Skocz do zawartości

G20, który silnik wybrać ? opinie, konfiguracje, porównania


Randall

Rekomendowane odpowiedzi

6 minut temu, komoornik napisał(a):

Kupujesz auto żeby nim jeździć czy na nie patrzeć? 😉

 

40i xDrive w G2x to świetny setup i ciężko o jakąś sensowną alternatywę.

Jezdze 30 kkm / rok to chyba kwalifikuje sie do jezdzic. Ale oko tez ma cieszyc przez okolo 4-5 lat. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, karlos91 napisał(a):

Od 11/26 nowa G50/51 w produkcji (https://g20.bimmerpost.com/forums/showthread.php?t=901686), ale moze to sie przesunac. Warto jeszcze zamawiac G21 na ktora mozna czekac nawet 6-12 miesiecy? M340i to chyba najlepsze usportowione kombi obecnie, a co poza tym? 330i xdrive? Na pewno wystarczajace, ale warto?

V60 - juz chyba wszystkie mocniejsze silniki wyrzucili.

Giulia Veloce - tylko w sedanie, ale trzeba sie przejechac.

A4 - koncowka produkcji, mozna to ciekawie skonfigurowac: https://www.audi.pl/pl/web/pl/wyszukiwarka-samochodow-nowych-dealer/details.sc_detail.UE9MMDEzNjAyMDI0MTMyMDQ5=.html# , czas oczekiwania 1,5 - 3 miesiecy albo sporo aut dostepnych od reki, ale jak prezentuje sie 2.0 265 KM quattro vs 330 ixdrive? Ktos jezdzil? Dodam, ze rabaty 20% i wiecej. Ale wiadomo, kupuje sie auto nie cene.

Szukam czegos na dluzej, ale nie ukrywam, ze czytajac forum o tym jak BMW wycina rozne opcje w serii 3 i biorac pod uwage ile tego jezdzi auto sie opatrzylo przez ostatnie lata. 

Szczerze to nic nie odpowie ci na te pytanie jak własne wrażenia. Przejedź się jednym, drugim i sobie porównaj.  Wiadomo, że jazdy to zazwyczaj 25-30 minut, ale już wtedy masz wstępny pogląd na to co Ci pasuje, a co nie. Ja trochę inne modele sprawdzałem jak byłem w momencie wyboru m340i. Z tych wymienionych to jedynie jeździłem Stelvio Veloce.  Gulią dużo wcześniej. Też w sumie źle się tym nie jeździ, ale wyposażenie jest gorsze niż w G20/G21. Żeby przejechać się A4/Gulią to nie będziesz miał problemu. Gorzej z M340i bo bardzo mało w danym momencie jest samochodów do jazd próbnych. Najlepiej zadzwonić na infolinię BMW i oni Ci powiedzą, które salony mają dostępne do jazd w tej chwili.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

81 stron wątku, odpowiedź jest tylko jedna, bierzesz m340i i cieszysz się już zawsze jak wsiadasz do samochodu. Jeździsz tyłków w sporcie, tak że samochód brzmi i każdy zakręt jedziesz jak po szynach bez względu na prędkość 

  • Lubię to 3
  • Haha 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, mam pytanko. Po jakim czasie od wyznaczonej daty produkcji powinien przyjsc e-mail ze zmiana statusu z nr vin? Według rozpiski, moje auto powinno być zrobione w pierwszym tygodniu czerwca ale nic nie dostałem, nie wiem czy go zrobili już czy  nie. Zamówienie składałem 29 stycznie więc już trochę czekam...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć, zastanawiam się nad zakupem używanej G21. Budżet mam w okolicy 150k zł. Używane samochody są porozrzucane po Polsce, potrzebuję podpowiedzi jaki silnik w teorii bardziej będzie mi pasować aby ograniczyć wycieczki po Polsce 😉

Moje trasy to:

~50% - autostrady i ekspresówki - max 180km/h

~25% - drogi krajowe i wojewódzkie w różnym stanie

reszta: miasto, góry (w tym drogi nieodśnieżone)

+ regularnie kilka km po drogach polnych - efekt mojego hobby

Rocznie max 30k km.

Jestem na ryczałcie, więc samochód kupuję za gotówkę i płacę sam za paliwo.

