Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Dzięki, mam jeszcze jedno pytanie: 

 

Czy przycisk od pamięci foteli na drzwiach nie powinien być przypadkiem srebrny przy wyborze pakietu przycisków galwanizowanych i jasnych skórzanych siedzeń? Na wizualizacji jest, w rzeczywistości niestety jest czarny. 

image.thumb.png.da6e51ae7564ff6109704b3aad090635.png

Opublikowano

Ja w LCI mam galwanizowane, siateczkę za siedzeniami też jeszcze mam, aczkolwiek już w LCI1 też były oszczędności, jak np. brak schowka po lewej stronie kierownicy nad lewym kolanem. teraz też pewnie nie ma. Pre-LCI miało tam schowek...

Widzę, że upraszczanie i oszczędzanie trwa na całego...

Opublikowano

Mógł wchodzić w pakiet schowków. W LCI już go nie było, jak i siatki po prawej stronie bagażnika, tylko po lewej się ostała.

Opublikowano
2 godziny temu, Bialybst napisał(a):

Czy przycisk od pamięci foteli na drzwiach nie powinien być przypadkiem srebrny przy wyborze pakietu przycisków galwanizowanych i jasnych skórzanych siedzeń? Na wizualizacji jest, w rzeczywistości niestety jest czarny. 

Niestety, wizualizacja przekłamuje kolorystykę przycisków. U mnie w wizualizacji jest to samo, też przycisk od pamięci foteli jest srebrny przy galwanizowanych przyciskach (ciemna tapicerka).  Dodatkowo, ja mam na wizualizacji srebrne przyciski na kierownicy. Najlepszym punktem odniesienia to mimo wszystko rzeczywiste zdjęcia. 

image.png

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
9 godzin temu, maciej_cie napisał(a):

Nie wszystkie pre-LCI miały schowek po lewej stronie nad kolanem. Chyba to obcięli pod koniec 2021 roku.

Ja mam 06-2021 i już schowka z lewej nie mam. 

Audi A4 2.0Tq /CompSport stage 1/

BMW F20 /CompSport stage 1/ - było

BMW G21 318d - jest

Opublikowano

Ja w 4ce z 2022 mam schowek, ale to podobno kwestia skór Merino. Wg wpisów z bimmerpost schowek jest jeśli deska jest skórzana.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Jest duzo takich smaczkow - w M3 tez bedziesz go nadal mial.

Tak samo jak np obszyta skora airbag kierownicy. A wszystko ponizej M3 juz nie.

Dla przykladu kupisz dzis 330i w m-pakiecie to nie bedziesz mial aluminiowej podstopnicy a w 340i jest nadal 🙂

Oszczednosci sa systematyczne i jest totalne ciecie kosztow, ale to juz trwa od lat wiec mozna sie przyzwyczaic, w serii 5-er jest jeszcze wiekszy szok.

.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
W dniu 3.07.2024 o 12:04, adamjttk napisał(a):

Jest duzo takich smaczkow - w M3 tez bedziesz go nadal mial.

Tak samo jak np obszyta skora airbag kierownicy. A wszystko ponizej M3 juz nie.

Dla przykladu kupisz dzis 330i w m-pakiecie to nie bedziesz mial aluminiowej podstopnicy a w 340i jest nadal 🙂

Oszczednosci sa systematyczne i jest totalne ciecie kosztow, ale to juz trwa od lat wiec mozna sie przyzwyczaic, w serii 5-er jest jeszcze wiekszy szok.

Bidne 318d z 2021 ma zarówno alu podstopnice, obszyty airbag 😉

Nie wiem, czy można się przyzwyczaić do obniżania jakości 😕

Audi A4 2.0Tq /CompSport stage 1/

BMW F20 /CompSport stage 1/ - było

BMW G21 318d - jest

Opublikowano

Panowie jestem na etapie poszukiwań używanego g21 z nastawieniem na 320i ale podaż odpowiednio wyposażonych egzemplarzy jest niestety bardzo znikoma, za to odpowiednio wyposażonych 320d jest znacznie więcej.
Nie chciałem diesla ale z barku laku…

W 320d soft-stage 1 to 230KM/500Nm i na tym koniec, czy jest jakaś opcja stage 2, jak w 320i? Jakiś DP czy coś? 

