Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
9 godzin temu, MedicuS napisał(a):

Audi też ma tzw WLTP lag, ale to bardzo szybko się odkodowuje i problem znika.

 

Nieprawda. Nie da sie, a przynajmniej zaden tuner nie potrafi usunac laga we wspolczesnych Audi z 3.0tdi. Mialem to auto i wiem co mowie. Rok sie meczylem i sprzedalem mimo gruntownego pragramu ECU i TCU. W miedzyczasie kontaktowalem sie z wieloma tunerami w kraju i nie tylko. Sportmile np. to "niweluje", "zmniejsza" ale w praktyce nic to nie daje.

Sprawdź wartość katalizatora w swoim BMW.


https://www.autokat-katalizatory.pl/cennik-skupu

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)
10 godzin temu, boohmacher napisał(a):

Nieprawda. Nie da sie, a przynajmniej zaden tuner nie potrafi usunac laga we wspolczesnych Audi z 3.0tdi. Mialem to auto i wiem co mowie. Rok sie meczylem i sprzedalem mimo gruntownego pragramu ECU i TCU. W miedzyczasie kontaktowalem sie z wieloma tunerami w kraju i nie tylko. Sportmile np. to "niweluje", "zmniejsza" ale w praktyce nic to nie daje.

Ja akurat w swoich poprzednich 2.0t temat ogarnąłem w CompSport, natomiast przyznam, że nie wiem jak to wygląda w przypadku 3.0tdi, nigdy nie miałem okazji jeździć.

W 2.0t siedzi też inne DSG niż w 3.0tdi. Nie twierdzę, że skrzynia jest porównywalna 1-1 do ZF, natomiast można ten dramat zminimalizować. Przynajmniej w benzynie.

Edytowane przez MedicuS

Audi A4 2.0Tq /CompSport stage 1/

BMW F20 /CompSport stage 1/ - było

BMW G21 318d - jest

Opublikowano (edytowane)

Hej. Potrzebuję pomocy 🙂

Jestem na etapie konfiguracji g20. Będzie to samochód służbowy. W budżecie mam zarówno 330i (245km) jak i 330d (286km) lub 330e. Do tej pory jeździłem F31 320d po remapie (240km i 510nm) i całkiem to fajnie jeździło ale dźwięk wiadomo lipa. Głównie jazda głównie po Warszawie (wiem że DPF może się zapchać ale po 100 tyś w F31 się nie zapchał). Zależy mi w zasadzie głównie na wrażeniach z jazdy "fun" oraz co lepiej z tą serią gra. Mamy drugie auto SUV też służbowe do podróży rodzinnych poza miasto. Szokiem jest dla mnie, że wydając taką kasę na auto nie jestem w stanie go przetestować w salonie (brak 330i oraz 330d do testów), ale garnitury, fryzury oraz dykcję mają super. dzięki za wszelkie wskazówki co na plus i na minus.

EDIT: i jeszcze jedno pytanie. czy w g20 zawias M (bez adaptacyjnego) jest mega twardy? 330i poszło w downsizing z 258km na 245km (emisja spalin).  Czy to jest jakoś odczuwalne?

Config: https://configure.bmw.pl/pl_PL/configid/emblmq8f

 

Edytowane przez xlud
Opublikowano (edytowane)
2 godziny temu, xlud napisał(a):

Hej. Potrzebuję pomocy 🙂

Jestem na etapie konfiguracji g20. Będzie to samochód służbowy. W budżecie mam zarówno 330i (245km) jak i 330d (286km) lub 330e. Do tej pory jeździłem F31 320d po remapie (240km i 510nm) i całkiem to fajnie jeździło ale dźwięk wiadomo lipa. Głównie jazda głównie po Warszawie (wiem że DPF może się zapchać ale po 100 tyś w F31 się nie zapchał). Zależy mi w zasadzie głównie na wrażeniach z jazdy "fun" oraz co lepiej z tą serią gra. Mamy drugie auto SUV też służbowe do podróży rodzinnych poza miasto. Szokiem jest dla mnie, że wydając taką kasę na auto nie jestem w stanie go przetestować w salonie (brak 330i oraz 330d do testów), ale garnitury, fryzury oraz dykcję mają super. dzięki za wszelkie wskazówki co na plus i na minus.

