Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
10 godzin temu, macste napisał(a):

1. Raczej nie

2. Względnie (%) podobnie

3. 2xtak pod warunkiem że dopłacisz do szyb "akustycznych" ok. 1kpln lub kupisz używkę z nimi (c.a 90% populacji). Wydaje mi się, że tylko przypadek i niedopatrzenie sprzedawcy mogło doprowadzić do "niezaptaszenia" tej opcji. 

Dzięki wielkie - na pewno i tak będę to brał (oraz prawdopodobnie dodatkowe wygłuszenie robił). Czy jest ewentualnie cokolwiek innego co mogłoby wpłynąć na mniejszy komfort/większe koszta z 330i oprócz oczywiście samej ceny początkowej? 

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
W dniu 21.10.2024 o 22:54, rrabarbar napisał(a):

Cześć, jestem tuż przed zakupem G20 i mam dylemat: 320i czy 330i (xDrive).

Przesiadając się ze swojej mocno wysłużonej E90, 320i jest i tak 'wystarczająca' - choć oczywiście 330i się chce a jest przy wybranej konfiguracji w miarę w budżecie. Natomiast nie mając wiele do czynienia z 330i chciałbym dowiedzieć się jak wygląda bardziej pragmatyczna strona z Waszych doświadczeń tj.:
1. Czy spodziewać się różnic w awaryjności/kosztach utrzymania?
2. Czy spadek wartości wypada podobnie?
3. Czy spodziewać się wyczuwalnych różnic w głośności przy 90/140?

Dzięki!

1. nie , to te same motory tylko wykastrowane , ewentualnie drobne mody plus kup 5 lat BSI jakbyś brał 330i x bo padnie skrzynka w x i koszt spory 

2. tak samo tracą na wartości , rwd ciut więcej i trudniej sprzedać , choć jest to dziwne 🙂 

3. tak, x jest głośniejszy , szyby akustyczne zamawiaj , wygłuszenie nie jest dodatkowe potrzebne , wtedy weź 520i i będzie dziszej , nie oczekuj od trójki poziomy 7ki.... Mam świadomie dwie i mi głośność nie przeszkadza .....

 

w nowych "cudownych i plastikowych "autach psuje się wszystko więc koniecznie gwarancja na 5 lat !! 😉 

  • Lubię to 1
male-bmw-2.png
Opublikowano (edytowane)
W dniu 22.10.2024 o 17:08, rrabarbar napisał(a):

Dzięki wielkie - na pewno i tak będę to brał (oraz prawdopodobnie dodatkowe wygłuszenie robił). Czy jest ewentualnie cokolwiek innego co mogłoby wpłynąć na mniejszy komfort/większe koszta z 330i oprócz oczywiście samej ceny początkowej? 

Im mniejsze felgi, opony bez rf to wyższy komfort. 

Wyższe koszta zobaczysz jak nie będziesz wymieniał oleju w silniku i nie szanował turbiny zwłaszcza na zimnym. 

Edytowane przez macste
  • Lubię to 1
Opublikowano (edytowane)
3 godziny temu, macste napisał(a):

Im mniejsze felgi, opony bez rf to wyższy komfort. 

Wyższe koszta zobaczysz jak nie będziesz wymieniał oleju w silniku i nie szanował turbiny zwłaszcza na zimnym. 

Warto powiedzieć, że wybierając xDrive też wypada w nim zmieniać olej, co zwiększa koszty. Bynajmniej znajomy mechanik mi mówił, że przy większych przebiegach w BMW gdzie było to wymieniane regularnie, samochody rzadko mają jakieś większe usterki mechaniczne. To samo jeśli chodzi olej w skrzyni  automatycznej i przy większym przebiegu w dyfrach. Jak ktoś zmienia olej co 25k w silniku, do tego nigdy tego nie zrobi w skrzyni i xDrive, to potem się te auta sypią i jest legenda, że BMW = Będziesz Miał Wydatki 😄 Oczywiście jak bierzesz samochód z myślą na 3 lata tak jak gwarancja, potem np. odkup przez dealera, to sam bym miał w nosie jakie koszty poniesie kolejny właściciel, skoro auto było serwisowane zgodnie z zaleceniami producenta/ASO. Jak samochód na dłużej to warto niekoniecznie w ASO tylko u dobrego zaufanego mechanika na częściach OE, o ten samochód zadbać. 

