Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Gdybym miał większy budżet, to 2 lata temu również bym wybierał serię 4. Zarówno wygląd zewnętrzny jak i bagażnik.

Niestety, po przesiadce z ix35 stwierdzam, że kufer w g20 jest słaby.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

G21 też nie porywa. Mimo, że ma 500l to wg mnie ma zbyt niski bagażnik do rolety. Drażni mnie również, że roleta pozostaje nieruchomo, gdy otworzymy klapę bagażnika. W C klasie się unosi, co zdecydowanie jest bardziej ergonomiczne.

4GC do tego jest bardzo ładne.

Audi A4 2.0Tq /CompSport stage 1/

BMW F20 /CompSport stage 1/ - było

BMW G21 318d - jest

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Jesli ktos nie kupi auta bo roleta bagaznika nie podnosi sie sama tylko recznie to to na prawde jest pretekst …

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
17 minut temu, saab napisał(a):

Jesli ktos nie kupi auta bo roleta bagaznika nie podnosi sie sama tylko recznie to to na prawde jest pretekst …

dokładnie olbrzymia wada 😜 😄😉 

  • Lubię to 1
male-bmw-2.png
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
W dniu 14.10.2023 o 15:22, wehyr napisał(a):

dokładnie olbrzymia wada 😜 😄😉 

No ale mimo wszystko w czasach gdy G20 może mieć adaptacyjne zawieszenie (czego wcześniej nie było w serii 3) ... to zrobienie takiej rolety to chyba żaden wyczyn? W F31 nie szła ta roleta mechanicznie do góry i tylko trzeba było ręcznie opuszczać przy otwarciu szyby?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
6 godzin temu, Randall napisał(a):

W F30 też było adaptacyjne zawieszenie.

dokładnie 😜 

male-bmw-2.png
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
22 godziny temu, Randall napisał(a):

W F30 też było adaptacyjne zawieszenie.

A rzeczywiście.

2VF - image.thumb.png.1e30020729a88361f7cd8aa5850ae10e.png

  • Lubię to 1
Opublikowano

Cześć, nadszedł ten czas - czas przesiadki na nowe auto.

Czym jeździłem dotychczas? Saab 9-5 Aero Phase I - stockowo 230PS, program na 300. 

Waham się nad 3er w sedesie i 4er GC. 
Rocznie robię ok 25kkm - prawdziwy mix: jazda po Wawie i trasy (aczkolwiek lubie wlec się po starych krajówkach).

Myślałem nad 330ix oraz M340ix (tak samo w 4er). Jak z awaryjnością tych silników, xdrivea. Warto bawić się w XDrive? Czy diesel jest warty uwagi? 

Wstyd się przyznać, ale czasami potrafię zachować się bardzo nieodpowiedzialnie - co potrafi się zemścić w FWD (takim jak mój Saab) - czy RWD mnie nie pokona? 

Kolejne pytanie, czy warto bawić się w auta używane - czy lepiej do salonu? Jak z rabatami (podobno 20% wróciło)? Szukać LCI czy preLCI? Jak z responsywnością iDrivea 7 i 8? 

dzięki z góry za odp

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
7 godzin temu, Kubib napisał(a):

Myślałem nad 330ix oraz M340ix (tak samo w 4er). Jak z awaryjnością tych silników, xdrivea. Warto bawić się w XDrive? Czy diesel jest warty uwagi? 

Wstyd się przyznać, ale czasami potrafię zachować się bardzo nieodpowiedzialnie - co potrafi się zemścić w FWD (takim jak mój Saab) - czy RWD mnie nie pokona?

Tutaj każdy będzie miał swoją opinie.

Jeśli budżet starcza na 4 to.. jest to oczywiste, ale w sprawie xDrive to...

Przy 30i - nie brałbym przy 40i zastanowiłbym się ale chyba nie ma większego wyboru 😄

Diesle - 330d czy 340d - moim zdaniem jak najbardziej tak - ale to znów kwestia preferencji.

