Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Wg katalogu obydwie skrzynie to 8hp51x, różnią się zapewne konwerterem ale to nieważne, chodzi o soft.

O - to ciekawe, fajny wtedy zapas bezpieczeństwa jest jak się pomoduje 30i.

Moze bym kupił żonie 30i RWD... :)

 


Jeśli myślisz o modach to szukaj coś do połowy 2020 bo późniejszych wersji sterownika do dziś nie złamano.

 

Mówimy też chyba o rożnych autach bo jest mimo wszystko ogromna różnica między 340 a 330 a już tym bardziej innymi 3.

 

Jak dotąd potwierdziliśmy że w modelach 318-330i skrzynia podczas jazdy 40-60 km/h próbuje utrzymać tak niskie obroty że nadwozie wpada w wibracje.

Widocznie M340i ten problem nie dotyczy - i całe szczęście bo potrafi odbierać sporo przyjemności z jazdy.

Powiem więcej mam taki odcinek blisko 40 km odcinkowego pomiaru gdzie jest 70 km/h tam zawszę jadę na eko. Do takiej jazdy ten tryb jest idealny - załączam wszystkie systemy min aktywne tempomaty i tak podziwiam okolice.

Wielu aspektach jest ogromna przepaść między 340 a innymi silnikami - za każdym razem jak dostanę zastępczy, czy w firmie wezmę z tzw auto biurowe - czuje ogromną przepaść między tymi autami

Opublikowano

Po jakiego grzyba skrzynia w trybie sport w mieście? W trybie comfort, skrzynia często utrzymuje obroty w okolicy 1000 obr/m

No i właśnie o to chodzi, żeby obroty nie były tak niskie. Mi nic nie szarpie, ale napisałem skrótowo - chodzi mi o sport individual, gdzie ustawiam: wszystko w komfort, a tylko skrzynie w sport. Nic nie szarpie, jeździ się płynnie i przyjemnie, nie ma start stopa. Dźwignia skrzyni zostaje w standardowym położeniu. Polecam do miasta. Oczywiście nie można operować 0/1 gazem.

 

Nie potrzebnie wyrywa się do walki gdzie większości w mieście jest spokojna jazda.


Mówimy też chyba o rożnych autach bo jest mimo wszystko ogromna różnica między 340 a 330 a już tym bardziej innymi 3.

 

Moje 320i to sie nie ma za bardzo czym wyrywac do zadnej walki :mrgreen:


W 320i tryb sport inividual ze skrzynia na sport a silnikiem na comfort jest optymalny. Nie zamula, nie wyrywa sie. Jest w sam raz.

Opublikowano
Bo 320 raczej to nie jest demon sportu - i pewnych rzeczy się w niej nie przeskoczy
Opublikowano
Bo 320 raczej to nie jest demon sportu - i pewnych rzeczy się w niej nie przeskoczy

 

Absolutnie. Pełna zgoda.


Każdy orze, jak może :)

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
też próbowałem tą konfigurację w 318i , jednak ASB traci na aksamitność i płynność zmiany biegów w porównaniu do COMFORT , nie znacznie ale jednak
Opublikowano
To moje drugie 318i, teraz G20. Super wyciszone, silnik spokojny i nie hałasuje. Do 100 ładnie przyspiesza i trzyma prędkość przy zakrętach i górkach. To nie auto do ścigania ale do jazdy komfortowej i na trasie ok. 6l/100km. Takie mam pytanie: różnica w minutach na przelocie Warszawa Zakopane pomiędzy 318i a 330i ? Oczywiście w realu. Cy to śmieszne - google map dla obu pokazuje to samo. :shock:

 

A tak po samym mieście to ile paliwa potrzebujesz? Nie żeby to miało przesądzić o wyborze ale zwyczajnie jestem ciekaw:)

Opublikowano
Po pierwszych 400km tylko po mieście wychodzi około 9l/100km, może za kilka dni przejdę się gdzieś dalej to zobaczę jak za miastem. Jak był mniejszy ruch to zeszło do 8,6l/100km na odcinku 25km, czyli zakorkowanie widać wyraźnie, no i średnia prędkość 20km/h.
Opublikowano
Ja bardzo mało jeżdżę w korkach więc to spalanie u mnie będzie jeszcze niższe. Kurcze szkoda że żaden dealer w pobliżu mnie nie ma benzynowych testówek
Opublikowano
Moje auto swiezynka, bo dopiero tydzien temu odebralam, jak na razie pali kolo 9l w jezdzie po miescie/bez korkow.
  • 4 tygodnie później...
Opublikowano

Od dwóch miesięcy jestem posiadaczem 318i w automacie w wersji M . Początkowo miałem obawy czy nie popełniam błędu, kupując auto ze słabszym silnikiem.

