Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

@macste Różnica między napędem na tył, a 4x4 to nie czasem bliżej 100kg (a nie 300)? To sprawia że prowadzenie w gorszych warunkach jak i dynamiczne ruszanie polepsza się niebotycznie raczej rozsądnym kosztem wagi, a zawsze można zakodować xDelete za tysiaka i cieszyć się wyłączonym przodem kiedy mamy na to ochotę.

Co do gokartów, skoro proponujesz to może załóż tutaj w dziale G20 temat o takim spotkaniu, a nuż zbierze się jakaś rozsądna liczba posiadaczy nowych trójek i nie tylko na weekendowe ścig.. spotkanie. Bo na jakimś Off Topicu albo nikt tego nie przeczyta albo zwali się na nas pół Wrocławia w E46 i E39. 😅

PS. Popatrzyłem teraz na temat zlotów / spotkań forumowych i były kiedyś bardzo aktywne tylko na Dolnym Śląsku, a i tak umarły śmiercią naturalną lata temu, przerażające jak ludzie pozamykali się na cztery spusty w swoich bańkach dzięki technologii. Nasze wybawienie ale i zguba. 💀

Opublikowano
9 godzin temu, Markok napisał(a):

@macste Różnica między napędem na tył, a 4x4 to nie czasem bliżej 100kg (a nie 300)? To sprawia że prowadzenie w gorszych warunkach jak i dynamiczne ruszanie polepsza się niebotycznie raczej rozsądnym kosztem wagi, a zawsze można zakodować xDelete za tysiaka i cieszyć się wyłączonym przodem kiedy mamy na to ochotę.

Co do gokartów, skoro proponujesz to może załóż tutaj w dziale G20 temat o takim spotkaniu, a nuż zbierze się jakaś rozsądna liczba posiadaczy nowych trójek i nie tylko na weekendowe ścig.. spotkanie. Bo na jakimś Off Topicu albo nikt tego nie przeczyta albo zwali się na nas pół Wrocławia w E46 i E39. 😅

PS. Popatrzyłem teraz na temat zlotów / spotkań forumowych i były kiedyś bardzo aktywne tylko na Dolnym Śląsku, a i tak umarły śmiercią naturalną lata temu, przerażające jak ludzie pozamykali się na cztery spusty w swoich bańkach dzięki technologii. Nasze wybawienie ale i zguba. 💀

Racja, może 300kg nie będzie ale chodziło mi o różnicę wyposażonej po zęby 340i vs 330i rwd. Tutaj nie tylko napęd ale i MHD, chyba że 330i też już ją ma... na pewno vs F30, którą miałem to 300kg i czuć to bardzo. 

Co do spotkania"gokartowego" racja, może skrobnę w innym dziale. Trochę z Żarów do Wrocka jest... wczoraj wracałem spod Gubina 😀 Fajna ta nowa A18...

Opublikowano

Tak, prawie 300 kg to różnica między autem z B48 RWD a autem z B58 z xD i z MHD a podobnych wersjach wyposażeniowych, a porównując skromnie wyposażone takie 320i/330i z bardzo bogato wyposażonym 340i to i pewnie ze 400 kg się zrobi. 

Może właśnie dlatego Zacharowi ślizgała się ta 340d przy teście łosia, ale diesel chyba jeszcze cięższy z przodu od benzyny. 

Opublikowano
6 minut temu, JacekLZ napisał(a):

Tak, prawie 300 kg to różnica między autem z B48 RWD a autem z B58 z xD i z MHD a podobnych wersjach wyposażeniowych, a porównując skromnie wyposażone takie 320i/330i z bardzo bogato wyposażonym 340i to i pewnie ze 400 kg się zrobi. 

Może właśnie dlatego Zacharowi ślizgała się ta 340d przy teście łosia, ale diesel chyba jeszcze cięższy z przodu od benzyny. 

masz parę postów wyżej filmy z testów z kanału na YT obojętnie czy 3-ka czy 5-ką R6 waży dużo więcej i wypycha te auta przodem

Opublikowano

Witam,

Ostatnio wstawiałem tu post i niestety z przyczyn prywatnych do wyboru został mi silnik 30i xDrive lub 20i RWD. Różnica po odliczeniu rabatów , kosztów leasingu itp. To około 35 tysięcy, czyli rok spłacania auta krócej/dłużej. 

