Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam kolegów.

Przymierzam się do zakupy G20 w wersji 320i silnik b48C (tak jest w instrukcji) auta użytkuję w 80% w mieście (W-wa) i się zastanawiam czy ten wybór jest w miarę rozsądny. Oczywiście życzyłbym sobie 330i ale nie mam takich pieniędzy. Czy ten silnik jest podatny na lekkie podkręcenie bo z tego co widzę da się go podkręcić prawie do wersji 330i i więcej. Pozdro

 

Nie da się. Nie ma takiej opcji. Znaczy da się, ale nie ma dostępu do sterownika. Jakoś od lata 2020, wszystkie serie mają zablokowany sterownik.

Z tego co drążyłem temat jest tuner w Rosji który to robi za ok 1ooo euro, ale trzeba mu wysłać sterownik :P . Nikt w Polsce tego nie zrobi.

Pozostaje jako podkręcenie tylko box. Ale boxem nie podkręcisz do wersji 330i.


 

No właśnie autko jest z 2019 r. więc teoretycznie się da?

Opublikowano
Witam kolegów.

Przymierzam się do zakupy G20 w wersji 320i silnik b48C (tak jest w instrukcji) auta użytkuję w 80% w mieście (W-wa) i się zastanawiam czy ten wybór jest w miarę rozsądny. Oczywiście życzyłbym sobie 330i ale nie mam takich pieniędzy. Czy ten silnik jest podatny na lekkie podkręcenie bo z tego co widzę da się go podkręcić prawie do wersji 330i i więcej. Pozdro

 

Nie da się. Nie ma takiej opcji. Znaczy da się, ale nie ma dostępu do sterownika. Jakoś od lata 2020, wszystkie serie mają zablokowany sterownik.

Z tego co drążyłem temat jest tuner w Rosji który to robi za ok 1ooo euro, ale trzeba mu wysłać sterownik :P . Nikt w Polsce tego nie zrobi.

Pozostaje jako podkręcenie tylko box. Ale boxem nie podkręcisz do wersji 330i.


 

No właśnie autko jest z 2019 r. więc teoretycznie się da?

 

Nie tylko teoretycznie się da ale i praktycznie, Jak chcesz dobry kontakt w tej sprawie i dobrą cenę pisz na priv.

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Podobny komunikat maiłem jak bawiłem się autem jeśli chodzi o przekraczanie linii i reakcję auta.

Po kilku razach auto zaproponowało wezwanie pomocy i przerwanie jazdy.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Długo czekałem na to porównanie :8)

IMG20220309132130.jpg

ms gamebar services

Wklej artykul, chetnie przeczytam :cool2:

Z tego co widze to jest porownanie hybryd i MB ma w kilku miejscach przewage:

1. 25kWh bateria w porownaniu do 12kWh BMW! - okolice ~80km na pradzie do zrobienia, wow

2. Ladowanie DC z moca 50kW, w BMW tylko AC 3,6kW

3. 10l wiekszy bak paliwa

4. skretne tylne kola w opcji, zmniejszaja o 1m srednice zawracania


A w kilku miejscach niestety wady:

- brak dostepnego napedu AWD w hybrydzie oraz wersji kombi

- waga 2080kg przy 1820kg BMW :duh: :duh:

- gorsza skrzynia biegow i ogolnie uklad napedowy w porownaniu do BMW

.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

To nie dzika NO proszę Pana , w UE niewolno takich rzeczy robić ;) , wyślę Ci na priv :)

IMG20220313070834.jpg

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano
Jeszcze w trakcie. Przez rok nikt nie zrobił z niczym problemu, a Pan w serwisie nawet pogratulował doposażenia samochodu. W tamtym czasie był duży problem z dostępnością klocków a cena z tarczami była nie wiele niższa niż kompletny nowy zestaw m pakiet na allegro.

 

A zmieniałeś w ASO czy w niezależnym warsztacie? Pytam, bo nie do końca jestem zadowolony z tych standardowych (na jazdach testowych działały lepiej) i zastanawiam się czy robić teraz, czy poczekać do zakończenia gwarancji, żeby nie znaleźli powodu do przyczepienia się w razie czego ;) Niedawno odebrałem auto po wymianie silnika, wolałbym kolejne 2 lata mieć jeszcze tą podkładkę.