Edytowane przez GrzegorzKo
  • Lubię to 1
Opublikowano

Olej w silniku wymiana co 10 000 km

Olej w skrzyni automatycznej wymiana co max. 80 000 km.

Olej w skrzynce rozdzielczej wymiana co max. 60 000 km.

Olej w dyfrze wymiana co max. 60 000 km.

  • Lubię to 3
Opublikowano

A wiemy jakie są zalecenia, jak ktoś jeździ niewiele?

Mówi się, że w olej silniku to 10-15tys lub raz do roku (którekolwiek będzie wcześniej).

A skrzynia / vtg / dyfer? Jak komuś 60tys km ma zająć 10 lat, to po jakim czasie wymienić olej?

Opublikowano (edytowane)
6 godzin temu, TheApocalypse napisał(a):

A wiemy jakie są zalecenia, jak ktoś jeździ niewiele?

Mówi się, że w olej silniku to 10-15tys lub raz do roku (którekolwiek będzie wcześniej).

A skrzynia / vtg / dyfer? Jak komuś 60tys km ma zająć 10 lat, to po jakim czasie wymienić olej?

Po 5 latach. Dodatkowo jeśli jeździsz bardzo dużo po mieście lub w sportowy sposób to interwały się powinno skrócić. 

Edytowane przez GrzegorzKo
Opublikowano

Dziś dostałem na testy M440i (nie mają 340i w testówce, a na ten sobie zęby ostrzę), wcześniej jeździłem 430i i 320d. Zawias adaptacyjny, felgi 20. Wrażenia - silnik to potwór ! Jeżdżę też na dość szybkim motocyklu, wrażenia podobne 😉 Dżwięk super, przyspieszenie rozwala system. Zawias adaptacyjny, nawet z felgami 20, zaskakująco komfortowy w trybie comfort. Ja wezmę standardowe 18 cali (tak, wiem, będzie gorzej wyglądać, ale trudno), bo do jazdy miejskiej 20 cali to przesada, więc myślę, że nie będzie żadnego problemu. Generalnie porównując - 430i jeździ fajnie, szybkie auto, brzmi zaskakująco dobrze. Jednak do 440i nie ma ŻADNEGO porównania. To (pod względem mocy) jak przesiadka z trabanta do wspólczesnego kompakta, skok ogromny. Niestety, będzie to parędziesiąt tysięcy droższe, ale chyba nie mam wyjścia, trzeba będzie zamawiać 😉 Jedynie te fotele... Jeździłem już w tych sportowych M ze skórą, w zwykłych sportowych z alcantarą, teraz mam z tą nową tkaniną. Są w chusteczkę twarde. Anatomicznie super, ale przesadzili ze sztywnością pianki. Sprawdzę jeszcze jak się będzie siedzieć na tych obijanych sensatecem, bo pamiętam, że wydawały mi się znacznie miększe. Jak chce się przycebulić na paliwie, to start-stop w mieście działa tak, że nawet się nie wie kiedy silnik odpala, a kiedy żegluje. W 430i nie było tak słodko, było czuć wyraźnie. Tu odpala jak zanurzony w roztopionym maśle. Kto się waha - 330 czy 340 - niech szuka testówek albo nawet w wypożyczalni załatwia. Żadne opisy nie oddadzą wrażeń z b58. Mnie rozwalił.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
16 godzin temu, Cygi111 napisał(a):

