Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Przeszukałem forum i w sumie nie ma zbyt wiele informacji o "Pakiet M Technology" do M340i. Czy ktoś z was to brał i jeśli tak/nie to dlaczego? Zastanawiam się czy branie tego wgl ma sens. Przecież inne auta dają radę bez tego. Dodatkowo nie narażamy się na rozwalenie dolnej chłodnicy pod autem i lawetę. Ja osobiście brałbym M340i bez tego, ale może jestem w błędzie? Btw, chyba zaczekam i zamówię gdy wyjdzie facelift.

 

Chłodnica + większe tarcze z przodu.

Chłodnica rzeczywiście jest słabo osłonięta i trafiłem na post z USA, gdzie facet nie dość że ją urwał, to jechał tak jeszcze kilka kilometrów, przez co zatarł silnik a BMW odmówiło naprawy gwarancyjnej.


Dopóki nie jeździsz na tor, to raczej nie ma sensu. A jeśli jeździsz, to te hamulce i tak nie dadzą rady ;)

Oczywiście dochodzą wyższe koszty wymiany klocków i tarcz z przodu.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Przeszukałem forum i w sumie nie ma zbyt wiele informacji o "Pakiet M Technology" do M340i. Czy ktoś z was to brał i jeśli tak/nie to dlaczego? Zastanawiam się czy branie tego wgl ma sens. Przecież inne auta dają radę bez tego. Dodatkowo nie narażamy się na rozwalenie dolnej chłodnicy pod autem i lawetę. Ja osobiście brałbym M340i bez tego, ale może jestem w błędzie? Btw, chyba zaczekam i zamówię gdy wyjdzie facelift.

 


Koszt grosze, brałem bez wahania....

Hamulce to podstawa, chłodnica zawsze bardziej pomoże, niż zaszkodzi, nie wiem co trzeba zrobic żeby uszkodzić, chyba że jeździsz cały czas po starej poniemieckiej kostce brukowej.

male-bmw-2.png
Opublikowano

Chłodnica i większe hamulce to też większa masa na przedzie auta + zwiększona masa rotująca.

Więc dopóki nie jeździmy tak, że ta chłodnica cokolwiek chłodzi, to dopłacamy za gorsze osiągi i nic więcej.

A większe hamulce nie zahamują w tym wypadku mocniej, tylko większą ilość razy zanim pedał zadnie wpadać w podłogę. Znów, jeśli nie jeździmy tak, żeby to wykorzystać, to nie ma sensu dopłacać. Zależy co kto potrzebuje.

M340i Touring jest cięższy od sedana, a mimo tego pakiet M Technology nie jest nawet dostępny w konfiguratorze - bo nikt tego nie bierze na tor.


Nie mówię nie brać, mówię - nie klikać w ciemno "bo tanie". Można dopłacić i pogorszyć swoje auto na swoje potrzeby.

Opublikowano
Koszt wymiany tych większych hamulców to przecież groszowe sprawy. Przecież to nie są ceramiczne heble. Bardziej mnie martwi natomiast ile minut bardzo agresywnej jazdy sprawi że komputer zacznie ograniczać mi moc auta z powodu właśnie niewydolności układu chłodzenia. Czytałem że tak się właśnie dzieje. Czyli np jazda latem co chwilę z butem w podłodze przez parę minut sprawi że z naszych 374 koni na 'jakiś czas' zrobi się.... no właśnie, ile? 300? Ta dodatkowa chłodnica sprawi że komputer nie obniży nam mocy nawet przy dłuższej agresywnej jeździe. Także no, przydałoby się więcej danych w tym temacie jak to dokładnie działa. Proszę się nie dziwić moim analizom. Ludzie sie boją ze mną jeździć autem xD A co do uszkodzenia tejże chłodnicy dolnej - nie jest to trudne. Kamienie z drogi często potrafią walić nadwozie. Wystarczy zjechać za bardzo na pobocze. Studzienkę ominiesz, ale kamieni nie widać czasem.
Stop Electric GO V8. 2 litry to może mieć czajnik ;D
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Tak realnie patrząc trzeba by zrobić test porównawczy 1-1 na hamowni w upalny dzień.