EDIT: i jeszcze jedno pytanie. czy w g20 zawias M (bez adaptacyjnego) jest mega twardy? 330i poszło w downsizing z 258km na 245km (emisja spalin).  Czy to jest jakoś odczuwalne?

Config: https://configure.bmw.pl/pl_PL/configid/emblmq8f

 

330e moim zdaniem powinieneś wybrać tylko jeśli będziesz się regularnie ładować, aby wykorzystać tą baterie. Jest to idealny samochód dla osób posiadających dom z fotowoltaiką robiących regularnie dziennie 40-100km. Na trasy to jest tragiczny wybór bo pali dużo więcej od czystej spalinówki po rozładowaniu baterii. W mieście jak masz baterię to się jeździ przyjemnie. Na pewno trzeba brać pod uwagę, że plug-in waży kilkaset kilogramów więcej co przekłada się na prowadzenie samochodu w negatywny sposób oraz ogranicza wielkość bagażnika. Trudny wybór między 30d a 30i ponieważ diesel jest jednak 3 litrowy:) Gdybyś rozważał 30i vs 20d bez wahania bym Ci polecił 30i, tutaj jest ciężki orzech do zgryzienia. Natomiast zastanów się czy jednak budżet nie puści na 340i, wbrew pozorom różnica w cenie nie jest tak duża jak wynika z katalogu bo w 340i masz w bazie: m-pakiet + przyciemniane szyby, elektryczne fotele oraz hi-fi. Na szybko licząc ponad 30k. Jeśli możesz trochę dołożyć to polecam rozważyć tą opcję. Na niekorzyść diesla przemawia również fakt, że diesle niespecjalnie są mile widziane w dużych miastach, choć jeśli nie będziesz się musiał przejmować odsprzedażą tego samochodu jest to nieistotna wada. 

18 bez rf na sportowym zawieszeniu będą spoko. Jak chcesz 19 to bym szedł już w adaptacyjne. Ja w 340i będę prawdopodobnie jeździć 18rf zima a lato 19 bez rf + adaptacyjny zawias. 

Edytowane przez GrzegorzKo
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
20 godzin temu, boohmacher napisał(a):

Nieprawda. Nie da sie, a przynajmniej zaden tuner nie potrafi usunac laga we wspolczesnych Audi z 3.0tdi. Mialem to auto i wiem co mowie. Rok sie meczylem i sprzedalem mimo gruntownego pragramu ECU i TCU. W miedzyczasie kontaktowalem sie z wieloma tunerami w kraju i nie tylko. Sportmile np. to "niweluje", "zmniejsza" ale w praktyce nic to nie daje.

Ja akurat w swoich poprzednich 2.0t temat ogarnąłem w CompSport, natomiast przyznam, że nie wiem jak to wygląda w przypadku 3.0tdi, nigdy nie miałem okazji jeździć. 

Audi A4 2.0Tq /CompSport stage 1/

BMW F20 /CompSport stage 1/ - było

BMW G21 318d - jest

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
3 godziny temu, xlud napisał(a):

Hej. Potrzebuję pomocy 🙂

Jestem na etapie konfiguracji g20. Będzie to samochód służbowy. W budżecie mam zarówno 330i (245km) jak i 330d (286km) lub 330e. Do tej pory jeździłem F31 320d po remapie (240km i 510nm) i całkiem to fajnie jeździło ale dźwięk wiadomo lipa. Głównie jazda głównie po Warszawie (wiem że DPF może się zapchać ale po 100 tyś w F31 się nie zapchał). Zależy mi w zasadzie głównie na wrażeniach z jazdy "fun" oraz co lepiej z tą serią gra. Mamy drugie auto SUV też służbowe do podróży rodzinnych poza miasto. Szokiem jest dla mnie, że wydając taką kasę na auto nie jestem w stanie go przetestować w salonie (brak 330i oraz 330d do testów), ale garnitury, fryzury oraz dykcję mają super. dzięki za wszelkie wskazówki co na plus i na minus.

EDIT: i jeszcze jedno pytanie. czy w g20 zawias M (bez adaptacyjnego) jest mega twardy? 330i poszło w downsizing z 258km na 245km (emisja spalin).  Czy to jest jakoś odczuwalne?