Kupując samochód końcem marca z wyprzedaży nie miałem specjalnego wyboru - albo ten, albo 330i w full opcji w kosmicznej cenie. Wybrałem 318i i jestem bardzo zadowolony, a mam ciężką nogę. Ostatnio przejechałem nim ok 1500km polskimi autostradami .Jechaliśmy w 4 osoby i z pełnym bagażnikiem . Samochód jak na 156KM ma bardzo dobre przyspieszenie i na prawdę trzeba uważać bo nie wiadomo kiedy jedzie się 180km/h, przy tym jest cichy i dobrze trzyma się drogi. Autostradę pokonywałem głównie z tą prędkością , o ile pozwalały mi na to wyprzedzające się tiry :evil: Komputer przy tej prędkości pokazywał spalanie na poziomie 7,5l. Automatyczna skrzynia zmienia biegi bardzo sprawnie-naprawdę nie ma się czego przyczepić. A jak komuś nie pasuje to może przełączyć skrzynię na manual. Początkowo trochę się bawiłem przełączaniem skrzyni na manual- szczególnie przy wyprzedzaniu, a potem po prostu o tym zapomniałem i cieszyłem się komfortową jazdą. Byłbym zapomniał ....i ma super pierd przy gwałtownym przyspieszaniu :lol:

Reasumując jak ktoś ma dylemat czy kupić 318i i trochę przyoszczędzić czy wydawać ostatnie pieniądze na mocniejszą wersję 320i to spokojnie może kupić 318i. Czy 318 czy 330 i tak jak ktoś widzi cię we wstecznym lusterku to i tak zjeżdża ci z drogi :lol: :

  • Moderatorzy
Opublikowano

Gwałtowne przyspieszanie w 318i? Musisz ciągnąć do odciny, troszkę podkoloryzowałeś, bo 9s do setki w touringu 318i to nie jest coś co wbija w fotel.

100-180 km/h to chyba trwa 25s?

ktoś widzi cię we wstecznym lusterku to i tak zjeżdża ci z drogi :lol: :

Każdy zjeżdża, bo nie jeździ się lewym pasem :)

Opublikowano
Gwałtowne przyspieszanie w 318i?

No może "mocniejsze naciśnięcie pedału gazu" bardziej pasuje do 318i :D

 

100-180 km/h to chyba trwa 25s?

Max. 5s - istny demon prędkości :mrgreen:

Opublikowano
Nie wiem jak Wy schodzicie z tym spalaniem do 7l. Ja jadąc spokojnie dwulitrowym 330i xd na S17 150kmh przez cały trasę udało mi się zejść do 8L. Może trochę mniej bo na komputer rzuciłem po chwili korków w Warszawie, ale tak czy inaczej nie szalałem na trasie. Moze to xd oraz touring dobija mi spalanie, ale już widziałem kilka wypowiedzi od osób, które mają G21 m340i o spalaniu na poziomie 7L. Nie wiem jakim cudem...
Opublikowano
Nie wiem jak Wy schodzicie z tym spalaniem do 7l. Ja jadąc spokojnie dwulitrowym 330i xd na S17 150kmh przez cały trasę udało mi się zejść do 8L. Może trochę mniej bo na komputer rzuciłem po chwili korków w Warszawie, ale tak czy inaczej nie szalałem na trasie. Moze to xd oraz touring dobija mi spalanie, ale już widziałem kilka wypowiedzi od osób, które mają G21 m340i o spalaniu na poziomie 7L. Nie wiem jakim cudem...

Mam udokumentowane średnie 7,6 z trasy ponad 900km ze średnią prędkością 91 km/h. Głownie autostrada i eski, tempomat na 150 ustawiony pokazywał 7,8 chwilowe.

Tryb Comfort wyłącznie.


Natomiast trasy jednopasmówkami, gdzie są odcinki za tirem czy w zabudowanym często schodzę poniżej 7, nawet czasem wrzucając tryb sport przy większym ruchu ;)


330i Touring z xdrive.

Opublikowano
Nie wiem jak Wy schodzicie z tym spalaniem do 7l. Ja jadąc spokojnie dwulitrowym 330i xd na S17 150kmh przez cały trasę udało mi się zejść do 8L. Może trochę mniej bo na komputer rzuciłem po chwili korków w Warszawie, ale tak czy inaczej nie szalałem na trasie. Moze to xd oraz touring dobija mi spalanie, ale już widziałem kilka wypowiedzi od osób, które mają G21 m340i o spalaniu na poziomie 7L. Nie wiem jakim cudem...

