Skocz do zawartości

G20, który silnik wybrać ? opinie, konfiguracje, porównania


Randall

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
oczywiscie ze ma. Jako daily automat duzo lepszy. Dla poczucia frajdy z jazdy, sportowych emocji w klasycznym stylu mozna pokusic sie o manual. BMW nie jest jedyna firma oferujaca takie rozwiazania. w porsche tez mozesz wycjechac np caymanem z najmocniejszym silnikiem i manualem.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chore? Typ co to kupi ma w garażu pewni 20 innych bryk z dowolnej stajni świata.

I każde z nich jest lepsze pod każdym względem do tego.

Jak ktoś jest fanem eksponatów z II WS to też chory bo nie strzela z armat? :D

Kolekcjonowanie przynosi szczęście nabywcy a niekoniecznie jazda i oglądanie jak auto niszczeje od jazdy.

 

Ale Ty się jakoś uniosłeś, czy o co chodzi? Nie chcę nikogo obrażać - jak mówiłem, ktoś to to kupi ma kasę i może robić co chce, mnie nic do tego. Ale... kupowanie auta żeby stało w garażu i na nie patrzeć, to jak moda zza oceanu gdzie kupują buty, tylko żeby je mieć w gablotce (Air Jordan itp.). To nie ma nic wspólnego z kolekcjonowaniem rzeczy, których de facto nie kupisz już nowych i stanowią historię (jak wspomniane przez Ciebie eksponaty z II WŚ).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderatorzy
To jakby twoja teoria. Oni chcą i kolekcjonują. Ty możesz uważać, że to chore, według mnie narzucasz sobie ograniczenie myślenia, bo tobie się to nie widzi, a autami trzeba jeździć - nie, jak sobie kupi to może sobie stać u niego w salonie.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Jak zwykle jak to w życiu bywa to co dla jednego jest podłoga dla innego jest sufitem. Osoba jeżdżąca 20 letnim gratem często patrzy na tych jeżdżących nowymi droższymi autami jak na potencjalnych złodziei. Z kolei osoby ktore coś tam zaczęły zarabiać ale to cały czas klasa średnia nie rozumieją osób którzy maja tak olbrzymie majątki ze do końca życia nic już nie musza, pieniądze same na nich pracuje i nie tylko pieniądze ale setki albo tysiące ludzi i poszukują coraz to nowych fanaberii a kupno dla nich auta za milion dolarów to jak dla nas kupno kolejnej pary tanich skarpet :D
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To już nie macie się o co kłócić ? Pzecież chodziło tylko o to czy w tak drogim aucie skrzynia manual to lipa czy nie, bo inni producenci stosują cuda na tym obszarze. Dla przykładu nowy koenigsegg cc850 ze skrzynią która jest manualem z pedałem sprzęgła i automatem w jednym.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To jakby twoja teoria. Oni chcą i kolekcjonują.

 

Ale ja to od razu napisałem - mają kasę, mogą robić co chcą.

 

Ty możesz uważać, że to chore, według mnie narzucasz sobie ograniczenie myślenia, bo tobie się to nie widzi, a autami trzeba jeździć - nie, jak sobie kupi to może sobie stać u niego w salonie.

 

Brak ograniczenia w myśleniu, a raczej tworzenie sobie wydumanych teorii doprowadziło do powstania LBGBTQRWIDOXSOV++++ itd. oraz tego, że można sobie wybierać zaimki. Jeżeli uważasz, że jestem ograniczony, to tak - nie przekonasz mnie.

 

To już nie macie się o co kłócić ? Pzecież chodziło tylko o to czy w tak drogim aucie skrzynia manual to lipa czy nie, bo inni producenci stosują cuda na tym obszarze. Dla przykładu nowy koenigsegg cc850 ze skrzynią która jest manualem z pedałem sprzęgła i automatem w jednym.