Config: https://configure.bmw.pl/pl_PL/configid/emblmq8f

 

30d to jest jednak motor stworzony głównie pod trasy. 

Mam 19" i zawias M, nie widzę problemu. Na zimowych 18" wygląda tak sobie. 

Osobiście wybrałbym 30d, ale ustrzelić to gdzieś w salonie to jest chyba nie realne. 30i do tej pory było wszędzie.

Audi A4 2.0Tq /CompSport stage 1/

BMW F20 /CompSport stage 1/ - było

BMW G21 318d - jest

Opublikowano
14 godzin temu, xlud napisał(a):

Hej. Potrzebuję pomocy 🙂

Jestem na etapie konfiguracji g20. Będzie to samochód służbowy. W budżecie mam zarówno 330i (245km) jak i 330d (286km) lub 330e. Do tej pory jeździłem F31 320d po remapie (240km i 510nm) i całkiem to fajnie jeździło ale dźwięk wiadomo lipa. Głównie jazda głównie po Warszawie (wiem że DPF może się zapchać ale po 100 tyś w F31 się nie zapchał). Zależy mi w zasadzie głównie na wrażeniach z jazdy "fun" oraz co lepiej z tą serią gra. Mamy drugie auto SUV też służbowe do podróży rodzinnych poza miasto. Szokiem jest dla mnie, że wydając taką kasę na auto nie jestem w stanie go przetestować w salonie (brak 330i oraz 330d do testów), ale garnitury, fryzury oraz dykcję mają super. dzięki za wszelkie wskazówki co na plus i na minus.

EDIT: i jeszcze jedno pytanie. czy w g20 zawias M (bez adaptacyjnego) jest mega twardy? 330i poszło w downsizing z 258km na 245km (emisja spalin).  Czy to jest jakoś odczuwalne?

Config: https://configure.bmw.pl/pl_PL/configid/emblmq8f

 

Moim zdaniem skoro jeździłeś dieslem to po przesiadce na benzynę będziesz trochę rozczarowany, jak masz budżet na 330d to ja bym taki silnik wybrał - jest uniwersalny i moim zdaniem świetnie sprawdza się w takiej jeździe daily. Odnośnie DPF to chyba to są jakieś "legendy miejskie", absolutnie bym się tego nie bał, a jak coś to dłuższa trasa i po problemie. 

    Co do zawieszenia koniecznie Adaptacyjne-M na którym i tak jest twardo (w komforcie) - tylko ja mam 19" RFT.  Za pewne na 18" i bez RFT będzie bardziej komfortowo

  • Moderatorzy
Opublikowano

Zdecydowanie jeśli jest taka możliwość wziąłbym 330d 😎

  • Lubię to 1
Opublikowano (edytowane)

Z tym zawieszeniem to nie jest czasem tak, że w komforcie ono jest takie jak zwykły zawias bez adaptacyjnego, a ewentualnie możesz je jeszcze usztywnić adaptacyjnym?

Pytam, bo ja akurat tej opcji nie wybierałem, a prowadząc G20 bez adaptacyjnego miałem wrażenie, że zawieszenie jest bardzo podobne jak w mojej F30, gdzie adaptacyjnego nie mam, ani chyba nawet żadnego "sportowego" - auto w wersji Sport Line. 

Chętnie dowiem się jak to jest

 

Edytowane przez JacekLZ
  • Moderatorzy
Opublikowano

Akurat G20 nie jeździłem z adaptacyjnym ale w G01 mam bezpośrednie porównanie adaptive vs zwykłe to adaptive w trybie Comfort jest dużo bardziej komfortowe i lepiej wybiera nierówności niż zwykłe pasywne.

Opublikowano

Ja właśnie szukałem 330d tylko,że mi zależało na rwd i pre LCI. 

bierz 30d zamiast 30i. Fajnie benzynka jeździ,ale to ciągle dwa litry i wcale ten motor nie jest jakoś spektakularnie oszczędny tym bardziej w dużym mieście. Jeśli raz na jakiś czas robisz trasy to wypalisz dpfa…. Zresztą jak zrobisz do 100/150 tys km tym autem to poza eksploatacją albo pechem nic Ci się nie stanie. Od niedawna mam auto i zrobiłem niecałe 2000km,ale spektakularnie ten silnik odpoczywa w trasie a w mieście duży moment i mruk również powodują miłe odczucia z jazdy. Szkoda,że wywalili możliwość zamówienia rwd w obecnym lci2 i gdy się dobrze bez szaleństw skonfiguruje auto to według mnie 330xD nie ma sensu względem m340d. 