To wystarczy do potwierdzenia, czy chłodnica jest warta zmiany, jak funkcjonuje standardowa (zazwyczaj nie dają rady).

Z mojego doświadczenia wynika, że lepsze chłodzenie zawsze jest na plus i nie bałbym się ryzyka uszkodzenia.

Żeby silnik zaczynał puchnąć nie trzeba jechać na tor, gdzie jest to normalne, wystarczy dłuższa jazda autostradą z większą prędkością. Zobaczcie jak kształtują się osiągi choćby na 1/4 mili w upalne dni. Czasy z 11-12 spadają o 2-3sek.


W temacie większych hamulców nie mogę się zgodzić, że tylko powodują one możliwość powtarzalnej skuteczności.

Owszem jest to jedna z zalet natomiast dotyczy bardziej ceramiki. Większe hamulce to jednak też zwyczajnie lepsze hamulce.

Większa masa rotująca owszem, natomiast -2/3 m w hamowaniu może skutkować być albo nie być.


Jednym słowem, wziąłem do mojego kutra, do 340i bym się nawet nie zastanawiał, przy dynamicznym stylu jazdy to już bezdyskusyjnie ;)

Ale każdy ma swój konfig i dlatego każdy jeździ inną trójka, przez co jest ciekawie ;)

Audi A4 2.0Tq /CompSport stage 1/

BMW F20 /CompSport stage 1/ - było

BMW G21 318d - jest

Opublikowano

Oczywiście każdy ma swoje doświadczenia natomiast mocno bym polemizował ze zdaniem

"Żeby silnik zaczynał puchnąć nie trzeba jechać na tor, gdzie jest to normalne, wystarczy dłuższa jazda autostradą z większą prędkością."

Zmuszony jestem pokonywać bardzo duże odległości (niestety) i aby to jakoś skrócić to robię to z tzw większą prędkością. Do tej pory nic ale to kompletnie nic nie zaobserwowałem z jakimś podwyższeniem temperatury. Być może moje większe prędkości 200-220 są za małe na "puchnięcie" bo fabryczne 240 jeżdżę znacznie rzadziej, a może chodzi o to, że mam po prostu zwykłe 320i i chłodnica w tym aucie jest "aż nadto".

A i żeby nie było ja mówię przede wszystkim o trasie Munchen - Hamburg i z powrotem. Korki są głównie na wylotówkach z Monachium i silnik się nic nie gotuje, potem w zasadzie luz aż do Hamburga.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Oczywiście każdy ma swoje doświadczenia natomiast mocno bym polemizował ze zdaniem

"Żeby silnik zaczynał puchnąć nie trzeba jechać na tor, gdzie jest to normalne, wystarczy dłuższa jazda autostradą z większą prędkością."

Zmuszony jestem pokonywać bardzo duże odległości (niestety) i aby to jakoś skrócić to robię to z tzw większą prędkością. Do tej pory nic ale to kompletnie nic nie zaobserwowałem z jakimś podwyższeniem temperatury. Być może moje większe prędkości 200-220 są za małe na "puchnięcie" bo fabryczne 240 jeżdżę znacznie rzadziej, a może chodzi o to, że mam po prostu zwykłe 320i i chłodnica w tym aucie jest "aż nadto".

A i żeby nie było ja mówię przede wszystkim o trasie Munchen - Hamburg i z powrotem. Korki są głównie na wylotówkach z Monachium i silnik się nic nie gotuje, potem w zasadzie luz aż do Hamburga.

 

Będę obstawał, przy tym, iż seryjne chłodnice nie poradzą sobie z dużym obciążeniem (zwykle związanych z wyższą prędkością) przy letnich temperaturach.

Na pewno z kolei zauważyłeś, że auto w zimie jest żwawsze, ma to związek stricte z chłodzeniem.

