Skocz do zawartości

G20, który silnik wybrać ? opinie, konfiguracje, porównania


Randall

Rekomendowane odpowiedzi

2 godziny temu, palusik napisał(a):

Nie przeczę, handlowcy w salonach opowiadają różne bajki. 

To jest dobra informacja zatem.

Sprzedam jeszcze jedną informację, te mam potwierdzoną z paru źródeł, min. z salonu Mini. Otóż BMW od 2025 zmienia system sprzedaży. Salony to będą showroomy, u handlowców nie zamówimy nic. Mogą pomóc wyklikać formularz w internecie, który każdy może sobie zrobić sam w domu. Zero negocjacji cen, te są ustalane odgórnie w BMW gmbh. Tak teraz już funkcjonuje MINI, tak ma być w BMW, a także w Audi i Mercedes. 

Tylko pytanie jak się te ceny będą mieć się do rzeczywistości? Aktualnie dają ceny katalogowej z wysokimi marżami, a rabaty działają na zasadzie dostosujemy się cena danego modelu do rynku... Jak BMW jeszcze będzie robić elektryfikacje gamy modelowej to nie mają szans z tesla czy innymi chińskimi samochodami. Obawiam się, że cała przewaga niemieckiej motoryzacji nad reszta świata oparta jest o silniki spalinowe. Silnik elektryczny to jest żadna filozofia, a cała innowacyjność w tej branży to na dzień dzisiejszy jest azja. Rynek aby BMW było rentowne nie zapłaci razy dwa za elektryczne BMW...

 

 

Edit: 

Po namyśle ma to sens, jak zrobią dobry system zamawiania samochodu. Wywala z całego procesu dealerów będziesz zamawiać samochód bez ich marż to faktycznie może to fajnie działać:) Tesla tak robi przecież i świetnie się sprawdza. Ceny atrakcyjne bo BMW zarobi tyle samo na szt. bez posredników a więcej sprzeda, nie trzeba się użerać z handlowcami, nikt cie nie oszuka na slot... 

Edytowane przez GrzegorzKo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To jest generalnie powszechny trend i oczywista oczywistość - redukowanie łańcucha sprzedażowego. 

Obawiam się jedynie, że zostaną nam ceny katalogowe, bo coś trudno mi sobie wyobrazić nagle ucięcie po 20% z cen z konfiguratora. Może będą jakieś promki na black friday i alerty na pepperze na bmw 😉 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, JacekLZ napisał(a):

To jest generalnie powszechny trend i oczywista oczywistość - redukowanie łańcucha sprzedażowego. 

Obawiam się jedynie, że zostaną nam ceny katalogowe, bo coś trudno mi sobie wyobrazić nagle ucięcie po 20% z cen z konfiguratora. Może będą jakieś promki na black friday i alerty na pepperze na bmw 😉 

Co Ci biedni dealerzy będą robić? Co by nie było śmiać się można, ale są to spółki z wielkimi kapitałami zakładowymi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
16 godzin temu, GrzegorzKo napisał(a):

Co Ci biedni dealerzy będą robić? Co by nie było śmiać się można, ale są to spółki z wielkimi kapitałami zakładowymi.

Tesla tak się sprzedaje. Jak widać nie jest to kwestia rabatów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 minut temu, luk_byd napisał(a):

Tesla tak się sprzedaje. Jak widać nie jest to kwestia rabatów.

Zgoda. Personalnie obserwując teslę widzę bardzo dużo zaczerpniętego z apple. Sam desing strony internetowej jest mocno na nim wzorowany. Trochę się z tych dealerów podśmiechuje 😛 Wracając do możliwości obniżenia cen BMW to uwaga zarówno tesla jak apple ceny swoich produktów obniżyła w ostatnim czasie. Rabatów na to nie dostaniesz, nawet w marketach jak są te promocje coś taniej na 2 nie dotyczy apple. Taki model sprzedażowy się sprawdza tylko cena musi być trafiona. 

Edytowane przez GrzegorzKo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

35 minut temu, maciej_cie napisał(a):

Co do tesli, to jednak zwracam kolegów uwagę na "bogactwo" konfiguracji - jak wybierzemy model i silnik, to oprócz koloru tapicerki i lakieru, kół oraz 2 wersji "autonomii" nie ma czego tam konfigurować...

Widziałeś nowy konfigurator audi dla modeli Q5/A5. Dużo więcej tam wybrać się nie da. W sumie wybierasz silnik, możesz sobie konfigurować nadal dość różnorodnie wygląd wewnętrzny i zewnętrzny, natomiast większość wyposażenia związanego z asystentami/technologią to są 3 pakiety za 20k, 35k oraz chyba 45k. Do tego możesz sobie doklikać jakieś opcje, które są mniej popularne np. nagłośnienie za prawie 10k. Sam raczej skłaniam się ku temu, że samochody premium powinny mieć dużo w podstawie, bo niektóre modele wyglądają naprawdę biednie wręcz absurdalnie np:

