Skocz do zawartości

G20, który silnik wybrać ? opinie, konfiguracje, porównania


Randall

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
7 godzin temu, Dasonen napisał(a):

Nie. Żadne umiejętności nie zastąpią ci mocy. 😄 Jeśli tak sądzisz - okłamujesz sam siebie.

 

Nie okłamuje sam siebie.

Na codzień widzę jak auta o dużej mocy nie potrafią włączyć się do ruchu lub sprawnie wyprzedzić bez tańczenia na drodze.

Mi moje 320d po chipsie - na codzień wystarcza. 50/50 miasto trasa, bo mieszkam pod miastem - wyprzedzę to co chcę, kiedy potrzebuję a nawet kiedy chcę. Włącze się płynnie do ruchu a przy tym 400zł wystarcza mi na miesięczne dojazdy do pracy.

Miałem 5GT 535d zrobioną na ponad 400KM - najmocniejszy diesel w modelu o mocy zbliżonej do 550i jeśli się nie myle. Wcale to auto nie jeżdziło duuużo lepiej.

Wiem że takie M3 CS lepiej by jeździło, ale... nie jeździłbym tym autem na codzień, zostawiłbym sobie je na tor, na weekendy.

 

Nie ma co dalej o tym rozmawiać.

Wiadomo - lepiej jest mieć nie nie mieć. Ale czasem warto mieć coś innego niż mieć tylko to.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

@luk_byd 

"Na codzień widzę jak auta o dużej mocy nie potrafią włączyć się do ruchu lub sprawnie wyprzedzić bez tańczenia na drodze."

to chyba rwd lub fwd , raczej nie 4x4 😉 

 

"Miałem 5GT 535d zrobioną na ponad 400KM - najmocniejszy diesel w modelu o mocy zbliżonej do 550i jeśli się nie myle. Wcale to auto nie jeżdziło duuużo lepiej."

przecież to ciężki kloc 😄 i nawet nie ma co porównywać diesla vs benzyna ( jedynie przy tej samej mocy to 0-100 idą podobnie , potem diesel już zostaje w tyle ) 

"Wiadomo - lepiej jest mieć nie nie mieć. Ale czasem warto mieć coś innego niż mieć tylko to."

dokładnie tak 😄 można mieć fajny dom i 118d bez leasingu a można mieć kawalerkę i m5comp w leasingu na 5 lat z wpłatą 1% 😄 

male-bmw-2.png
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Coś w tym jest … w moim s5 Audi pierwszy mod po ogarnięciu mechaniki to heble…  zrobiłem Swap z sq7. Ktoś kto wsiada i nie wie to zjedzie z fotelami😅 robotę pewnie poza wymiarami 375x36 robi zestaw : dba tarcz plus klocek ebc yellow 
ciekawe jak to będzie w BMW. Ale zauważyłem że ogarniają , tarcze w moim g20 z b47 mają być w takiej grubości jak w sq7 😅

ofc z pakietu m, 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
2 godziny temu, wehyr napisał(a):

dokładnie tak 😄 można mieć fajny dom i 118d bez leasingu a można mieć kawalerkę i m5comp w leasingu na 5 lat z wpłatą 1% 😄

No ale jesteśmy na forum BMW 🙂

Tak czy siak, nie pietnujmy osob ze slabszymi silnikami. 🙂 szanujmy się, może kiedyś będzie dane nam się spotkać. Każdy wie że b58 jest najlepszy, ale i b48 jest wystarczający i również da komuś dużo frajdy i radości. Oczywiście zależy kto czymś jeździł wcześniej.

Edytowane przez luk_byd
  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, wehyr napisał(a):

w samo sedno 😄 czasami w wakacje człowiek bez humoru z jakiegoś drobnego powodu otwierał garaż wsiadał do emki i momentalnie po uruchomieniu banan na twarzy 😄 dlatego kusi 911 ale to za kilka lat a wtedy nie wiem czy nie będę wolał x5 w dyzlu 🙂 a być może miłość do fajnych aut z wiekiem nie przeminie ( nie jestem jeszcze dziadkiem 40stki nie mam 😉 )

