Skocz do zawartości

G20, który silnik wybrać ? opinie, konfiguracje, porównania


Randall

Rekomendowane odpowiedzi

2 godziny temu, Crasher napisał(a):

Skusiło mnie niskie spalanie 2.0d na początku . Zajmuje się detailingiem i jeden z klientów namówił wbrew moim zasadom żeby przed serwisem folii pokorzystal z jego auta. Nie lubię tego robić i unikam jak ogarnia ale byłem ciekawy jego m440i. Pojeździłem w nocy i przepadłem… wcale nie potrzebowałem jeździć 200+ . Motoryzację albo się czuję na dupie albo nie. Gdy wsiadam do aut francuskich czy już niestety koncernów vag to jakoś po prostu czuję się jak w środku transportu lub przemieszczania się. Nie ma tego wow. A przyspieszenie na prostej mnie średnio kręci. Natomiast w BMW poczułem coś innego. Coś jak kiedyś w 911 w manualu namiastkę tego. I się zaczęło. Przemyślałem że z moimi przebiegami rzędu 12-14 k km max oszczędność paliwowa jest niska i niezbyt znacząca w budżecie . Wpłynęło na pewno na mnie to, że moje dotychczasowe auto to było 333 konne s5 i zawsze człowieka ciągnęło do tego sportu… 

Zdziwiło mnie, że b58 ma dół jak diesel z dużą ilości nm a po przekroczeniu większej ilości obrotów nadal ciągnie . 

Mieszkam z dala od dużych aglomeracji, moją ulubioną porą na jazdę to niedziela 4.00 gdzie na drogach nie ma ruchu praktycznie w ogóle. Wtedy można się wyżyć, trójka z przodu jeśli chodzi o wiek i stąd dawno przestało mi zależeć na czyimś zdaniu. 

V6 też już miałem dwa auta w Audi ale B58 to jest inna bajka... Wystarczy popatrzyć na charakterystykę prędkościową i już wiadomo, że będzie dobrze. Do tego układ przeniesienia napędu z preferencją tyłu, ZF8 i dobrym dyfrem, dobre opony i jest jeszcze lepiej. Szkoda, że waży sporo... 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
50 minut temu, macste napisał(a):

Corolla hybryda 1275kg. M340i prawie pół tony więcej...

Mimo wszystko Corolla to jednak klasa 1er, moja ex ważyła 1370kg z n47 pod maską.

 

No, ale tego się nie da pogodzić, z jednej strony m340 powinno mieć wyposażenie pod korek, awd, duże hamulce, felgi itd, a z drugiej ma być lekkie.. 

 

Audi A4 2.0Tq /CompSport stage 1/

BMW F20 /CompSport stage 1/ - było

BMW G21 318d - jest

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
4 godziny temu, Ratm napisał(a):

Amerykanka? 😜

Dobre 😁 "taki piękny był.. amerykański.." można by przytoczyć 😉

Edytowane przez MedicuS

Audi A4 2.0Tq /CompSport stage 1/

BMW F20 /CompSport stage 1/ - było

BMW G21 318d - jest

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 godzin temu, JacekLZ napisał(a):

Ja też bym przy tym wybrał benzynę 🙂 No i schodzenie na niższą moc to zawsze downgrade, więc wybór moim zdaniem doskonały! Zwłaszcza jak jeździłeś V6.

Zobaczymy, może założę temat 🤔 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam Panowie,

Dzięki Wam udało się wybrać i zdecydowałem się na silnik 330i - dziękuję bardzo za pomoc. 
 

Zastanawiam się jeszcze nad pakietem M pro - tak naprawdę wchodzi w niego:

