Skocz do zawartości

G20, który silnik wybrać ? opinie, konfiguracje, porównania


Randall

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
7 godzin temu, maxox napisał(a):

Za 6 tys to ciężko kupić nawet 18calowego riala z pirelii, a tu piszą że Ori komplet im za 6 tys sprzedali. Internet pełen jest fantastów

Sprzedali, z tym, że w 2021 roku, jeżdżę wciąż na nich.

Były już o tym dyskusje.

Internet raczej pełen wszechwiedzących.

Audi A4 2.0Tq /CompSport stage 1/

BMW F20 /CompSport stage 1/ - było

BMW G21 318d - jest

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, JacekLZ napisał(a):

Przez które trzy miesiące, którego roku?

Jeżeli rozmawiamy o pierwszej połowie 2024 to na pewno nie jest nieprawda, że "bez problemu" można było dostać 19-21%. Jest tu wątek o rabatach i wynikało z niego, że większość osób dostawała okolice 16 - 18% - to był level powiedzmy, że "bez problemu", choć 18% to już było bardzo dobrze. A 19-20% to już był super rabat, o który trzeba się było postarać. Natomiast 21% to był wyjątkowo dobry rabat, chyba nawet w tamtym wątku o rabatach nikt nie pochwalił się aż takim rabatem w 2024.

Mocno przesadziłeś 🙂

Rabaty powyżej 20% były do osiągnięcia na początku tego roku, znam nie jeden taki przypadek. Może nie były łatwo osiągalne ale do wynegocjowania dla wytrwałych 🙂

Ciekawe jak to wygląda teraz, jak obniżyli trochę cennik. 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, proarnes napisał(a):

Rabaty powyżej 20% były do osiągnięcia na początku tego roku, znam nie jeden taki przypadek. Może nie były łatwo osiągalne ale do wynegocjowania dla wytrwałych 🙂

Ciekawe jak to wygląda teraz, jak obniżyli trochę cennik. 

Jak narazie to wygląda tak, że nie realizują zamówień, wiec mogą sypać dowolnymi rabatami 😜 Przynajmniej jest problem z 340i troring, bo są restrykcje na jednostkę napędową.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

53 minuty temu, proarnes napisał(a):

Rabaty powyżej 20% były do osiągnięcia na początku tego roku, znam nie jeden taki przypadek. Może nie były łatwo osiągalne ale do wynegocjowania dla wytrwałych 🙂

Ciekawe jak to wygląda teraz, jak obniżyli trochę cennik. 

mamy zgodę, że pewnie były do wynegocjowania, ale z pewnością nie jest to rabat do uzyskania „bez problemu” jak tam wyżej zostało napisane - to zwykłe wprowadzenie w błąd. u mnie już na poziomie 18% kilku dealerów się wycofało i nie była ro zagrywka tylko serio nie było zgody kierownictwa dealera na wyższe ustępstwo. Ostatecznie dostałem 20%.

wątek o rabatach był wtedy jednym z częściej dyskutowanych i nikt tam nie pochwalił się takim rabatem, a kilku wypytywało wręcz gdzie można dostać np. 18-19% i prosili o namiary na handlowców, bo sami dostawali gorsze oferty.

weźcie też poprawkę, że ludzie w necie lubią pisać bajki np. o tym jakimi są wyśmienitymi negocjatorami, a zamówienie z kwotą rabatu pokazuje prawie nikt, tak samo jak nabieranie wody w usta na pytanie który dealer zrobił ofertę.

 

 

 

 

Edytowane przez JacekLZ
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja pytałem w 3 miejscach i za każdym razem odpowiedzieli 20% na lci1. W jednym powiedzieli 18%, a 20% za zgodą kierownika. Za godz zadzwonili, że jest zgoda.

Grzegorz z czego wynikają restrykcje wiesz? Na m340i nie wiem czy są bo widziałem z 2mce temu już g21 m340i lci2 na placu, ale na pewno są na m340d g21

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, maxox napisał(a):

Ja pytałem w 3 miejscach i za każdym razem odpowiedzieli 20% na lci1. W jednym powiedzieli 18%, a 20% za zgodą kierownika. Za godz zadzwonili, że jest zgoda.

Grzegorz z czego wynikają restrykcje wiesz? Na m340i nie wiem czy są bo widziałem z 2mce temu już g21 m340i lci2 na placu, ale na pewno są na m340d g21

Widziałeś egzemplarz wyprodukowany w sierpniu... Od tej przerwy sierpniowej, która była w fabryce mają jakieś problemy produkcyjny. Dealer mnie poinformował, że są restrykcje i nie zabardzo wiadomo kiedy się wyprodukuje. Wolałbym żeby już przeszło ma 2025 aby mieć nowy rocznik. Miałem mieć produkcję w sierpniu potem przeszło na wrzesień. A teraz prawie 3 miesiąc mam status 105.

