Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Drive recorder mam, trochę się bawiłem. Jakość jest wystarczająca. Nie jest to może to co w tesli, ale wydaje się być wystarczające. Duży plus - jest to integralne w aucie, żadnych dodatkowych szpejów i kabli...

19' obowiązkowo. Nawet z przeznaczeniem na zimę.

No i w Polsce webasto.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
W dniu 23.02.2024 o 12:25, cheyou napisał(a):

Witam! Konfiguruję właśnie swoje pierwsze BMW, wybór padł na M340i, ale co do dodatków poprosiłbym o doradzenie, czy jest coś co totalnie nie ma sensu a zaznaczyłem i w drugą stronę tak samo - czy czegoś zdecydowanie brakuje a powinienem wziąć? Konfigurator: https://configure.bmw.pl/pl_PL/configid/alafe6v4 

Przeglądając forum już kilka rzeczy sobie zweryfikowałem jak np.:
1. BMW Drive Recorder - zależy mi żeby mieć, ale widziałem opinie że jest bardzo kiepska jakość, więc wolę wziąć coś z zewnątrz, za podobne pieniądze i podpiąć ukrywając kable itd.
2. Interfejs ładowania bezprzewodowego - też nie wyobrażam sobie nie mieć, ale również czytałem że są problemy głównie z iphonem a tego używam, więc chyba też dokupię coż z polecanych ładowarek "zewnętrznych"
3. Zawieszenie adaptacyjne M - nie planowałem, ale ze względu na komfort (auto będzie głównie jako daily) wyczytałem że lepiej brać

Zastanawiam się nad:
4. Szyby przednie o zwiększonej izolacji akustycznej - niewielki koszt, ale pytanie czy faktycznie jest odczuwalna różnica?
5. Wszelkie systemy wspomagania... szczerze mówiąc tutaj wybór i opisy są takie że trochę się pogubiłem, wydaje mi się że to co wybrałem jest dla mnie wystarczające i jest to pewien kompromis pomiędzy zachciankami a budżetem 😛 headup raczej nie potrzebuję (a przynajmniej nie za 6k), tak samo "autopilota" z asystenta Professional 
6. Pakiety PSI i PRI - PSI wybrałem najwyższy bo raczej zrobię więcej niz 60k przebiegu, a później różnica w cenie jest śmieszna, natomiast PRI - jak rozumiem jest to taka rozszerzona gwarancja? Wziąłem "środkowy" pakiet trochę ze względu na cenę, ale doradźcie, może jednak warto tutaj dopłacić do kolejnego roku te 7k?

Koła wybrałem darmowe 18" ale w planach byłaby od razu wymiana na coś aftermarketowego, choć 19" M Double-spoke 791 Performance też mi się podobają także tu tak ostatecznie też jeszcze się zastanawiam...

hey.

1. brałbym zewnętrzny 

2. mam i nie narzekam ale fajfonów ani maców nie używam i nie będę 😉

3. jeżeli masz felgi 18" lub 19" non rft to nie musisz brać i będzie komfortowo , jeżeli rft to adaptacyjne must have ...

4. warto dokupić , grosze a jednak kilka db mniej w aucie przy wyższej prędkości a seria 3 to nie 7 i jest głośno i tak 🙂 

5. byłem anty , a teraz rozleniwiony jeżdżę na autostradzie z "autopilotem" i jestem mega zadowolony 😉 

6. nie psi i pri , a BRI i BSI 😉 ja zawsze biorę , przy takim przebiegu serwis przy aktualnych cenach zapewne wyszedłby podobnie , aczkolwiek BRI przy jednej poważnej usterce zwraca się z nawiązką , przerobiłem w f30 30i przy wymianie dyfra za 20k 🙂 za free

7. co do kół jeżeli nic Ci się nie podoba to zostaw sobie 18" na zimę , choć 19" też daje radę 🙂 a weź sobie coś np z m performance 

  • Lubię to 1
male-bmw-2.png
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
15 godzin temu, JacekLZ napisał(a):

Czy silnik 320i i 330i to te same silniki, przy czym 330i zmapowany softem na wyższą moc? 