przyciemnione reflektory przednie, czarne końcówki rur, grill czarny, przeszycia pasów w środku, lotka na bagażnik oraz większe czerwone hamulce. Koszt tego to 8300 zł - owszem wygląda super, ale czy warto ? Czy lepiej dokupić oddzielnie powiększone hamulce niebieskie (koszt 3500 zł), kupić czarny grill  i lotkę z tyłu i zaoszczędzić, a rury zostawić srebrne ? 
I czy ogólnie jest sens do 245 koni kupować większe hamulce ? Czy lepiej zostawić te standardowe - mniejsze ? ..
z góry dziękuję za Wasze odpowiedzi 🙂 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moim zdaniem MPro nie ma sensu, szczególnie jak nie chcesz hamulców. Ja hamulce wziąłem bo dużo lepiej wyglądają (szczególnie jak wziąłeś felgę 19) no i mi tam się bardzo podobało jak auto na jeździe testowej hamowało. I dlatego, że zdecydowałem się na 330i, a nie wolniejsze auto. Ale reszta MPro to tylko kosmetyka. Grill 1k po odbiorze, końcówki czarne nie istotne, przeżycia na pasach w środku, dla mnie też nie istotne. Przyciemniane lampy dla mnie wyglądają wręcz gorzej, a nie lepiej. A do tego jeszcze w MPro nie da się zmienić zacisków z czerwonych na niebieskie, które mi bardziej pasują. Ale może twój dealer bardziej ogarnięty i uda mu się zamówić MPro z niebieskimi jakbyś chciał. Mój niby nie potrafił 😉

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do pakietu... niestety musiałem go wziąć bo zależało mi na pasach z przeszyciem. Środek zyskuje. Ale nie jest to niezbędne akcesorium.

Ogarnij większe heble. Lotka i grill mogą być aftermarketowe. W tych pieniądzach to ogarniesz śmiało i soliterek i progi. Może nawet w karbonie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Godzinę temu, Ali6 napisał(a):

Warto wgl brać większe hamulce do 330i :)? 

🙂

 

Większe hamulce zawsze warto wybrać 😉

Nie patrz przez pryzmat mocy i przyspieszenia, tylko przez pryzmat masy, którą będzie trzeba zatrzymać.

Audi A4 2.0Tq /CompSport stage 1/

BMW F20 /CompSport stage 1/ - było

BMW G21 318d - jest

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...
W dniu 1.09.2024 o 20:31, JacekLZ napisał(a):

Testowałem auto ze standardowymi i hamowało bez zarzutu, bardzo skutecznie. Jak masz kasę to dorzuć, ale jak nie chcesz dokładać, to standardowe hamulce są bardzo dobre.

zrobilem swoim autem 12 tys ze standardowymi hamulcami i tez tak uwazam sie sa bardzo dobre jesli nie jezdzi sie na zderzaku no i powyzej 180 km/h. ostatnio w De na autobanie spokojnie bylem w stanie wyhamowac z 200km (oczywscie nie awaryjnie) . jedyne co to przy felde 19' moze komus przeszkadzac rozmiar :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, palusik napisał(a):

Przeczytałem ten wątek (no nie cały, posty z tego roku) i ułożyłem konfiguracje pod siebie. Czy coś tutaj warto dodać lub usunąć? Będę wdzięczny za sugestie.

https://configure.bmw.pl/pl_PL/configid/8o4d5vct

Ja jak konfigurowałem w lutym, to nie było tak jak teraz wszystko spakietowane i wziąłem asystentów, ponad to, co masz. Ale teraz jak widzę, że są w pakiecie z hud, którego nie chciałem to bym się pewnie nad tym zastanowił mocno. Resztę mam tak samo skonfigurowaną, tapicerka była tylko z alcantarą, nowej nie widziałem, więc się nie wypowiadam. No i felgi inne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, palusik napisał(a):

Przeczytałem ten wątek (no nie cały, posty z tego roku) i ułożyłem konfiguracje pod siebie. Czy coś tutaj warto dodać lub usunąć? Będę wdzięczny za sugestie.

https://configure.bmw.pl/pl_PL/configid/8o4d5vct

Zastanów się czy faktycznie pakiet m pro jest Ci potrzebny. Shadowline black plastkików można dobrać osobno za 0zl. Płacisz za przelakierowane zaciski na czerwono, pasy ze wzorem M oraz reflektory shadowline, które moim zdaniem wyglądają gorzej bo bez tego widać ta ładna niebieska wstawkę jak kiedyś miały lasery. Pięć koła w kieszeni na fajne felgi zimowe;) Natomiast jak Ci się bardzo podoba to czemu nie. Co do reszty konfiguracji masz wszystko poza ogrzewaniem postojowym, szyberdachem oraz systemami asystującymi wraz z pakietem innowacji. Reszta to już moim zdaniem takim dodatkowe mało popularne opcje. Jeśli nie potrzebujesz większego odciążenia w trasach to nie warto więcej inwestowac. Jedynie co to nie warto brać teraz pakietów repair oraz Service inclusive. Podbijasz sobie kwotę leasingu = mniej odliczysz. Do 90 dni od zakupu możesz sobie to wykupić w BMW. Na to rabatu u tak nie dostaniesz więc korzyści aby to mieć w konfiguracji nie ma.

