Skocz do zawartości

G20, który silnik wybrać ? opinie, konfiguracje, porównania


Randall

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze

Mógłbyś podać ile wyszło za Riale ?

Ja kupiłem 796M za 7k również na Pirelli i ciekawi mnie ile dołożyłem do interesu :mrgreen:

 

https://felgi-niemieckie.pl/konfigurator/154657/22/104/2925/18/rial.x10.br.7.50.x.18.et.25.00.5x112.br.racingschwarz.html


https://www.oponeo.pl/dane-opony/pirelli-sottozero-serie-3-225-45-r18-95-v-run-on-flat-xl-#366036437


Po MSRP wychodzi: 5368

 

Bardzo fajna cena, zrób zdjęcie, jak prezentują się na samochodzie :wink:

U mnie to tak wygląda:

0ede5d27453d305f.jpg

Audi A4 2.0Tq /CompSport stage 1/

BMW F20 /CompSport stage 1/ - było

BMW G21 318d - jest

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Mógłbyś podać ile wyszło za Riale ?

Ja kupiłem 796M za 7k również na Pirelli i ciekawi mnie ile dołożyłem do interesu :mrgreen:

 

https://felgi-niemieckie.pl/konfigurator/154657/22/104/2925/18/rial.x10.br.7.50.x.18.et.25.00.5x112.br.racingschwarz.html


https://www.oponeo.pl/dane-opony/pirelli-sottozero-serie-3-225-45-r18-95-v-run-on-flat-xl-#366036437


Po MSRP wychodzi: 5368

 

Z czujnikami bmw oe cena powinna oscylowac w okolicach 6k

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mógłbyś podać ile wyszło za Riale ?

Ja kupiłem 796M za 7k również na Pirelli i ciekawi mnie ile dołożyłem do interesu :mrgreen:

Finalnie kupiłem Riale X10 i czujniki TPMS z felgi-niemieckie.pl i pirelli Sottozero-3 95V z oponeo, bo akurat promocja była. Wyszło ok. 5600 zł już z czujnikami TPMS BMW OEM. Cena z początku października.

W salonie za 796M z Pirelli 95H dostałem ofertę na 8600 zł, więc twoje 7k to niezła cena :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mógłbyś podać ile wyszło za Riale ?

Ja kupiłem 796M za 7k również na Pirelli i ciekawi mnie ile dołożyłem do interesu :mrgreen:

Finalnie kupiłem Riale X10 i czujniki TPMS z felgi-niemieckie.pl i pirelli Sottozero-3 95V z oponeo, bo akurat promocja była. Wyszło ok. 5600 zł już z czujnikami TPMS BMW OEM. Cena z początku października.

W salonie za 796M z Pirelli 95H dostałem ofertę na 8600 zł, więc twoje 7k to niezła cena :)

Ja zrobiłem dokładnie tak samo. Mam pytanie, co Wam pokazuje komputer na nastawach opon comfort i wyborze z listy 225/45 R18? U mnie pokazuje przód 2.7 bar i tył 2.9 co jest szaleństwem. Spuściłem na 2.6 i nie pokazywał komunikatu, ale teraz na mrozach spadło do 2.5 i ciągle mam notyfikacje, ze mam za mało powietrza... Troche to wkurza. Macie na to jakąs rade? Dobijanie do 2.9 mnie nie interesuje, bo jezdzilem troche na takim ciśnieniu na RF i to jest szaleństwo :lol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mógłbyś podać ile wyszło za Riale ?

Ja kupiłem 796M za 7k również na Pirelli i ciekawi mnie ile dołożyłem do interesu :mrgreen:

Finalnie kupiłem Riale X10 i czujniki TPMS z felgi-niemieckie.pl i pirelli Sottozero-3 95V z oponeo, bo akurat promocja była. Wyszło ok. 5600 zł już z czujnikami TPMS BMW OEM. Cena z początku października.

W salonie za 796M z Pirelli 95H dostałem ofertę na 8600 zł, więc twoje 7k to niezła cena :)

Ja zrobiłem dokładnie tak samo. Mam pytanie, co Wam pokazuje komputer na nastawach opon comfort i wyborze z listy 225/45 R18? U mnie pokazuje przód 2.7 bar i tył 2.9 co jest szaleństwem. Spuściłem na 2.6 i nie pokazywał komunikatu, ale teraz na mrozach spadło do 2.5 i ciągle mam notyfikacje, ze mam za mało powietrza... Troche to wkurza. Macie na to jakąs rade? Dobijanie do 2.9 mnie nie interesuje, bo jezdzilem troche na takim ciśnieniu na RF i to jest szaleństwo :lol:

Na komputerze zalecane pokazuje 2.7 i 2.9, a na tabliczce i aplikacji myBMW jest 2.6 i 2.8. Dzisiaj właśnie spuściłem na 2.6 z przodu i jak na razie żadnych błędów nie mam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na komputerze zalecane pokazuje 2.7 i 2.9, a na tabliczce i aplikacji myBMW jest 2.6 i 2.8. Dzisiaj właśnie spuściłem na 2.6 z przodu i jak na razie żadnych błędów nie mam.

