Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Ja generalnie myślę nad 320i albo 340i

 

Jeśli finansowo się spina, to bierz 340i.

W 320i po okresie wow, prędzej czy później przyzwyczaisz się do mocy i będziesz żałował że nie wziąłeś 340.

Dodatkowo to może być ostatnia chwila pojeździć sobie R6, znając życie w nowej trójce może juz nie być takiego silnika - przykład chociażby nowa klasa C.

Pozdrawiam,

Bartek

Opublikowano
a jeżeli będzie brakowało mocy to Stage 1 -> 330i Xdrive :mrgreen:

 

na to bym się nie nastawiał :wink:


1. sterownik nie modyfikowalny

2. kiedy go złamią to modyfikacja równa się utracie gwarancji

3. po każdej aktualizacji idrive trzeba wrzucać soft od nowa

 

Jeśli zrobisz soft sterownika wyjmując go z auta nie przez OBD i jeśli wyłączysz w aucie DATA. Nie będzie śladu w BMW że coś robiłeś. Oczywiście przed wizytą w serwisie trzeba wgrać soft fabryczny.

cytat ze strony BMW.


W jaki sposób mogę zapobiec każdej formie transferu danych przez usługę BMW CarData?

Każdy partner serwisowy BMW może dezaktywować podstawowe usługi w ramach BMW ConnectedDrive, czyli „Inteligentne połączenie alarmowe” i „TeleServices”. Tym samym następuje także dezaktywowanie zainstalowanej w samochodzie karty SIM, dzięki czemu nie ma możliwości przesyłania danych z lub do samochodu

Opublikowano
Ja generalnie myślę nad 320i albo 340i

 

Jeśli finansowo się spina, to bierz 340i.

W 320i po okresie wow, prędzej czy później przyzwyczaisz się do mocy i będziesz żałował że nie wziąłeś 340.

Dodatkowo to może być ostatnia chwila pojeździć sobie R6, znając życie w nowej trójce może juz nie być takiego silnika - przykład chociażby nowa klasa C.

To są zupełnie inne auta i to nie tylko kwestia silnika/mocy. Różnica jest znacząca pod każdym względem. Jeżeli lubisz mocniejsze auto i budżet daje takie możliwości to ja bym się nawet nie zastanawiał.

Też miałem dylemat rok temu - szukałem auta do roboty nie potrzebne mi było mocne (mam inne fajniejsze).

Dostałem dobrą ofertę na M340iX (różnica była praktycznie minimalna) po zabraniu na cały dzień.

Dzisiaj mam zrobione już kilkadziesiąt tys km - jestem zadowolony z zakupu.

Ale są ludzie którzy nie lubią i nie potrzebują takiego auta - w tedy dyskusja nie ma sensu.

Opublikowano
Dziękuję wszystkim. Ogólnie bardziej chodzi mi o "sweet spot", bo idąc tokiem "jak budżet pozwala" to mogłbym nawet do lambo dojść, ale czy warto? i to samo pytanie sobie zdaję teraz czy warto 320i vs 340i +/- 1.5k miesięcznie wydać na fanaberie, bo oba auta tak samo wyposażone. Ja generalnie lubie dynamiczną jazdę, ale już 330e mnie mocno zdzwiwiło :)
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Dziękuję wszystkim. Ogólnie bardziej chodzi mi o "sweet spot", bo idąc tokiem "jak budżet pozwala" to mogłbym nawet do lambo dojść, ale czy warto? i to samo pytanie sobie zdaję teraz czy warto 320i vs 340i +/- 1.5k miesięcznie wydać na fanaberie, bo oba auta tak samo wyposażone. Ja generalnie lubie dynamiczną jazdę, ale już 330e mnie mocno zdzwiwiło :)

Nie ma miesiaca na forum bez takiego trollowania :duh:

Bierz Lambo, nie zastanawiaj sie nawet, tyci lepszy od 320i chociaz odrobine wiecej pali, szczegolnie po miescie.

Nie wiem jak z zagazowaniem, moze koledzy doradza :cool2:

.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Dziękuję wszystkim. Ogólnie bardziej chodzi mi o "sweet spot", bo idąc tokiem "jak budżet pozwala" to mogłbym nawet do lambo dojść, ale czy warto? i to samo pytanie sobie zdaję teraz czy warto 320i vs 340i +/- 1.5k miesięcznie wydać na fanaberie, bo oba auta tak samo wyposażone. Ja generalnie lubie dynamiczną jazdę, ale już 330e mnie mocno zdzwiwiło :)

:cool2:

Stać na lambo w leasingu 30k/miesiac a dylemat zwykle, mało dynamiczne 320i vs 340i gdzie to dwa inne auta i dopłata 1,5k za miesiąc...