Dziś dostałem na testy M440i (nie mają 340i w testówce, a na ten sobie zęby ostrzę), wcześniej jeździłem 430i i 320d. Zawias adaptacyjny, felgi 20. Wrażenia - silnik to potwór ! Jeżdżę też na dość szybkim motocyklu, wrażenia podobne 😉 Dżwięk super, przyspieszenie rozwala system. Zawias adaptacyjny, nawet z felgami 20, zaskakująco komfortowy w trybie comfort. Ja wezmę standardowe 18 cali (tak, wiem, będzie gorzej wyglądać, ale trudno), bo do jazdy miejskiej 20 cali to przesada, więc myślę, że nie będzie żadnego problemu. Generalnie porównując - 430i jeździ fajnie, szybkie auto, brzmi zaskakująco dobrze. Jednak do 440i nie ma ŻADNEGO porównania. To (pod względem mocy) jak przesiadka z trabanta do wspólczesnego kompakta, skok ogromny. Niestety, będzie to parędziesiąt tysięcy droższe, ale chyba nie mam wyjścia, trzeba będzie zamawiać 😉 Jedynie te fotele... Jeździłem już w tych sportowych M ze skórą, w zwykłych sportowych z alcantarą, teraz mam z tą nową tkaniną. Są w chusteczkę twarde. Anatomicznie super, ale przesadzili ze sztywnością pianki. Sprawdzę jeszcze jak się będzie siedzieć na tych obijanych sensatecem, bo pamiętam, że wydawały mi się znacznie miększe. Jak chce się przycebulić na paliwie, to start-stop w mieście działa tak, że nawet się nie wie kiedy silnik odpala, a kiedy żegluje. W 430i nie było tak słodko, było czuć wyraźnie. Tu odpala jak zanurzony w roztopionym maśle. Kto się waha - 330 czy 340 - niech szuka testówek albo nawet w wypożyczalni załatwia. Żadne opisy nie oddadzą wrażeń z b58. Mnie rozwalił.

340i w serii szału nie robi , ale kultura pracy ,moc dostępna od niskich obrotów robi swoje 🙂 
jak budżet komukolwiek pozwala to b48 vs b58 nie ma co się zastanawiać 🙂 

  • Lubię to 1
male-bmw-2.png
Opublikowano

Wszystko zależy z czym się porównuje. Na mnie też wrażania nie robi bo mam referencję dużo mocniejszych aut w tym Tesla Plaid. Ale na co dzień bardzo cieszy, kultura pracy, moment w szerokim zakresie..., rozsądne spalanie nawet jak się szybko jedzie... lubię to auto. Morda się cieszy jak mam okazję sam pojechać. Gdyby trochę słoniny z auta zrzucić...

  • Lubię to 1
Opublikowano

W sumie to na dzień dzisiejszy nie ma auta porównywalnego z M340i/M340d jak sobie myślę w kategorii aut segmentu D z 6 garami do około 320-330 tys zł.

Opublikowano
46 minut temu, zalezi napisał(a):

W sumie to na dzień dzisiejszy nie ma auta porównywalnego z M340i/M340d jak sobie myślę w kategorii aut segmentu D z 6 garami do około 320-330 tys zł.

Nowa S5 jest. Ma V6, mild hybrid, torq splitter. Jedyny minus to jeszcze większą masa niż 340i, kotę lekkie nie jest... Na autostradę spoko, serpentyny gorzej.

Opublikowano
20 minut temu, GrzegorzKo napisał(a):

Nowa S5 jest. Ma V6, mild hybrid, torq splitter. Jedyny minus to jeszcze większą masa niż 340i, kotę lekkie nie jest... Na autostradę spoko, serpentyny gorzej.

Racja, ale cenowo jak konfigurowałem nie zachęca ( wychodzi 430-450 tys zł za sensowny konfig ). I mi subiektywnie niezbyt się podoba. Ta większa masa w S5 może być problemem, a BMW to jednak precyzyjne zestrojenie układu kierowniczego i jezdnego.