😂 No ja jestem po 40 i jeszcze za dziadka się nie uważam. I co najważniejsze - dziadkiem się jeszcze nie czuję 😉. Jeździłem też wieloma samochodami, ale dopiero po "40" zdecydowałem się na pierwsze BMW i to w wersji 340i. Dlaczego dopiero teraz? Po prostu wcześniej były inne priorytety, inne potrzeby, inne wydatki. A teraz dorosłem do tego, żeby kupić auto dla siebie i pod swoje potrzeby. A silnik? Na B58 zdecydowałem się po Waszych opiniach (w tym Twoich wehyr ) na forum, po opiniach dziennikarzy na youtube, po jazdach próbnych 320i i 330i. Nie powiem, 330i daje radę, ale subiektywnie, podkreślam - subiektywnie - czegoś było mi w nim za mało i miałem obawę, że mogę jednak żałować tego wyboru. A właśnie teraz chcę mieć takie auto, które ma dać mi trochę przyjemności, a zarazem na które mnie stać bez wyrzeczeń - całkiem dynamiczny silnik w uniwersalnej "budzie" (lubię sedany). Ale jak najbardziej rozumiem, że ktoś ma inne od moich oczekiwania co do samochodu. Konkluzja - myślę, że każdy z nas ma swoje priorytety i oczekiwania co do auta i najważniejsze jest, aby to właśnie wybierający był zadowolony ze swojego wyboru 🙂 

pozdrawiam

  • Lubię to 4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Jeszcze jest różnica taka że są pryszcze jak ja, które mają kilka/kilkanaście aut, które rotują co pół roku/rok, a są też normalni ludzie, którzy kupują auta w salonie na 4 lata.

Mi jak się znudzi - to zmieniam. czasem się trafi 3.0d, 3.0i (rzadziej), ale jak ktoś się wiąże w leasing czy kredyt, czy nawet wyściela taką gotówke, to rzeczywiście powinno być to coś, co przez te lata będzie służyć i się nie znudzi.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wpisuję się idealnie w ostatni akapit. Do tego siedzę w motoryzacji od "małego" i chciałbym żeby auto, którym będę jeździł >5lat, może nawet 10 było super. Rzeczywiście inaczej się podchodzi do leasingu 3l, inaczej do $ wydanej raz na 5+ lat. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
19 godzin temu, luk_byd napisał(a):

No ale jesteśmy na forum BMW 🙂

Tak czy siak, nie pietnujmy osob ze slabszymi silnikami. 🙂 szanujmy się, może kiedyś będzie dane nam się spotkać. Każdy wie że b58 jest najlepszy, ale i b48 jest wystarczający i również da komuś dużo frajdy i radości. Oczywiście zależy kto czymś jeździł wcześniej.

mi np 330i porobione na 322ps485nm rwd f30 dawało wiele frajdy 🙂 i miło wspominam 🙂 więc zgadazam się w 100%

Edytowane przez wehyr
male-bmw-2.png
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 7.11.2023 o 08:02, macste napisał(a):

Ale że co z tym 4k, ppf na całość? Chyba bliżej 4x4 ... netto. Nie przeceniałbym ppf'a w konfrontacji z rowerkiem 😀

Tyle kosztuje materiał. Jak masz swoją firmę która się tym zajmuje to 4 dni pracy i komfort psychiczny na kilka naście lat

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
1 godzinę temu, Crasher napisał(a):

Tyle kosztuje materiał. Jak masz swoją firmę która się tym zajmuje to 4 dni pracy i komfort psychiczny na kilka naście lat

Koszt foli to 1/4 kosztow uslugi? 

Czy to aby top folia?. Albo znajomy od lat robi mnie w konia 😂 

male-bmw-2.png
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@macste

cena folii to żadna tajemnica, każdy producent Ci odpisze ile kosztuje. 
przerobiłem tego trochę. Postawiłem na Clif design i tym kliemy.

jest wiele aspektów które trzeba rozpatrzeć przy wyborze 

grubość , hydrofobowosc, odporność na uv, łatwość klejenia, jakoś kleju i wygląd . 
Czesto salony kleją folią mega cienką i bez hydro która ładnie wygląda. 
Coś za coś. właśnie dziś przyjmuje nowe m440i. Cena folii z wnętrzem dachem progami to 4900 Netto. 