Ale po co nabijać tu komentarze i śmiecić... Więcej nie pisze

male-bmw-2.png
Opublikowano
Lambo to bardziej 10-15k, a to że dla was 1.5k to żadna różnica świadczy, że wam się powodzi. Dla mnie auto to max 15% jako rata w stosunku do misiecznych zarobków i każde kilka % wiecej musi mieć jakieś uzasadnienie, stąd moja wizyta na tym forum :cool2: mało racjonalne opinie są tutaj i mam wrażenie, że wszyscy to nad entuzjaści. Najlepiej to bmw m3, a jak budżet się dopina to m5 :duh: no cóż, ja poszukam odpowiedzi dalej, może w końcu uda się znaleźć takie auto i się przejechać to sam ocenie czy warto dopłacić 75k
  • Moderatorzy
Opublikowano

Tu ciekawostka.

OC + AC 60k zł.

OW: 5691057 netto

60 rat po 13959,92 netto

wykup 36% 409758,10 netto

To z 3 lat wstecz.

uS2StSC.png

Opublikowano
Lambo to bardziej 10-15k, a to że dla was 1.5k to żadna różnica świadczy, że wam się powodzi. Dla mnie auto to max 15% jako rata w stosunku do misiecznych zarobków i każde kilka % wiecej musi mieć jakieś uzasadnienie, stąd moja wizyta na tym forum :cool2: mało racjonalne opinie są tutaj i mam wrażenie, że wszyscy to nad entuzjaści. Najlepiej to bmw m3, a jak budżet się dopina to m5 :duh: no cóż, ja poszukam odpowiedzi dalej, może w końcu uda się znaleźć takie auto i się przejechać to sam ocenie czy warto dopłacić 75k

 

Zgadzam się z Tobą, też uważam że rozsądnie jest by auto kosztowało miesięcznie w okolicach 15% dochodu netto! Gratuluję zdrowego i rozsądnego podejścia do kwestii samochodu :) Zgadzam się, że emocje są bardzo istotnym elementem życia, ale jeżeli 340 i 320 mogą wyglądać w środku dokładnie tak samo a 320 jest do codziennego poruszania się w zupełności wystarczająca to nie warto dopłacać 1,5k miesięcznie do 340, a za zaoszczędzone 18k lepiej wypożyczyć lambo, ferrari czy inne R8 2-4 razy w roku i pobawić się tym na serio na torze.

Opublikowano
Lambo to bardziej 10-15k, a to że dla was 1.5k to żadna różnica świadczy, że wam się powodzi. Dla mnie auto to max 15% jako rata w stosunku do misiecznych zarobków i każde kilka % wiecej musi mieć jakieś uzasadnienie, .....

15% powiadasz? To wg obecnej nomenklatury "bogaty" Polak przeznaczy 900-1200 zł/m-c na auto, to to raczej nie BMW.....

Zgadzam się z Tobą, też uważam że rozsądnie jest by auto kosztowało miesięcznie w okolicach 15% dochodu netto!

A jak jeszcze "netto" to nie wiem czym "ci bogaci" mają jeździć :lol:

Opublikowano

Szczerze, to jakbym zarabiał 10k to nawet bym o BMW nie myślał, KIA to max przy takich zarobkach :shock:


Tak czy siak obdzwoniłem dilerów w mojej okolicy i tylko 318i albo 330e i nie zmienią demo póki się nie wyprzedadzą :cry2: Rzeczy które dla mniej jeszcze przemawiają za 340i jest to, że mogę zamówić pakiet asystentów profesjonal (dla mnie must have) i wydaje mi się że 340i lepiej utrzyma cenę, bo na placu u dilerów pełno 320d leży.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Jaki slaby bait :duh:

Polecam forum "jak zostac rentierem przed 30tka" zamiast forum BMW.


Napisz tez koniecznie gdzie latasz na wakacje i jaki alkohol sie pije jak sie zarabia 10k a jaki przy 20k.

.