Opublikowano

Wszystko zależy, jaki rabat się dostanie. Mnie sensowna konfiguracja (po rabacie) wyniesie ok. 310 k za 340i, w Audi podobny poziom wyposażenia za S5 to +60-70 tyś i zapewne nie będą chcieli bardzo o rabatach rozmawiać, bo to świeży model. W Audi przyjęli ten nowy bezsensowny model sprzedaży pakietowej, gdzie jak np. chcę zawieszenie adaptacyjne, to muszę wziąć maksymalny pakiet za pierdyliard $. Nie podoba mi się to. Nie podoba mi się też w nowym S5 to wszechobecne piano - konsola środkowa, kierownica z haptyką, nawet na boczkach drzwi cały pakiet przycisków w piano. To zapewne porównywalne silniki (mniej więcej), ale Audi z nowym A5/S5 poszło w ten nowy plastikowo-badziewny styl, który mi nie leży okrutnie. W 340i nie mam praktycznie wcale piano. Tak więc ostateczna decyzja - 340i. Wizualnie z zewnątrz też mi zresztą jakoś bardziej leży. Jedyny problem to teraz kolor w 340i 😉 Chciałem białego mineral metalic, a testówkę dali mi w blue arctic race i żona się zakochała w tym kolorze... No i teraz jest problemik 😉

  • Lubię to 2
Opublikowano (edytowane)
Godzinę temu, Cygi111 napisał(a):

Wszystko zależy, jaki rabat się dostanie. Mnie sensowna konfiguracja (po rabacie) wyniesie ok. 310 k za 340i, w Audi podobny poziom wyposażenia za S5 to +60-70 tyś i zapewne nie będą chcieli bardzo o rabatach rozmawiać, bo to świeży model. W Audi przyjęli ten nowy bezsensowny model sprzedaży pakietowej, gdzie jak np. chcę zawieszenie adaptacyjne, to muszę wziąć maksymalny pakiet za pierdyliard $. Nie podoba mi się to. Nie podoba mi się też w nowym S5 to wszechobecne piano - konsola środkowa, kierownica z haptyką, nawet na boczkach drzwi cały pakiet przycisków w piano. To zapewne porównywalne silniki (mniej więcej), ale Audi z nowym A5/S5 poszło w ten nowy plastikowo-badziewny styl, który mi nie leży okrutnie. W 340i nie mam praktycznie wcale piano. Tak więc ostateczna decyzja - 340i. Wizualnie z zewnątrz też mi zresztą jakoś bardziej leży. Jedyny problem to teraz kolor w 340i 😉 Chciałem białego mineral metalic, a testówkę dali mi w blue arctic race i żona się zakochała w tym kolorze... No i teraz jest problemik 😉

Jeśli chodzi o rabat to udało się mi wynegocjować 15% w jednym salonie na S5. Myślę, że 16-17% byłoby możliwe przy większych negocjacjach. 

450k? Ja zrobiłem sesowny w 400k. Wyszło mi 30k więcej, ale leasing na lepszych warunkach więc ta różnica spadła do 20k.

Moj pierwszy wybór beta natomiast jest to jakiś plan B. Audi S5 cięższe 150kg, ma mniejszy bagaznik 50l (kombi) od 340. Zgoda jeśli chodzi o ilość piano black, przytłacza. Na plus w podstawie dużo opcji np. felga 19, sportowe fotele S, za 3000zl jest gwarancja na 5 lat, na pewno będzie świeże jeśli chodzi o systemy. Nowy model więc się będzie wyróżniać na drodze.

Ciekawy kolor, nie widziałem go na żywo. Zdecydowałem się na skyscraper, ale arctica rozważałem.

Edytowane przez GrzegorzKo
Opublikowano
7 godzin temu, GrzegorzKo napisał(a):

Jeśli chodzi o rabat to udało się mi wynegocjować 15% w jednym salonie na S5. Myślę, że 16-17% byłoby możliwe przy większych negocjacjach. 

450k? Ja zrobiłem sesowny w 400k. Wyszło mi 30k więcej, ale leasing na lepszych warunkach więc ta różnica spadła do 20k.

Moj pierwszy wybór beta natomiast jest to jakiś plan B. Audi S5 cięższe 150kg, ma mniejszy bagaznik 50l (kombi) od 340. Zgoda jeśli chodzi o ilość piano black, przytłacza. Na plus w podstawie dużo opcji np. felga 19, sportowe fotele S, za 3000zl jest gwarancja na 5 lat, na pewno będzie świeże jeśli chodzi o systemy. Nowy model więc się będzie wyróżniać na drodze.

