Skocz do zawartości

G20, który silnik wybrać ? opinie, konfiguracje, porównania


Randall

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Godzinę temu, buntownik napisał(a):

Przejedź się 330i i 330d i zobaczysz różnice.... 

330d to raczej konkurent 340i niż 330i 🙂 4 vs 6 cylindrów , praca jak kosiarka lub jako normalny 6 cylindrowy motor....

  • Haha 1
male-bmw-2.png
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Osobiście gdybym się mógł cofnąć w czasie to zamówilbym 330d RWD. 

Jeśli robisz mało tras to faktycznie 5er wydaje się mniej poręczna i sensowna.

Póki co jestem orędownikiem diesla.

Nie mam też nic przeciwko benzynie, tu już wchodzą własne preferencje.

Do miasta 330d nie jest stworzony, podobnie jak 2.0 na trasę, bez względu, czy to diesel, czy benzyna mam wrażenie, że się męczy.

2 godziny temu, luk_byd napisał(a):

Odkładanie się nagaru w silniku czy problem związany z DPF ...

Tzn jaki problem?

Silniki benzynowe z wtryskiem bezpośrednim - zobacz jakie mają wydechy, a też mają filtry cząstek stałych (GPF).

 

Nie ma nic przewyższającego w silnikach benzynowych względem silników diesla moim zdaniem (współcześnie).

Mam G21 318d i G20 320xd.

Nie wiem w czym rzecz, ale w G21 jest kapkę ciszej - i dodałbym że tak samo cicho jak w G20 330i (przy normlanej jeździe). 

 

Bierz 330d - jaki hejt? W polsce jest ich na tyle mało względem 330i - że ktoś z połykiem weźmie.

Jakie masz wrażenia 318d RWD względem 320dx przy wyższych prędkościach?

Jak jeździłem to moja dupohamownia podpowiadała że jadą dość podobnie.

  • Lubię to 1

Audi A4 2.0Tq /CompSport stage 1/

BMW F20 /CompSport stage 1/ - było

BMW G21 318d - jest

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, nutty_10 napisał(a):

Ten 330d rzeczywiście dobrze wygląda, w szczególności 650 nm (wiki podaje 580, ale to i tak sporo). Trochę się boję, że ciężko będzie to potem sprzedać, bo jest hejt na diesla + normy. No i sporo jeździmy 5-20km odcinki.

580nm miał poprzednik obecnie jest 650 nm. Co do sprzedania diesla ... być może to są ostatnie rasowe dobrze zrobione diesle ... może się okazać że rynek na nie będzie wręcz ogromny jak nie będzie można kupić nowych. 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
15 godzin temu, adiki napisał(a):

Proszę nie naśmiewać się z 4 cylindrów i nazywać ich kosiarką. W kosiarkach jest tylko jeden cylinder 🙂

przecież to tylko moje odczucie , miałem kilka aut z 4 cylindrami , jak również 330i f30 17r porobione całe i dalej użytkując to auto pisałem też to samo 🙂 że 4 cylindry to zawsze 4 cylindry 🙂 choć w miarę się to już odpychało przy rwd i 322ps 485nm nie jedno 335i zostało w tyle 😉 

male-bmw-2.png
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
15 godzin temu, buntownik napisał(a):

Z uwagi na cenę to konkurent dla 330i. 340 jest znacząco droższa. 

wszystkie z pakietem M 

330i x drive  260 000zł  245ps 0-100 5,7s

340i x drive ( tylko taki u nas ) 312 500zł

330d x drive 283 500zł 286ps 0-100 5s

340d x drive 312 500 zł

 

Rzeczywiście ceny coś się pozmieniały żeby 330d z 6 cylindrami było droższe od 330i o 23 000zł 

Szczerze to jako zwolennik benzyny to brałbym bez chwili namysłu 330d 🙂 oczywiście już mając wybór 340d vs 340i w tej samej cenie bym się nie zastanawiał 🙂

 

male-bmw-2.png
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
15 godzin temu, MedicuS napisał(a):

Jakie masz wrażenia 318d RWD względem 320dx przy wyższych prędkościach?

Jak jeździłem to moja dupohamownia podpowiadała że jadą dość podobnie.

320xd mam dodatkowo z podniesioną mocą na ~218km i 480nm - więc teoretycznie róźnica między 150km i nie wiem ile nm - powinna być duża.

 

Na tą chwilę - jeżdze 318d od raptem 5 dni - i w sumie wyłącznie do pracy. 26km w jedną strone, z czego 13 km to DK, a kolejne 13 km to miasto, z czego 3-4 km zatłoczone, później już przejezdnie.