Opublikowano

Ja nie rozumiem tego powszechnego tabu jeżeli chodzi o rozmawianie o proporcjach: koszty utrzymania samochodu/zarobki, przecież każdy pojedyczny człowiek musi coś takiego sobie kalkulować, a posiadacze BMW mimo że niektórym odbija palma też są normalnymi ludźmi stąpającymi po Ziemi. Jak dla mnie to rozsądne jest właśnie planowanie sobie ile chcesz przeznaczyć na samochód taki jak G20, który jest jednak trochę fanaberią i zabawką bo jak ktoś potrzebuje pojazdu tylko do przemieszczania się z punktu A do punktu B to bierze Fabię w golasie i dla niego to jest już coś. Jeżeli ktoś ma problem z tym że kolega zadaje pytanie z sensem i chce się dowiedzieć czy 1.5 tysiąca miesięcznie warte jest różnicy pomiędzy M340i a 320i to wypada albo mu odpowiedzieć z sensem albo w ogóle nie zabierać głosu, bo komentowanie w stylu tych wyżej to trochę żenada.


Ja, pomimo tego że na samochód przeznaczam znacznie więcej niż 15% swoich zarobków to nadal ustaliłem sobie sztywny budżet jeżeli chodzi o wartość pojazdu żeby miało to jakieś podstawy jeżeli chodzi o optymalizację podatkową kosztów leasingu, ale nie stać mnie było na M340i, a zresztą uważam że jeszcze nie dorosłem do takiej mocy, bo dotychczas jeździłem kompaktem kii o mocy kosiarki. Wybór padł na 320i Xdrive, jak tylko odbiorę i przejadę kilka tysięcy km to na pewno zdam relację w odpowiednim dziale i podzielę się wrażeniami, być może w międzyczasie uda mi się też przejechać M340i u dealera dla porównania.


Podsumowując, ja nie miałem takiego dylematu, ale z opinii innych i jeżeli te 1.5tys. miesięcznie jest do zaakceptowania przy nieznacznym obniżeniu komfortu życia w innych aspektach a także jeżeli będziesz w stanie okiełznać takiego potworka to myślę że M430i da znacznie więcej funu niż 320i, ale trzeba podejść do tego na chłodno, przeanalizować, przejechać i się i dopiero podjąć decyzję, mam nadzieję że uda Ci się wybrać sensownie i w sposób który Ci będzie odpowiadał, bo każdemu i tak nie dogodzisz. Reszcie kolegów życzę trochę mniej podejścia mentalnego janusza i więcej rozsądku jeżeli chodzi o racjonalne planowanie budżetu, pozdrawiam.

  • Moderatorzy
Opublikowano

Dostał odpowiedź w drugim poście.

I tak zanim zdecyduje trzeba się przejechać, bo gadanie na forum jest nic nie warte od tego jak się jeździ.

Jak się zapyta touring vs limuzyna, to też mamy mu doradzać na 5 stron?

320i vs 340i czy tam 330i w przeszłości to zawsze ten sam dylemat prowadzony od czasów e46. Masz kasę bierz większą moc.

Natomiast koledzy tak się zachowują, bo czuć pewne zachowanie od autora postu i sobie śmieszkują.

Po co kolejny 6005 temat z kolei o tym 320i vs 340i...

340i to nie jest potwór :cool2:

Opublikowano
Punkt widzenia zależy od punktu siedzenia, dla mnie na przykład jest potworem, bo nie jestem wyjadaczem wyczynowych BMW i wątpie żebym był w stanie jeździć tak mocnym samochodem na co dzień. Ja uważam że skoro to jest sekcja forum G20 z pytaniem który silnik wybrać w tytule tematu, a nie G20 MPerformance Mdriver GPower 800Nm+ :mrgreen: to każdy pisząc tu powinien potrafić postawić się w pozycji innej osoby i jeżeli nie chce doradzić sensownie to zachować swoje uszczypliwości dla siebie, najważniejsze jest podejście, jak każdy będzie podchodził do drugiego z góry uprzedzony to rzadko kiedy się dogadają w jakiejkolwiek sprawie. Peace
  • Moderatorzy
Opublikowano
A czym się różni jazda na codzień „tak mocnym” od zwykłego? Używasz pedału gazu zerojedynkowo czy o co chodzi?
Opublikowano
oj Randall, bardzo lubię Twoje opinie, uwagi i wszelkie odpowiedzi. I w tym przypadku od razu na myśl mi się nasunęło mam zwykłą 320i. Jak to mówią szału nie ma, a dupy to już wogóle nie urywa :)))) Ale, ale.. jak włączę na sport w mieście w korkach, na światłach to.. ciężko tym jeździć bo ciągle ale to ciągle "skacze" i chce wyrwać do przodu. Dlatego używam gazu ale na comforcie i jest git. Podejrzewam, że jak mocniejszy silnik wciskanie gazu ma jeszcze większy efekt
Opublikowano

Jazda mocnym autem na codzień nie jest problemem. W trybach komfort jest wygodnie „ślamazarne” lecz szybsze od reszty obok, ale nie nachalnie. Przy trybach sport to już brutalnie się robi.