Ciekawy kolor, nie widziałem go na żywo. Zdecydowałem się na skyscraper, ale arctica rozważałem.

No to zaskakująco dużo wynegocjowałeś jak na nowy model, który dopiero co wchodzi na salony. Aż się nie spodziewałem, że tyle się da. Owszem, ma to auto swoje plusy, ale jak zawsze przy nowym modelu wystąpią pewnie jakieś bolączki wieku dziecięcego, które będą poprawiać w przyszłości. Wolę tego nie testować na sobie 😉 Trójeczka to już sprawdzona konstrukcja od 2018/2019 r., zaś oba LCI poprawiły wszystko, co się dało, odświeżyło auto i nie sądzę, aby z systemami odstawała jakoś od S5. Wizualnie zaś - mimo, że starsze - bardziej mi się podoba i z zewnątrz i wewnątrz. Audi miało szansę przejąć część klientów na BMW, wystarczyło pozostać przy pięknych panelach do obsługi klimy i najpotrzebniejszych funkcji. No ale nie.... wincyj tabletów i piano black ! No to niech sobie sami tym jeżdżą 😉

Skyscraper też ciekawy. Jeden z trzech podstawowych lakierów (oprócz bieli mineralnej i tego arctica), który mi się podoba 🙂 Najbardziej jednak biel. No ale coś czuję, że będzie arctic, bo z kobietą się nie wygra 😉

Opublikowano (edytowane)

Cygi Ty chyba nie czytasz tego forum jeżeli twierdzisz, że trójka jest wolna od bolączek 😅 

trójka jest zwyczajnie starym autem i poznasz to po chwili kontaktu z idrive, który już wygląda jak z poprzedniej epoki, trochę jak android 10 lat temu, pełen bugów i zawiech. jestem przekonany, że w porównaniu do nowego modelu audi to w trójce będziesz miał meblościankę z fajansem z salonu od babci. 

Porównywanie ze świeżym modelem Audi jest bez sesnsu.

Tak na marginesie to u mnie coś nastawienie do G60 się zmienia. Gdybym miał już dzieci to też na pewno nie szedłbym w takie małe autko jak 3, lecz chyba właśnie w 5.

 

Edytowane przez JacekLZ
  • Lubię to 1
Opublikowano
2 godziny temu, JacekLZ napisał(a):

Cygi Ty chyba nie czytasz tego forum jeżeli twierdzisz, że trójka jest wolna od bolączek 😅 

trójka jest zwyczajnie starym autem i poznasz to po chwili kontaktu z idrive, który już wygląda jak z poprzedniej epoki, trochę jak android 10 lat temu, pełen bugów i zawiech. jestem przekonany, że w porównaniu do nowego modelu audi to w trójce będziesz miał meblościankę z fajansem z salonu od babci. 

Porównywanie ze świeżym modelem Audi jest bez sesnsu.

Tak na marginesie to u mnie coś nastawienie do G60 się zmienia. Gdybym miał już dzieci to też na pewno nie szedłbym w takie małe autko jak 3, lecz chyba właśnie w 5.

 

BMW przynajmniej zostawiło w tej trójce w ramach LCI2 pokrętło do xDriva. A ty Jacku ze względu na LCI, nie masz starszego systemu względem drugiego liftingu? Moim zdaniem skoro G60, ma chyba te same systemy co trójka po liftingu, powinno być przyzwoicie. Natomiast ten tablet jako osprzęt ma 2 lata. Audi ma natomiast nowe systemy/ekrany, które pierwszy raz się pojawiły raptem w nowym modelu Q6, więc zakładam że będzie wszystko świeżutkie. Co do wnętrza to w przypadku Audi bym piano w środku po jakimś czasie customowo wymienił/okleił matowym carbonem. Takie dywagacje jak los stwierdzi, że trójka mi nie dana 😀 