co to znaczy top folia? Najdroższa? Xpel, mega słabo wygląda i nie ma hydrobowości. Ja mam tą przewagę że moje studio to taka armia jednego człowieka, robię to ja ja potem te auta myję dbam itp. Nie ma tu pracowników 8 h i do domu, taka domowa manufaktura
@wehyr

Edytowane przez Crasher
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, macste napisał(a):

Coś czuję, że bliżej odbioru chętnie z Tobą pogadam. Gdzie jest Twój warsztat? Może masz stronę, jak coś podrzuć proszę na prv. Dzięki 🙂

Tak, jasne. Nie szukałem tu reklamy, bo roboty jest sporo. 
właśnie dokańczam nowe g05, sporo roboty żeby zrobić po mojemu, zdemontowałem lampy tyl grill itd żeby zawijać folię do środka. Sory za oftop

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Szanowni,

Jestem w trakcie konfiguracji 330i xdrive. Naszły mnie wątpliwości czy brać Systemy Asystujace Kierowcy.

W opisie opcji mowa m. In. o wspomaganiu hamowania, co powinno być standardem - UE. Ktoś z Was wie dokładnie co daja te systemy? Bo opcja asystenta martwego pola jest dla mnie mniej interesująca. Ale kwestia czy auto za hamuje kiedy ja się za gapie to już robi robotę.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

W standardzie są:
- ostrzeganie przed kolizją czołową z funkcją hamowania, 
- ostrzeganie przed zjechaniem z pasa ruchu, 
- wskazanie ograniczenia prędkości z ręcznym asystentem ograniczeń prędkości i wskazanie zakazu wyprzedzania.

Systemy asystujące kierowcy zawierają to co powyżej oraz:
- ostrzeganie przed ruchem poprzecznym z tyłu, 
- ostrzeganie o pojeździe w martwym polu przy zmianie pasa ruchu, 
- ostrzeganie przed kolizją z tyłu.

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

21 godzin temu, siwyZS napisał(a):

Wrzucę tylko dla potomnych:

M340i, 95% trasy, z reguły przepisowo + 10.

Trasa Szczecin - Monachium oraz Szczecin- Poznań.

Taki test miesięczny, wracamy do normalności.

IMG_4953.png

Mistrzostwo świata. Widać jak ktoś chce spokojnie pokonać długą trasę prawie zgodnie z przepisami to 7l osiągalne. Myślę że moje 245KM F30 mimo wszystko spali więcej... już się nie mogę doczekać 340stki...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 30.11.2023 o 03:18, Borsuczek napisał(a):

W standardzie są:
- ostrzeganie przed kolizją czołową z funkcją hamowania, 
- ostrzeganie przed zjechaniem z pasa ruchu, 
- wskazanie ograniczenia prędkości z ręcznym asystentem ograniczeń prędkości i wskazanie zakazu wyprzedzania.

Systemy asystujące kierowcy zawierają to co powyżej oraz:
- ostrzeganie przed ruchem poprzecznym z tyłu, 
- ostrzeganie o pojeździe w martwym polu przy zmianie pasa ruchu, 
- ostrzeganie przed kolizją z tyłu.

a nie jest jeszcze poziom 3ci Plus tak jak w G30 , gdzie masz aktywny tempomat , jazdę w korku i trzymanie pasa  ... szczerze nie wyobrażam sobie bez tego auta , zarówno w korku czy na autostradzie działa rewelacyjnie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

W pytaniu chodziło o "Systemy Asystujące Kierowcy" i z jego treści wynikało że kolega Franz rozważa czy w ogóle dopłacać ponad standardowe wyposażenie wymagane przepisami UE.

Niemniej jednak uwaga słuszna. Jest jeszcze opcja trzy razy droższa, czyli "Systemy asystujące kierowcy Professional" zawierająca dodatkowo:

- Aktywny tempomat z funkcją Stop & Go;

– Asystent kierowania i prowadzenia po pasie ruchu;

– Asystent zatrzymania awaryjnego;

– Automatyczny asystent ograniczenia prędkości;

– Asystent utrzymania pasa ruchu z aktywną ochroną przed kolizją boczną;

– Ostrzeżenie o ruchu poprzecznym z przodu;

– Wspomaganie omijania;

– Ostrzeżenie o skrzyżowaniu z funkcją hamowania miejskiego;

– Ostrzeżenie o wjeżdżaniu pod prąd;

– Rozpoznawanie sygnalizacji świetlnej (tylko w połączeniu z BMW Live Cockpit Professional z wyświetlaczem BMW Head-Up).