Tak wygląda audi A7 3.0 benzyna kosztują wyjściowo 380k jako golas! Są jakieś granice i totalnie nie rozumiem, że oni potrafią takie coś oferować... Jak ktoś już bierze ten silnik to jest logiczne, że s-lina weźmie nie widziałem nigdy A7 bez s-lina.... Mam nadzieje że będzie więcej w standardzie, a przynajmniej przestaną oferować jakieś wersje, których nikt nie kupi + do tego pakiety + wyposażenie indywidualne dla wymagających. 

image.thumb.png.84b80e8e9782d62540d5eb52786eb3b6.png

image.thumb.png.e9aed19c39091d353096eb3306e96e53.png

Edytowane przez GrzegorzKo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
47 minut temu, maciej_cie napisał(a):

Co do tesli, to jednak zwracam kolegów uwagę na "bogactwo" konfiguracji - jak wybierzemy model i silnik, to oprócz koloru tapicerki i lakieru, kół oraz 2 wersji "autonomii" nie ma czego tam konfigurować...

Nie chce być odebrany jak Adam w temacie Tesli, ale... skoro wszystko jest w standardzie - tj. wentylacja, grzanie, klejone szyby, wycinające światła - to gdzie tutaj jest powód do narzekania?
Inaczej sytuacja by się miała, gdyby auto było biedne i nie można byłoby dobrać, ale w sytuacji gdzie jest wszystko co trzeba i więcej... to co chciałbyś więcej wybierać? Owszem: dwa kolory tapicerki, dwa rodzaje kół, nie wiem 6 kolorów?
Za to łatwiej będzie z częściami do rozbitów 🙂 Nie ma black sapphire mettalic, citrin schwarz, schwarz2 czy innych czarnych. Po prostu. Czarne drzwi do Tesli model 3 😄

 

Generalnie każda marka - trochę, nie wiedzieć czemu (oczywiście wiemy dlaczego) dąży do 'perfekcyjności' procesu/produkcji ale z punktu widzenia jednak inżyniera i kosztów, a nie klienta. Co to się stało takiego (oczywiście wiem co) że kiedyś było można wybrać wszystko, a teraz nic. Przecież my ludzie, jako organizm biologiczno-fizyczny jesteśmy tacy sami.

 

Szkoda, że jedyne co może wyhamować ten pociąg to atomówka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
58 minut temu, GrzegorzKo napisał(a):

Widziałeś nowy konfigurator audi dla modeli Q5/A5. Dużo więcej tam wybrać się nie da. W sumie wybierasz silnik, możesz sobie konfigurować nadal dość różnorodnie wygląd wewnętrzny i zewnętrzny, natomiast większość wyposażenia związanego z asystentami/technologią to są 3 pakiety za 20k, 35k oraz chyba 45k. Do tego możesz sobie doklikać jakieś opcje, które są mniej popularne np. nagłośnienie za prawie 10k. Sam raczej skłaniam się ku temu, że samochody premium powinny mieć dużo w podstawie, bo niektóre modele wyglądają naprawdę biednie wręcz absurdalnie np:

Tak wygląda audi A7 3.0 benzyna kosztują wyjściowo 380k jako golas! Są jakieś granice i totalnie nie rozumiem, że oni potrafią takie coś oferować... Jak ktoś już bierze ten silnik to jest logiczne, że s-lina weźmie nie widziałem nigdy A7 bez s-lina.... Mam nadzieje że będzie więcej w standardzie, a przynajmniej przestaną oferować jakieś wersje, których nikt nie kupi + do tego pakiety + wyposażenie indywidualne dla wymagających. 

image.thumb.png.84b80e8e9782d62540d5eb52786eb3b6.png

image.thumb.png.e9aed19c39091d353096eb3306e96e53.png

Prawdopodobnie gdyby nie było chętnych to taka opcja by szybko zniknęła.

Ja widuję dość często taką wersję, na żywo jest jeszcze bardziej dramatyczna.

Są ludzie, którzy nie rozumieją jak można dopłacać za "ładniejszy" zderzak, jakieś pseudo spojlery, większe i nie praktyczne felgi. Chcą dużego auta, z w miarę mocnym silnikiem, interesuje ich przemieszczanie z pkt A do B.

Ciekawe jak to BMW rozegra, oby się na nich nie zemściło.

Audi A4 2.0Tq /CompSport stage 1/

BMW F20 /CompSport stage 1/ - było

BMW G21 318d - jest

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

BMW też już zaczęło co raz mocniej pakietować opcje.

Wystarczy przejrzeć konfiguratory, masa opcji które możesz zamówić tylko wybierając pakiet.

 

Producenci tłumaczą się kwestiami homologacji i kosztami z tym związanymi.

 

Dla kogoś kto chce spersonalizować auto robi się co raz gorzej, z drugiej strony fakt - w końcu jakaś szansa na sensownie wyposażone auta używane. Wiele aut premium na rynku wtórnym to "golasy".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, MedicuS napisał(a):

Prawdopodobnie gdyby nie było chętnych to taka opcja by szybko zniknęła.

Ja widuję dość często taką wersję, na żywo jest jeszcze bardziej dramatyczna.