Pytania:

1. 30d czy 30i? Do tej pory jeździłem tylko benzyną. Więc naturalnie celuję w 30i. Zastanawiam się czy przypadkiem 30d nie będzie lepszy? Myślałem też o M340i ale 250k za samochód używany to trochę przesada dla mnie.

2. Większość nowych BMW przejeźdza pierwsze 25k km na jednym oleju. Czy jest się czym przejmować?

3. Bardzo mało wspomina się na tym forum o standardowym zawieszeniu. Czy one jest naprawdę takie tragiczne? W moim budżecie nie trafię na opcję z adaptacyjnym. Jak każdemu zależy mi na dobrym trzymaniu w zakrętach ale jednak duża część dróg nie jest płaska. Zawieszenie M odpada - to nie nadaje się na drogi które nie są idealnie płaskie.

 

Dzięki!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

330d to już wyższa liga niż 330i - stąd też ceny wyższe. Oczywiście polecam ten pierwszy, bo jest świetny. 30i też dobrze sobie radzi, ale to jednak tylko 4 cylindry.

Mimo wszystko w tej kwocie kupisz ładniejsze 30i - wybór też jest chyba większy.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Mandus napisał(a):

330d to już wyższa liga niż 330i - stąd też ceny wyższe. Oczywiście polecam ten pierwszy, bo jest świetny. 30i też dobrze sobie radzi, ale to jednak tylko 4 cylindry.

Mimo wszystko w tej kwocie kupisz ładniejsze 30i - wybór też jest chyba większy.

Zdecydowanie 30d, pożeracz kilometrów w trasie a też do jazdy w mieście przyjemniejsze. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Źle, brzydko i nie powinno się zaglądać komuś w portfel, ale żeby doradzić - dobrze, chyba trochę trzeba.

Do czego dąże

Persona X - kupi sobie teraz G20 330d - i co dalej? 

Niech się nacieszy zmianami, takie 330i czy nawet 320d to będzie olbrzymi przeskok z Astry 170KM - pod każdym względem.

 

A na kolejne auto, już coś lepszego... jak jeszcze będzie.

 

Bo jeśli teraz weźmie (dajmy nawet) M340i - to co dalej, co za 2-3 lata?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 minut temu, luk_byd napisał(a):

Bo jeśli teraz weźmie (dajmy nawet) M340i - to co dalej, co za 2-3 lata?

Nieustająca radość z jazdy? Brak potrzeby zmiany i, co za tym idzie, brak inwestycji w kolejne auto i brak strat na zmianie? Przy tych cenach zaczynamy wchodzić w półkę, gdzie mało osób już stać na samochody lepsze (może to złe słowo), albo po prostu mocniejsze. Jakoś mi się nie podoba argumentowanie wyboru słabszego samochodu tym, że chce się go w przyszłości zmienić na mocniejszy 🙂 To tak jakbyś specjalnie poszedł do gorszego (i tańszego) dentysty, mając świadomość, że masz kasę na dobrego dentystę (droższego), ale stwierdzasz że przetestujesz tańszego żeby potem poczuć ulgę u droższego 🙂 

Edytowane przez rafaeelloo
  • Lubię to 1
  • Dziękuję 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Słuchajcie, nie ma sensu tak dyskutować, że teraz jest najlepsze auto i będzie najlepsze już na zawsze, bo wszyscy od zawsze tak mówią w odniesieniu do każdego sprzętu, a jednak ludzie stale zamieniają stare na nowe. Ten argument z zakupem na lata powinien najmocniej trafiać do tych, którzy muszą naciągnąć budżet i liczyć, że to się opłaci lub zwróci, czyli do tych, którzy muszą ostrożnie szacować budżet. 

Kupisz dzisiaj auto X i i tak za 7-8 lat będziesz chciał nową wersję auta X, bo posiadane auto będzie już stare i nudne. Przerabiałem to sto razy. A jak ktoś podchodzi do auta na zasadzie budowania swojego statusu (nie oceniam), to będzie go bolało parkowanie obok nowszych modeli. Z kolei jak ktoś ma kasę to będzie zmieniał fury dla samych zmian i związanych z tym emocji.