Opublikowano

Gdybym miał wizualnie wybierać, to zdecydowanie 4. Wczoraj przy okazji wymiany oleju miałem okazję dokładnie się przyjrzeć M440d XD, ale w wersji 3 drzwiowej. Piękne auto.

Przy takiej mocy i przy średnich umiejętnościach prowadzenia w mojej ocenie zdecydowanie xD.

Przy takim przebiegu diesel może być.

Co do responsywności, kolejny raz na czas wymiany oleju dostałem G20 LCI z dużym wyświetlaczem i mając na co dzień pre LCI stwierdzam, że są zarówno plusy jak i minusy. Niewątpliwie jednak iD7 działa mega płynnie.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
8 godzin temu, Kubib napisał(a):

Cześć, nadszedł ten czas - czas przesiadki na nowe auto.

Czym jeździłem dotychczas? Saab 9-5 Aero Phase I - stockowo 230PS, program na 300. 

Waham się nad 3er w sedesie i 4er GC. 
Rocznie robię ok 25kkm - prawdziwy mix: jazda po Wawie i trasy (aczkolwiek lubie wlec się po starych krajówkach).

Myślałem nad 330ix oraz M340ix (tak samo w 4er). Jak z awaryjnością tych silników, xdrivea. Warto bawić się w XDrive? Czy diesel jest warty uwagi? 

Wstyd się przyznać, ale czasami potrafię zachować się bardzo nieodpowiedzialnie - co potrafi się zemścić w FWD (takim jak mój Saab) - czy RWD mnie nie pokona? 

Kolejne pytanie, czy warto bawić się w auta używane - czy lepiej do salonu? Jak z rabatami (podobno 20% wróciło)? Szukać LCI czy preLCI? Jak z responsywnością iDrivea 7 i 8? 

dzięki z góry za odp

seria 4 jest ładniejsza ale więcej waży ( dlatego nie brałem ) aczkolwiek jak ktoś jest singlem to coupe jest piękne 🙂 

330i bym nawet nie brał pod uwagę jak budżet pozwala , to jest 4 cylindrowy silniczek i frajdy nie doświadczysz , nic w nim póki co nie pomodzisz a ekologia go też zdusiła w porównaniu z wcześniejszymi .....

jakbyś jednak brał 30i to rwd Cię nie pokona 🙂 przy 340i nie masz wyboru ....

całkiem fajnie cenowo wychodzi 330d rwd i przy twoich przebiegach rozsądny wybór.....

Rabaty 20% nie wróciły , tak jak piszę niektórzy mają cały czas taki 🙂 ale 15% można uzyskać a to już nie jest mało ....

jakbyś szukał używki to mam 340i zobacz galerię , wtedy zmienię na druga emkę 

Jak możesz sobie pozwolić pomyśl nad m3 , jako daily w ustawieniach comfort jest lepsze niż 340i 

 

male-bmw-2.png
Opublikowano

M3 w comfort jest bardziej komfortowe od M340i. Ciekawe stwierdzenie. Jechałem jednym i drugim i na co dzień 340 jest bardziej komfortowe bez dwóch zdań. Spokojniejszy układ kierowniczy, bardziej miękkie zawieszenie, więcej gumy...

M3comp jest super ale nie na każdym polu. Nie ma 1go do wszystkiego nawet jeśli tego bardzo chcemy i mocno w to wierzymy 😀

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
6 minut temu, macste napisał(a):

M3 w comfort jest bardziej komfortowe od M340i. Ciekawe stwierdzenie. Jechałem jednym i drugim i na co dzień 340 jest bardziej komfortowe bez dwóch zdań. Spokojniejszy układ kierowniczy, bardziej miękkie zawieszenie, więcej gumy...