Ja zrobiłem dokładnie to samo jakoś w listopadzie i miałem ciągle 2.6 - 2.7,a teraz na mrozach mi spadło i mam 2.5 i nie chce podskoczyć więc ciągle mam notyfikację. Imo 2.6 to jest taka bezpieczna granica, że auto nie pokazuje komunikatów żadnych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mógłbyś podać ile wyszło za Riale ?

Ja kupiłem 796M za 7k również na Pirelli i ciekawi mnie ile dołożyłem do interesu :mrgreen:

Finalnie kupiłem Riale X10 i czujniki TPMS z felgi-niemieckie.pl i pirelli Sottozero-3 95V z oponeo, bo akurat promocja była. Wyszło ok. 5600 zł już z czujnikami TPMS BMW OEM. Cena z początku października.

W salonie za 796M z Pirelli 95H dostałem ofertę na 8600 zł, więc twoje 7k to niezła cena :)

Ja zrobiłem dokładnie tak samo. Mam pytanie, co Wam pokazuje komputer na nastawach opon comfort i wyborze z listy 225/45 R18? U mnie pokazuje przód 2.7 bar i tył 2.9 co jest szaleństwem. Spuściłem na 2.6 i nie pokazywał komunikatu, ale teraz na mrozach spadło do 2.5 i ciągle mam notyfikacje, ze mam za mało powietrza... Troche to wkurza. Macie na to jakąs rade? Dobijanie do 2.9 mnie nie interesuje, bo jezdzilem troche na takim ciśnieniu na RF i to jest szaleństwo :lol:

 

U mnie jak spadło z zalecanej 2,6 przód do 2.4 i 2.9 - tył do 2.6 nie pokazuje żadnych notyfikacji, jest tylko notka, że ciśnienie może się różnić zależnie od warunków, temp. Mam przód/tył: 225/45 R18.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Ja mam też 225/45/18 zimowe i zalecane 2.2/2.4, ale w sumie nie zerknąłem co tam w letnich zalecają.

Audi A4 2.0Tq /CompSport stage 1/

BMW F20 /CompSport stage 1/ - było

BMW G21 318d - jest

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co kojarze masz oryginały, tzn felgi i czujniki z bmw. Natomiast ja mam Riale X10 z czujnikami z felgi niemieckie i może tutaj tkwi różnica? Może te czujniki są inaczej zakodowane i dlatego komputer pokazuje że zalecana na nich na "comfort" to 2.7 - 2.9 bar a na oryginałach pokazuje 2.2 - 2.4? Opony to Sottozero 3 RF.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Z tego co kojarze masz oryginały, tzn felgi i czujniki z bmw. Natomiast ja mam Riale X10 z czujnikami z felgi niemieckie i może tutaj tkwi różnica? Może te czujniki są inaczej zakodowane i dlatego komputer pokazuje że zalecana na nich na "comfort" to 2.7 - 2.9 bar a na oryginałach pokazuje 2.2 - 2.4? Opony to Sottozero 3 RF.

 

Zgadza się, opony te same.

Jutro zerknę jeszcze raz na plakietkę, może coś pokręciłem :wink:

Audi A4 2.0Tq /CompSport stage 1/

BMW F20 /CompSport stage 1/ - było

BMW G21 318d - jest

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Małe podsumowanie wybranej konfiguracji.

G21 318i Touring Sportline

Model: Rozmiarowo g21 to akceptowalne minimum, bagaznik maly, ale poki co nie brakowało mi miejsca przy dwoch osobach. W sezonie dosc czesto zdarza mi sie wozic rowery. Do tej pory wozilem w bagazniku. Do nowego auta zamówilem hak.


Silnik: 2.0 18i spełnia moje oczekiwania. W połaczeniu z automatem wydaje sie bardziej dynamiczny niz 2.0 190KM od VAG. W ruchu miejskim zupełnie mi wystarcza. Na autostradach przydaloby sie wiecej mocy. Tutaj wrażenia mogą byc różne w zależnosci od poprzednich doświadczeń.


Sportline wyglada mniej agresywnie od mpakietu - defacto to podstawowa linia + czarne dodatki.