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, rafaeelloo napisał(a):

Nieustająca radość z jazdy? Brak potrzeby zmiany i, co za tym idzie, brak inwestycji w kolejne auto i brak strat na zmianie? Przy tych cenach zaczynamy wchodzić w półkę, gdzie mało osób już stać na samochody lepsze (może to złe słowo), albo po prostu mocniejsze. Jakoś mi się nie podoba argumentowanie wyboru słabszego samochodu tym, że chce się go w przyszłości zmienić na mocniejszy 🙂 To tak jakbyś specjalnie poszedł do gorszego (i tańszego) dentysty, mając świadomość, że masz kasę na dobrego dentystę (droższego), ale stwierdzasz że przetestujesz tańszego żeby potem poczuć ulgę u droższego 🙂 

Z tym dentysta trochę śmieszne porównanie:P Bardziej bym to porównał do wyjazdów do Turcji na licówki bo w Polsce drogo. Mam takiego kolegę, z tymi licówki wygląda jakby mu zrobili na bazarze w namiocie.

Znajdź zadbany egzemplarz z dobra historia serwisową aby potem nie mieć przygód:) Jeśli akceptujesz trochę wyższe spalanie to na pewno bym brał beznyne 2.0 xDrive zamiast diesla 2.0. Jak budżet pozwoli to 3.0 diesel też super opcja. 

Zawias adaptacyjny z pierwszych lat produkcji podobno lubi stukac. Jakbym kupował używkę to brałbym m-pakietowe z 18 bez runflat. Nowe adaptacyjne z gwarancją jest ok.

  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minut temu, GrzegorzKo napisał(a):

Z tym dentysta trochę śmieszne porównanie:P Bardziej bym to porównał do wyjazdów do Turcji na licówki bo w Polsce drogo. Mam takiego kolegę, z tymi licówki wygląda jakby mu zrobili na bazarze w namiocie.

No właśnie nie do końca. Miało pokazać to, że mimo że masz ochotę na coś lepszego i Cię na to stać, to wybierasz specjalnie gorsze, a potem musisz wybór poprawiać bo jednak Ci się nie podoba. A licówki może i były w namocie robione 😉

 

10 minut temu, JacekLZ napisał(a):

Słuchajcie, nie ma sensu tak dyskutować, że teraz jest najlepsze auto i będzie najlepsze już na zawsze

ależ oczywiście. Ja tylko zwracam uwagę, że jak się ma budżet i ochotę, to warto wybrać lepsze. Negowałem natomiast zakup gorszego w imię pozostawiania sobie przestrzeni na zmianę na lepsze. Z kobietami też wybieracie od tej 1/10 żeby po przy 10. mieć 10/10 w końcu? 🙂

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

26 minut temu, rafaeelloo napisał(a):

No właśnie nie do końca. Miało pokazać to, że mimo że masz ochotę na coś lepszego i Cię na to stać, to wybierasz specjalnie gorsze, a potem musisz wybór poprawiać bo jednak Ci się nie podoba. A licówki może i były w namocie robione 😉

 

ależ oczywiście. Ja tylko zwracam uwagę, że jak się ma budżet i ochotę, to warto wybrać lepsze. Negowałem natomiast zakup gorszego w imię pozostawiania sobie przestrzeni na zmianę na lepsze. Z kobietami też wybieracie od tej 1/10 żeby po przy 10. mieć 10/10 w końcu? 🙂

Zgoda natomiast zawsze tez trzeba ocenić swoje możliwości/potrzeby z tym co jest dostępne na rynku. Nie zawsze wybieramy to co nam się najbardziej podoba bo najzwyczajniej w świecie jest za drogie:) Sam zamówiłem 340i ponieważ mam na to budżet oraz chciałem sobie kupić coś mocniejszego. Doplata względem 330i jest dla mnie akceptowalna. Natomiast M3 jest dla mnie za drogie, wiadomo od 340i poza kosztami eksplautacji oraz może wygoda na gorszych nawierzchniach jest lepsze w każdym względzie. Natomiast doplata 150-200k gdzie na codzień rzadko to wykorzystasz to trochę dużo:) Analogicznie ktoś stwierdzi, że bierze podstawowa wersję bo też zaoszczędzi i spełni jego potrzeby.