Moglibyście wyrazić swoje opinie na temat tych 2 silników, przedstawić zalety/wady i który finalnie byście wybrali będąc w mojej sytuacji ? 
 

 Oczywiście jeździłem 30i xDrive i 20i RWD i jednak różnica między 245 KM a 184 jest odczuwalna, ale biorąc wszystkie aspekty pod uwagę? Jaka byłaby wasza decyzja ? 
 

Z góry dziękuję wszystkim za wyrażenie swoich subiektywnych opinii. Pozdrawiam 🙂

Opublikowano

To mniej więcej jak bym zadał pytanie czy warto dołożyć z M340 do M3. Wszystko zależy od tego ile masz kasy przeznaczonej na auto i o ile spada komfort psychiczny z wyższą ratą lub dłuższym lizingiem. Skoro jeździłeś tym i tym to sam sobie odpowiedz na pytanie czy warto dopłacać. 

Opublikowano

Nie jest to ten sam dylemat. M3 to już auto prawie wyczynowe. 330 vs 320 to tylko różnica w mocy i tyle. Różnic 340i vs emczy jest dużo więcej zaczynając od bobra a kończąc na innym zawieszeniu, wykończeniu, reakcjach silnika itd. 😀

Wybór musisz dokonać sam. Jestem zdania, że jak Cię stać i auto ma dawać frajdę to bierz 330i. Sam miałem prawie ten sam silnik w F30 i nie żałowałem a auto potrafiło dać wiele radości i marginesu bezpieczeństwa przy wyprzedzaniu. Jechałem też 320i i brakowało... zwykły silnik który w tej budzie zapewnia osiągi golfa czy skody 1.5tsi. Mądry wybór po Twojej stronie i nie sugeruj się zbytnio opiniami innych.

Opublikowano

Prawda jest taka, że g20 bez b58 to atrapa samochodu, tak kombinujcie żeby mieć b58 bo to jedyny prawdziwy silnik w gamie,  to tego najlpeszy mechanicznie, najmniej awaryjny i już legendarny, Santo subito wśród silników 

  • Haha 2
  • ??? 2
Opublikowano

Też liczyłem różnicę jako jakieś 35k. Ale potem pomyślałem, że sprzedam auto po 4 latach za połowę ceny, 330i będzie odpowiednio więcej warte niż 320i. Więc to w sumie raczej 17.5k straty na lepszy silnik, więc zdecydowałem się na 330i.

Z czystej próżności. 320i by mi kompletnie wystarczyło i takie miałem na początku wybrane. Potem zacząłem czytać te głupie fora i grupy i mi też odbiło, że jak już ma być BMW to szybkie i czekam na 330i.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
9 godzin temu, zornold napisał(a):

Prawda jest taka, że g20 bez b58 to atrapa samochodu, tak kombinujcie żeby mieć b58 bo to jedyny prawdziwy silnik w gamie,  to tego najlpeszy mechanicznie, najmniej awaryjny i już legendarny, Santo subito wśród silników 

G20/21 to tak naprawdę atrapa samochodu, tylko G80 się liczy 🙄

  • Lubię to 3
  • Haha 2

Audi A4 2.0Tq /CompSport stage 1/

BMW F20 /CompSport stage 1/ - było

BMW G21 318d - jest

Opublikowano
15 godzin temu, Ali6 napisał(a):


 