 

Dokładnie o Koenigsegg myślałem :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Koledzy i koleżanki, czy ktoś może się podzielić opinią na temat 330e? Jakie jest realne spalanie w trybie mieszanym, na ile wystarcza bateria gdy auto samo dobiera prace silników elektrycznego i benzynki w trasie? Zastanawiam się nad zakupem. A nic nie zastąpi informacji prosto od użytkowników. Z góry dzięki.
Paweł.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...
Witam. Koledzy i koleżanki, czy ktoś może się podzielić opinią na temat 330e? Jakie jest realne spalanie w trybie mieszanym, na ile wystarcza bateria gdy auto samo dobiera prace silników elektrycznego i benzynki w trasie? Zastanawiam się nad zakupem. A nic nie zastąpi informacji prosto od użytkowników. Z góry dzięki.

 

Cześć, zobacz sobie na YT kanał autoholicy, prowadzący miał 330e i zrobił parę fajnych filmów o nim.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Witam. Koledzy i koleżanki, czy ktoś może się podzielić opinią na temat 330e? Jakie jest realne spalanie w trybie mieszanym, na ile wystarcza bateria gdy auto samo dobiera prace silników elektrycznego i benzynki w trasie? Zastanawiam się nad zakupem. A nic nie zastąpi informacji prosto od użytkowników. Z góry dzięki.

 

Cześć, zobacz sobie na YT kanał autoholicy, prowadzący miał 330e i zrobił parę fajnych filmów o nim.

To prawda, ale gościa bardzo trudno się słucha.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A mnie zastanawia jedno w takiej konstrukcji mieszanej. Jest zima i temperatura -10 stopni. Idziemy do auta, wsiadamy odpalamy na elekryku. Ruszamy na elektryku, jedziemy powiedzmy 5km osiągamy jakąś wartość obrotów, żeby włączył sie silnik spalinowy. I włącza sie powiedzmy przy 2-3 tys obr. Cały czas zaznaczam, że jest -10 stopni. Więc włącza się silnik spalinowy i od razu wskakuje na 3 tys obrotów. Zimny silnik, zimno na dworzu. Od razu zimny silnik z zimnym olejem wskakuje na kilka tys obrotów pod obciążeniem, bo przecież auto jest w ruchu. To nie jest powolna jazda, żeby zimny olej się nagrzał i zaczłął smarować. Od razu wskakuje na tryb pracy gdzie zwykle jest rozgrzany. Co wy na to ?

Jak myślicie, dobrze rozumuję, że to raczej nic dobrego dla silnika spalinowego nie wróży ? Nie czepiam się, że ten motor nie wytrzyma 100 tys km, ale czy wytrzyma 200 tys km.

To tak jakby odpalić na mrozie auto i od razu but, pedał w podłogę i jazda bez trzymanki.To nawet dziecko wie, żeby tak nie robić.

Co wy na to ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
A mnie zastanawia jedno w takiej konstrukcji mieszanej. Jest zima i temperatura -10 stopni. Idziemy do auta, wsiadamy odpalamy na elekryku. Ruszamy na elektryku, jedziemy powiedzmy 5km osiągamy jakąś wartość obrotów, żeby włączył sie silnik spalinowy. I włącza sie powiedzmy przy 2-3 tys obr. Cały czas zaznaczam, że jest -10 stopni. Więc włącza się silnik spalinowy i od razu wskakuje na 3 tys obrotów. Zimny silnik, zimno na dworzu. Od razu zimny silnik z zimnym olejem wskakuje na kilka tys obrotów pod obciążeniem, bo przecież auto jest w ruchu. To nie jest powolna jazda, żeby zimny olej się nagrzał i zaczłął smarować. Od razu wskakuje na tryb pracy gdzie zwykle jest rozgrzany. Co wy na to ?

Jak myślicie, dobrze rozumuję, że to raczej nic dobrego dla silnika spalinowego nie wróży ? Nie czepiam się, że ten motor nie wytrzyma 100 tys km, ale czy wytrzyma 200 tys km.

To tak jakby odpalić na mrozie auto i od razu but, pedał w podłogę i jazda bez trzymanki.To nawet dziecko wie, żeby tak nie robić.

Co wy na to ?

Nie mam więc sie wypowiem :D

Słyszałem że czasem jest komunikat że jazda w trybie czysto elektrycznym nie jest możliwa (właśnie ze względu na temperaturę pewnie) i odpala się silnik, nagrzewa trochę i wtedy dopiero w EV można jechać.

Ktoś inny pisał że nigdy czegos takiego nie spotkał i mógł od razu w EV jechać.