Koła: 17 na lato i zime.

Na szarych felgach 776 ladnie sie prezentuje. Przy ewentualnej wymianie celowałbym w felgi 18” 780, 796 lub riale x10. Na zime dokupilem drugi komplet kół 17 bmw 778 dedykowany do tego modelu.


Lakier alpinewhite wyglada poprostu ok. Alpinewhite to bardziej „cieply” bialy w przeciwienstwie do mineralwhite ktory jest bardziej zimny.

Alpinewhite moim zdaniem w sztucznym swietle wpada bardziej w kolor kremowy/żółtawy a mineral w biało-szary. No i mineral to lakier metaliczny.

W środku mam fotele sensatec-materiał i listwy aluminium mesheffect.

Listwy byly ladniejsze niz piano, a fotele nie sa złe choć wolalbym sensatec+acantara(z m pakietu) albo perforowany sensatec ktory nie byl dostepny w momencie skladania zamówienia.

Kierownica standardowa - jak zmieniałem zamowienie to zastanawialem sie nad kierownicą z mpakietu - zostala standardowa kosztem innych opcji i w sumie nie żałuje. Wyglada na żywo lepiej niż na zdjęciach.


Wybrane wyposażenie:

LC Pro - duza nawigacja wyglada ok, a do zegarow juz sie przyzwyczailem. Korzystam jedynie z carplaya.

Rozszerzone LEDy - dodałem w ostatniej chwili i to byla swietna decyzja. Byłem zdecydowany na podstawowe lampy ale obejrzalem z 100 filmikow na youtube i ostatecznie dorzucilem do konfiguracji. Jestem zaskoczony jak daleko świecą. Wygląd też na plus, ale do laserów sporo jednak brakuje.

Audio Hifi - dla mnie wystarczajace, nie testowalem HK a i tak bym za niego nie dopłacił.

Asystent parkowania - poprostu ok.

Hak - drogi ale must-have dla mnie.

Szyby akustyczne - must have. Choć głośne opony zimowe psują efekt.


Restrykcje:

Podparcie ledźwiowe i okrojone fotele - poki co nie dostrzegam braku. Fotele uwazam za wygodne.

Ladowarka indukcyjna - miala byc czescią pakietu, ale sie nie wyprodukowała, wypadla z konfiguracji przy zmianie specyfikacji. Podobno i tak nie działa, a ładowarek indukcyjnych nie używam nawet w domu.


Dopłata 11k za LC pro z zegarami cyfowymi to gruba przesada. Inne marki potrafią dorzucic carplay za 2-3k a reszte inaczej bym zaalokował.

Podstawowy pakiet asystentów za 4.5k to też dość duzo. Tak z 2k moglbym dorzucic za asystenta martwego pola.


Brakuje też sensownych analogowych zegarow jak w porsche, alfaromeo, albo nawet audi. Elektroniczne zegary wygladaja efektownie, te w bmw sa troche przekombinowane. Wydaje mi sie ze klasyczne zegary mniej męczą wzrok i mniej rozpraszają uwagę.

Brakuje też opcji podgrzewanej przedniej szyby.

Teraz dorzucilbym także aktywny tempomat - Patrzac na inne opcje cena wydaje mi sie ok.


Poczatkowo chciałem kupic 3gt 2.0i lub xd. Niestety dostepnosc aut uzywanych z gwarancją i składanym hakiem jest mocno ograniczona (niezależnie od marki) wiec zdecydowalismy się na nowe 318i. W obecnej generacji brakuje mi nastepcy 3gt, ale tu chyba jestem w mniejszosci :(

6gt to juz zbyt droga zabawa dla mnie.


Przy dodatkowym budżecie celowałbym raczej w 330i z xDrive w mpakiecie w kolorze niebieskim lub szarym. Ale jak sie nie ma co sie lubi....

Z drugiej strony, zamiast brać 3ke na wypasie szukałbym pewnie 520i/d albo x5 25d w bieda-line.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Małe podsumowanie wybranej konfiguracji.

G21 318i Touring Sportline

Model: Rozmiarowo g21 to akceptowalne minimum, bagaznik maly, ale poki co nie brakowało mi miejsca przy dwoch osobach. W sezonie dosc czesto zdarza mi sie wozic rowery. Do tej pory wozilem w bagazniku. Do nowego auta zamówilem hak.


Silnik: 2.0 18i spełnia moje oczekiwania. W połaczeniu z automatem wydaje sie bardziej dynamiczny niz 2.0 190KM od VAG. W ruchu miejskim zupełnie mi wystarcza. Na autostradach przydaloby sie wiecej mocy. Tutaj wrażenia mogą byc różne w zależnosci od poprzednich doświadczeń.