Z góry dziękuję wszystkim za wyrażenie swoich subiektywnych opinii. Pozdrawiam 🙂

2.0i nie pies ni wydra ani dla oszczędnych dużo jeżdżących bo Ci kupią 2.0-3.0D  ani wybór pod katem osiągów choć to całkiem sprawnie jeżdżące auto.   Natomiast w przyszłości 330i będzie dużo łatwiej sprzedać , generalnie 2.0i potem stoi masowo u dealerów i nikt tego nie kupuje.   Osobiście doradziłbym zakup 330i , oczywiście pomiń ten bełkot , że tylko 40i a reszta to nie auto i muł bagienny , sorry ale pewnie parę lat temu jarali się na auto robiące 0-100 poniżej 6s jak głupi do sera dla przeciętnego posiadacza auta 330i to bardzo szybki samochód i więcej do szczęścia nie trzeba  a jak kogoś  sekunda lub kilka ,  jara , że kreska prędkościomierza wepnie się szybciej do 100 czy 200 to jeszcze nie wyrósł z piaskownicy ale to przechodzi z wiekiem i zaczyna się patrzeć na inne rzeczy 😄 

  • Lubię to 1
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
16 godzin temu, Ali6 napisał(a):

Witam,

Ostatnio wstawiałem tu post i niestety z przyczyn prywatnych do wyboru został mi silnik 30i xDrive lub 20i RWD. Różnica po odliczeniu rabatów , kosztów leasingu itp. To około 35 tysięcy, czyli rok spłacania auta krócej/dłużej. 

Moglibyście wyrazić swoje opinie na temat tych 2 silników, przedstawić zalety/wady i który finalnie byście wybrali będąc w mojej sytuacji ? 
 

 Oczywiście jeździłem 30i xDrive i 20i RWD i jednak różnica między 245 KM a 184 jest odczuwalna, ale biorąc wszystkie aspekty pod uwagę? Jaka byłaby wasza decyzja ? 
 

Z góry dziękuję wszystkim za wyrażenie swoich subiektywnych opinii. Pozdrawiam 🙂

Jeśli weźmiesz pod uwagę taki sam napęd (xdrive) to różnica zmaleje do 22.5 tys. Ja bym dołożył. Będziesz żałował, bo frajda jest znacznie większa. 

Natomiast idąc tym tropem, to dołożyłbym jeszcze 20 tys do 30ix i wybrał 30dx, a to już inna bajka, ale to moja osobista opinia.

Reasumując nie sugeruj się nigdy opiniami z forum, jakiegokolwiek 😉

Audi A4 2.0Tq /CompSport stage 1/

BMW F20 /CompSport stage 1/ - było

BMW G21 318d - jest

Opublikowano
26 minut temu, Woytas napisał(a):

a to faktycznie  należy uznać, że 30D na tle 40i jest w atrakcyjnej cenie 😁

Moim zdaniem nie prawda. Jak dołożysz do 30d m pakiet + fotele elektryczne, przyciemniane szyby, hifi oraz sportowe hamulce (wszystko standard w 340i) do różnica spada do 27k. A 340i dodatkowo ma szperę która nie jest dostępna aby dokupić jako opcja do 30d. Więc różnica jak między 320i a 330i idąc tym tropem. 

Opublikowano (edytowane)

bo przeciętny Kowalski potrzebuje ponad 300KM i szpery , no ludzie ja rozumiem "radość z jazdy"  ale zejdźcie trochę na ziemie , przychodzi chłop pyta się o prostą rzecz i kończy się jak zwykle dołóż z 70 tyś do 40i 😁 może wyjdzie z założenia , że auto mojego teścia zawsze jeździ 120ścia i na hugon mu 200KM więcej 😄 😄 😄 .. ale to już nie wypada niech sobie Dacie kupi ? 😁

Edytowane przez Woytas
Opublikowano (edytowane)
28 minut temu, Woytas napisał(a):

bo przeciętny Kowalski potrzebuje ponad 300KM i szpery , no ludzie ja rozumiem "radość z jazdy"  ale zejdźcie trochę na ziemie , przychodzi chłop pyta się o prostą rzecz i kończy się jak zwykle dołóż z 70 tyś do 40i 😁 może wyjdzie z założenia , że auto mojego teścia zawsze jeździ 120ścia i na hugon mu 200KM więcej 😄 😄 😄 .. ale to już nie wypada niech sobie Dacie kupi ? 😁