 

A więc do miasta te 318d - moim zdaniem git. Jest dość zrywne, dynamiczne - CICHE.

Jeśli chodzi o trasę - no to w moim przypadku 90-120km/h raczej - przy wyprzedzaniu czuć tak jakby nagle przestawała jechać.

Odczucie jest takie, że 318d jedzie tak samo jak 320d do ~2300 rpm. Później 320xd dalej przyspiesza.

To że 318d tak dobrze sobie w mieście radzi, moim zdaniem jest zasługą dwóch turbo.

320xd - też nieco bardziej silnik słychac, ale może dlatego że 'więcej się w nim dzieje'.

Do wyprzedzania na autostradzie 318d - może nie tyle się nie nadaje co po prostu jest zauważalnie słabsze - 320xd (po programie, bo robiłem go od razu) - jedzie bardzo zauważalnie lepiej.

 

A co do gadania o 6 cylindrach i kosiarkach - pewnie, lepiej mieć 6 garnków. Ale nadal przy ludziach którzy mają ich 8 czy 10 - będziesz taki sam w ich oczach, jak Ci którzy mają 4 w oczach tych co mają 6.

Mam 5GT 535d zrobioną na ponad 400KM, ma 6 garów i co... jej masa to zabija. Mam wrażenie że 320d podobnie jedzie (jeśli mowa o odczuciach, pewnie pomiary to samo by wykazały ~6s 0-100).

Ogółem przy 2 litrowych silnikach xDrive zabiera mocno odczucia /dynamike?/ jazdy. Zbędny dodatek (moim zdaniem).

 

Kończąc - gdyby tego diesla w G20 było słychać tak jak w F30/F10 itp. - to zdecydowanie wolałbym 330i. Ale z racji wyciszenia i to że ten silnik jest ledwo dostrzegalny to nie przeszkadza mi to. R6 - pewnie jeszcze 'ciszej' może być - nie miałem okazji w G20.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
3 godziny temu, luk_byd napisał(a):

"A co do gadania o 6 cylindrach i kosiarkach - pewnie, lepiej mieć 6 garnków. Ale nadal przy ludziach którzy mają ich 8 czy 10 - będziesz taki sam w ich oczach, jak Ci którzy mają 4 w oczach tych co mają 6.

Mam 5GT 535d zrobioną na ponad 400KM, ma 6 garów i co... jej masa to zabija. Mam wrażenie że 320d podobnie jedzie (jeśli mowa o odczuciach, pewnie pomiary to samo by wykazały ~6s 0-100).

Ogółem przy 2 litrowych silnikach xDrive zabiera mocno odczucia /dynamike?/ jazdy. Zbędny dodatek (moim zdaniem)."

 

po pierwsze nie wiesz co mam ze starszych aut i to nie jest forum oldtimer 😉 i nie ma tam 6 cylindrów 😉 po drugie ja się jak zauważyłeś nie śmieję z 4 cylindrów sam takie miałem .... i sam się wtedy z siebie śmiałem że to kosiarka.... racja że ktoś kto ma 12 garów w supercar powie że m3comp to kupa ..... co zrobić arabski szejk powie że wszystko go nudzi i nic nie daje radości , grunt to wypośrodkować wszystko do własnego budżetu i potrzeb.... 

jednemu wystarczy 320d i powie że jest szybkie a drugi powie że seryjne m3comp nie jedzie i dopiero ferrari sf90 się jakoś odpycha .... 
moją pasją są samochody i dopóki są benzynowe i jeżeli będzie mnie stać będę się bawił , mając 50 lat ( nie mam 40stki ) nie będzie mnie rajcowało m3comp a raczej 540d/740d , x5 lub coś równie wygodnego ....

co do osiągów to zawsze jak mierzyliśmy diesle 4/6 cylindrów to do 100 może i szły podobnie , ale powyżej to 20d jakby stało w miejscu przy 35d 40d 50d 

3 godziny temu, luk_byd napisał(a):

 

 

 

male-bmw-2.png
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

25 minut temu, wehyr napisał(a):

co do osiągów to zawsze jak mierzyliśmy diesle 4/6 cylindrów to do 100 może i szły podobnie , ale powyżej to 20d jakby stało w miejscu przy 35d 40d 50d

Tak samo jakby wziąć benzynę i trochę słabszego diesla. Do 100 będą szły tak samo, albo nawet diesel lepiej, ale powyżej setki benzyniak odjeżdża.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

luk_byd, no to faktycznie ciężko to zweryfikować.

Wg mnie 18d i 20d to ten sam silnik różniący się w przypadku B47 tylko softem. Inaczej było w przypadku poprzednika N47, który w przypadku miał inne turbo, wtryski i soft.