Edytowane przez GrzegorzKo
  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, GrzegorzKo napisał(a):

Jedynie co to nie warto brać teraz pakietów repair oraz Service inclusive. Podbijasz sobie kwotę leasingu = mniej odliczysz. Do 90 dni od zakupu możesz sobie to wykupić w BMW. Na to rabatu u tak nie dostaniesz więc korzyści aby to mieć w konfiguracji nie ma.

Tylko, że cena tych pakietów też się zmienia i w chwili odbioru auta może być inna niż przy zamówieniu. Przy wprowadzeniu LCI2 pakiety podrożały o ok. 30%. Mając gwarancję stałej ceny w zamówieniu możesz mieć starą cenę pakietów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Serwisowe podrożały? A sam serwis też? Bo naprawcze kosztują tyle samo co w maju jak miałem ofertę jeszcze wg LCI1. I się pytalem dealera czy BMW zaczynają się psuć od 4 roku i dlatego gwarancja na 4 lata kosztuje 4k, a na 5 już 12k. 7k więcej za rok... 

A czy się opłaca brać w leasing czy nie to już chyba każdy musi sobie indywidualnie odpowiedzieć. Na pewno by się nie opłacało wliczać naprawczy jak by można go było dobrać w dowolnym momencie trwania gwarancji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 minut temu, i043W napisał(a):

Serwisowe podrożały? A sam serwis też? Bo naprawcze kosztują tyle samo co w maju jak miałem ofertę jeszcze wg LCI1. I się pytalem dealera czy BMW zaczynają się psuć od 4 roku i dlatego gwarancja na 4 lata kosztuje 4k, a na 5 już 12k. 7k więcej za rok... 

Bo oni wprowadzili zmiany na chwilę przed wprowadzeniem cennika LCI2 bodajże w kwietniu albo w maju. Ja wziąłem na 4 lata. 

Ceny z zamówienia LCI1 w lutym vs konwersji na LCI2 z czerwca
Pakiet serwisowy (5 lat / 100k km): 6400 zł brutto na 7700 zł brutto
Pakiet gwarancyjny (4 lata / 200k km): 3300 zł brutto na 5000 zł brutto.

Więc z 9700 zł zrobiło się 12700 zł.  Niestety nie pamiętam teraz jaka była wcześniejsza cena za pakiet gwarancyjny na 5 lat.

Edytowane przez Kamil199
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 godzin temu, Kamil199 napisał(a):

Tylko, że cena tych pakietów też się zmienia i w chwili odbioru auta może być inna niż przy zamówieniu. Przy wprowadzeniu LCI2 pakiety podrożały o ok. 30%. Mając gwarancję stałej ceny w zamówieniu możesz mieć starą cenę pakietów.

To jest jedyny przypadek jaki się opłaca. Sam nie brałem tego do konfiguracji. Umówimy jestem z dealerem, że gdyby były pogłoski o zmianie ceny pakietów/opcji to da znać aby to jeszcze dołożyć. Na razie się nie zapowiada ma podwyżki bo zł do euro na dobry poziomie dla BMW + inflacja w Niemczech spadła do 2% pierwszy raz od 21 roku. 

Wiem od księgowej, że to rozliczę jak zakup opon. Jednorazowa amortyzacja, nie zwiększająca limitów do leasingu oczywiście o ile fv nie przekroczy 10k netto. Ja jestem na liniowce jak ktoś tylko VAT rozlicza to nie ma znaczenia kiedy to weźmie.

Edytowane przez GrzegorzKo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 godzin temu, Kamil199 napisał(a):

Bo oni wprowadzili zmiany na chwilę przed wprowadzeniem cennika LCI2 bodajże w kwietniu albo w maju. Ja wziąłem na 4 lata. 