Najwyzaniejsze jest dla mnie na ten moment prowadzenie. Z tego powodu mogę trójce wybaczyć kilka niedociągnięć. Jakby był samochód idealny, to każdy by jezdził tym samym. Jak z telefonami ktoś woli iphona, Samsunga, chińczyka po jakimś czasie zmienia, przeskakuje między producentami bo chce coś innego. Sam miałem Audi 5 lat, nie zepsuło się nic, wnętrze stan idealny. Złego słowa nie mogę powiedzieć, ale się znudziło, prowadzenie mało angażujące. Obsluga podczas oczekiwania na samochod nieporównywalnie lepsza niż BMW. Jest chęć zmian poprostu, oby bez negatywnego zakończenia😉 

Opublikowano

Ale wyglad idrive jest ten sam w każdym BMW i nie tylko w 3 się zestarzał 😉

A w Audi A/S5 nie masz pokrętła co moim zdaniem w trakcie jazdy jest mega wygodne. Zresztą z filmików jakie widziałem na razie to co z tego, że ekrany nowsze jak na oko wcale nie wygodniejsze w obsłudze niż idrive 8, który sam w sobie jest mało intuicyjny.

Opublikowano
32 minuty temu, i043W napisał(a):

Ale wyglad idrive jest ten sam w każdym BMW i nie tylko w 3 się zestarzał 😉

A w Audi A/S5 nie masz pokrętła co moim zdaniem w trakcie jazdy jest mega wygodne. Zresztą z filmików jakie widziałem na razie to co z tego, że ekrany nowsze jak na oko wcale nie wygodniejsze w obsłudze niż idrive 8, który sam w sobie jest mało intuicyjny.

Tylko jeszcze pytanie jak kto się lubi z nowymi technologiami. Ja np. nie mam problemu z rozbudowanymi systemami, codziennie użytkując samichodu nauczę się wszystkiego. Wieczorem sobie nawet poświęcę na doczytanie instrukcji, by zapamiętać czesc funkcji jakie mnie interesują. Zobaczymy jak będzie, oby tylko nie crashowalo 😜 

Opublikowano

My tu debatujemy nad obsługą, a i tak w 95% na codzień działamy w oparciu o AppleCarPlay/AndroidAuto, klima chodzi raz na stałe ustawiona, czasami awaryjnymi komuś podziękujemy ot co 🙂

Akurat te nowe, duże ekrany w BMW mają duży plus, że są duże ( ponad 14" w dogodnej pozycji horyzontalnej ), mają bdb jakość i rozdzielczość, sama kamera cofania to też elegancka jakość i ostrość. Wsiądźcie do schodzących A4 B9 lub A6 C8 to zobaczycie jak tam to się mocno zestarzało dopiero ten ichni infotainment 10", jakość rodem z 2017r., zegary też już trochę mało aktualne i opatrzone.

Opublikowano

Na pewno wszyscy macie trochę racji, ale wiecie jak jest... o gustach się nie dyskutuje. Odnośnie do Audi - obecnie jeżdżę Audi A3 (moje), czasami też A4 i A6 (firmowe). Uważam, że system inforozrywki BMW w żadnym stopniu nie odstaje. Mówicie - meblościanka. No cóż, mi się ta meblościanka podoba 😉 Właśnie wróciłem z trasy 300 km zrobionej 440i i jestem tym samochodem zachwycony. Silnik jest poetycki, nawet do początkowo twardszych siedzeń tyłek się przyzwyczaił, system nie sprawia mi najmniejszych problemów. Nie jeździłem nowym S5, więc do końca nie wiem jaki jest, ale sądząc po wewnętrznym wyglądzie - bardziej mi leży BMW. No i ta cena - przeklikałem się przez konfigurator S5 i podobny konfig, jak robiłem na 340i (po rabacie za 310 tyś) wyszedł mi w Audi 414 tyś. Jakoś nie sądzę, abym miał dostać na ten samochód 25% rabatu aby zrównać się z ceną. Oczywiście, S5 to na pewno znakomite auto, ale po pierwsze chcę teraz spróbować czegoś innego niż Audi, po drugie zaś uważam, że BMW mimo wszystko jest ładniejsze i lepiej dopracowane. Mówicie - w Audi S5 system świeżynka. No i co z tego ? Nie zauważyłem w 440i żadnego, nawet najmniejszego laga czy przycięcia, ekrany są świetne. Oczywiście, brak mi obsługi klimy fizycznymi przyciskami, ale to to ja mam jedynie w A3 i A4. W S5 jest już to samo co w BMW, więc nie ma się co czepiać. Za co niby mam więc dopłacać kilkadziesiąt tysięcy ?