Są ludzie, którzy nie rozumieją jak można dopłacać za "ładniejszy" zderzak, jakieś pseudo spojlery, większe i nie praktyczne felgi. Chcą dużego auta, z w miarę mocnym silnikiem, interesuje ich przemieszczanie z pkt A do B.

Ciekawe jak to BMW rozegra, oby się na nich nie zemściło.

Druga strona medalu jest taka, że ta bazowe zderzaki są od lat robione celowo obrzydliwe, żeby każdy dobierał worek opcji. Kiedyś Audi w S-line i BMW w M Pakiecie to były rodzynki. Pakiety stylistyczne były dla koneserów. A zwykłe auto dalej było fajne. Dziś auto bez M Pakietu, czy bez S-line wygląda tragicznie. Praktycznie tylko floty zamawiają takie coś. Widać to na przykładzie G20/G30/G60. Bez MSporta wyglądają nienaturalnie i gorzej niż mainstreamowe auta. 

Podobnie z wzorami kół. Mniejsze są wyjątkowo nieatrakcyjne a sylwetki aut projektowane tak, że wręcz wymagają większego koła. Jakby im się skończyły pomysły, ale wiadomo, ze jest to celowe, żeby za felgi dopłacić 10-20k, bo w tym jest gigantyczna marża. To już nie jest podkręcanie wyglądu, tylko opcja obowiązkowa.

Edytowane przez JarekR
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 godzin temu, GrzegorzKo napisał(a):

Zgoda. Personalnie obserwując teslę widzę bardzo dużo zaczerpniętego z apple. Sam desing strony internetowej jest mocno na nim wzorowany. Trochę się z tych dealerów podśmiechuje 😛 Wracając do możliwości obniżenia cen BMW to uwaga zarówno tesla jak apple ceny swoich produktów obniżyła w ostatnim czasie. Rabatów na to nie dostaniesz, nawet w marketach jak są te promocje coś taniej na 2 nie dotyczy apple. Taki model sprzedażowy się sprawdza tylko cena musi być trafiona. 

Akurat w przypadku apple to czysty marketing bo cena jest wyjątkowo nietrafiona.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 12.10.2024 o 17:37, krzysztof77 napisał(a):

A orientujecie się jaki rabat można dostać na czwórkę?. 

Bez większych negocjacji 440i tylko 14% i bez promo leasingu. Ponoć max 16 można wyrwać. Więc słabo w porównaniu z tym co tutaj niektórzy piszą o 20% na m340i 😉 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
W dniu 19.10.2024 o 20:09, saycool napisał(a):

Bez większych negocjacji 440i tylko 14% i bez promo leasingu. Ponoć max 16 można wyrwać. Więc słabo w porównaniu z tym co tutaj niektórzy piszą o 20% na m340i 😉 

Na 330d dokładnie 15.7%, póki co.

Co ciekawe jedni dają rabat tylko na auto bez wyposażenia dodatkowego, drudzy na wszystko.

Także nie ma przyjmować, że mają jedną politykę cenową.

 

Jeśli ktoś ma opcję na skorzystanie z dodatkowego rabatowania na grupę zawodowa z PWZ, czyli np lekarz, czy farmaceuta to oferta zbliża się do 19.5%

Edytowane przez MedicuS

Audi A4 2.0Tq /CompSport stage 1/

BMW F20 /CompSport stage 1/ - było

BMW G21 318d - jest

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć, jestem tuż przed zakupem G20 i mam dylemat: 320i czy 330i (xDrive).

Przesiadając się ze swojej mocno wysłużonej E90, 320i jest i tak 'wystarczająca' - choć oczywiście 330i się chce a jest przy wybranej konfiguracji w miarę w budżecie. Natomiast nie mając wiele do czynienia z 330i chciałbym dowiedzieć się jak wygląda bardziej pragmatyczna strona z Waszych doświadczeń tj.:
1. Czy spodziewać się różnic w awaryjności/kosztach utrzymania?
2. Czy spadek wartości wypada podobnie?
3. Czy spodziewać się wyczuwalnych różnic w głośności przy 90/140?

Dzięki!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. Raczej nie

2. Względnie (%) podobnie

3. 2xtak pod warunkiem że dopłacisz do szyb "akustycznych" ok. 1kpln lub kupisz używkę z nimi (c.a 90% populacji). Wydaje mi się, że tylko przypadek i niedopatrzenie sprzedawcy mogło doprowadzić do "niezaptaszenia" tej opcji. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Godzinę temu, wehyr napisał(a):

a czemu nie 330i bez x drive ?? chyba że nie ma w konfiguracji 😉 

Obecnie bez rwd już tylko 18d, 18i, 20i, 20d. Jak brałem mojego pędziwiatra to 30d było również dostępne rwd.

 

Pozostaje Mercedes, tam można bez trudu 😉

Edytowane przez MedicuS

Audi A4 2.0Tq /CompSport stage 1/

BMW F20 /CompSport stage 1/ - było

BMW G21 318d - jest

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.