Ogólnie zaczynam być coraz bardziej zirytowany sytuacja.

Edytowane przez GrzegorzKo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 minut temu, maxox napisał(a):

To masz tak samo jak ja, może z tą roznicą że moje ma status 115 i niby ma być produkowane za tydz czy tam dwa. A czy ten status coś zmienia to nie wiem. A to jest zamówienie z pierwszych dni kwietnia

Nie istnieje status 115 jest 105 potem 111,112 a kolejny 150.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też miałem mieć produkcję w tygodniu 4. 2023 (koniec stycznia). Okazało się że auto wyprodukowane było w grudniu '22. Akurat mnie to nie martwiło bo auto u mnie zostanie więcej niż 6 lat. Ale jak ktoś leasing bierze na 2-3 lata może to mieć znaczenie. Bardziej psychologiczne dla potencjalnego kupującego. Auto z zeszłego roku ma już rok...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

20 godzin temu, GrzegorzKo napisał(a):

Jak narazie to wygląda tak, że nie realizują zamówień, wiec mogą sypać dowolnymi rabatami 😜 Przynajmniej jest problem z 340i troring, bo są restrykcje na jednostkę napędową.

Dodam że moja sztuka m340i touring jest na Sierpień 2025, a jednostka b58 ma być zastąpiona w Czerwcu 2025 silnikiem 2.0 + elektryczny. Tak przekazano mi w salonie.

  • ??? 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, macste napisał(a):

Też miałem mieć produkcję w tygodniu 4. 2023 (koniec stycznia). Okazało się że auto wyprodukowane było w grudniu '22. Akurat mnie to nie martwiło bo auto u mnie zostanie więcej niż 6 lat. Ale jak ktoś leasing bierze na 2-3 lata może to mieć znaczenie. Bardziej psychologiczne dla potencjalnego kupującego. Auto z zeszłego roku ma już rok...

Dla mnie też nie ma aż tak dużej różnicy ponieważ również kupuje na dłużej - 4-5 lat minimum. Jak już czekam dłużej to mam tylko cichą nadzieje, że chociaż będzie rekompensata w postaci nowego rocznika samochodu. Bez względu kiedy się wyprodukuje, wiem że będę zadowolony samochodem (chyba, że się będzie jednak to B58 psuć 😛 ). Podirytowany jestem podejściem BMW do klienta, jeśli chodzi o rzetelnym informowaniu w sprawie produkcji. Kupowałem/lub brałem udział w zakupu w większość marek dostępnym na rynku. Jak na razie zdecydowanie BMW najbardziej negatywnie mnie zaskoczyło, a co ciekawe najwyżej oceniam Opla, bynajmniej handlowiec, aso rewelacja. 

Edytowane przez GrzegorzKo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
2 godziny temu, GrzegorzKo napisał(a):

Dla mnie też nie ma aż tak dużej różnicy ponieważ również kupuje na dłużej - 4-5 lat minimum. Jak już czekam dłużej to mam tylko cichą nadzieje, że chociaż będzie rekompensata w postaci nowego rocznika samochodu. Bez względu kiedy się wyprodukuje, wiem że będę zadowolony samochodem (chyba, że się będzie jednak to B58 psuć 😛 ). Podirytowany jestem podejściem BMW do klienta, jeśli chodzi o rzetelnym informowaniu w sprawie produkcji. Kupowałem/lub brałem udział w zakupu w większość marek dostępnym na rynku. Jak na razie zdecydowanie BMW najbardziej negatywnie mnie zaskoczyło, a co ciekawe najwyżej oceniam Opla, bynajmniej handlowiec, aso rewelacja. 

Jak poczytasz wątek o opóźnieniach, który pojawił się chyba w okolicach początku wojny, to dopiero zobaczysz jak BMW potrafi mieć wywalone na klienta..

Audi A4 2.0Tq /CompSport stage 1/

BMW F20 /CompSport stage 1/ - było

BMW G21 318d - jest

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, palusik napisał(a):

Dodam że moja sztuka m340i touring jest na Sierpień 2025, a jednostka b58 ma być zastąpiona w Czerwcu 2025 silnikiem 2.0 + elektryczny. Tak przekazano mi w salonie.

Moim zdaniem bylby to ruch trochę bez sensu. Po pierwsze jest aktualnie w gamie taka wersja silnikowa co prawda słabsza, a po drugie przed chwilą wypuścili X3 M50, które przecież ma czyste 3.0. Nie do końca mi się chce wierzyć, że na rok przed domniemanym zakończeniem produkcji G20/G21 będzie im się chciało robić taka zmianę. Moim zdaniem do końca obecnej generacji silnik w ofercie przetrwa, być może będą ciąć kwoty produkcyjne.