Opublikowano (edytowane)

w 320i sam soft to ok 280-290KM, a stage 2 z DP to już jakieś 310-320KM, zgadza się?

Edytowane przez PatLove
Opublikowano

Zależy na jakie roczniki patrzysz bo podobno po 2021 bodajże nie da się chipować.

Opublikowano

ECU od produkcji 06/2020 są srogo zablokowane.

Ale mody da się zrobić, tylko trzeba ECU fizycznie wysłać do Finlandii 😉

Opublikowano (edytowane)

Rozmawiałem z Raptownym, trzeba odblokować sterownik ale jest to już mało opłacalne bo samo odblokowanie, to kwota 1k € netto + koszt softu, dlatego w przypadku 320i patrzyłem na 2020 właśnie ze względu na mody. DP + soft i takie 320i powinno wypluć ok 310-320KM, tylko jest problem ze znalezieniem fajnie (dobrze) wyposażonego egzemplarza. Jak już trafia się m-pakiet (u mnie must have), to reszta praktycznie golas, czasami x-drive. 
W przypadku 320d nie ma takiego problemu bo są super wyposażone sztuki nawet z 2022 roku, tylko właśnie pytanie czy da radę zrobić tam coś więcej, niż stage 1? Jeżeli nie, to te 230/500Nm zrobi nawet racechip GTS za 450€ i rocznik powyżej 05.2020 też nie będzie problemem, podobnie jak x-drive, na który też jest patent, żeby mieć rwd (tylko niestety 200kg cięższe).

 

Edytowane przez PatLove
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
57 minut temu, komoornik napisał(a):

ECU od produkcji 06/2020 są srogo zablokowane.

Ale mody da się zrobić, tylko trzeba ECU fizycznie wysłać do Finlandii 😉

Ostatnio TC Performance zaoferowali opcje, że sami się tym zajmują. Wysyłają do Femto kurierem, całość zajmuje ok tygodnia. 

Z tym że niestety dochodzi koszt odblokowania.

59 minut temu, PatLove napisał(a):

Rozmawiałem z Raptownym, trzeba odblokować sterownik ale jest to już mało opłacalne bo samo odblokowanie, to kwota 1k € netto + koszt softu, dlatego w przypadku 320i patrzyłem na 2020 właśnie ze względu na mody. DP + soft i takie 320i powinno wypluć ok 310-320KM, tylko jest problem ze znalezieniem fajnie (dobrze) wyposażonego egzemplarza. Jak już trafia się m-pakiet (u mnie must have), to reszta praktycznie golas, czasami x-drive. 
W przypadku 320d nie ma takiego problemu bo są super wyposażone sztuki nawet z 2022 roku, tylko właśnie pytanie czy da radę zrobić tam coś więcej, niż stage 1? Jeżeli nie, to te 230/500Nm zrobi nawet racechip GTS za 450€ i rocznik powyżej 05.2020 też nie będzie problemem, podobnie jak x-drive, na który też jest patent, żeby mieć rwd (tylko niestety 200kg cięższe).

 

Nie jestem przekonany, czy RC podkręci do poziomu 230/500 🤔

Audi A4 2.0Tq /CompSport stage 1/

BMW F20 /CompSport stage 1/ - było

BMW G21 318d - jest

Opublikowano (edytowane)

Raptowny też wysyła do Femto i później robi soft więc procedura ta sama.
 