M3comp jest super ale nie na każdym polu. Nie ma 1go do wszystkiego nawet jeśli tego bardzo chcemy i mocno w to wierzymy 😀

a ja dalej będę przy swoim 🙂 

1. m340 stały zawias M , felgi lato zima 19" , opony rft , komfortu brak 
2. m3 comp felgi 19 i 20" tył , opony bez rft , zawias adaptacyjny komfort mega w ustawieniach najdelikatniejszych 🙂 

 

konkluzja jest taka że pewnie w 340i przy felgach 18" i zawieszeniu adaptacyjnym i z oponami bez rft komfort byłby lepszy niż w m3comp
ale porównując z moją 340i komfort jest in + po stronie emki i jeżdżę obiema po tych samych drogach

male-bmw-2.png
Opublikowano

Rzeczywiście przy 19" Mzawias i RFT było by dla mnie za twardo czyli jeżdżę za wolno 🙃

Jechałem z Mzawiasem i 18" i było sztywno, jak dla mnie ok ale przy 19" rft już było by za twardo na co dzień. Dlatego chciałem adaptacycjny zawias i PS4S oczywiście bez RFT.

  • Lubię to 1
Opublikowano

 

W dniu 19.10.2023 o 10:33, wehyr napisał(a):

a ja dalej będę przy swoim 🙂 

1. m340 stały zawias M , felgi lato zima 19" , opony rft , komfortu brak 
2. m3 comp felgi 19 i 20" tył , opony bez rft , zawias adaptacyjny komfort mega w ustawieniach najdelikatniejszych 🙂 

 

konkluzja jest taka że pewnie w 340i przy felgach 18" i zawieszeniu adaptacyjnym i z oponami bez rft komfort byłby lepszy niż w m3comp
ale porównując z moją 340i komfort jest in + po stronie emki i jeżdżę obiema po tych samych drogach

Akurat mam teraz taki setup na zime i w porównaniu z 19" RFT to jest jakbym jeździł szalupą ratunkową, miękko, lekko buja, standardowo u mnie na adaptive auto startuje, ale już nawet tu jest spora różnica zwłaszcza na progach.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
50 minut temu, siwyZS napisał(a):

 

Akurat mam teraz taki setup na zime i w porównaniu z 19" RFT to jest jakbym jeździł szalupą ratunkową, miękko, lekko buja, standardowo u mnie na adaptive auto startuje, ale już nawet tu jest spora różnica zwłaszcza na progach.

właśnie źle zrobiłem że nie zamówiłem adaptacyjnego przez stuki a jak opony się żonie skończą to wezmę bez rft 🙂

male-bmw-2.png
Opublikowano (edytowane)

Zamawiam kolejne BMW, a dylematy podobne jak zazwyczaj. Proszę o Wasze opinie. Standardowo założony budżet został już przekroczony.

1.   https://configure.bmw.pl/pl_PL/configid/19brchn7 - wersja z wszystkimi opcjami, na których mi zależy

2. https://configure.bmw.pl/pl_PL/configid/p03lid17 - wersja bez niektórych opcji, ale ze sportowym układem hamulcowym M, który wymusza zawieszenie adaptacyjne M (układ hamulcowym mam w swoim samochodzie – X3 G01, wygląda i działa bardzo dobrze, natomiast zawieszenie mam adaptacyjne (EDC) – jak rozumiem inne nazewnictwo nie jest przypadkowe?) - wiem, że 320i to nie jest samochód sportowy, nie musicie mi tego przypominać, rozważam ten wariant ze względów wizualnych

Zależy mi na komforcie, samochód będzie użytkowany głównie w mieście i okolicach podmiejskich.

Którą konfigurację wybrać, z czego nie warto rezygnować, o jakie opcje uzupełnić i dlaczego?