Natomiast bez względu na wersję obydwa mają tylko jedną turbinę 😉

Również jestem zdania, że Xdrive jest zbędny, a przynajmniej w rejonach w których się poruszam.

Alpy, czy Tatry również nie stanowią problemu. Biorąc 30d również zdecydowałbym się na rwd, powyżej wyboru już nie ma, ale akurat przy mocach 300+ awd jest bardzo przydatne.

 

18d powyżej 100 to już bardziej tempo rozgrywki partii szachów.

Nie jestem jakimś fanem diesla, auto jeździ na tyle dużo, że zwyczajnie to ma sens.

Póki co soft jest zablokowany i niestety program nie wchodzi w grę, tylko box, który prawdopodobnie będzie musiał zagościć.

Program oferował 210-220, box 180-190, różnica zauważalna.

Audi A4 2.0Tq /CompSport stage 1/

BMW F20 /CompSport stage 1/ - było

BMW G21 318d - jest

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, wehyr napisał(a):

wszystkie z pakietem M 

330i x drive  260 000zł  245ps 0-100 5,7s

340i x drive ( tylko taki u nas ) 312 500zł

330d x drive 283 500zł 286ps 0-100 5s

340d x drive 312 500 zł

 

Rzeczywiście ceny coś się pozmieniały żeby 330d z 6 cylindrami było droższe od 330i o 23 000zł 

Szczerze to jako zwolennik benzyny to brałbym bez chwili namysłu 330d 🙂 oczywiście już mając wybór 340d vs 340i w tej samej cenie bym się nie zastanawiał 🙂

 

Myslisz dokladnie tak jak ja, przejechalem sie 330i, przejechalem sie 330d ... roznica w cenie to kilka dodatkow do 330i. Jednak roznica w odczuciach podczas jazdy to inna strefa. w tym przedziale cenowym zdecydowanie 330 d jest najlepszym wyborem. Mozna nie lubic diesli , mozna kochac benzyne ale w tej cenie nie da sie nie rozwazyc powaznie diesla. Ja wybralem 330 diesla nie dlatego ze jest 6 cylindrowcem, ze kultura pracy, ze piekny dzwiek przy wyprzedzaniu ... wybralem tego diesla bo jak bym nim nie jezdzil to mial taki zapas mocy i momentu ze wywolywal usmiech na mojej twarzy a przeciez o to chodzi by czerpac radosc z jazdy. Nie mowiac o tym ze to pali mi 7.5-8 w miescie i 6 na trasie. 

Edytowane przez buntownik
  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
17 godzin temu, MedicuS napisał(a):

Wg mnie 18d i 20d to ten sam silnik różniący się w przypadku B47 tylko softem

18d i 20d ma inne wtryski. 

 

17 godzin temu, MedicuS napisał(a):

Natomiast bez względu na wersję obydwa mają tylko jedną turbinę 😉

 

W serii G po 19 roku mają dwie turbiny

 

17 godzin temu, MedicuS napisał(a):

18d powyżej 100 to już bardziej tempo rozgrywki partii szachów.

 

Nie wiem czy czasem MHD całkiem sprawnie nie wspomaga jednak tego biednego 18d - bo jestem pozytywnie zaskoczony dynamiką 318d - pojadę na hamownie sprawdzić wyrkes z ciekawości.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Nie będę się upierał, ale przyznam, że pytałem przed potencjalnym programem i jedyne co usłyszałem to różne softy oczywiście w B47, oraz pojedyncze turbo.

Biturbo były w serii F 25d.

 

Audi A4 2.0Tq /CompSport stage 1/

BMW F20 /CompSport stage 1/ - było

BMW G21 318d - jest

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

a to że mają inne wtryski i nawet ktoś pisał inną średnicę tłoka to też było wałkowane że to nie tylko sam soft ale najlepiej sprawdzić po częściach czy to racja 😉

male-bmw-2.png
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
13 minut temu, wehyr napisał(a):

a to że mają inne wtryski i nawet ktoś pisał inną średnicę tłoka to też było wałkowane że to nie tylko sam soft ale najlepiej sprawdzić po częściach czy to racja 😉

To zależy od modelu, bo w serii 5 akurat 18d i 20d jest tym samym

W G20 tylko wtryski.

Godzinę temu, MedicuS napisał(a):

Nie będę się upierał, ale przyznam, że pytałem przed potencjalnym programem i jedyne co usłyszałem to różne softy oczywiście w B47, oraz pojedyncze turbo.

Biturbo były w serii F 25d.