Najprościej zrobić test porównawczy, dokonać pomiarów na hamowni w styczniu przy ujemnych temperaturach i powtórzyć w lipcu przy 30+, zobaczyłbyś ile pary z silnika ucieka.

Zresztą to są najczęstsze zarzuty przy prezentacji wyników modyfikacji, że pomiar robiony przy ujemnej temperaturze to i KM jest odpowiednio więcej.

Tego nie przeskoczymy, ot prawa fizyki.

Audi A4 2.0Tq /CompSport stage 1/

BMW F20 /CompSport stage 1/ - było

BMW G21 318d - jest

Opublikowano
Jesteś pewny, że to tylko i wyłącznie efekt lepszej pracy chłodnicy? A nie przypadkiem tego, że zimne powietrze jest gęstsze, wiec objętościowo taka sama ilość powietrza wtłoczonego do cylindra zawiera więcej tlenu i usprawnia spalanie? Więc oczywistym jest, że zimą osiągi będą lepsze. Nawet mimo chłodnicy dolotu.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Jesteś pewny, że to tylko i wyłącznie efekt lepszej pracy chłodnicy? A nie przypadkiem tego, że zimne powietrze jest gęstsze, wiec objętościowo taka sama ilość powietrza wtłoczonego do cylindra zawiera więcej tlenu i usprawnia spalanie? Więc oczywistym jest, że zimą osiągi będą lepsze. Nawet mimo chłodnicy dolotu.

 

Nigdzie tak nie napisałem.

Jest więcej zmiennych, niemniej jednak jakaś magia powoduje, że większa chłodnica, lub wydajniejsza, żeby było precyzyjniej, decyduje w znacznym stopniu o mniejszej utracie mocy :wink:

W chłodne dni natomiast ma mniej pracy.

Audi A4 2.0Tq /CompSport stage 1/

BMW F20 /CompSport stage 1/ - było

BMW G21 318d - jest

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Witam.

Zamierzam zamówić swoje pierwsze BMW i raczej chciałbym żeby było to 340i


https://configure.bmw.pl/pl_PL/configid/8oj753lu


Proszę o zerknięcie na moją konfiguracje i doradzenie co byście dodali a co odjęli.


Kolor podstawowy bo auto i tak będę oklejał folią.

 

Ja bym się zastanowił nad zamianą rozszerzonych ledów na laserowe i foteli sportowych M.

Po za tym poczytaj/dowiedz się u dealera co jest obecnie na restrykcjach i od razu sobie daruj.

Kolor jak kolor, mnie akurat bardzo się biały podoba :wink:

Audi A4 2.0Tq /CompSport stage 1/

BMW F20 /CompSport stage 1/ - było

BMW G21 318d - jest

Opublikowano

Nie wiem jak to finansujesz, ale jak na dłużej niż 24 miesiące no to ja bym na pewno pomyślał o BRI na kolejne lata, ale zaraz po zakupie, żeby nie wkładać tego w leasing / najem i nie obarczać dodatkowym procentem.

Reszta to juz kwestie indywidualne.

Opublikowano

Koledzy… pomocy :)

Skonfigurowalem juz i zamowilem swoje pierwsze bmw :) 320i xdrive mpakiet z dodatkami, i mam pytanie: czy waszym zdaniem warto zmienic jeszcze silnik na 330i bez xdrive? cena pewnie bedzie podobna.

czytam wasze opinie, sam nie wiem :) dzis jezdzilem 330i i wymiata, piekne brzmienie. pytanie czy mi te dodatkowe km potrzebne? w 75% bede jezdzil jednak po miescie. dzieki z gory za porady :)

  • Moderatorzy
Opublikowano
Brzmienie to z głośników bo silnik ten sam co w 320i ;)
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)
Koledzy… pomocy :)

Skonfigurowalem juz i zamowilem swoje pierwsze bmw :) 320i xdrive mpakiet z dodatkami, i mam pytanie: czy waszym zdaniem warto zmienic jeszcze silnik na 330i bez xdrive? cena pewnie bedzie podobna.