Opublikowano
Jeszcze w trakcie. Przez rok nikt nie zrobił z niczym problemu, a Pan w serwisie nawet pogratulował doposażenia samochodu. W tamtym czasie był duży problem z dostępnością klocków a cena z tarczami była nie wiele niższa niż kompletny nowy zestaw m pakiet na allegro.

 

A zmieniałeś w ASO czy w niezależnym warsztacie? Pytam, bo nie do końca jestem zadowolony z tych standardowych (na jazdach testowych działały lepiej) i zastanawiam się czy robić teraz, czy poczekać do zakończenia gwarancji, żeby nie znaleźli powodu do przyczepienia się w razie czego ;) Niedawno odebrałem auto po wymianie silnika, wolałbym kolejne 2 lata mieć jeszcze tą podkładkę.

Hej, dokładałem w niezależnym warsztacie. Nigdy nikt nie zwrócił na to uwagi ani nie robił problemów. Tak samo ze sprężynami eibach pro kit. Na ostatnim serwisie nawet zmienili na gwarancji wahacze poprzeczne.

6ff0d43911e3.jpg
Opublikowano
Jeszcze w trakcie. Przez rok nikt nie zrobił z niczym problemu, a Pan w serwisie nawet pogratulował doposażenia samochodu. W tamtym czasie był duży problem z dostępnością klocków a cena z tarczami była nie wiele niższa niż kompletny nowy zestaw m pakiet na allegro.

 

A zmieniałeś w ASO czy w niezależnym warsztacie? Pytam, bo nie do końca jestem zadowolony z tych standardowych (na jazdach testowych działały lepiej) i zastanawiam się czy robić teraz, czy poczekać do zakończenia gwarancji, żeby nie znaleźli powodu do przyczepienia się w razie czego ;) Niedawno odebrałem auto po wymianie silnika, wolałbym kolejne 2 lata mieć jeszcze tą podkładkę.

Hej, dokładałem w niezależnym warsztacie. Nigdy nikt nie zwrócił na to uwagi ani nie robił problemów. Tak samo ze sprężynami eibach pro kit. Na ostatnim serwisie nawet zmienili na gwarancji wahacze poprzeczne.

 

a jak wrażenia z pro kit ? Nie jest za nisko czy za twardo ?

Opublikowano
Nie wiem jak te mniejsze silniczki ale np w m340i z datą produkcji po 06.2020 nie zrobisz chiptuningu - info od bardzo dobrego tunera we Wro. Nie wiem jak inni.

 

Z tego co wiem to się da i Hypertech we Warszawie robi (chyba jako jedyni w PL). Pytałem ich nawet o chipa do m440i, które dopiero odbiorę i nie widzą problemu. Na social mediach mieli sporo postów i filmików z autami z produkcji po 06.2020.

Jest jednak dodatkowy koszt liczony w euro za odblokowanie komputera. Może ktoś robił u nich i może się podzielić doświadczeniem?

Opublikowano

W Niemczech robią w G-Power, ale to są koszty. To nie jest 1500 zł jak w poprzednich wersjach. Robią też ruscy. Mają oddział w Niemczech, koszt u nich około 1k euro. Problem polega na tym, że trzeba im wysłać sterownik a oni go potem odeślą.


Jest jeszcze jeden problem. Mianowicie podczas wgrywania nowej mapy w G30 na najnowszej wersji oprogramowania wyskoczył komunikat o ingerencji w sterownik. Mapa poszła , żadnych błędów ale ów komunikat został zapisany w kompie auta. I tu jest problem. Podczas powrotu do OEM mapy przy ewentualnej awarii i wizyty gwarancyjnej w ASO pocałujemy klamkę. W tym G3O nie było problemu bo auto już po gwarancji. Więc trudny temat.