Nie.

320i ma inny osprzęt. Kiedyś rzeczywiście było to ograniczone tylko w oprogramowaniu.

Opublikowano

Serdeczne dzięki za odpowiedź. Moje pytanie wynika z tego, że przymierzam się do 320i, która ma 184 KM mocy. Dla mnie to na pewno wystarczająca opcja, teraz mam słabsze auto, a i tak osiągi są dla mnie totalnie OK, więc wolę doposażyć auto niż brać 330i. Ale pomyślałem, że gdyby kiedyś pojawiła się perspektywa i potrzeba zwiększenia mocy, to czy generalnie z 320i da się dojść do osiągów 330i jakimś boxem. Domyślam się, że pewnie do tych 220 KM da się doskoczyć i pewnie kosztem wysilenia osprzętu, skoro jest inny niż 330i. 

Opublikowano

Jakiś czas temu Mobile Coders mi odpisali, że ok. 220 KM jest spokojnie do ogarnięcia w tym aucie.

Również mam 320i, również przesiadałem się ze słabszego auta i absolutnie nie czuję potrzeby posiadania czegoś mocniejszego.

  • Lubię to 1
Opublikowano
W dniu 23.02.2024 o 12:25, cheyou napisał(a):

Koła wybrałem darmowe 18" ale w planach byłaby od razu wymiana na coś aftermarketowego, choć 19" M Double-spoke 791 Performance też mi się podobają także tu tak ostatecznie też jeszcze się zastanawiam...

Możesz faktycznie wziąć 19ki i felge przeznaczyć dla opony zimowej a opony letnie z tego kompetu założyć na te aftemarketowe felgi które dokupisz.

  • Lubię to 1

IMG_6104.PNG.8fd0433272655eff0993e663d10ad490.PNG 

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

Hej, 

pierwszy post na forum. Mam nadzieję, że dobry wątek. 

Szukam mojego pierwszego BMW - w grę wchodzi raczej tylko i wyłącznie stok i auta używane.

Zastanawiam się nad G20/G26. Szukam raczej dobrego wyposażenia - jasne/koniakowe skóry, H/K, grzane siedzenia. 

W grę wchodzą też auta używane - tylko i wyłącznie bezwypadkowe. 

Jeżdżę głownie po Wawie, aczkolwiek co weekend wyjeżdzam (500-700km). 320i/d jest dla mnie za słabe. Nie ufam sobie za kółkiem więc xDrive. Miałem na początku zdecydowanie brać wersje 40i/d - ze wzgledu na zachowanie samochodu "w celu utrzymywania historii dobrej motoryzacji", aczkolwiek ostatni upadek motoryzacji elektrycznej zmienił zdecydowanie moje spojrzenie na ten temat. Skłaniam się teraz najbardziej ku wersji 30i/d. Nie jestem zdecydowanie typem wyścigowca, aczkolwiek lubię czasem przygazować (szczególnie gdy znajomy wyśmiewa się z mojej prędkości). 

Znalazłem kilka satysfakcjonujących mnie aut.
BMW G26 2024 nowe 430ix,

BMW G26 2023 13k przebiegu 430ix dodatki mperformance - samochód z centrali,

BMW G26 2023 23kkm przebiegu m440ix sprowadzone z Niemiec przez dealera (premium selection),

BMW G20 2022 preLCI, 57kkm przebiegu m340d, 

BMW G20 2023 14kkm przebiegu 330ix dodatki mperfromance - samochód z centrali , 

BMW G20 2023 nowe m340d dodatki mperformance,

BMW G20 2022 preLCI 77k przebiegu m340d, 


BMW G20 2022 preLCI 67k przebiegu m340i, 

BMW G20 2024 14k przebiegu 330ix - samochód z centrali,

Czy coś poza iDrivem 8 zmieniło się w tych autach przez te lata? Jak z awaryjnością tych motorów, ogólnie pojazdów? Jak wyglądają koszta eksploatacji - czy jest znaczna rożnica między motorami 2, a 3 litrowymi; benzyną/dieslem? Czy taka jazda nie zarżnie benzyny? Na co zwracać uwagę przy egzemplarzach z przebeigiem?