Przy czym nie wszystko działa na terenie Polski.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
4 godziny temu, Borsuczek napisał(a):

W pytaniu chodziło o "Systemy Asystujące Kierowcy" i z jego treści wynikało że kolega Franz rozważa czy w ogóle dopłacać ponad standardowe wyposażenie wymagane przepisami UE.

Niemniej jednak uwaga słuszna. Jest jeszcze opcja trzy razy droższa, czyli "Systemy asystujące kierowcy Professional" zawierająca dodatkowo:

- Aktywny tempomat z funkcją Stop & Go;

– Asystent kierowania i prowadzenia po pasie ruchu;

– Asystent zatrzymania awaryjnego;

– Automatyczny asystent ograniczenia prędkości;

– Asystent utrzymania pasa ruchu z aktywną ochroną przed kolizją boczną;

– Ostrzeżenie o ruchu poprzecznym z przodu;

– Wspomaganie omijania;

– Ostrzeżenie o skrzyżowaniu z funkcją hamowania miejskiego;

– Ostrzeżenie o wjeżdżaniu pod prąd;

– Rozpoznawanie sygnalizacji świetlnej (tylko w połączeniu z BMW Live Cockpit Professional z wyświetlaczem BMW Head-Up).

Przy czym nie wszystko działa na terenie Polski.

polecam dla leniwych na autostradzie 😛 

male-bmw-2.png
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Ja do 340stki wziąłem praktycznie wszystko, oprócz właśnie Asystentów Plus - czyli aktywnego tempomatu i utrzymywania pasa ruchu... mam to w 530d i nie używam. Dla mnie bzdura - nie będę rozwijał tematu dlaczego - ale tu widać, jak mocno różnimy się i jak różne preferencje mamy. 

I czytając powyższe na temat silników - każdy jest OK, 320d też jest fajnym autem, ale zawsze zaznaczam - korzystajmy póki możemy... bierzmy jak możemy sześciotlokowce, bo to mimo wszystko inne samochody o nieporównywalnej przyjemności z jazdy, niedostępne już w VW, Volvo czy nawet Mercedesie C-klasy. Żaden "czip" na 500km tego nie da. Pewnie nie każdy ze mną się tu zgodzi podobnie jak z aktywnym tempomatem, ale jak ktoś się nie może zdecydować czy warto dopłacać lub nawet zrezygnować z czegoś w wyposażeniu - to ja twierdzę, że warto (na pewno z aktywnego tempomatu 🙂 )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A co do folii PPF - ja też poniekąd z branży - bardziej reklamowej, ale temat mi bliski... okleiliśmy w swojej historii setki samochodów w różnej konfiguracji, też sam bym sobie to zrobił, obecnie już się tym nie zajmujemy ale:

ja byłbym ostrożny w euforii oklejania samochodu - po 4-5 latach po zdjęciu folii można się bardzo mocno zdziwić. Widziałem na własne oczy X5 po ściągnięciu folii, gdzie połowa auta była do malowania, słyszałem wielokrotnie co było po ściągnięciu folii ze zderzaka po 3 latach przed oddaniem auta po wynajmie - dramat, każdy odprysk odchodzi z folią - już lepiej jej nie ruszać, bo tych odprysków po prostu nie widać pod folią.

Pewnie też sporo zależy od jakości folii, ale ja chciałem okleić auto i ostatecznie odpuściłem. Do tego koszt spory a rezultat po dłuższym czasie nie zawsze jest taki jaki chcielibyśmy... a jak bedzie potrzeba, to zderzak pomaluję za kilkaset PLN po 5 latach...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • Zasłużeni forumowicze

Dla ścisłości, nie są tak samo wyposażone. M340i xDrive ma w standardzie światła ambientowe i zestaw głośników HiFi. Po doposażeniu 330i xDrive będzie kosztować 77010 Euro. Wtedy różnica wynosi 8750 Euro. Przy dalszym doposażaniu różnica w cenie będzie się zmniejszać.

Różnica od strony technicznej poza silnikiem jest taka, że M340i xDrive ma sportowy dyferencjał oraz jest miękką hybrydą 48V.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.