Pierwotnie skonfigurowałem samochód w wersji 318i (https://configure.bmw.pl/pl_PL/configid/gr1kvbsb). Tam nie mam wątpliwości, bo sportowe zawieszenie wykluczam, a nie ma możliwości wyboru zawieszenia adaptacyjnego. Może to będzie najlepsze, a jednocześnie najtańsze rozwiązanie? 😉

Edytowane przez baster
Opublikowano (edytowane)

@basterPopatrzyłem na konfigurację 318i i kilka uwag:

1. Jest sens dopłacać do M pakietu jeśli bierzesz standardowe zawieszenie i hamulce? Dużo bardziej wolałbym zamiast tego zaznaczyć kilka przydatnych opcji wyposażenia, albo wziąć 320i.

2. Nie wybrałeś pakietu repair inclusive. Nawet jeśli chcesz sprzedać samochód po dwóch latach, to i tak opłaca się wziąć tą opcję, bo wartość samochodu z gwarancją będzie dużo wyższa.

3. Wybrałeś podgrzewane siedzenia, a brakuje podgrzewanej kierownicy. Według mnie podgrzewana kierownica jest bardziej przydatna, zwłaszcza że nie masz skórzanej tapicerki.

4. Brakuje kilku przydatnych opcji:

- adaptacyjny tempomat

- HUD

- adaptacyjne światła

 

A co do wyboru pomiędzy 318i, a 320i, to przy różnicy około 15 000, gdybym mógł jeszcze raz skonfigurować mój samochód to dopłaciłbym do mocniejszego sinika. 318i jest wystarczający do normalnej jazdy, ale dopłata jest na tyle niewielka, że według mnie warto. 

Edytowane przez knrdk
Opublikowano

No i przyszedł czas na mnie. Po 12

latach jeżdżenia Audi (a3 , a6, s5) stwierdziłem że ta marka w nowych modelach mi nie odpowiada… prowadzę autodetailing z racji czego mam ciągła styczność z nowymi jak i używanymi autami . Twierdzę że z lat jak moje s5 2013/2016 bmw materiałami nie dorastało Audi do pięt ale teraz karta mocno się odwróciła…. Niestety nowe a4 czy a3 jest obrzydliwie vagowskie … nadmienię że ja mam spaczone patrzenie na auta bo dla mnie auto po 15 tys km już nie jest nowe a nie oklejone  jest już niczym sito pełne odprysków…. 
stąd zawsze czaiłem się na nowe bo chciałem po swojemu zawsze zadbać, i o sprawy mechaniczne i o wygląd zewnętrzny czyli fullbody ppf … 

zaskoczyła mnie jakość nowych bmw, kolega dostał służbowe lci g20 i mi się spodobało, jakość plastików skór jest fajna, odkurza też się dobrze a drzwi zamykają się solidnie. I coś, 3/4 miesiące myślenia i decyzja o sprzedaży obecnego s5 z 3.0 tfsi i kuponowe nowego na firmę 😍 

Poniżej mój konfig, celowo nie wziąłem szyberdachu bo nie przepadam ani headup bo dla mnie zbędny bajer za to np webasto gdzie można rano odpalić ciepłe auto i nie tyle mieć nagrzane w kabinie co fajnie pomaga różnym układom w silniku ✌️
Do pracy dojeżdżam 10/12 razy w miesiącu ok 40 km w dwie strony. Nie chciałem beny bo mam w s5 i nie zawsze mi się chce kręcić wysoko, mając jako 2 auto Vw gtd lubię jeździć z NM a nie rpm.

co myślicie? Kusi mnie b57 ale +18 k 

 

 

IMG_6815.jpeg

IMG_6814.jpeg

Opublikowano
2 godziny temu, knrdk napisał(a):

@basterPopatrzyłem na konfigurację 318i i kilka uwag:

1. Jest sens dopłacać do M pakietu jeśli bierzesz standardowe zawieszenie i hamulce? Dużo bardziej wolałbym zamiast tego zaznaczyć kilka przydatnych opcji wyposażenia, albo wziąć 320i.

