Skocz do zawartości

G20, który silnik wybrać ? opinie, konfiguracje, porównania


Randall

Rekomendowane odpowiedzi

Wydaje mi się że to jest miedzy innymi kwestia dobrego ustawienia samochodu przed miejscem w którym chce sie zaparkować, miałem podobną sytuacje ale wtedy nie odjechałem odpowiednio daleko i faktycznie się gubił i sporo manewrował tak że w końcu sam zaparkowałem, to było w trakcie parkowania prostopadłego. Jeśli chodzi o parkowanie równoległe to wydaje mi się że to jest ten aspekt w którym ten system się dobrze sprawdza.

IMG_6104.PNG.8fd0433272655eff0993e663d10ad490.PNG 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 20.03.2024 o 11:38, JacekLZ napisał(a):

Kończę moją konfigurację, mam już uzgodnione warunki finansowania. No i oczywiście masa wątpliwości. 

Ostatecznie chyba jednak zamienię 320i na 330i, bo wszyscy tak chwalą ten 330i. Dodatkowo brzmi lepiej, jedzie lepiej. Jednak ten silnik mnie przekonuje. 

Ale muszę odpuścić kilka opcji wyposażeniowych.

Rozważam wyrzucenie dwóch spośród poniższych opcji:

- HUD czyli BMW Live Cockpit Professional z systemem nawigacyjnym - no ciągle nie wiem czy warto to mieć czy nie. Nigdy nie miałem. Niby fajny bajer, zwłaszcza przy asystentach professional. Z drugiej strony rozczarowuje brak wskazówek navi z map googla / waze itd.

- szyberdach - super opcja, fajna atmosfera w aucie, ale chyba jestem w stanie przeboleć brak tego elementu. Pewnie w prawdziwym życiu otwiera się to 3 razy w roku. 

- elektryczne fotele z pamięcią - w praktyce to ja będę wyłącznie jeździł tym autem - fotele odsuwam zatem tylko do sprzątania wnętrza. Z drugiej strony wajchy trącą myszką okropnie, zwłaszcza w takim aucie. regulację odcinka lędźwiowego chcę jednak zostawić. 

- elektryczna klapa tylna - dotąd nie miałem i nie brakowało mi, ale jednak otwieranie przez przesunięcie stopy wydaje się spoko, np. z zakupami. Do tego brak konieczności dotykania brudnej klapy i zostawiania na niej odcisków paluchów. 

- asystent parkowania (ten podstawowy) - chyba kolejny bajer, przyznać się kto z tego korzystał więcej niż dwa - trzy razy po zakupie auta, żeby się nacieszyć gadżetem. 

Ja to bym wyrzucił każdą z tych opcji i brał 340i.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie polecam, idealny setup do RWD. Chyba, że ktoś kompletnie nie ma wyobraźni (wtedy niech lepiej nie kupuje RWD, nie daj Boże odłącza stabilizację i innych asystentów). Przy napędzie na przód była by inna sprawa ale tutaj grip jest świetny. Chyba, że tam gdzie mieszkasz jest dużo śniegu i stromo... wtedy zawsze AWD górą. Jednak napęd na sam tył daje najwięcej frajdy, wolne przednie koła od napędu... Super, że w nowym M3 można odłączyć. Chciałbym mieć taką możliwość,  może kiedyś wejdzie pod strzechy 😀

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobra, to jeszcze rozterka:

Mam wybrane systemy asystujące professional (te, co na kierownicy pojawiają się dodatkowe światełka). Zastanawiam się co stracę, jeżeli wezmę tempomat Stop & go oraz systemy asystujące kierowcy (normalna wersja, nie pro).

Co więcej zyskuję z systemami pro? Bo z opisu wygląda na to, że tylko wyższą prędkość na tempomacie (do 210 kmh zamiast 160 kmh). I w sumie nie wiem co jeszcze - chyba to, że mogę w korku całkowicie puścić kierownicę, położyć się i wyciągnąć gazetę, a auto będzie samo podjeżdżało, ruszało, trzymało się w pasie, zgadza się? 

No i na autostradzie można puszczać kierownicę, którą trzeba dotknąć co 15 sekund, czy tak? 

Tylko, żeby zaraz się nie okazało, że te wszystkie bajery to w Polsce działają na dwóch kilometrowych odcinkach autostrady i na jednej ulicy w Warszawie. Bo już wiem, że w Polsce nie działa np. rozpoznawanie sygnalizacji (auto, jeżeli jest pierwsze, to nie stanie samo na czerwonym, tylko wjedzie na skrzyżowanie i spowoduje karambol), a u naszych zachodnich sąsiadów już owszem, rozpozna czerwone i stanie. Prawda to? Boję się, żeby tak się nie okazało, że kupię opcje, które w Polsce nie działają. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

330d xDrive to trochę taki "złoty środek". To już B57 - czyli R6 3.0. 