Mam udokumentowane średnie 7,6 z trasy ponad 900km ze średnią prędkością 91 km/h. Głownie autostrada i eski, tempomat na 150 ustawiony pokazywał 7,8 chwilowe.

Tryb Comfort wyłącznie.


Natomiast trasy jednopasmówkami, gdzie są odcinki za tirem czy w zabudowanym często schodzę poniżej 7, nawet czasem wrzucając tryb sport przy większym ruchu ;)


330i Touring z xdrive.

 

Ja jeżdżę na adaptive: możliwe że to kwestia trybu jazdy? Też miałem włączony tempomat na 150kmh. Może to też kwestia opon. Nie wiem. To nie jest coś co strasznie mniebboli, ale czasami się za zastanawiam jaki jest powód. W mieście też mam średnio o 1L więcej, ale to mogę tłumaczyć bardzo krótkimi odcinkami.

Opublikowano (edytowane)

Różnie ludzie podają wartości zużycia paliwa, różnnie też interpretują średnie spalanie. Ja mam zawsze wyższe ponieważ mam taką fajną aplikacje i wpisuję tam dane z tankowań( już 9 lat) :lol: ,a tankuje zawsze do pełna. Średnia wychodzi zawsze z pełnego zbiornika.

Kilka przykładów:


Mój kuzyn uważa,że Octavia w dieslu pali mu 4.5 l. Więc pytam robisz na zbiorniku 1200km? No nie 800km zbiornik 55l. :mrgreen:


Przyjeżdża klientka rozmawiamy o jej XC60 T4. Pali jej 7-8 litrów w mieście. Napęd na przód. Pytam czy mogę rzucić okiem na spalanie ponieważ trudno mi uwierzyć. Spalanie 11.5l :duh: .


Koledze Lexus GS300h pali 5.5 l. Pojechaliśmy nad morze 600km, 150 max na autostradzie... Spalanie 7.2.

Edytowane przez LEWSEY 89
Opublikowano
Przepraszam, co to za aplikacja. Ja mam po prostu excel i od lat wyliczam :8) zawsze z tankowania wychodzi więcej, choć w G20 różnica jest mała. Kiedyś myślałem, że w tankowaniu 1l = 0.95 l :evil: ale nie zawsze tak jest.
Opublikowano (edytowane)
Przepraszam, co to za aplikacja. Ja mam po prostu excel i od lat wyliczam :8) zawsze z tankowania wychodzi więcej, choć w G20 różnica jest mała. Kiedyś myślałem, że w tankowaniu 1l = 0.95 l :evil: ale nie zawsze tak jest.

 

Fuelio. Gorąco polecam. Oprócz tankowania można w niej zapisywać pozostałe koszt związane z obsługą samochodu. Aplikacja ciągle się rozwija i jest darmowa. Można sobie ustawić przypomnienia np. o wymianie np oleju po przekroczeniu zaplanowanego przebiegu. Dla mnie najlepsza aplikacja do zarządzania kosztami samochodów. Jeśli zaczniesz używać i skrupulatnie w niej notować woje wydatki to będziesz w szoku jak wiele kosztuje utrzymanie samochodu. Aplikacja tworzy też ciekawe statystki, wszystko jest przejrzyste, czytelne i intuicyjne. To nie jest reklama :lol: :lol: .



Komputery pokładowe zaniżają średnie spalanie. Najwięcej zaniżały nam Dostawcze Fiaty (0,7-0,9l/100), prawdę pokazuje mi tylko Ford, ale musiałem zrobić w nim taki myk w ukrytym menu i zmienić współczynnik, który był odpowiedzialny za wskazania komputera pokładowego i teraz pokazuje z dokładnością do 0,1l/100km. Zobaczymy jak będzie w przypadku BMW. :P

Edytowane przez LEWSEY 89
Opublikowano
Przepraszam, co to za aplikacja. Ja mam po prostu excel i od lat wyliczam :8) zawsze z tankowania wychodzi więcej, choć w G20 różnica jest mała. Kiedyś myślałem, że w tankowaniu 1l = 0.95 l :evil: ale nie zawsze tak jest.