Przepraszam za tak długi post, jestem naprawdę rozdarty - trudno znaleźć nowy egzemplarz w takim konfigu, a używane też nie rozpieszczają. Jeździłem dotąd samochodami "analagowymi". 

PS. Czy ktoś ma może doświadczenie z leasingiem dla nowych firm? 20% wkład własny i ograniczenie co do auta wyłącznie od ASO nie brzmi najciekawiej. 

Opublikowano

Poczytaj inne wątki, jest sporo o spalaniu itp. Twoja charakterystyka pasuje pod diesla, takie 30d/40d sporo zmieniłoby w Twojej chęci do jazdy takim BMW 🙂

Ciężko doradzać, każdy jest inny - dla mnie silnik jest ważny, ja polecam 6-cio cylindrowe jednostki - to, że auta "ekoelektryczne" lecą na łeb i nie mają szans wyprzeć spalinówek tak szybko, jak niektórzy lobbyści myśleli, to nie znaczy, że nagle powstanie więcej silników 6-cio cylindrowych. Koncerny mocno przydołowały inwestycjami w elektryki, które nie chcą się sprzedawać i będą też ostrożni w rozwoju silników spalinowych - będą wciskali to co już mają - czyli głównie stosunkowo małe silniki, jakie przodują w dzisiejszych autach spalinowych, bo przyszłość jest niepewna.

Tak sobie myślę, że producenci europejscy zaczną ponownie promować auta spalinowe (i hybrydy), bo nie będą miały szans konkurować z dużo tańszymi elektrykami z Chin. To będzie ich spora szansa na utrzymanie się na rynku, który do tej pory był bardzo konserwatywny, teraz wszystko się zmienia, a auta spalinowe to jednak klient bardziej konserwatywny. 

Opublikowano
W dniu 17.03.2024 o 00:37, fankebabow napisał(a):

Hej, 

pierwszy post na forum. Mam nadzieję, że dobry wątek. 

Szukam mojego pierwszego BMW - w grę wchodzi raczej tylko i wyłącznie stok i auta używane.

Zastanawiam się nad G20/G26. Szukam raczej dobrego wyposażenia - jasne/koniakowe skóry, H/K, grzane siedzenia. 

W grę wchodzą też auta używane - tylko i wyłącznie bezwypadkowe. 

Jeżdżę głownie po Wawie, aczkolwiek co weekend wyjeżdzam (500-700km). 320i/d jest dla mnie za słabe. Nie ufam sobie za kółkiem więc xDrive. Miałem na początku zdecydowanie brać wersje 40i/d - ze wzgledu na zachowanie samochodu "w celu utrzymywania historii dobrej motoryzacji", aczkolwiek ostatni upadek motoryzacji elektrycznej zmienił zdecydowanie moje spojrzenie na ten temat. Skłaniam się teraz najbardziej ku wersji 30i/d. Nie jestem zdecydowanie typem wyścigowca, aczkolwiek lubię czasem przygazować (szczególnie gdy znajomy wyśmiewa się z mojej prędkości). 

Znalazłem kilka satysfakcjonujących mnie aut.
BMW G26 2024 nowe 430ix,

BMW G26 2023 13k przebiegu 430ix dodatki mperformance - samochód z centrali,

BMW G26 2023 23kkm przebiegu m440ix sprowadzone z Niemiec przez dealera (premium selection),

BMW G20 2022 preLCI, 57kkm przebiegu m340d, 

BMW G20 2023 14kkm przebiegu 330ix dodatki mperfromance - samochód z centrali , 

BMW G20 2023 nowe m340d dodatki mperformance,

BMW G20 2022 preLCI 77k przebiegu m340d, 


BMW G20 2022 preLCI 67k przebiegu m340i, 

BMW G20 2024 14k przebiegu 330ix - samochód z centrali,

Czy coś poza iDrivem 8 zmieniło się w tych autach przez te lata? Jak z awaryjnością tych motorów, ogólnie pojazdów? Jak wyglądają koszta eksploatacji - czy jest znaczna rożnica między motorami 2, a 3 litrowymi; benzyną/dieslem? Czy taka jazda nie zarżnie benzyny? Na co zwracać uwagę przy egzemplarzach z przebeigiem?