Opublikowano
3 godziny temu, JacekLZ napisał(a):

Z tym zawieszeniem to nie jest czasem tak, że w komforcie ono jest takie jak zwykły zawias bez adaptacyjnego, a ewentualnie możesz je jeszcze usztywnić adaptacyjnym?

Pytam, bo ja akurat tej opcji nie wybierałem, a prowadząc G20 bez adaptacyjnego miałem wrażenie, że zawieszenie jest bardzo podobne jak w mojej F30, gdzie adaptacyjnego nie mam, ani chyba nawet żadnego "sportowego" - auto w wersji Sport Line. 

Chętnie dowiem się jak to jest

 

Pozostaje inne podstawowe pytanie - czy był tam standardowy zawias czy M-pakietowy?

Opublikowano (edytowane)

Dzięki za odpowiedzi. Też intuicyjnie czuje, żeby wybrać 30d.

Natomiast ciekawe jak niewiele się różnią te silniki w stosunku mocy na masę (dane z konfiguratora):

1. 330xi 245km (po downsizingu): 1670kg/245km = 0.147 (-6%), 5.7 do setki.

2. 330xi 258km (przed downsizing): 1670kg/258km = 0.154 (-1%), 5.4 do setki.

3. 330xd 286km: 1835kg/286km=0.156, 5.0 do setki.

Różnica w masie to aż 165kg i co ciekawe przed downsizingiem stosunek mocy do masy był niemalże identyczny w 330i vs 330d. Pewnie cała różnica we wrażeniach wynika z charakterystyki jak tę moc rozwijają oraz jak się ją użytkuje w mieście (preferencja wysokiego momentu). Spora też różnica w czasie do setki po downsizingu 330i do 245km i upscalingu 330d do 286km.

Edytowane przez xlud
Opublikowano

30d ma tyle werwy,że skutecznie tuszuje masę i jest przy szybszej jeździe sporo oszczędniejszy aniżeli 330i. Przy jeździe przepisowej benzynka potrafi mało palić,ale właśnie z drugiej strony powyżej 140 to już się robi wir w baku i gdy takie 30d przy 200 spala około 9/10l tak 330i będzie pewnie bliżej m340i. 
Popatrzyłem konfigurator to 30d ma sens jak ktoś ma sztywny budżet a chce koniecznie większy silnik kosztem opcji. W innym wypadku gdy wyleciało z konfiguracji rwd to 30xd nie ma sensu bo dołożysz m pakiet i względem m340d różnica jest już naprawdę niewielka. 
 

Ale jeżeli wybór jest tylko pomiędzy 30i i 30d to się nie zastanawiaj. Patrząc na to co się dzieje w motoryzacji to …. 30i w przyszłości zapewne jeszcze pojeździsz natomiast 30d to gatunek wymierający i warto chociaż raz sobie na to pozwolić. 

Opublikowano

Takie biedne te komplementacje a ceny konkretne...

2 lata temu w podobnej cenie 340 dopchałem kolanem, weba sto, szyber, kamery cofania, hak, lędźwie, adaptacyjne ledy, hk... i inne przydatne gadżety. O adaptacyjnym zawiasie nie wspominając....

Dokąd to wszystko idzie...

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Biedne to moze nie sa, wszystko co najwazniejsze jest.

Ja bym jeszcze CA dolozyl i akustyczne szyby, kosztuje grosze a daje duzo wiekszy komfort na codzien w uzytkowaniu auta.

Swoja droga, ponad 90k euro za kompaktowa limuzyne segmentu D to naprawde szalenstwo, no chyba ze 20% rabatu dostales.

.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
6 godzin temu, xlud napisał(a):

Dzięki za odpowiedzi. Też intuicyjnie czuje, żeby wybrać 30d.