Przynajmniej moje. Mam nadzieje iż już niedługo przekonam się jak będzie z BMW. Obstawiam ze podobnie.



Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Lambo to bardziej 10-15k, a to że dla was 1.5k to żadna różnica świadczy, że wam się powodzi. Dla mnie auto to max 15% jako rata w stosunku do misiecznych zarobków i każde kilka % wiecej musi mieć jakieś uzasadnienie, stąd moja wizyta na tym forum :cool2: mało racjonalne opinie są tutaj i mam wrażenie, że wszyscy to nad entuzjaści. Najlepiej to bmw m3, a jak budżet się dopina to m5 :duh: no cóż, ja poszukam odpowiedzi dalej, może w końcu uda się znaleźć takie auto i się przejechać to sam ocenie czy warto dopłacić 75k

 


10-15k to chyba w jakimś comfort lease etc gdzie tylko je użytkujesz....

Z całym szacunkiem, nawet bym nie brał m340i gdyby to miało być 15% dochodu miesięcznego... Ale każdy robi co lubi.... Wychodzi na to że stać mnie na lambo.... :mrgreen:

Jednak podziękuję...

Dla mnie każde auto to dupowoz z punktu A do b i jakość aut vs pamiętne stare s500 w140to kupa go.....

340i to takie idealne daily, idealne do miasta....

Po głowie chodzi jako drugie nowe rs3... Podoba mi się i czekam na nowe M2 zobaczymy co z tego będzie....

male-bmw-2.png
Opublikowano

No to będziesz miał niezły orzech... Jeździłem w zeszłem roku rs3 był to model 2020. Teraz już jest chyba nowy. Audi często robi odświeżanie. Jeździł świetnie. Mały, szybki, zwinny. Najbardziej podobało mi się zawieszenie. Świetnie to zestroili. Czy nowe M2 będzie równie dobre to zobaczymy.

Do tej pory M2 było dosyć spartańskie. Takie typowe stare dobre M...

Opublikowano
Ale, ale.. jak włączę na sport w mieście w korkach, na światłach to.. ciężko tym jeździć bo ciągle ale to ciągle "skacze" i chce wyrwać do przodu. Dlatego używam gazu ale na comforcie i jest git. Podejrzewam, że jak mocniejszy silnik wciskanie gazu ma jeszcze większy efekt

 

M340i jeździło mi się świetnie. Wyrywa do przodu, jak to ująłeś ale w trybie comfort jest to normalny samochód, w Eco Pro wręcz zamula. Pedał przyśpieszenia nie działa w trybie ON/OFF ma "nieskończenie" wiele punktów położenia. :P dla mnie najważniejsza jest elastyczność i zapas mocy. Wyrosłem ze ścigania się spod świateł.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
No to będziesz miał niezły orzech... Jeździłem w zeszłem roku rs3 był to model 2020. Teraz już jest chyba nowy. Audi często robi odświeżanie. Jeździł świetnie. Mały, szybki, zwinny. Najbardziej podobało mi się zawieszenie. Świetnie to zestroili. Czy nowe M2 będzie równie dobre to zobaczymy.

Do tej pory M2 było dosyć spartańskie. Takie typowe stare dobre M...

 


Hehe kolega miał rs3 750ps850nm 2019 super auto....

Mam w planie tuning i niestety nikt mi bmw tak nie zrobi jak np frog czy compsport audi...

Więc dlatego w myślach jest audi...

Pożyjemy, zobaczymy... Jeszcze jest czas

male-bmw-2.png
Opublikowano
Do tego dochodzą wibracje w przedziale 40 - 60 km/h spowodowane zbyt małymi obrotami. Być może lepszym rozwiązaniem dla modelu 318i jest manual oferowany w podstawie.

 

Wibracje występują jak w 318i tak i w 330i, to debilny program skrzyni napisany pod normy spalania.

 

Cześć wszystkim!

A w 320i (do takiego silnika się przymierzam) nie ma tych wibracji?

Opublikowano
Proponuję wątek 318d vs M3c, z jednej strony chce trójkę z drugiej boję się jeździć potworem, z trzeciej nie chce mi się ruszać a z czwartej lubię sobie polać wody na forum..
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
A z piatej - "dlaczego wybralem 3-letnia polisingowa Octavie gdy moge sobie pozwolic na Lambo" :norty:

.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.