Ceny z zamówienia LCI1 w lutym vs konwersji na LCI2 z czerwca
Pakiet serwisowy (5 lat / 100k km): 6400 zł brutto na 7700 zł brutto
Pakiet gwarancyjny (4 lata / 200k km): 3300 zł brutto na 5000 zł brutto.

Więc z 9700 zł zrobiło się 12700 zł.  Niestety nie pamiętam teraz jaka była wcześniejsza cena za pakiet gwarancyjny na 5 lat.

Mnie bardziej zastanawia dlaczego ceny pakietów są niższe w przypadki serii 4. Pakiet repair na 5 lat kosztuje 10600, ma 4 lata 3300. Tak samo Service inclusive najdroższy dla serii 4 kosztuje 5100 a dla 3 kolejno Service inclusive najdroższy 7700 a repair na 4 lata 5000 a na 5 lat 12400.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

17 godzin temu, GrzegorzKo napisał(a):

Zastanów się czy faktycznie pakiet m pro jest Ci potrzebny. Shadowline black plastkików można dobrać osobno za 0zl. Płacisz za przelakierowane zaciski na czerwono, pasy ze wzorem M oraz reflektory shadowline, które moim zdaniem wyglądają gorzej bo bez tego widać ta ładna niebieska wstawkę jak kiedyś miały lasery. Pięć koła w kieszeni na fajne felgi zimowe;) Natomiast jak Ci się bardzo podoba to czemu nie. Co do reszty konfiguracji masz wszystko poza ogrzewaniem postojowym, szyberdachem oraz systemami asystującymi wraz z pakietem innowacji. Reszta to już moim zdaniem takim dodatkowe mało popularne opcje. Jeśli nie potrzebujesz większego odciążenia w trasach to nie warto więcej inwestowac. Jedynie co to nie warto brać teraz pakietów repair oraz Service inclusive. Podbijasz sobie kwotę leasingu = mniej odliczysz. Do 90 dni od zakupu możesz sobie to wykupić w BMW. Na to rabatu u tak nie dostaniesz więc korzyści aby to mieć w konfiguracji nie ma.

Dziękuje za konkretną odpowiedz. Poprawiłem konfiguracje. Pakiety też kupie poza konfiguracją. 

Natomiast zastanawia mnie jedna opcja dalej: Pakiet Innowacji. Jest tam kamera 360 (lubię tę opcję) i systemy asystujące. Czy te systemy są warte takiej dopłaty? Head-up mnie nie interesuje za bardzo. Szkoda że samej kamery 360 nie można dołożyć poza pakietem. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, GrzegorzKo napisał(a):

To jest jedyny przypadek jaki się opłaca. Sam nie brałem tego do konfiguracji. Umówimy jestem z dealerem, że gdyby były pogłoski o zmianie ceny pakietów/opcji to da znać aby to jeszcze dołożyć. Na razie się nie zapowiada ma podwyżki bo zł do euro na dobry poziomie dla BMW + inflacja w Niemczech spadła do 2% pierwszy raz od 21 roku. 

Wiem od księgowej, że to rozliczę jak zakup opon. Jednorazowa amortyzacja, nie zwiększająca limitów do leasingu oczywiście o ile fv nie przekroczy 10k netto. Ja jestem na liniowce jak ktoś tylko VAT rozlicza to nie ma znaczenia kiedy to weźmie.

Dzięki za poruszenie tematu, bo nawet nie zastanawiałem się nad tym z takiej perpektywy. Też spoko informacja, że można się dogadać. Akurat w moim przypadku to będzie prawie, że bez różnicy. Dla innych się może przydać. Też wydaję mi się, że w tym roku nie będzie już żadnych podwyżek. Ale kto wie co im znowu przyjdzie do głowy w przyszłym roku.

2 godziny temu, GrzegorzKo napisał(a):

Mnie bardziej zastanawia dlaczego ceny pakietów są niższe w przypadki serii 4. Pakiet repair na 5 lat kosztuje 10600, ma 4 lata 3300. Tak samo Service inclusive najdroższy dla serii 4 kosztuje 5100 a dla 3 kolejno Service inclusive najdroższy 7700 a repair na 4 lata 5000 a na 5 lat 12400.

No tutaj przypadek mega ciekawy. Może pozycjonowanie na rynku i rabaty jakie są na dane modele. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.