujesz się na BMW to na 99% tak się skończy 😀 Chyba że budżet znacznie urośnie... Bida edition nie ma co brać, wczoraj widziałam 3er flotówkę bez Mpak i na 17" felgach. Obraz nędzy i rozpaczy. Dwa miejsca dalej ociekającą karbonem M3C. Dzień do nocy... tej czarnej.

Powodzenia z szukaniem. Przejedź się 18i i 20i. To szybko zweryfikuje potrzebną Ci moc.

Opublikowano
17 godzin temu, JacekLZ napisał(a):

To ja bym szukał świeżej używki 320i, bo budżet jest za niski na nowy samochód. 

Pół roku temu kupiłem jednak nowy 320i w tym budżecie (doposażony o wymagane wtedy 10%). Czyli można... R

Opublikowano
17 godzin temu, maciej_cie napisał(a):

Nowego nie kupisz. Ja mam 320i i jestem bardzo zadowolony. 

Jak wyżej. Nie mam PWZ. R

 

PS. Też zadowolony...

Opublikowano

Dzień Dobry Panowie

Przesiadam się z Audi B9 20TDI 190km FWD na BMW seria 3, do życia codziennego potrzebne jest mi kombi. Rozglądam się już za poliftem, w związku z "dłużą" chęcią korzystania z samochodu - jako osoba fizyczna.

Pewnie wątek się pojawił lecz obecnie stoję przed dylematem:

1. 20i mpakiet z słabszym wyposażeniem 30k przebiegu(2022)

2.20d Xdrive z pełnym wyposażeniem 15k przebiegu (2024)

ewentualnie:

3.330i xdrive ale 70k przebiegu 2021 i podobna cena jak powyższe.

Cena jaką jestem w stanie dać za samochód na dzień dzisiejszy to 170k.

I pytanie do was co sądzicie o silnikach? Czy w ogóle brać tego diesla po uwagę? Dodam tylko że codziennie robię jakieś 30-60 km.

Generalnie zamysł jest taki by samochód zatrzymać na około 5-7 lat :).

 

 

Opublikowano (edytowane)
22 minuty temu, DawidLk napisał(a):

Dzień Dobry Panowie

Przesiadam się z Audi B9 20TDI 190km FWD na BMW seria 3, do życia codziennego potrzebne jest mi kombi. Rozglądam się już za poliftem, w związku z "dłużą" chęcią korzystania z samochodu - jako osoba fizyczna.

Pewnie wątek się pojawił lecz obecnie stoję przed dylematem:

1. 20i mpakiet z słabszym wyposażeniem 30k przebiegu(2022)

2.20d Xdrive z pełnym wyposażeniem 15k przebiegu (2024)

ewentualnie:

3.330i xdrive ale 70k przebiegu 2021 i podobna cena jak powyższe.

Cena jaką jestem w stanie dać za samochód na dzień dzisiejszy to 170k.

I pytanie do was co sądzicie o silnikach? Czy w ogóle brać tego diesla po uwagę? Dodam tylko że codziennie robię jakieś 30-60 km.

Generalnie zamysł jest taki by samochód zatrzymać na około 5-7 lat :).

 

 

Trochę już tych pytań było. Czyli średnio dziennie zrobisz 45km razy 365= 16425 km = benzyna moim zdaniem. Diesel spali Ci mniej ja wiem z dwa trzy litry, jeśli będziesz robić trasy gdzie będzie się mógł zagrzać. Na dystansach kilku km, spali nawet więcej. Bezyna jest tańsza w serwisie, tańsza w naprawie, mniej się może zepsuć, w samochodzie zimą masz szybciej ciepło. Dziś chyba diesel, tylko jak ktoś dużo jeździ. Sam przy przebiegu dwadzieścia pięć tysięcy kilometrów wybrałem benzynę 340i. Dodatkowo, zaczynają się już pojawiać SCT. Ograniczenia na diesle są bardziej restrykcyjnie traktowane, a benzyna dwudziestoletnia wjedzie nadal = dużo większą szansa na, że za kilka lat szybciej znajdziesz nabywcę i mniej straci na wartości  dziś kupiona benzyna. A opłacalość diesla, wynika przy zakupie w dniu dzisiejszym na podstawie kosztów przy pokonywaniu dużych przebiegów w perspektywie okresu użytkowania, gdzie ten spadek wartości kompensujesz oszczędnościami przy dystrybutorze. 

Jedyny punkt zaczepienia, to xDrive bo w kombi te świeże 20i nie mają, trzeba faktycznie dopłacić do 30i. Nie wiem czy bym się decydował na trzy latka, więc albo dołożył do świeższego 30i by mieć gwarancję na kilka lat, albo 20i. Na szczęście, nie muszę wybierać bo mam 340i, a xDrive jest dla mnie kluczowy. Natomiast, już wielokrotnie pisaliśmy to już są Twoje pieniądze, budżet jest spoko i nie daj sobie wmówić, że 20i jest za słabe. Do codziennego przemieszczania, każda wersja którą podałeś jest wystarczająca. 

Edytowane przez GrzegorzKo

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.