Edytowane przez GrzegorzKo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 godzin temu, palusik napisał(a):

Dodam że moja sztuka m340i touring jest na Sierpień 2025, a jednostka b58 ma być zastąpiona w Czerwcu 2025 silnikiem 2.0 + elektryczny. Tak przekazano mi w salonie.

Skąd to info? Możesz coś więcej napisać, jakiś artykuł, potwierdzone info?

Edytowane przez RadekTHX
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

Pomogliście mi tu dużo już odnośnie konfiguracji, przychodzę z ostatnią prośbą , czy doradzicie mi odnośnie hamulców - wiem, że to nie jest tematyka tego posta, ale tu najchętniej wszyscy się wypowiadają a zależy mi na rzetelnej opinii użytkowników. 
Autko to 330i xDrive i zastanawiam się czy zostawić hamulce standardowe, czy dorzucić 3200 zł i mieć większe hamulce 4-tloczkowe. Warto ? Czy standardowe dadzą radę ? Obawiam się jedynie o koszta eksploatacji, ale z tego co się dowiedziałem to koszt to tylko tarcze 50/70% drożej. Styl jazdy dynamiczny, ale bez przesady. 
z góry dziękuję jak zawsze za Wasze opinie 🙂

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, GrzegorzKo napisał(a):

Moim zdaniem bylby to ruch trochę bez sensu. Po pierwsze jest aktualnie w gamie taka wersja silnikowa co prawda słabsza, a po drugie przed chwilą wypuścili X3 M50, które przecież ma czyste 3.0. Nie do końca mi się chce wierzyć, że na rok przed domniemanym zakończeniem produkcji G20/G21 będzie im się chciało robić taka zmianę. Moim zdaniem do końca obecnej generacji silnik w ofercie przetrwa, być może będą ciąć kwoty produkcyjne.

Też tak się dzieje, tną ilość przez co terminy się wydłużają. Mam tylko nadzieje że auto faktycznie zrobią, a nie po 6 miesiącach czekania się dowiem że auto nie będzie wyprodukowane. 

Cytat

Skąd to info? Możesz coś więcej napisać, jakiś artykuł, potwierdzone info?

Handlowiec mi tak powiedział, ale wiem, oni różne rzeczy mówią. 

Dodam też że kończy się produkcja Serii 8 i rabata są takie że m340i + 50 tyś zł i wyjechać można 840i. Zatem szacuje że po rabatach cena transakcyjna 840i może wynosić około 370-380 tyś zł. 

Edytowane przez palusik
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Ali6 napisał(a):

Witam,

Pomogliście mi tu dużo już odnośnie konfiguracji, przychodzę z ostatnią prośbą , czy doradzicie mi odnośnie hamulców - wiem, że to nie jest tematyka tego posta, ale tu najchętniej wszyscy się wypowiadają a zależy mi na rzetelnej opinii użytkowników. 
Autko to 330i xDrive i zastanawiam się czy zostawić hamulce standardowe, czy dorzucić 3200 zł i mieć większe hamulce 4-tloczkowe. Warto ? Czy standardowe dadzą radę ? Obawiam się jedynie o koszta eksploatacji, ale z tego co się dowiedziałem to koszt to tylko tarcze 50/70% drożej. Styl jazdy dynamiczny, ale bez przesady. 
z góry dziękuję jak zawsze za Wasze opinie 🙂

Mam 330i RWD sedan, z hamulcami standardowymi i są bardzo efektywne, samochód hamuje bez zarzutu.

Jeżeli jednak celujesz w 330i XD i jeszcze w touringu, z zamiarem częstego wożenia rodziny (dzieci), to rozważyłbym dla spokoju ducha większe hamulce, bo wtedy masz zestaw o dobre 200 km cięższy niż mój. 

Jak sedan i 95% czasu jeżdżenie w pojedynkę, to standardowy hamulce będzie zupełnie wystarczający.

Edytowane przez JacekLZ
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

48 minut temu, andystrus napisał(a):

Bzdura.

Nie przeczę, handlowcy w salonach opowiadają różne bajki. 

9 minut temu, komoornik napisał(a):

To jest jedyne słuszne źródło nadchodzących zmian:

https://g20.bimmerpost.com/forums/showthread.php?t=901686

 

Jak widać, mowa tam tylko o tym że w 2025 w Europie zaczną w końcu montować silniki TU2.

To jest dobra informacja zatem.

Sprzedam jeszcze jedną informację, te mam potwierdzoną z paru źródeł, min. z salonu Mini. Otóż BMW od 2025 zmienia system sprzedaży. Salony to będą showroomy, u handlowców nie zamówimy nic. Mogą pomóc wyklikać formularz w internecie, który każdy może sobie zrobić sam w domu. Zero negocjacji cen, te są ustalane odgórnie w BMW gmbh. Tak teraz już funkcjonuje MINI, tak ma być w BMW, a także w Audi i Mercedes. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.