Sportline wyglada mniej agresywnie od mpakietu - defacto to podstawowa linia + czarne dodatki.


Koła: 17 na lato i zime.

Na szarych felgach 776 ladnie sie prezentuje. Przy ewentualnej wymianie celowałbym w felgi 18” 780, 796 lub riale x10. Na zime dokupilem drugi komplet kół 17 bmw 778 dedykowany do tego modelu.


Lakier alpinewhite wyglada poprostu ok. Alpinewhite to bardziej „cieply” bialy w przeciwienstwie do mineralwhite ktory jest bardziej zimny.

Alpinewhite moim zdaniem w sztucznym swietle wpada bardziej w kolor kremowy/żółtawy a mineral w biało-szary. No i mineral to lakier metaliczny.

W środku mam fotele sensatec-materiał i listwy aluminium mesheffect.

Listwy byly ladniejsze niz piano, a fotele nie sa złe choć wolalbym sensatec+acantara(z m pakietu) albo perforowany sensatec ktory nie byl dostepny w momencie skladania zamówienia.

Kierownica standardowa - jak zmieniałem zamowienie to zastanawialem sie nad kierownicą z mpakietu - zostala standardowa kosztem innych opcji i w sumie nie żałuje. Wyglada na żywo lepiej niż na zdjęciach.


Wybrane wyposażenie:

LC Pro - duza nawigacja wyglada ok, a do zegarow juz sie przyzwyczailem. Korzystam jedynie z carplaya.

Rozszerzone LEDy - dodałem w ostatniej chwili i to byla swietna decyzja. Byłem zdecydowany na podstawowe lampy ale obejrzalem z 100 filmikow na youtube i ostatecznie dorzucilem do konfiguracji. Jestem zaskoczony jak daleko świecą. Wygląd też na plus, ale do laserów sporo jednak brakuje.

Audio Hifi - dla mnie wystarczajace, nie testowalem HK a i tak bym za niego nie dopłacił.

Asystent parkowania - poprostu ok.

Hak - drogi ale must-have dla mnie.

Szyby akustyczne - must have. Choć głośne opony zimowe psują efekt.


Restrykcje:

Podparcie ledźwiowe i okrojone fotele - poki co nie dostrzegam braku. Fotele uwazam za wygodne.

Ladowarka indukcyjna - miala byc czescią pakietu, ale sie nie wyprodukowała, wypadla z konfiguracji przy zmianie specyfikacji. Podobno i tak nie działa, a ładowarek indukcyjnych nie używam nawet w domu.


Dopłata 11k za LC pro z zegarami cyfowymi to gruba przesada. Inne marki potrafią dorzucic carplay za 2-3k a reszte inaczej bym zaalokował.

Podstawowy pakiet asystentów za 4.5k to też dość duzo. Tak z 2k moglbym dorzucic za asystenta martwego pola.


Brakuje też sensownych analogowych zegarow jak w porsche, alfaromeo, albo nawet audi. Elektroniczne zegary wygladaja efektownie, te w bmw sa troche przekombinowane. Wydaje mi sie ze klasyczne zegary mniej męczą wzrok i mniej rozpraszają uwagę.

Brakuje też opcji podgrzewanej przedniej szyby.

Teraz dorzucilbym także aktywny tempomat - Patrzac na inne opcje cena wydaje mi sie ok.


Poczatkowo chciałem kupic 3gt 2.0i lub xd. Niestety dostepnosc aut uzywanych z gwarancją i składanym hakiem jest mocno ograniczona (niezależnie od marki) wiec zdecydowalismy się na nowe 318i. W obecnej generacji brakuje mi nastepcy 3gt, ale tu chyba jestem w mniejszosci :(

6gt to juz zbyt droga zabawa dla mnie.


Przy dodatkowym budżecie celowałbym raczej w 330i z xDrive w mpakiecie w kolorze niebieskim lub szarym. Ale jak sie nie ma co sie lubi....

Z drugiej strony, zamiast brać 3ke na wypasie szukałbym pewnie 520i/d albo x5 25d w bieda-line.

 

Fajne podsumowanie, moze pomóc jak ktoś się zastanawia nad niektórymi rzeczami

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zamawialem w marcu 2021. Akurat trafilem na brak mozliwosci zamówienia małej nawigacji, podpacia ledzwiowego i inne restrykcje, wiec musialem troche zmienic konfiguracje.