Jako, że stoję przed wyborem G26 m440i vs G20 330d - czy miał ktoś już jakieś przygody z B57? Naprawdę nie wiem w którą stronę iść - niby B58 wypada znacznie lepiej od B57, ale m440i ma dopiero status 111, a 330dx 150 - więc wyprodukuje się na pewno. Sercem przy G26 m440i (szczególnie, że tylko 20k brutto drożej), ale rozsądek podpowiada by iść w 330d - G20 przypłynie do mnie na pewno, a G26 to trochę bukmacherka (szczególnie przy zmianie wyposażenia). 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
5 godzin temu, zalezi napisał(a):

Hej. 330d xDrive to dobry wybór? Bo ponad 30 tys dopłaty do M340i to sporo, spalanie też tam solidne wyjdzie.

To jednak silniki z dwóch różnych biegunów.

Wszystko zależy ile jeździsz, gdzie jeździsz i jaką charakterystykę silnika lubisz.

Gdybym się mógł cofnąć o 2.5 roku i znowu mógł wybrać wybrałbym 330d ale rwd.

Audi A4 2.0Tq /CompSport stage 1/

BMW F20 /CompSport stage 1/ - było

BMW G21 318d - jest

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

47 minut temu, GDX4 napisał(a):

Idź za serduchem. Bo potem zawsze będziesz miał niedosyt, a apetyt na coś innego przyjdzie o wiele za szybko...

Tylko, że zostanę z ręką w nocniku jak ta G26 m440i się nie wyprodukuję - LCi niestety odpada.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam m.in. 530d RWD i M340i xDrive - więc mogę coś powiedzieć. Moje subiektywne odczucia (ale też podobne mojego syna i mojej żony):

diesel R6 jeździ dostojnie, brzmi zdecydowanie mniej sportowo, ale również bardzo przyjemnie - i ma niedźwiedzią siłę ciągu od razu - wysoki moment obrotowy już od niskich obrotów robi swoje - jeździ się bardzo przyjemnie, rzadko wchodząc na wyższe obroty i tak jeździ się dynamicznie. Spalanie w G20 będzie w okolicach 7,0-7,5L/100km jeżdżąc normalnie. W g30 mam średnie fabryczne 8.0. W trasy bajka - tym bardziej, że spalanie spada w 530d do 6.0-6,5L, jadąc normalnie. W G20 spokojnie poniżej 6.0 to w trasie norma. Znajomy ma nowe 430d GC i jest pod ogromnym wrażeniem silnika (przesiadł się z Mercedesa E220d). Zasięg w trasie będzie powyżej 1000km, co jest fajne. Ogólnie kozak.

benzyna R6 w M340i to samochód, który ma 2 oblicza - można spokojnie i przyjemnie podróżować a i czasem pobawić się jego możliwościami - to naprawdę szybkie i zwinne auto. Ten silnik w G20 robi z tego auta gokarta, brzmi sportowo, ogólnie to taki sportowy sedan na daily. Zupełnie inna charakterystyka samochodu. Spalanie mieszane fabryczne mam 9,8l/100km, w trasie w okolicach 8.0-8,5L, oczywiście można mniej, podobnie w dieslu ale trzeba się postarać. Jak pogonisz benzynę, to i 14.0 bez problemu będzie - w tym silniku spalanie jest bardziej uzależnione od stylu jazdy. Zasięg w normalnej trasie około 700km to raczej max.

Chyba wybrałbym benzynę racji tego - że to bardzo udany silnik, brak AdBlue, EGRów itp. Szybko się nagrzewa, na krótkich trasach lepszy wybór. Na same osiągi nie ma co patrzeć, bo na co dzień i tak jeździ się momentem, nie pałuje się od świateł do świateł - oba silniki są bardzo przyjemne w jeździe. Diesel wygrywa w dalszych trasach. Diesel wyjdzie taniej - w zakupie i spalaniu.  Dlatego sam musisz sobie odpowiedzieć.

Co nie weźmiesz - jak to będzie R6 z BMW - to będziesz zadowolony.