Przepraszam za tak długi post, jestem naprawdę rozdarty - trudno znaleźć nowy egzemplarz w takim konfigu, a używane też nie rozpieszczają. Jeździłem dotąd samochodami "analagowymi". 

PS. Czy ktoś ma może doświadczenie z leasingiem dla nowych firm? 20% wkład własny i ograniczenie co do auta wyłącznie od ASO nie brzmi najciekawiej. 

Może zacznij od tego jaki budżet? 

Co do leasingu jeśli masz JDG i ryczałt to słabo się to obecnie kalkuluje. Odliczając tylko 50% vatu to jedyne 14 tyś do zwrotu na przestrzeni całego leasingu. Firma najlepiej żeby miała conajmniej rok tzn żebyś miał pit rozliczony z całego roku. 

Opublikowano

Licząc na szybko kolega chyba zaaplikował limit 150k tyle że ten limit zawarty jest w ustawie o podatku dochodowym i nie ma to nic wspólnego z podatkiem VAT na którym takiego limitu nie ma. 

  • Lubię to 1

IMG_6104.PNG.8fd0433272655eff0993e663d10ad490.PNG 

Opublikowano

Kończę moją konfigurację, mam już uzgodnione warunki finansowania. No i oczywiście masa wątpliwości. 

Ostatecznie chyba jednak zamienię 320i na 330i, bo wszyscy tak chwalą ten 330i. Dodatkowo brzmi lepiej, jedzie lepiej. Jednak ten silnik mnie przekonuje. 

Ale muszę odpuścić kilka opcji wyposażeniowych.

Rozważam wyrzucenie dwóch spośród poniższych opcji:

- HUD czyli BMW Live Cockpit Professional z systemem nawigacyjnym - no ciągle nie wiem czy warto to mieć czy nie. Nigdy nie miałem. Niby fajny bajer, zwłaszcza przy asystentach professional. Z drugiej strony rozczarowuje brak wskazówek navi z map googla / waze itd.

- szyberdach - super opcja, fajna atmosfera w aucie, ale chyba jestem w stanie przeboleć brak tego elementu. Pewnie w prawdziwym życiu otwiera się to 3 razy w roku. 

- elektryczne fotele z pamięcią - w praktyce to ja będę wyłącznie jeździł tym autem - fotele odsuwam zatem tylko do sprzątania wnętrza. Z drugiej strony wajchy trącą myszką okropnie, zwłaszcza w takim aucie. regulację odcinka lędźwiowego chcę jednak zostawić. 

- elektryczna klapa tylna - dotąd nie miałem i nie brakowało mi, ale jednak otwieranie przez przesunięcie stopy wydaje się spoko, np. z zakupami. Do tego brak konieczności dotykania brudnej klapy i zostawiania na niej odcisków paluchów. 

- asystent parkowania (ten podstawowy) - chyba kolejny bajer, przyznać się kto z tego korzystał więcej niż dwa - trzy razy po zakupie auta, żeby się nacieszyć gadżetem. 

Opublikowano

Jakbym coś miał z tego wyrzucić to nad szyberdachem bym się nawet nie zastanawiał. Miałem w poprzednim, przez 4 lata można by na placach dwóch rąk policzyć ile razy go otworzyłem. Jak dla mnie jest to dodatkowe okno które generuje niepotrzebne szumy. Jak faktycznie nie zmieniasz ustawień fotela to pewnie można sobie to pominąć, ja sobie cenie że z żoną jednym przyciskiem możemy ustawiać fotel pod siebie. HUD to fajny bajer ale przy tych dużych ekranach można sobie go pominać jak komuś na nim bardzo nie zależy. Elektryczna klapa jest spoko jak masz zajęte ręce siatkami ale to chyba ma sens tylko w połączeniu z dostępem komfortowym, bez niego to chyba nie ma sensu jej brać. Nie wiem jak ten podstawowy asystent parkowania ale ten co jest z kamerami 360 jest bardzo dobry. Równolegle parkuje dużo szybciej niż ja i jest w tym naprawdę dobry.