Opublikowano (edytowane)

Ja mam idrive 8, ale 8.5 to jedynie przypudrowana wersja, kilka rzeczy poprawiono  kilka pogorszono. Ja jak zobaczyłem same ikony menu głównego to poczułem się jakbym miał znów 27 lat. Staro to wygląda. Trąci mychą. Laguje okropnie i w 8.5 tego nic a nic nie poprawili - ustaw sobie navi z map apple na liczniki i zobaczysz, że trwa to 5 sekund, zanim ekran się zmieni i ustawi, przycinając skokowo. W dodatku poręczne funkcje główne z lewej strony ekranu przenieśli na środkowy dół ekranu co jest bez sensu bo trzeba odrywać plecy od odparcia, żeby do nich sięgnąć. 8.5 to nie jest nowa wersja tylko stara z nową “skórką”. Nieliczne funkcje zmieniono ale to zmiany tak rewolucyjne jak cały LCI 2.
 

jedyne co chciałem uświadomić to to, że pod koniec 2024 / początek 2025 świadomie kupujemy zwyczajnie stary samochód. Jak brałem F30 po liftingu to też czułem się super w tym aucie dopóki nie okazało się, że byle Kia ceed jest o wiele nowocześniejsza. No i za 2 lata G20 to już będzie tak atrakcyjne auto jak dziś F30, które, nie ukrywajmy, jest nudne, zwykle i stare.

może to nie jest dobre porównanie ale trochę jak kupowanie w 2024 iPhone’a 13 gdy mamy już iPhone 16. 
 

żeby nie było - sam taki wybór podjąłem, więc nikogo nie krytykuję, jedynie opisuję fakty. Tak jest z każdym sprzętem kupowanym w przeddzień premiery nowego. Dzisiaj jeszcze przez chwilę jest ok, ale za dwa lata będzie jak dzisiaj telewizory z kineskopem albo Windows vista. 

 

to samo mam jak ostatnio siedziałem w “nowym” Volvo XC60 kumpla, rok produkcji 2024. to jest przecież jakiś skansen. To auto wygląda jak z roku 2010. Systemy pewnie działają jak we współczesnym aucie, ale wizualnie to jest dramat, po prostu czujesz instynktownie starość. Jakbyś miał pokazać palcem co jest nie tak, to trudno się do czegoś przyczepić, a jednak pod skórą czujesz starość.

Edytowane przez JacekLZ
  • Haha 1
Opublikowano

Mnie to ogólnie koreańskie auta zaskakują nowoczesnością i jakością. Byle KIA/Hyundai potrafi czasami dać tak dobre i współczesne multimedia, że szok. A mowa o autach za 200-230 tys zł.

Opublikowano (edytowane)

no ja to miałem właśnie z F30. 

a już w ogóle zaśmiałem się sam do siebie jak rok po wzięciu mojej F30 kolega mi opowiada, że typ mu wjechał w tył. Pytam jakim autem jechał sprawcą. A on, że nawet nie wie do końca jakim, ale “jakieś stare BMW” i pokazuje mi fotkę, a tam F30 xD. To było laaata temu, rok po premierze G20. 

jestem świadomy, że tak samo będzie odbierane moje auto już za rok. Trudno się mówi, człowiek będzie jeździł “jakimś starym BMW”.🙂

Edytowane przez JacekLZ
  • Lubię to 1

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.