czytam wasze opinie, sam nie wiem :) dzis jezdzilem 330i i wymiata, piekne brzmienie. pytanie czy mi te dodatkowe km potrzebne? w 75% bede jezdzil jednak po miescie. dzieki z gory za porady :)

 

Ja bym raczej zadał sobie pytanie, czy ten xdrive będzie Ci potrzebny ? :wink:

Moim zdaniem, jak najbardziej 30i :8)

Edytowane przez MedicuS

Audi A4 2.0Tq /CompSport stage 1/

BMW F20 /CompSport stage 1/ - było

BMW G21 318d - jest

Opublikowano
Koledzy… pomocy :)

Skonfigurowalem juz i zamowilem swoje pierwsze bmw :) 320i xdrive mpakiet z dodatkami, i mam pytanie: czy waszym zdaniem warto zmienic jeszcze silnik na 330i bez xdrive? :)

 

Zdecydowanie bierz 330i rwd. Przesiadlem sie z 330d rwd na m340d xdrive i musze powiedziec ze starszy model dawal wiecej frajdy z jazdy. Mocy nigdy za duzo a fajnie raz na jakis czas przycisnac i poczuc ze auto ma ochote jechac.

Sprawdź wartość katalizatora w swoim BMW.


https://www.autokat-katalizatory.pl/cennik-skupu

Opublikowano

Dobrze jest jak auto chce jechać w każdych warunkach. Z tego względu odpuściłem nabywanie Chargera na daily. W lato Ok, ale jesień i zima, szykanie trakcji… Wieziesz żonę i dziecko przez miasto i albo zamiatacz ogonem lub idziesz bokiem jak mokro. Jak żona nie marudzi to można, ale 90% białogłowe z dziecięciem wymaga rozwagi i spokoju za kierownica od męża.

Chyba ze głównie jazda solo i jest drogie auto, to w tedy mocy na maksa i rwd….



Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
@gdanski moim zdaniem trzeba mocno się zastanowić nad wyborem , mam 318i i jeździłem 320XD , naprawdę różnica była nie tak oczywista pomimo ponad 30km różnicy mocy , z mojego doświadczenia - jeździe dużo po Małopolsce , a śnieg było w cholerę w tym roku , nigdy nie miałem problemu z autem , a jak do tego dojedzie na jakąś drogę , to raczej inny auto zablokuje drogę i nic z XD wtedy :) sposób w jaki się zachowuje ESP na śniegu jest praktycznie nie zauważalny , także wielkie ukłony dla BMW jeśli chodzi o tą sprawę - mam porównanie z Tiguanem na jedną oś - , ktoś z kolegów na forum kiedyś napisał bardzo ciekawą rzecz , o której nikt Ci nie powie w AD , 4x4 zabija potencjał 330 zwłaszcza przy przedziale 100-200km/h a moim zdaniem tu tkwi najlepsza zabawa posiadając mocnego silnika- jak szybko oddalasz się od kolejnego czarnego Superba na autostradzie po zwolnieniu do 120 , bo kolejny król lewego pasa zaczął jeść śniadanie ;) powodzenia
  • Moderatorzy
Opublikowano
100-200 w 330i RWD zmierzone osobiście to niskie 16, chyba 16,02, 0-100 równo 5,6.
Opublikowano

Ja na daily mam Golfa VII 125 KM , też ładnie się presentuję pod ''Stonką''. Od BMW oczekiwałem czegoś wiecej musiał być to 30i tym bardziej że bedzie jeżdził 50 km w jedną stronę do pracy ale i po mieście również.

Wszystkich TIDEJÓW wycinam :D ''The collection'' też po mieście musi jeździć :D Jeździłem 320d na próbej które ma przyspieszenie zbliżone do 320i to nie dla mnie.

Choć teraz jadąc na A2 w korowodzie aut 100 km/h zastanawiałem się przez chwile że może trzeba było zaoszczedzić jak tak się Polsce po autostradach jeżdzi ale później jak sie trochę miejsca zrobiło.....Nie jednak 30i :mrgreen:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.