W 320d RC wg info ze strony powinien dać 225KM/460Nm, soft 230KM/500Nm, cenowo również wychodzi podobnie więc problem z rocznikiem powyżej 05.2020 byłby rozwiązany, pod warunkiem, że z 320d nie da wyciągnąć nic więcej i tu ponawiam pytanie-da się? bo nie widzę nigdzie nawet DP do 320d…

W przypadku PB sprawa wygląda już zupełnie inaczej bo po RC przyrosty są raczej mizerne ale soft daje już dużo lepsze wyniki-318i: ok 250KM/430Nm, a 320i: 280KM/480Nm więc są to już spore różnice zarówno względem serii, jak i RC, a DP to koszt ok 1700pln i kolejne 10-12% mocy więcej. 
 

Swoją drogą 320d po sofcie przynajmniej na papierze i wg filmików z dragy ma powiedzmy akceptowalne wyniki (jeżeli chodzi o daily i family car na wyjazdy): 0-100 w ok 6-6,5s i 100-200 w ok 16-17,5 w zależności czy z xdrive, czy bez. 

Edytowane przez PatLove
Opublikowano

Jeżeli kupujesz samochód z myślą o tym żeby dawał jakiekolwiek sportowe wrażenia to raczej bym 320d odpuścił. 
Samochód jest ciężki, silnik kompletnie nie zachęca do szybszej jazdy. Powyżej 3 tys obrotów dźwięk jest drażniący. Miałem rc w 320d - rzekomo miał mieć ok 220km i 460Nm - nie mierzyłem nigdy na hamowni. Realnie po montażu nie odczułem piorunującej różnicy, może trochę lepiej się zbierał w warunkach autostradowych. Raczej nie ma szans na osiąganie wyników na poziomie 16/17sek 100-200 - dupohamownia czuła okolice 25 sek, a samochód był wyraźnie wolniejszy od auta żony - cooper s 178km. W mieście starty ze świateł całkiem spoko dzięki xdrive.

Podsumowując - bardzo fajny samochód do jazdy na codzień - zwłaszcza w trasy, nie dający za bardzo doznań sportowych bo to ciężki kloc.
 

Opublikowano (edytowane)

Czasy, które podawałem nie byly po RC, tylko z dragy po normalnym sofcie na 230KM/500Nm, jest sporo filmików na YT.

Co do masy, to też jestem zdziwiony, że xdrive to taki ciężki kloc. Wg danych z netu g21 320d rwd waży 1565kg, natomiast xdrive już 1760kg. 195kg?! 
 

100-200km/h w okolicach 17s to też czas dla rwd, nie xdrive i nie wiem czy g20, czy g21. Xdrive nawet po sofcie zakładam, że będzie miał w okolicy 20s i to przy rozłączonym xdrive bo jednak prawie 200kg masy, to jednak sporo. Tu wychodzi przewaga silników PB, które po sofcie robią ok 15,2-16s 100-200km/h. To jednak dla mnie ważniejszy parametr, niż 0-100km/h bo ze świateł się już nie ścigam. Poza tym po ostatnich 4 dieslach z rzędu chciałbym jednak PB. 

Zdaję sobie sprawę, że 320d (nie ważne czy rwd, czy xdrive), to nie auto o osiągach sportowych, tylko raczej nie zamulające daily i oczywiście najchętniej poszedłbym w M340i ale to niestety nie mój budżet w tym momencie, a potrzebuję samochodu. Z kolei nie chcę golasa jedynie z m-pakietem, tylko po to, żeby mieć PB, podaż dobrze wyposażonych ON na rynku wtórnym jest nieporównywalnie większa i kółko się zamyka…

Edytowane przez PatLove
Opublikowano
1 godzinę temu, PatLove napisał(a):

Wg danych z netu g21 320d rwd waży 1565kg, natomiast xdrive już 1760kg. 195kg?!

To raczej przesada. G21 z xdrive waży około 1640kg bez obciążenia. W f30 xdrive to dodatkowe 70kg co by się zgadzało, również tutaj.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.