Ale ja nie napisałem nic że ktoś to potrzebuje i jedyny prawilny silnik. Jedynie rozpisałem jak ta różnica wygląda gdy się porówna tak samo wyposażone modele bo modele m performance mają lepsze wyposażenie w standardzie. Precyzyjnie mówiąc była to odpowiedź na Twój komentarz: ,,a to faktycznie  należy uznać, że 30D na tle 40i jest w atrakcyjnej cenie". Różnica między 20i a 30i jest podobno do różnicy między 30d a 40i. Więc czy naprawdę jest atrakcyjna cena na tle 40i? Nie po prostu dobrze wyceniony samochód między 20d a 40d. Bo jak sobie weźmiesz cenę typowo z cennika to 40i kosztuje 327k a 30d 265k (różnica spora). Jak wyrównasz wyposażenie do standardu 40i to 30d kosztuje 300k. Należy przyjąć 30k dopłaty między sąsiednimi wersjami silnikowymi, a nie że coś jest atrakcyjnie wycenione. 

Edytowane przez GrzegorzKo
Opublikowano (edytowane)

w atrakcyjności chodziło mi o to , że bazowe najtańsze R6 diesel/benzyna to różnica ponad 60tyś , oczywiście to się zniweluje jak wejdziesz w szczegóły wyposażenia i zaczniesz dodawać ..bo zawsze warto .. tak to ma działać 😄  i cena tylko rośnie 😁

Edytowane przez Woytas
Opublikowano

Dziękuję Wam bardzo za podzielenie się waszym zdaniem - w kazdym jest cecha która rzuca nowe światło na 30i 🙂 20i jedynie to ze RWD mniej awaryjny niby, ale chyba nie ma sensu bać się xDrive - oczywiście będę dbać. Tak jak kolega powiedział szukam między 20i RWD a 30i Xdrive - 40i , G80 itp. Niestety nie dla mnie z różnych względów dlatego prosiłem o porównanie tych silników i dziękuję za to. Może komuś coś jeszcze przyjdzie na myśl , więc czekam z niecierpliwością na kolejne odpowiedzi. Jeszcze raz dziękuję 🙂 

Opublikowano (edytowane)
Godzinę temu, Ali6 napisał(a):

Dziękuję Wam bardzo za podzielenie się waszym zdaniem - w kazdym jest cecha która rzuca nowe światło na 30i 🙂 20i jedynie to ze RWD mniej awaryjny niby, ale chyba nie ma sensu bać się xDrive - oczywiście będę dbać. Tak jak kolega powiedział szukam między 20i RWD a 30i Xdrive - 40i , G80 itp. Niestety nie dla mnie z różnych względów dlatego prosiłem o porównanie tych silników i dziękuję za to. Może komuś coś jeszcze przyjdzie na myśl , więc czekam z niecierpliwością na kolejne odpowiedzi. Jeszcze raz dziękuję 🙂 

Może dealer Ci udostępni samochód na weekend z 30i oraz 20i? Moim zdaniem 20i daje radę do codziennej jazdy. Jeśli potrzebujesz samochodu do poruszania się z punktu A-B w sposób komfortowy z zapasem mocy to wystarczy. Podstawowe pytanie jakie trzeba sobie zadać to czy chcesz coś więcej? Jeśli Ci się marzy trochę bardziej sportowy samochód, szczególnie jeśli kupujesz samochód z myślą na dłużej (nie każdy zmienia samochód po 2-3 lata) to warto dołożyć do 30i. Różnica w kosztach eksploatacji nie jest duża, a masz samochód szybszy niż 98% samochodów, które spotkasz na drodze w normalnych warunkach. xDrive ma charakterystykę tylnonapędową, więc prowadzić się będzie na pewno super. Dodatkowo zawsze masz samochód, który śmiało można zabrać w góry, a przy odsprzedaży napęd 4x4 jest zwykle bardziej pożądany na rynku wtórnym. Na pewno musisz się liczyć z większym spalaniem, ale serwisy to te same pieniądze. Co warto dodać 4x4 zawsze lepiej zbiera z miejsca przez co 0-100 jest zauważalnie lepsze, tak samo trakcja na mokrym oddaje. Jedynie trzeba się pilnować z oponami i kupować homologowane opony z gwiazdką BMW aby zachować gwarancje na xDrive. 