Może w HyperTech oferują takie coś jak RaceChip np lub inne podobne urządzenie wpinane we wtyczki. Nie modyfikację mapy.

https://www.racechip.eu/chip-tuning/racechip-gts.html?tpl=21310&ad=025&gclid=CjwKCAjwrqqSBhBbEiwAlQeqGhniRTzX9f_hm9ya1R1viyBsjOE2NzguVfRKE8iZCEl56doG1N0fKhoC2kEQAvD_BwE

Opublikowano

 

Pamiętajcie że te pudełeczka to nie jest prawdziwy chiptuning i auto trochę inaczej się zachowuje. Może z tych najnowszych pudełeczek nie testowałem ale mam porównanie sprzed kilku lat box vs prawdziwy chiptuning sterownika silnika. Box przede wszystkim okazało się, że zbyt wolno reagował na zmieniające się warunki pracy silnika. Okazało się też że serwis wykrył że box był podpinany w aucie. I niestety nie było to wykrycie na zasadzie "widzimy po kurzu na przewodzie pod maską że leżał box" xD

Stop Electric GO V8. 2 litry to może mieć czajnik ;D
Opublikowano
W Niemczech robią w G-Power, ale to są koszty. To nie jest 1500 zł jak w poprzednich wersjach. Robią też ruscy. Mają oddział w Niemczech, koszt u nich około 1k euro. Problem polega na tym, że trzeba im wysłać sterownik a oni go potem odeślą.


Jest jeszcze jeden problem. Mianowicie podczas wgrywania nowej mapy w G30 na najnowszej wersji oprogramowania wyskoczył komunikat o ingerencji w sterownik. Mapa poszła , żadnych błędów ale ów komunikat został zapisany w kompie auta. I tu jest problem. Podczas powrotu do OEM mapy przy ewentualnej awarii i wizyty gwarancyjnej w ASO pocałujemy klamkę. W tym G3O nie było problemu bo auto już po gwarancji. Więc trudny temat.

Może w HyperTech oferują takie coś jak RaceChip np lub inne podobne urządzenie wpinane we wtyczki. Nie modyfikację mapy.

https://www.racechip.eu/chip-tuning/racechip-gts.html?tpl=21310&ad=025&gclid=CjwKCAjwrqqSBhBbEiwAlQeqGhniRTzX9f_hm9ya1R1viyBsjOE2NzguVfRKE8iZCEl56doG1N0fKhoC2kEQAvD_BwE

 

Z tego co wiem HyperTech odblokowywują komputer i wgrywają normalnego wirusa a nie żadne RaceChipy. W zeszłym roku pytałem o koszta chipa to odblokowanie kosztowało coś koło 800 Euro + normalne koszty chipowania. Dodatkowo przed wjazdem do ASO można jakoś zdalnie wgrać pierwotny soft.

Opublikowano
Nie do końca tak jest. Dzwoniłem i pytałem. Ok odblokowanie sterownika 700 euro, wgranie mapy 2200 zł. Ale po wgraniu przeglądy można robić tylko u nich nie w ASO. Dlatego że powrót do oryginalnej mapy powoduje to że znowu trzeba odblokowywać sterownik za te 700 auro i wgrywać ponownie. Więc wgranie mapy oryginalnej tylko ma sens przy awarii gdzie auto trafia do ASO na naprawę gwar. Więc szczerze mówią taki układ nie do końca pewny. Poza tym pozostaje pytanie o komunikat przy wgrywaniu nowej mapy jak w g30 o wykrytym tuningu silnika /słowo w słowo/ Jeśli w sterowniku odblokowują tylko sekcję modyfikacji silnika to nie skasujesz tego błędu. Będzie on do odczytania przez ASO w razie czego. Więc ja bym chyba wolał jednak jb4 czy racechip na wtyczki.
Opublikowano
Więc ja bym chyba wolał jednak jb4 czy racechip na wtyczki.

 

I te też już wykrywają w ASO że były podpinane. Czytaj 2 posty wyżej co napisałem ;D

Stop Electric GO V8. 2 litry to może mieć czajnik ;D
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Wszystko jest widoczne w logach, nie ma takiej opcji, żeby czegoś nie było widać i cokolwiek pomogło wypięcie boxa.

Póki nic nie chcemy związanego z gwarancją to nikt raczej problemu nie będzie robił, w innym przypadku wykopią wszystko;)

Audi A4 2.0Tq /CompSport stage 1/

BMW F20 /CompSport stage 1/ - było

BMW G21 318d - jest

Opublikowano

Jednak box to nie trwała ingerencja w sterownik. Jeśli by to było w tej samej cenie. Tu jest różnica box za ok 2 tys /jb4/ i prawie 6 tys za akcję ze sterownikiem. Mimo wszystko jednak box nie zostawia błędów w pamięci kompa.

Nie to że namawiam kogoś na jb4 ale cały świat to stosuje i są zadowoleni.