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak Ci pasuje charakterystyka diesla i chcesz oszczędzać to pewnie warto. Osobiście wolę benzynę, 5te auto z benzyną i diesla nigdy nie będzie. Nie chodzi o brak "ciągu" bo rzeczywiście dynamika diesla czasem onieśmiela 😀

Ale to wkręcanie na obroty B58 daje zdecydowanie większą frajdę. Miałem V6 audi, fakt że to już 10+ lat wstecz ale czegoś podobnego nie było nawet w 50%... Emocje 40i stawiam ponad wszystko w podobnym zakresie cenowym 😀 Nie miałem V8,V10 i V12... chciałbym...

WAŻNE to świadomy wybór, potem będzie Pan zadowolony.

Jak kolega wyżej napisał, jak będzie R6 to będzie zawsze dobrze i pod tym się podpisuję.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
W dniu 28.03.2024 o 16:43, zalezi napisał(a):

Hej. 330d xDrive to dobry wybór? Bo ponad 30 tys dopłaty do M340i to sporo, spalanie też tam solidne wyjdzie.

bierz 340i !! póki jeszcze jest 😜 spalanie wyższe miałem w 340i względem 330i o niecały litr/100

male-bmw-2.png
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
20 godzin temu, Mandus napisał(a):

 

diesel R6 jeździ dostojnie, brzmi zdecydowanie mniej sportowo, ale również bardzo przyjemnie - i ma niedźwiedzią siłę ciągu od razu - wysoki moment obrotowy już od niskich obrotów robi swoje - jeździ się bardzo przyjemnie, rzadko wchodząc na wyższe obroty i tak jeździ się dynamicznie. Spalanie w G20 będzie w okolicach 7,0-7,5L/100km jeżdżąc normalnie. W g30 mam średnie fabryczne 8.0. W trasy bajka - tym bardziej, że spalanie spada w 530d do 6.0-6,5L, jadąc normalnie. W G20 spokojnie poniżej 6.0 to w trasie norma. Znajomy ma nowe 430d GC i jest pod ogromnym wrażeniem silnika (przesiadł się z Mercedesa E220d). Zasięg w trasie będzie powyżej 1000km, co jest fajne. Ogólnie kozak.

Brzmi dostojnie ? 😛 raczej klekocze jak traktor 😉 ale to moje odczucia 🙂 bez urazy 😉 

20 godzin temu, Mandus napisał(a):

benzyna R6 w M340i to samochód, który ma 2 oblicza - można spokojnie i przyjemnie podróżować a i czasem pobawić się jego możliwościami - to naprawdę szybkie i zwinne auto. Ten silnik w G20 robi z tego auta gokarta, brzmi sportowo, ogólnie to taki sportowy sedan na daily. Zupełnie inna charakterystyka samochodu. Spalanie mieszane fabryczne mam 9,8l/100km, w trasie w okolicach 8.0-8,5L, oczywiście można mniej, podobnie w dieslu ale trzeba się postarać. Jak pogonisz benzynę, to i 14.0 bez problemu będzie - w tym silniku spalanie jest bardziej uzależnione od stylu jazdy. Zasięg w normalnej trasie około 700km to raczej max.

A jakie on ma dwa oblicza? To idealne daily i tyle , zawieszenie nie ma nic wspólnego z gokartem 🙂 zwinne , w miarę szybkie komfortowe auto do codziennej jazdy dla żony w sam raz.... póki co drugiego oblicza 340i nie znalazłem mimo 450ps 610nm 😞 

20 godzin temu, Mandus napisał(a):

Chyba wybrałbym benzynę racji tego - że to bardzo udany silnik, brak AdBlue, EGRów itp. Szybko się nagrzewa, na krótkich trasach lepszy wybór. Na same osiągi nie ma co patrzeć, bo na co dzień i tak jeździ się momentem, nie pałuje się od świateł do świateł - oba silniki są bardzo przyjemne w jeździe. Diesel wygrywa w dalszych trasach. Diesel wyjdzie taniej - w zakupie i spalaniu.  Dlatego sam musisz sobie odpowiedzieć.

Również polecam benzynę 🙂 ropniak nadaje się do robienia 50 tysi rocznie , gdzie sam płacisz za paliwo i szkoda Ci wydawać więcej 😉 

20 godzin temu, Mandus napisał(a):

 

 

male-bmw-2.png
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, wehyr napisał(a):

bierz 340i !! póki jeszcze jest 😜 spalanie wyższe miałem w 340i względem 330i o niecały litr/100

Właśnie chyba na nie (M340i) padnie, bo jak dokładnie policzyłem to po dobraniu do 330xd hebli M, zawiasu adaptiv i Harmana różnica spadła tylko do 23000 zł 😉

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, wehyr napisał(a):

Brzmi dostojnie ? 😛 raczej klekocze jak traktor 😉 ale to moje odczucia 🙂 bez urazy 😉 