Edytowane przez GrzegorzKo
Opublikowano

I jeszcze chciałem zapytać o zawieszenie, czytałem wątki ale w sposób jednoznaczny ciężko z nich coś wydedukować .. zostawić zawieszenie M-pakiet czy brać adaptacyjne ? One wpływa tylko na komfort ? Czy przy sportowej jeździe staje się także bardziej sportowe niż zwykłe sportowe zawieszenie ? 

Nie będę także dokładać żadnych głośników z zewnątrz itp. W konfiguracji mam zaznaczone głośniki HiCi , warto jest dopłacić dodatkowe 2.700 zł do HK? Za HiFI już dopłaca się 2 tysiące.. pytam, ponieważ chcę jak najbardziej przycinać koszty aby móc pozwolić sobie na 30i, ale czy warto na takich rzeczach rezygnować ?

Opublikowano

Dla jednego warto dopłacać do audio, dla innego nie. Dla mnie musi grać, więc nawet się nie zastanawiałem. Ale dla mnie też podstawa to wyposażenie, potem silnik. Za to np nie mam pojęcia po co komu szyberdach, a inny powie, że musi być bo inaczej ponuro i ciemno.

Moje wnioski co do zawieszenia były takie, że albo standardowe, albo adaptacyjne, a zwykle mpakietowe to tylko dla masochistów. Ale znowu, dla mnie komfort to podstawa, a tryb sport extra bajer.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
2 godziny temu, Ali6 napisał(a):

I jeszcze chciałem zapytać o zawieszenie, czytałem wątki ale w sposób jednoznaczny ciężko z nich coś wydedukować .. zostawić zawieszenie M-pakiet czy brać adaptacyjne ? One wpływa tylko na komfort ? Czy przy sportowej jeździe staje się także bardziej sportowe niż zwykłe sportowe zawieszenie ? 

Nie będę także dokładać żadnych głośników z zewnątrz itp. W konfiguracji mam zaznaczone głośniki HiCi , warto jest dopłacić dodatkowe 2.700 zł do HK? Za HiFI już dopłaca się 2 tysiące.. pytam, ponieważ chcę jak najbardziej przycinać koszty aby móc pozwolić sobie na 30i, ale czy warto na takich rzeczach rezygnować ?

Tutaj znowu nie wiele się dowiesz 😉

Jeden powie, że nawet HK ledwo sobie radzi, inny jak ja będzie miał to gdzieś. 

Zawias M jest cały czas twardy, ale mnie np odpowiada taka charakterystyka.

Ja z kolei doradze hamulce M.

Audi A4 2.0Tq /CompSport stage 1/

BMW F20 /CompSport stage 1/ - było

BMW G21 318d - jest

Opublikowano (edytowane)
2 godziny temu, Ali6 napisał(a):

I jeszcze chciałem zapytać o zawieszenie, czytałem wątki ale w sposób jednoznaczny ciężko z nich coś wydedukować .. zostawić zawieszenie M-pakiet czy brać adaptacyjne ? One wpływa tylko na komfort ? Czy przy sportowej jeździe staje się także bardziej sportowe niż zwykłe sportowe zawieszenie ? 

Nie będę także dokładać żadnych głośników z zewnątrz itp. W konfiguracji mam zaznaczone głośniki HiCi , warto jest dopłacić dodatkowe 2.700 zł do HK? Za HiFI już dopłaca się 2 tysiące.. pytam, ponieważ chcę jak najbardziej przycinać koszty aby móc pozwolić sobie na 30i, ale czy warto na takich rzeczach rezygnować ?

Jeśli chodzi o zawias to temat rzeka. Ja dopłaciłem do adaptacyjnego oraz zostawiłem standardowe 18 z m pakietu. Docelowo chciałbym zostawić te 18 na zimę z oponami RF, a na lato kupić czarne 19 bez RF na pilotach sport. Zobaczę jak będzie z komfortem, wtedy będzie decyzja.

Jak zależy Ci aby ciąć koszty to z tego co sam wyczytałem tu na forum zawias m + 18 bazowe na oponach bez runflat lub nawet 19 bez runflat dają bardzo dobre odczucia z jazdy przy niezłym komforcie. Zawias M przy 19 RF to beton według większości osób i lepiej wypada już M3 na 20 bez RF. 