Pytanie czy była ta sama temperatura zewnętrzna/oleju.

Było to w przypadku 330e ale F30.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

konopson, tutaj chłopaki z Caroserii nagrali odcinek o PHEVach, w którym odpowiadają między innymi na Twoje pytanie:

(od 4:50min)

 

No i w sumie wyłożył kawę na ławę. Nie mam subskrypcji tego gościa na YT od dawna bo zaczął mnie irytować np tym że jak robi test bagażnika to wpier..... te plastikowe twarde walizy na chama. Wrzuca je jak do bagażnika że aż oczy bolą. Jakby tak zrobił w moim aucie to nie ręczę za siebie. Testówka to testówka niby auto niczyje ale jak ktoś jest cham to jest cham. :evil:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wg mnie gość robi całkiem niezłe testy - bez ogródek pokazuje różne rzeczy i tłumaczy (chociażby masz odpowiedź na swoje pytanie). Odnośnie pojazdów to aż tak się nie przejmuj. To są egzemplarze prasowe, które przechodzą przez 50, czy 100 rąk, więc i tak na koniec będą już bardzo zmęczone życiem ;)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W porównaniu do innego kolegi a Autoaniaka szanuje jego kanał za to iż od razu miał oficjalnego sponsora.

Szyld reklamowy, jest sponsor a nie mylenie, ćmienia itd. I bieganie po patronite…..


Wkur..a najmniej i najpóźniej. No i jako sieroty tuningu pokazali co możemy robić ze swoimi 6 cylindrami….

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i udało się sprzedać wczoraj g32 i zdecydowany jestem zamówić m340i.

Wstępnie na ten moment maksymalny rabat jaki mogę uzyskać to 12,5 %.


Moje rozterki :

-Podstawowe 18stki,które docelowo mogłyby zostać na zimę czy brać 19 a potem się zastanawiać nad zimowym zestawem


- zawieszenie m standardowe czy adaptacyjne... Miałem na testy preLci z podstawowym zawieszeniem,ale tam były 17stki więc nie mam porównania. Przesiadam się z g32 i mam świadomość,że to inna półka komfortu,ale czy naprawdę różnica między standardowym m a adaptacyjnym jest tak duża? Cena nie gra roli bo dopłata mała.


- zwykła deska czy w ceracie.. w preLci raziła gola deska,ale po lifcie gdy mamy duży tablet to jest sens płacić za kawałek szmaty?


- czy pakiet m technology jest warty dopłaty? Sam pakiet tani,ale wiąże się z ogumieniem performance na kołach 19 i tu już parę zł dochodzi.


- brać jakiejkolwiek dodatkowe systemy asystujące kierowcy? Lubię prowadzić auto,lubię nowinki technologiczne,ale nie wiem...


- na g32 był tanzanite, uwielbiam ten kolor,ale wymaga sporej dopłaty a ostatnie trzy moje samochodu to był tanzanite,czarny,czarny i kusi by coś zmienić. Szarości nie lubię natomiast biały fajnie podkreśla bryłę. Podstawowa biel czy perła?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To ja powiem ze swojej strony, podpisujac się pod słowami handlowca - czarna podsufitka to tylko efekt wizualny, a systemy asystujące mogą uratować d**.

I tu nie chodzi o to czy ktoś potrafi jeździć czy nie, ale czasami można się zagapić albo zwyczajnie nie mieć szans czegoś zauważyć - sygnalizacja martwego pola, to jedno, ale 2 razy mi ostrzeżenie o ruchu poprzecznym uratowało skórę, bo nie miałem szansy zauważyć zbliżającego się rowerzysty - a czujnik tak.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

-Podstawowe 18stki,które docelowo mogłyby zostać na zimę czy brać 19 a potem się zastanawiać nad zimowym zestawem

Najpierw musisz sobie odpowiedzieć na następne pytanie:

zawieszenie m standardowe czy adaptacyjne.