Odebrałem po +- pół roku, minimalnie po terminie z zamówienia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

z 318i wszystko jest ok , do czasu jak wsiądą ziomale- ci którzy oglądają kolejny film na Netflixsie z piwem i opakowaniem chipsów obowiązkowo - , czyli 3x110kg , wtedy przez chwilę człowiek się zastanawia czy nie rozsądnie byłoby kupić 320 ;)

pytanie do posiadaczy świeżych 318i : czy nadal jest przycisk wyłączenia trakcji ,czy go zlikwidowali razem z przyciskiem S/S ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
U mnie jest przycisk od kontroli trakcji i od start/stopu.

Wydaje mi sie (ale pewien nie jestem) ze wylaczenie systemu s/s nie jest mozliwe jedynie w silnikach z systemem mild-hybrid.

 

System SS można obejść, bo np w moim 318d go fizycznie nie ma.

Trzeba ustawić w trybie sport indywidual na komfort i po problemie.

Jednocześnie nie funkcjonuje również tryb żeglowania, co dodatkowo motywuje :)

Audi A4 2.0Tq /CompSport stage 1/

BMW F20 /CompSport stage 1/ - było

BMW G21 318d - jest

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

cześć

zamówiłem właśnie G20, odbiór mam wpisany 31.07.2022, jak pytałem u innego dealera to mówił o wrześniu...więc każdy mówi co innego

jak bardzo (nie)realny jest ten termin?

dodatkowo wyczytałem, że "w pierwszych miesiącach przyszłego roku najpewniej zadebiutuje lifting BMW Serii 3. Oficjalnie trafi do sprzedaży w Europie latem 2022 roku"

czy mogę się załapać na lift czy niekoniecznie?

jak rozmawiałem u jednego dealera to powiedział, że koniecznie muszę zamówić bmw live cocpit professional bo zwykłych liczników już nie montują natomiast tam gdzie zamówiłem nic takiego nie miało miejsca i przyjęli zamówienie bez tej opcji...

czytałem też, że niektórzy dostali ten upgrade za free...

dezinformacja pełna...

czy mpakiet ma ogumienie tylko mieszane? (18 cali)

z góry dziękuję za info

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

odbiór mam wpisany 31.07.2022, jak pytałem u innego dealera to mówił o wrześniu...

To akurat możliwe, bo każdy dealer zaklepuje sobie z góry sloty i potem oferuje je klientom.

 

jak rozmawiałem u jednego dealera to powiedział, że koniecznie muszę zamówić bmw live cocpit professional bo zwykłych liczników już nie montują natomiast tam gdzie zamówiłem nic takiego nie miało miejsca i przyjęli zamówienie bez tej opcji...

Dostają jakieś tabelki z restrykcjami, mają je mniej lub bardziej aktualne, potem próbują zmieniać zamówienie aby wpadło we właściwy status, tam jest totalny bałagan.

Faktem jest, że niektórzy wcześniej dostali darmowy upgrade. Teraz ciężko gdybać co się stanie z Twoim zamówieniem za ponad pół roku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

cześć

jak rozmawiałem u jednego dealera to powiedział, że koniecznie muszę zamówić bmw live cocpit professional bo zwykłych liczników już nie montują natomiast tam gdzie zamówiłem nic takiego nie miało miejsca i przyjęli zamówienie bez tej opcji...

czytałem też, że niektórzy dostali ten upgrade za free...

 

Faktycznie był już taki okres że zamówione auta z "zwykłymi" licznikami dostały wersje live cocpit professional.

Ja zamówiłem również zwykłem zegary bez nawi a produkcję mam zaplanowaną na styczeń to zobaczymy co przyjdzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

cześć

jak rozmawiałem u jednego dealera to powiedział, że koniecznie muszę zamówić bmw live cocpit professional bo zwykłych liczników już nie montują natomiast tam gdzie zamówiłem nic takiego nie miało miejsca i przyjęli zamówienie bez tej opcji...

czytałem też, że niektórzy dostali ten upgrade za free...

 

Faktycznie był już taki okres że zamówione auta z "zwykłymi" licznikami dostały wersje live cocpit professional.

Ja zamówiłem również zwykłem zegary bez nawi a produkcję mam zaplanowaną na styczeń to zobaczymy co przyjdzie.

 

Ja też zwykłe i też produkcja 01/2022.

teraz już chyba nie dają LCP za free, z tego co się orientowałem to 03.2021 do 07.2021 dawali free

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozważam dodanie pakietu First Class. Czy jego cena (12700 zł) zakłada, że ktoś dodał już pakiet Business Class?


(zakładam, że tak, bo inaczej byłby to zbyt dobry deal)

 

Jak dorzucisz First Class to z automatu wpada Business Class i cena leci o 21.8tys do góry

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.