  • Lubię to 1

IMG_6104.PNG.8fd0433272655eff0993e663d10ad490.PNG 

Opublikowano (edytowane)

Chyba odpuszczam HUD, szyberdach i asystenta (ten podstawowy nie ma tych kamer 360). Zostawię klapę (z dostępem komfortowym) i fotele. Dzięki za feedback!

Edytowane przez JacekLZ
Opublikowano

W sedanie przy dostępie komfortowym jak machniesz nogą pod zderzakiem to klapa się otwiera sama bo są na tyle mocne sprężyny, także automatu używasz w sumie tylko do zamykania 🙂

  • Lubię to 1
Opublikowano

Hud bym zostawił , a wyrzucił elektryczny fotel , skoro i tak sam będziesz go zawsze prowadził . Raz ustawisz i będziesz miał na zawsze z głowy.

Opublikowano

Hej, zastanawiam się czy jest jakaś różnica od strony technicznej (oprócz wyglądu i ceny) pomiędzy Felgami BMW Individual Double-spoke 793 Bicolor a M Double-spoke 791 Bicolor? Chodzi dokładnie o te dwa modele:

 

Zrzut ekranu 2024-03-10 o 21.42.58.png

  • Moderatorzy
Opublikowano

Może jakieś delikatne w wadze. Przód 8J ET 27 a tył 8,5J ET 40 w obydwu przypadkach.

Opublikowano
21 godzin temu, JacekLZ napisał(a):

Rozważam wyrzucenie dwóch spośród poniższych opcji:

- HUD czyli BMW Live Cockpit Professional z systemem nawigacyjnym - no ciągle nie wiem czy warto to mieć czy nie. Nigdy nie miałem. Niby fajny bajer, zwłaszcza przy asystentach professional. Z drugiej strony rozczarowuje brak wskazówek navi z map googla / waze itd.

...

- elektryczne fotele z pamięcią - w praktyce to ja będę wyłącznie jeździł tym autem - fotele odsuwam zatem tylko do sprzątania wnętrza. Z drugiej strony wajchy trącą myszką okropnie, zwłaszcza w takim aucie. regulację odcinka lędźwiowego chcę jednak zostawić. 

- asystent parkowania (ten podstawowy) - chyba kolejny bajer, przyznać się kto z tego korzystał więcej niż dwa - trzy razy po zakupie auta, żeby się nacieszyć gadżetem. 

- jak coś to wskazówki się wyświetlaja na HUD jeśli korzystasz z Android Auto i Google Mapa. Podobnie na Apple car Play i nawigacji od Apple 

- ja też jeżdżę sam, ale fajna opcja w dłuższej trasie jest możliwość zmiany ustawienia fotela. Można mieć zapisane dwie pozycje. I oprócz tego, manualna regulacja nie pozwala zmienić kąta nachylenia siedziska. 

- ja z asystenta nie korzystam, ale jeśli dobrze pamiętam to bez tej opcji nie ma kamery cofania. Sam asystent działa dobrze, ale jak dla mnie aż za szybko :D Pewniej się czuje jak sam parkuje. 

  • Lubię to 1
Opublikowano
9 minut temu, knrdk napisał(a):

- ja z asystenta nie korzystam, ale jeśli dobrze pamiętam to bez tej opcji nie ma kamery cofania. Sam asystent działa dobrze, ale jak dla mnie aż za szybko 😄 Pewniej się czuje jak sam parkuje. 

Asystent działa dobrze? Może w LCI 🙂 kiedyś dałem mu 1 szansę - pusty parking w galerii, 3 wolne miejsca obok siebie, wybrałem środkowe. Poprawiał się 2x, a i tak finalnie nie zaparkował ani po środku miejsca parkingowego, ani prosto w tym miejscu, ale fakt, że robi to na tyle dynamicznie, że jakby to miało być ciasne miejsce, to bałbym się go samego puścić 😉

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.