 

Fuelio. Gorąco polecam. Oprócz tankowania można w niej zapisywać pozostałe koszt związane z obsługą samochodu. Aplikacja ciągle się rozwija i jest darmowa. Można sobie ustawić przypomnienia np. o wymianie np oleju po przekroczeniu zaplanowanego przebiegu. Dla mnie najlepsza aplikacja do zarządzania kosztami samochodów. Jeśli zaczniesz używać i skrupulatnie w niej notować woje wydatki to będziesz w szoku jak wiele kosztuje utrzymanie samochodu. Aplikacja tworzy też ciekawe statystki, wszystko jest przejrzyste, czytelne i intuicyjne. To nie jest reklama :lol: :lol: .

 

To chyba wiolę nie używać i żyć w błogiej nieświadomości :mrgreen:

Opublikowano


To chyba wiolę nie używać i żyć w błogiej nieświadomości :mrgreen:

 

Ja używam tego do wyliczania TCO dla wszystkich naszych samochodów. Daje mi to świetny obraz jak kształtują się koszty łącznie z utratą wartości pojazdu. na tej podstawie podejmujemy decyzje o wyborze finansowania, lub wymiany samochodu na nowy jeśli zaczyna generować zbyt duże koszty. :) Jelsi nie masz takiej potrzeby to lepiej faktycznie żyć w nieświadomości :mrgreen:

Opublikowano

Jest jeszcze kilka stron gdzie się wpisuje online swoje tankowania, koszty serwisów itp.

Ja przykładowo korzystam od ponad 10 lat z motostat.

Mam wiarygodne źródło ile tak naprawdę spala każde moje auto.

Poza tym mogę sobie przejrzeć ile spala w konkretnym przypadku.

Przykładowo: planuję wyjazd wakacyjny, mogę naprawdę wiarygodnie określić koszty dojazdu na podstawie danych z ubiegłego roku, a nie mnożąc km razy spalanie, które chciałbym żeby było ;)

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Komputer auta mija się z prawdą, ale podobnie jest z dystrybutorem.

Niestety było sporo testów i weryfikacji, zapewne nie wszystkie, ale nie zawsze pokazują realnie zatankowane paliwo.

Na pewno nie tylko mnie zdarzyło się zatankować więcej niż bak ma pojemności :roll:

Audi A4 2.0Tq /CompSport stage 1/

BMW F20 /CompSport stage 1/ - było

BMW G21 318d - jest

Opublikowano
Komputer auta mija się z prawdą, ale podobnie jest z dystrybutorem.

Niestety było sporo testów i weryfikacji, zapewne nie wszystkie, ale nie zawsze pokazują realnie zatankowane paliwo.

Na pewno nie tylko mnie zdarzyło się zatankować więcej niż bak ma pojemności :roll:

 

https://mojafirma.infor.pl/moto/eksploatacja-auta/paliwa/278576,Czy-mozna-zatankowac-wiecej-niz-wynosi-pojemnosc-baku.html w tym artykule jest to wyjaśnione. Kiedyś zdarzyło mi się zatankować więcej niż pojemność baku, lecz mniej więcej od 4-5 lat nie miałem juz takiego przypadku. Zauważyłem, że w nowszych samochdoach dużo wczesniej zapala się rezerwa i szybciej znika możliwy do przejechania zasięg po zapaleniu się rezerwy.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Komputer auta mija się z prawdą, ale podobnie jest z dystrybutorem.

Niestety było sporo testów i weryfikacji, zapewne nie wszystkie, ale nie zawsze pokazują realnie zatankowane paliwo.

Na pewno nie tylko mnie zdarzyło się zatankować więcej niż bak ma pojemności :roll:

 

https://mojafirma.infor.pl/moto/eksploatacja-auta/paliwa/278576,Czy-mozna-zatankowac-wiecej-niz-wynosi-pojemnosc-baku.html w tym artykule jest to wyjaśnione. Kiedyś zdarzyło mi się zatankować więcej niż pojemność baku, lecz mniej więcej od 4-5 lat nie miałem juz takiego przypadku. Zauważyłem, że w nowszych samochdoach dużo wczesniej zapala się rezerwa i szybciej znika możliwy do przejechania zasięg po zapaleniu się rezerwy.

 

Coś w tym może być, ja zwykle czekam do pierwszego odbicia.

Niemniej jednak stąd również mogą się brać różnice w spalaniu wyliczane przy dystrybutorze.

Audi A4 2.0Tq /CompSport stage 1/

BMW F20 /CompSport stage 1/ - było

BMW G21 318d - jest

Opublikowano
Przy zamawianiu 330i hamulce M już nie "dają" w standardzie :(

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.