2. Nie wybrałeś pakietu repair inclusive. Nawet jeśli chcesz sprzedać samochód po dwóch latach, to i tak opłaca się wziąć tą opcję, bo wartość samochodu z gwarancją będzie dużo wyższa.

3. Wybrałeś podgrzewane siedzenia, a brakuje podgrzewanej kierownicy. Według mnie podgrzewana kierownica jest bardziej przydatna, zwłaszcza że nie masz skórzanej tapicerki.

4. Brakuje kilku przydatnych opcji:

- adaptacyjny tempomat

- HUD

- adaptacyjne światła

 

A co do wyboru pomiędzy 318i, a 320i, to przy różnicy około 15 000, gdybym mógł jeszcze raz skonfigurować mój samochód to dopłaciłbym do mocniejszego sinika. 318i jest wystarczający do normalnej jazdy, ale dopłata jest na tyle niewielka, że według mnie warto. 

1. jeździłem 5 w konfiguracji m-pakiet i standardowe zawieszenie. Było przyjemnie. W mojej opcji numer 2 dla 320i mam adaptacyjne zawieszenie M, które mocno rozważam.

2. brak podgrzewanej kierownicy jest świadomym wyborem, nie wykorzystam również adaptacyjnego tempomatu, HUD i adaptacyjnych świateł. Oczywiście najlepiej byłoby mieć wszystkie wspomniane opcje albo konfigurować 340i jak zasugerował wehyr, ale muszę mierzyć siły na zamiary 🙂

Dziękuję za wszelkie sugestie, w tym dotyczące repair inclusive. Pochylę się nad tematem, ale raczej skieruję się w stronę 320i, wątpliwa pozostaje kwestia zawieszenia.

Opublikowano
16 minut temu, Crasher napisał(a):

No i przyszedł czas na mnie. Po 12

latach jeżdżenia Audi (a3 , a6, s5) stwierdziłem że ta marka w nowych modelach mi nie odpowiada… prowadzę autodetailing z racji czego mam ciągła styczność z nowymi jak i używanymi autami . Twierdzę że z lat jak moje s5 2013/2016 bmw materiałami nie dorastało Audi do pięt ale teraz karta mocno się odwróciła…. Niestety nowe a4 czy a3 jest obrzydliwie vagowskie … nadmienię że ja mam spaczone patrzenie na auta bo dla mnie auto po 15 tys km już nie jest nowe a nie oklejone  jest już niczym sito pełne odprysków…. 
stąd zawsze czaiłem się na nowe bo chciałem po swojemu zawsze zadbać, i o sprawy mechaniczne i o wygląd zewnętrzny czyli fullbody ppf … 

zaskoczyła mnie jakość nowych bmw, kolega dostał służbowe lci g20 i mi się spodobało, jakość plastików skór jest fajna, odkurza też się dobrze a drzwi zamykają się solidnie. I coś, 3/4 miesiące myślenia i decyzja o sprzedaży obecnego s5 z 3.0 tfsi i kuponowe nowego na firmę 😍 

Poniżej mój konfig, celowo nie wziąłem szyberdachu bo nie przepadam ani headup bo dla mnie zbędny bajer za to np webasto gdzie można rano odpalić ciepłe auto i nie tyle mieć nagrzane w kabinie co fajnie pomaga różnym układom w silniku ✌️
Do pracy dojeżdżam 10/12 razy w miesiącu ok 40 km w dwie strony. Nie chciałem beny bo mam w s5 i nie zawsze mi się chce kręcić wysoko, mając jako 2 auto Vw gtd lubię jeździć z NM a nie rpm.

co myślicie? Kusi mnie b57 ale +18 k 

 

Zmieniłem Audi na BMW i nie żałuję. Nie wiem czy jest sens brać panel deski rozdzielczej obszyty skórą ekologiczną. Może lepiej zainwestować w kamerę 360?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.