Moim zdaniem to będzie miało ogromny wpływ. Przy adaptacyjnym śmiało mogę polecić 19" na lato, 18" na zimę. Jeżeli weźmiesz sportowe M, to 19" tylko wtedy, gdy nie przeszkadza ci twardość i wrażenie, że możesz pogubić plomby na pewnych drogach.

zwykła deska czy w ceracie

Mam M440i bez dodatkowej ceraty. Dla mnie jakość tego tworzywa, które daje BMW, jest na tyle dobra, że dopłata dla mnie za jakieś przeszycia i minimalnie lepszy materiał, jest zbędnym wydatkiem. Ale to ty musisz wiedzieć co jest dla ciebie ważniejsze.

czy pakiet m technology jest warty dopłaty? Sam pakiet tani,ale wiąże się z ogumieniem performance na kołach 19 i tu już parę zł dochodzi.

No właśnie, sam pakiet jest tani jak barszcz, ale dochodzą inne koła (warte nie mało) i są to elementy głwónie dla osób lubiących się bawić na torach. Czy auto będzie do jazdy codziennej, czy do zabawy na torach?

brać jakiejkolwiek dodatkowe systemy asystujące kierowcy?

Oczywiście że tak. Nad tym nie ma co się zastanawiać.


Zaś ostatnie pytanie to już kwestia stricte indywidualna. Jak ze standardowych kolorów nic nie znajdziesz, popatrz na kolory Individual. Ale to już kosztuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
No i udało się sprzedać wczoraj g32 i zdecydowany jestem zamówić m340i.

Wstępnie na ten moment maksymalny rabat jaki mogę uzyskać to 12,5 %.


Moje rozterki :

-Podstawowe 18stki,które docelowo mogłyby zostać na zimę czy brać 19 a potem się zastanawiać nad zimowym zestawem


Ja wybrałem opcję 19", a potem kupiłem komplet 18".

Docelowo polecam 19", auto prezentuje się zdecydowanie lepiej.


- zawieszenie m standardowe czy adaptacyjne... Miałem na testy preLci z podstawowym zawieszeniem,ale tam były 17stki więc nie mam porównania. Przesiadam się z g32 i mam świadomość,że to inna półka komfortu,ale czy naprawdę różnica między standardowym m a adaptacyjnym jest tak duża? Cena nie gra roli bo dopłata mała.


Mam zawias M i nie odczuwam dyskomfortu


- zwykła deska czy w ceracie.. w preLci raziła gola deska,ale po lifcie gdy mamy duży tablet to jest sens płacić za kawałek szmaty?


- czy pakiet m technology jest warty dopłaty? Sam pakiet tani,ale wiąże się z ogumieniem performance na kołach 19 i tu już parę zł dochodzi.

Pytanie jakie to są opony Performance,?


- brać jakiejkolwiek dodatkowe systemy asystujące kierowcy? Lubię prowadzić auto,lubię nowinki technologiczne,ale nie wiem...


- na g32 był tanzanite, uwielbiam ten kolor,ale wymaga sporej dopłaty a ostatnie trzy moje samochodu to był tanzanite,czarny,czarny i kusi by coś zmienić. Szarości nie lubię natomiast biały fajnie podkreśla bryłę. Podstawowa biel czy perła?

Audi A4 2.0Tq /CompSport stage 1/

BMW F20 /CompSport stage 1/ - było

BMW G21 318d - jest

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja przy adaptacyjnym zawiasie mam 19 na oba sezony. Oba komplety rof. Nie narzekam na komfort a i tego co na drogach się nie boje.


Letnie opony to akurat pirelli, które po poprzednim aucie zostawiły mega złe wrażenie.

Może rof w nich coś pozytywnego wniesie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja zamówiłem M340i, też miałem kilka rozterek, ale ostatecznie nie brałem M technology. Aktywnego tempomatu nie brałem, bo mam w G30 i go nie używam. Z ważniejszych co zamówiłem, to... chyba zdecydowanie większość, ale bez specjalnego lakieru czy deski w sztucznej szmacie. Skóra Vernasca Tacora Red, lakier szary Skyscraper. Fotel sportowy bo w tym kolorze skóry nie można zamówić fotela M. Ogólnie auto dla żony, ale już wiem, że często będę jej auto zabierał :)

Najgorsze, że auto zamówione na początku lutego a jeszcze nie ma daty produkcji - jedynie co BMW podało, to kilka dni temu potwierdziło wyposażenie bez żadnych restrykcji, więc jest szansa, że będzie do końca wakacji.

Czekam...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.