 

To sugeruje omijaj tego tunera. Ale najciekawszy będzie mój argument:

Bo skoro nie ma takiej elementarnej wiedzy, to znaczy że nawet nie miał okazji grzebać w takim aucie więc i doświadczenia.  A to dziwne, bo jest to dość powszechne.

 

Nie można generalizować i ogólniać B47 - bo były róźne wersje (pomijając FWD)... ale osprzęt różni się od modelu.

Np. w G30 było 525d b47 biturbo 231KM - ale jest to coś innego niz G20 320d/318d gdzie nawet po programie nie da rady 231KM bo suszarki są za słabe.

 

To nie jest pełna wiedza ale:

 

Myślałem czy u siebie nie założyć turbo z G30 525d - ale to chyba nie takie 'izi'.

Edytowane przez luk_byd
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

luk_byd, zweryfikowałem, no cóż mądrego zawsze dobrze posłuchać, a ja jestem łosiek, dwa lata jeżdżę z przekonaniem, że ciągnie single turbo 😉

Faktycznie, do miasta nie ma dramatu, powyżej 100kmh samochód przestaje absolutnie jechać. 

Audi A4 2.0Tq /CompSport stage 1/

BMW F20 /CompSport stage 1/ - było

BMW G21 318d - jest

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
15 godzin temu, MedicuS napisał(a):

luk_byd, zweryfikowałem, no cóż mądrego zawsze dobrze posłuchać, a ja jestem łosiek, dwa lata jeżdżę z przekonaniem, że ciągnie single turbo 😉

Faktycznie, do miasta nie ma dramatu, powyżej 100kmh samochód przestaje absolutnie jechać. 

Trzeba przeznać że dość kulturalnie napędza się z dołu - to zasługa właśnie tego że są dwie turbawki.

Masz MHD czy napęd konwencjonalny ? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
14 godzin temu, luk_byd napisał(a):

Trzeba przeznać że dość kulturalnie napędza się z dołu - to zasługa właśnie tego że są dwie turbawki.

Masz MHD czy napęd konwencjonalny ? 

Mam mhd,

Z dołu jeszcze jeszcze, ale generalnie uczucie jest takie jakby turbo działało do 100-120 i się wyłączało 😉

 

 

Audi A4 2.0Tq /CompSport stage 1/

BMW F20 /CompSport stage 1/ - było

BMW G21 318d - jest

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam 330i preLCI. Chciałbym trochę więcej mocy i wygodniejszy bagażnik. Rozważam M440i LCI Gran Coupe. Niby 10l mniej bagażnika, ale jak z ustawnością? Ma ktoś porównanie? Padło tutaj porównanie do G30, w którym faktycznie ciężej się w bagażniku ułożyć. Chciałbym żeby dało się zapakować się z 1 bejbikiem na weekend w trasę ~300km.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
9 godzin temu, MedicuS napisał(a):

Mam mhd,

Z dołu jeszcze jeszcze, ale generalnie uczucie jest takie jakby turbo działało do 100-120 i się wyłączało 😉

 

 

No to mam identyczne odczucia - a jeżdze od tygodnia. Od poniedziałku wrócę do G20 i zobaczymy jak to będzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
4 godziny temu, rafaeelloo napisał(a):

Mam 330i preLCI. Chciałbym trochę więcej mocy i wygodniejszy bagażnik. Rozważam M440i LCI Gran Coupe. Niby 10l mniej bagażnika, ale jak z ustawnością? Ma ktoś porównanie? Padło tutaj porównanie do G30, w którym faktycznie ciężej się w bagażniku ułożyć. Chciałbym żeby dało się zapakować się z 1 bejbikiem na weekend w trasę ~300km.

jedziłem czwórką i to dobry wybór dla rodzinki 2+1 i wizualnie wygląda ładnie i pakowna jest , szedłbym nawet w stronę że bardziej jak g30 ... Czasami odnoszę wrażenie że mimo tego że to model wyżej niż seria 3 ( i nie mówię tu o jakości tworzyw itd bo jest dużo lepiej ) to pakowność  serii 5 vs 3 oceniam na minimalnie lepszą , ale już z parkowaniem gorzej ....
 

Ja na twoim miejscu szedłbym w 440iGC zobaczysz jak pięknie się zbiera 😉

 

  • Lubię to 1
male-bmw-2.png
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zdecydowanie ja uważam że rodzina 2+2 tam też się tam spokojnie zmieści 🙂 na wakacje zawsze możesz założyć boxa a jak wozisz rowery to bierz hak 🙂 jak sie zdecydujesz to tylko musisz się uzbroic w cierpliwość bo w tym momencie oczekiwanie to raczej conajmniej pół roku 🙂

IMG_6104.PNG.8fd0433272655eff0993e663d10ad490.PNG 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.