Nie wiem tylko po co pieprzyć się z boxami czy czipami jak się ma w serii 370KM.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Jednak box to nie trwała ingerencja w sterownik. Jeśli by to było w tej samej cenie. Tu jest różnica box za ok 2 tys /jb4/ i prawie 6 tys za akcję ze sterownikiem. Mimo wszystko jednak box nie zostawia błędów w pamięci kompa.

Nie to że namawiam kogoś na jb4 ale cały świat to stosuje i są zadowoleni.

Nie wiem tylko po co pieprzyć się z boxami czy czipami jak się ma w serii 370KM.

 

Box zostawia w logach zmiany w parametrach, tak skrócie. Nie jestem przeciwnikiem, natomiast trzeba mieć tego świadomość, że każda modyfikacja pracy silnika pozbawia gwarancji ;)


Mocy nigdy za dużo, 370KM jest zajebiste, ale 470KM jest bardziej zajebiste :mrgreen:


Box ma sens, jak sterownik nie został złamany, w innym przypadku preferuje program.

Audi A4 2.0Tq /CompSport stage 1/

BMW F20 /CompSport stage 1/ - było

BMW G21 318d - jest

Opublikowano
Nie do końca tak jest. Dzwoniłem i pytałem. Ok odblokowanie sterownika 700 euro, wgranie mapy 2200 zł. Ale po wgraniu przeglądy można robić tylko u nich nie w ASO. Dlatego że powrót do oryginalnej mapy powoduje to że znowu trzeba odblokowywać sterownik za te 700 auro i wgrywać ponownie. Więc wgranie mapy oryginalnej tylko ma sens przy awarii gdzie auto trafia do ASO na naprawę gwar. Więc szczerze mówią taki układ nie do końca pewny. Poza tym pozostaje pytanie o komunikat przy wgrywaniu nowej mapy jak w g30 o wykrytym tuningu silnika /słowo w słowo/ Jeśli w sterowniku odblokowują tylko sekcję modyfikacji silnika to nie skasujesz tego błędu. Będzie on do odczytania przez ASO w razie czego. Więc ja bym chyba wolał jednak jb4 czy racechip na wtyczki.

 

O dobrze wiedzieć. Nie wiem czy to prawda, ze robią przeglady i naprawy w ramach pakietu lub gwrancji BMW. Jeśli tak, to dla mnie warto raz na rok wyskoczyć do Warszawy na weekend, oddać auto na 2 dni i mieć dodatkowe 80 kucy :)

Opublikowano

Za dużo kombinacji ze sterownikiem. Oni sami go nie odblokowują. Sami tylko wgrywają program. Robi to dla nich ktoś inny. Wiem kto, ale nie będę robił reklamy. Na pewno nikt w Polsce. Więc mimo wszystko za dużo tutaj kombinowania na sterowniku.

Akurat świeży filmik się pojawił z dobrym boxem zewnętrznym.


  • Moderatorzy
Opublikowano
Dla urwania 1s 100-200 km/h nie montowałbym takiego boxa. Słaby wynik.
Opublikowano

 

A zmieniałeś w ASO czy w niezależnym warsztacie? Pytam, bo nie do końca jestem zadowolony z tych standardowych (na jazdach testowych działały lepiej) i zastanawiam się czy robić teraz, czy poczekać do zakończenia gwarancji, żeby nie znaleźli powodu do przyczepienia się w razie czego ;) Niedawno odebrałem auto po wymianie silnika, wolałbym kolejne 2 lata mieć jeszcze tą podkładkę.

Hej, dokładałem w niezależnym warsztacie. Nigdy nikt nie zwrócił na to uwagi ani nie robił problemów. Tak samo ze sprężynami eibach pro kit. Na ostatnim serwisie nawet zmienili na gwarancji wahacze poprzeczne.

 

a jak wrażenia z pro kit ? Nie jest za nisko czy za twardo ?

 

Wysokość jest ok. Mam standardowe zawieszenie wiec była straszna koza. Jeśli chodzi o komfort to jest trochę sztywniej, ale bez tragedii. Od montażu przejechałem ponad 70 tys km i nie miałem jeszcze problemu z za niskim autem. A zdarza mi się jeździć po bardzo złych drogach.

e0e4be7da00a2180b277b513d1faab28.jpg



Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

6ff0d43911e3.jpg
  • 2 miesiące temu...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.