Moim zdaniem idealny środkowy model to 330i w xDrive jak akceptuje się wyższe spalanie niz 320d. Jak chcesz mieć sportowe daily to 340i. Jak robisz miliony kilometrów w trasach to diesle 320,330,340 w zależności od budżetu, bo się opłaci. Jak chcesz budżetowo to 320i też da radę. Natomiast nie przepadam za RWD jako daily więc nie polecam tych wersji szczególnie w góry:) 

Co do kobiety lepszy przykład. Natomiast jak złapiesz 10/10 to do końca życia:) Patrząc na to co się dzieje teraz z samochodami: obniżaniem standardów wykonczenia, pokraczny design, wycofywaniem silników spalionych to zakup może być na trochę dłużej szczególnie jak trafisz takie 9/10 albo 10/10. Mnie również męczyłoby zmienianie samochodu co 2-3 lata. Najmy wychodzą moim zdaniem mega drogo. A samemu baw się co jakiś czas w sprzedaże, zamawianie. Jest to męczące:)

Edytowane przez GrzegorzKo
  • Dziękuję 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
3 godziny temu, rafaeelloo napisał(a):

Nieustająca radość z jazdy? Brak potrzeby zmiany i, co za tym idzie, brak inwestycji w kolejne auto i brak strat na zmianie? Przy tych cenach zaczynamy wchodzić w półkę, gdzie mało osób już stać na samochody lepsze (może to złe słowo), albo po prostu mocniejsze. Jakoś mi się nie podoba argumentowanie wyboru słabszego samochodu tym, że chce się go w przyszłości zmienić na mocniejszy 🙂 To tak jakbyś specjalnie poszedł do gorszego (i tańszego) dentysty, mając świadomość, że masz kasę na dobrego dentystę (droższego), ale stwierdzasz że przetestujesz tańszego żeby potem poczuć ulgę u droższego 🙂 

Masz racje.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja stoję przed takim dylematem co wybrać. Samochód będę kupował normalnie bo nie posiadam firmy. Mam e46 coupe którym jeżdżę już 15 lat i pomału czas na zmiany. Skoro ten samochód ma już 20 lat to pomyślałem że chciałbym kupić też coś z czego będę zadowolony i jeździł nim 20 lat :). Wstępnie zastanawiałem się nad 430 gran coupe ale coraz bardziej chodzi mi po głowie 330 i. Jak widać mam większy problem bo będę już na emeryturze i powinienem mieć jeszcze to auto 🙂

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
W dniu 20.06.2024 o 07:34, luk_byd napisał(a):

Źle, brzydko i nie powinno się zaglądać komuś w portfel, ale żeby doradzić - dobrze, chyba trochę trzeba.

Do czego dąże

Persona X - kupi sobie teraz G20 330d - i co dalej? 

Niech się nacieszy zmianami, takie 330i czy nawet 320d to będzie olbrzymi przeskok z Astry 170KM - pod każdym względem.

 

A na kolejne auto, już coś lepszego... jak jeszcze będzie.

 

Bo jeśli teraz weźmie (dajmy nawet) M340i - to co dalej, co za 2-3 lata?

Jeśli budżet się zepnie to zwyczajnie lepsze auto, jest przecież takich od groma 😉

Zresztą dla każdego z nas co innego będzie optymalne. 

Ja bym wybrał 340d, ale to przez ilość km. 

Nie jestem akurat zwolennikiem stopniowania, wybrałem zachowawczo 318d, jako drugie auto. W momencie wyboru nie byłem pewny co wyjdzie z pewnych decyzji. Natomiast rabaty były na poziomie 23%, same auta i wyposażenie było tańsze. 3 lata temu za równowartość 260 tys mogłem wybrać 30d rwd, ale odjąłem 45 tys i kupiłem 18d. Obecnie za identyczne 318d trzeba zapłacić 260 tys. Jedynym słowem, nie jestem zwolennikiem jazdy pod korek, jakoś to będzie, ale jeśli jest opcja dołożenia bez większych wyrzeczeń do 40i to nie ma się co zastanawiać.

Audi A4 2.0Tq /CompSport stage 1/

BMW F20 /CompSport stage 1/ - było

BMW G21 318d - jest

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
26 minut temu, Bialybst napisał(a):

Panowie czy brak gazetownikow za siedzeniem w nowym G21 to norma? 

IMG_0900.jpeg

Tak. Bo nikt juz gazet nie czyta 😁

Edytowane przez Ratm
  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.