Natomiast ciekawe jak niewiele się różnią te silniki w stosunku mocy na masę (dane z konfiguratora):

1. 330xi 245km (po downsizingu): 1670kg/245km = 0.147 (-6%), 5.7 do setki.

2. 330xi 258km (przed downsizing): 1670kg/258km = 0.154 (-1%), 5.4 do setki.

3. 330xd 286km: 1835kg/286km=0.156, 5.0 do setki.

Różnica w masie to aż 165kg i co ciekawe przed downsizingiem stosunek mocy do masy był niemalże identyczny w 330i vs 330d. Pewnie cała różnica we wrażeniach wynika z charakterystyki jak tę moc rozwijają oraz jak się ją użytkuje w mieście (preferencja wysokiego momentu). Spora też różnica w czasie do setki po downsizingu 330i do 245km i upscalingu 330d do 286km.

Nie patrz na 0-100, ważne są wyższe prędkości, a od 100-200 to 30d zrobi wiatrak z 30i 😉

  • Lubię to 2

Audi A4 2.0Tq /CompSport stage 1/

BMW F20 /CompSport stage 1/ - było

BMW G21 318d - jest

Opublikowano

Jak przejedziesz się tym dieslem vs 330i to nie będziesz miał więcej dylematów (moment tego diesla robi wrażenie i jak na diesla ładnie brzmi). Jak kolega pisze wyżej 330d zje 330i w normalnym użytkowaniu i spali przy tym 'kropelkę".  Nadmienię, że miałem 328i (praktycznie ten sam motor co 330i) ale też miałem w rękach 330d i jest mega różnica. Co R6 od beemwu to jednak inna liga... Nadmienię, że nigdy nie byłem i nie jestem fanem diesli ale tutaj sprawa jest oczywista 😀

Na końcu oczywiście Twój wybór. 

Opublikowano

Te ostatnie konfiguracje już jakoś wyglądają. Zamiast ciemnych szyb wziąłbym webasto. Game changer w naszym kraju.

Opublikowano
12 minut temu, GDX4 napisał(a):

Te ostatnie konfiguracje już jakoś wyglądają. Zamiast ciemnych szyb wziąłbym webasto. Game changer w naszym kraju.

Coby dogrzewać się latem?🤣

Jak ktoś parkuje pod chmurką lub często jeździ na narty to jasne że fajna opcja. Ustawiasz pół godzinki przed wyjazdem i ciepłe wnętrze z odmrożonymi szybami. Tylko ile takich dni było w ostatnich latach... żeby nie było że nie mam grzanej kierownicy (fanaberia po pożyczaku w zimie w Słowenii)

Dla mnie ciemne szyby to must have z dwóch powodów: wygląd i chłodniejsze wnętrze (blokują IR) ale to oczywiście kwestia gustu każdego z nas 😀

  • Lubię to 1
Opublikowano

Ja tak jak każdy piszę z własnych doświadczeń oraz gustu...

Webasto działa od września do maja. Wchodzę do przyjemnie ciepłego auta. Ewentualnie dogrzewam sobie kierownicę. Parkuję pod chmurą czy to w domu czy w pracy. To dużo zmienia w użytkowaniu auta.

Przyciemniane szyby - MOIM zdaniem wygląda to słabo, sam tył. Co innego jak mamy wszystkie tak zrobione jak np w californi lub Dubaju... A tak to... kojarzy mi się z limuzynami prezesów. I tak z przymróżeniem oka wygląda to tak że jesteś szoferem własnego auta a właściciel jedzie z tyłu... Co do nagrzewania się w lato... tu bym polemizował. Samochód grzeje się cały, a czarny też przyciąga światło/ciepło dość konkretnie. 

Czy jest lepiej w stosunku do zwykłych szyb czy gorzej - nie wiem czy ktoś to badał. Jeżeli różnica nawet była by na korzyść czarnych szyb o 5*C, to i tak nie przekonałoby mnie to właśnie ze względów estetycznych. A dodatkowo w aucie robi si ciemno i mało przyjemnie.

Kiedyś w mercu 211 miałem rewelacyjne szyby. Ani zielone ani niebieskie, tylko fajnie opalizujące. Jak w s klasie. To był game changer totalny. Ładnie wycinało promieniowanie, a w środku jasno i przyjemnie. Nie jak w ziemiance.

 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.