A jakie on ma dwa oblicza? To idealne daily i tyle , zawieszenie nie ma nic wspólnego z gokartem 🙂 zwinne , w miarę szybkie komfortowe auto do codziennej jazdy dla żony w sam raz.... póki co drugiego oblicza 340i nie znalazłem mimo 450ps 610nm 😞 

Również polecam benzynę 🙂 ropniak nadaje się do robienia 50 tysi rocznie , gdzie sam płacisz za paliwo i szkoda Ci wydawać więcej 😉 

 

Punkt widzenia od patrzenia... zaczynałeś od 330i i było super,  potem 340i to samo.  Teraz be bo masz M3C... Bądź subiektywny a nie moje zawsze najlepsze 😀

M3C to świetne auto i kropka. Lambo szybsze a 320i wolniejsze. Życie nie jest biało-czarne i każdy się znajdzie radość z tego co świadomie wybierze 😀 

  • Dziękuję 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, zalezi napisał(a):

Właśnie chyba na nie (M340i) padnie, bo jak dokładnie policzyłem to po dobraniu do 330xd hebli M, zawiasu adaptiv i Harmana różnica spadła tylko do 23000 zł 😉

O właśnie to były moje rozterki. Jak dobrze spasłem 320d to różnica do m340d była tylko 25 tys. Ale i tak nie wytrzymałem i zmieniłem na m340i a potem dobrałem jeszcze karbony w środku, pakiet m technology i jest różnicy 40 tys. Ale w zasadzie o to powiększyłem wykup i wpłatę i nie ma różnicy w racie. Czekam ma być w czerwcu 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, macste napisał(a):

Punkt widzenia od patrzenia... zaczynałeś od 330i i było super,  potem 340i to samo.  Teraz be bo masz M3C... Bądź subiektywny a nie moje zawsze najlepsze 😀

M3C to świetne auto i kropka. Lambo szybsze a 320i wolniejsze. Życie nie jest biało-czarne i każdy się znajdzie radość z tego co świadomie wybierze 😀 

Wszystko jest względne. 5.9 do setki w moim starym F30 robiło na mnie dużo większe wrażenie kiedy przesiadałem się do niego ze starego Seata Toledo teraz 4.5s już takiego wrażenia nie robi po przesiadce z poprzedniego auta. Oczywiście emocje są nadal ale już nie ma takiego wielkiego efektu wow 😉 

IMG_6104.PNG.8fd0433272655eff0993e663d10ad490.PNG 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 28.03.2024 o 21:09, Kubib napisał(a):

Jako, że stoję przed wyborem G26 m440i vs G20 330d 

Ja ze swojego doświadczenia dodam że jestem zachwycony praktycznością bagażnika w G26. Przedewszystkim dużo łatwiej w końcu wykorzystać całą pojemność bagażnika a po drugie w końcu da się załadować większe przedmioty które wcześniej nie dałoby się włożyć przez otwór załadunkowy sedana.  

IMG_6104.PNG.8fd0433272655eff0993e663d10ad490.PNG 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
2 godziny temu, adiki napisał(a):

Wszystko jest względne. 5.9 do setki w moim starym F30 robiło na mnie dużo większe wrażenie kiedy przesiadałem się do niego ze starego Seata Toledo teraz 4.5s już takiego wrażenia nie robi po przesiadce z poprzedniego auta. Oczywiście emocje są nadal ale już nie ma takiego wielkiego efektu wow 😉 

Do 100, aż takiego wrażenia nie będzie natomiast powyżej 100 to jednak 330i stoi w miejscu względem 340i 😉

Audi A4 2.0Tq /CompSport stage 1/

BMW F20 /CompSport stage 1/ - było

BMW G21 318d - jest

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
14 minut temu, adiki napisał(a):

Ja ze swojego doświadczenia dodam że jestem zachwycony praktycznością bagażnika w G26. Przedewszystkim dużo łatwiej w końcu wykorzystać całą pojemność bagażnika a po drugie w końcu da się załadować większe przedmioty które wcześniej nie dałoby się włożyć przez otwór załadunkowy sedana.  

To też, ale trzeba też przyznać, że g26 jest zwyczajnie o wiele ładniejsze od g20. 

Ja osobiście żałuję, że nie pociągnęli jakoś 3gt, bo to był świetny samochód na trasy z mega ergonomicznym bagażnikiem.

Z tym, że nieco w poprzednim wydaniu mało zgrabny.

Audi A4 2.0Tq /CompSport stage 1/

BMW F20 /CompSport stage 1/ - było

BMW G21 318d - jest

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.