Co do nagłośnienia sam stałem przed tym dylematem. Nikt tutaj rzetelnie nie doradzi. Sam dobrałem harmana, aby potem nie żałować. Jak nie jesteś audiofilem, a chcesz ciąć koszty to hifi wystarczy. Sam nie jestem, ale cenie sobie bardzo dobra jakość dźwięku słuchając tidala.

Moim zdaniem do 3 nie trzeba dawać jakoś bardzo dużo dodatków, aby była dobrze wyposażone. Zastanów się czy dużo jeździsz tras wtedy nie warto brać pakietu innowacji oraz systemów pro. Jak dużo jeździsz sam to warto zrezygnować z elektrycznych foteli. Jak trzymasz samochód w ciepłym to nie bierz ogrzewania postojowego (choc przy tych zimach, tez sie jakos czesto nie przyda jak trzymasz pod chmurka). Szyberdach zbędną opcja, chyba że lubisz. Warto wziąć moim zdaniem pakiet repair na 4 lata, ale zawsze do 90 dni od odbioru możesz go dokupić poza konfiguracja.

Edytowane przez GrzegorzKo
Opublikowano

Ja byłem w tym samym miejscu i za rekomendacjami z tego forum i z bimmerposta wybrałem 330i. Ja jednak celowałem od samego początku w RWD i za nic nie chciałbym xD, dla mnie to po prostu totalnie zbędna rzecz, dodatkowy ciężar, dodatkowa komplikacja, dodatkowa upierdliwość. Ja mieszkam w mieście, moje średnie prędkości to jakieś 35-40 km/h i 90% jazdy typowo miejskiej, ja tu rosomaka nie potrzebuję.

Zgadzam się z Grzegorzem powyżej, że 320i będzie totalnie wystarczające, jeździłem dłużej, testowałem. To nie jest wyścigówka, ale samochód jest naprawdę dynamiczny, fajnie się rozpędza, do wyprzedzania na mniejszych drogach też jest zupełnie wystarczający. Ja mógłbym takie auto mieć i niczego by mi nie brakowało.

Jednak wybrałem 330i, bo spalanie takie samo, moc wyższa, dynamika jeszcze lepsza, kilka różnic w osprzęcie silnika, a w cenie wychodziło mi 11 tys. więcej po rabatach. 

Ja mam zawias z pakietu M, bez adaptacyjnego - testowałem auto z takim zawiasem i uznałem, że to jeździ bardzo podobnie do mojego zawieszenia w F30, dla mnie jest totalnie OK, sweet spot między sportem a komfortem. Nie dopłacałem zatem do adaptacyjnego. 

I ja mam HiFi, bez HK. Też testowałem auto z Hifi i gra to lepiej niż w mojej F30, dla mnie jakość jest bardzo spoko. Gdybym był audiofilem, to pewnie dorzuciłbym jeszcze troszkę i zrobił sobie profesjonalne nagłośnienie z wyciszeniem, itd. zamiast HK. Ja tego nie potrzebuję. Ten HK to też nie jest jakiś kosmos, żeby było jasne. 

Nie mam Hamulców M w swojej konfiguracji, bo jak wspomniałem, ja jeżdżę głównie po mieście, a auto mam sporo lżejsze niż takie 340i z xD, adaptacyjnym zawiasem i ciężkim silnikiem. I też bazując na testach uznałem, że zwykłe hamulce są rewelacyjne, zero zarzutów, choć nie mają ładnych kolorowych zacisków.

 

 

Opublikowano

Do hamulców warto dopłacić, na dochamqowaniach autostradowych nie ma problemu z krzywieniem... W Cyprze przy standardowym zawiasie żałowałem dość szybko poskąpienia kasy na Brembo. A początkowo też tylko po mieście jeździłem, jednak później było trochę tras po autostradach...

Adaptacyjny zawias i runflat uodporni ci koła na niespodziewane wyrwy w asfalcie, przy rozsądnych prędkościach ofkoz...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.