Skocz do zawartości

G20, który silnik wybrać ? opinie, konfiguracje, porównania


Randall

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze

o ile mowa o B48 to jest różnica w momencie 280Nm vs 220Nm w B38.

w przypadku N20 to jest 270Nm vs 230Nm.

Niby mała różnica ale odczuwalna...

Ważne by być świadomym wyboru, nie każdy potrzebuje mocnych 500KM silnikow (np. ja). Dałem radę objechać całą europe ciężką insignią z 1.4T (zaleta - zasięg ponad 1000km)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czy 20k warto doplacac

 

ale to chyba porownujesz 318i w manualu z 320i w automacie? albo bierzesz pod uwage wyzszy rabat na 318i? bo jak porownamy z automatem cennikowo roznica jest ~14 000. I prawda, że stosunek KM/Nm/Cena jest chyba nieco lepszy w 318i, ale ja wzialem 320i i wzialbym jeszcze raz.

 

Na 318i maja lepsze rabatowanie, stad taka roznica w cenie.

Nie chce juz manuala, mam dosc na codzien mielenia biegami.

Z innej beczki czy autohold jest w kazdej wersji? Czy to tez trzeba dokupywac?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dyskusja o d.. marynie bo jak ktoś się przesiada z forda focusa to dla niego 318i to luksus i auto żwawe, inny z jakiejkolwiek v6/r6 powie że to ćwierć BMW.

318i jest wejściową wersją - idealną jako auto zastępcze serwisu, dla wypożyczalni, korpowozidło dla repów - w Niemczech sprzedawcy śmigają nimi wzdłuż i wszerz. Poprzednio 3ka miała R3 i co? Nic, ludzie kupowali bo cenowo wychodziła lepiej niż sensowny Passat, co jako używana słabo trzyma wartość na tle 320i ale g20 to raczej nie będzie dotyczyć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

kolego @reaver dyskusja nie jest o d.. marynie , bo diabeł tkwi w szczegółach , a o tych szczegółach można pisać i każdy potem wybierze co mu pasuje .

napiszę o 320Xdrive vs 318i bo jeździłem oba autami , i mogę powiedzieć że co do odczuwalnej różnicy w osiągach to nie ma przepaści , i to pewnie z powodu xdrive , a z kolej zachowanie 318i na śniegu i lodzie jest rewelacyjne , system ESC działa nie zauważalnie praktycznie i bardzo poprawnie .

z drugiej strony brzmienie silnika/ układu wydechowego powoduje banana na twarzy powyżej 4500obr/min. w 320 tego nie ma . i teraz trzeba sprawdzić różnicę w cenie pomiędzy 320Xdrive a 318i i zadać pytanie : co wybrać ? powiem szczerze że miałbym dylemat , ale chyba wybrałbym 318i po tym jak sprawdziłem jak do auto zachowuje się na śniegu w górach . czy miałbym takie same zdanie porównując 318i do 320i ? nie wiem , ale myślę że nie , bo zbyt duża różnica w osiągach .

330 i 340 to inna bajka , to spełnienia marzeń motoryzacyjnych dla nie których z nas - ja do nich należę- nie ważne czy wykorzystuje potencjał silnika czy nie , ważne że takie marzenie zostało spełnione bo nie każdemu się udaje w życiu tego dokonać :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z kolei ja chciałbym sprowokować dyskusję na temat porównania 318i vs 318d, kwotowo jest to różnica 11 tyś 318i automat do 318d manual (wersje business). Bardziej niż aspekt ekonomiczny, interesuje mnie porównnie ich komfortu, osiągów - przyspieszenia, zużycia paliwa (zwłaszcza w mieście) ?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Krakus3

Twoja wypowiedz mi sie podoba i daje mi troche do myslenia.

Zeby nie bylo za latwo. Dostalem oferte na 318i i 320i/320i xdrive. Roznica miedzy nimi 8k (juz inaczej niz ostatnio 14k).

I znow sie otwiera muzdzenie czy te 8k warto do 320i lub 320i lub xdrive doplacac?

Jestem z Krakowa i pare razy roku w gory jezdze. Z FWD nigdy nie mialem sytuacji ze nie wjade -chociaz byl snieg lud i pod gorke na zadupiach.


Czy xdrive jest staly w g20 czy dolaczany przod?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
@jetron naprawdę trudna decyzja , ale moim osobistym zdaniem jeżdżąc obecnie 318i , to wybrałbym 320i , różnica już wyraźna w osiągach - powyżej sekundę - w górach zapewniam że dojedziesz , a brzmienie silnika w 318i można poświęcić dla takiej różnicy w osiągach .
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Krakus3

Twoja wypowiedz mi sie podoba i daje mi troche do myslenia.

Zeby nie bylo za latwo. Dostalem oferte na 318i i 320i/320i xdrive. Roznica miedzy nimi 8k (juz inaczej niz ostatnio 14k).

I znow sie otwiera muzdzenie czy te 8k warto do 320i lub 320i lub xdrive doplacac?

Jestem z Krakowa i pare razy roku w gory jezdze. Z FWD nigdy nie mialem sytuacji ze nie wjade -chociaz byl snieg lud i pod gorke na zadupiach.


Czy xdrive jest staly w g20 czy dolaczany przod?

 

Moim zdaniem 8k to różnica adekwatna do różnicy mocy i warto dopłacić. Tym bardziej jeżeli nie chcesz robić żadnego chipa w trakcie trwania gwarancji.


Co do zagwozdki RWD czy xdrive, ja osobiście wybrałbym RWD. Uważam, że bmw to samochód który został stworzony do tego typu napędu. Osobiście gdybym chciał mieć samochód z napędem AWD to skierowałbym kroki w stronę innej marki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
@Krakus3 o co chodzi z brzmieniem silnika w 318i? To ten sam silnik co w 320i. Nie bardzo rozumiem, prosze podziel sie uwagami.

mam zrobione podwójne espresso , także ten .. już tłumaczę : wg. kolegów z forum , znawców mechaniki - poznasz ich po tym jak bez problemu odróżniają i pamiętają kody silników do różnych wersji G20 , ja do nich nie należę bo ciągle nie potrafię zapamiętać kod silnika do mojego auta :mrgreen: - silnik w 318 to brat bliźniak silnika w 330 , różnica jest jedynie że 330 ma inną turbinę , natomiast 320 to całkiem inny silnik , i stąd moim zdaniem jest ta nuta sportowego brzmienia w 318 przy kickdown pomiędzy 4500 a 6500tyś obr/min , 320 w tym zakresie tak nie brzmi , bardziej brzmi jak auto typu daily .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Jak 20i byłby inny od dwóch pozostałych, to gdzie tu logika producenta?

mnie pytasz ? jeśli tak , to odpowiem że na mój rozum logika może być w tym że , na początku 2019 G20 miało silniki 320 i 330 i to były dwa różne silniki - różnica nie tylko była w wydajności turbiny - natomiast 318i wypuszczali dopiero w styczniu 2020r. , osobiście byłem jeden z pierwszych zamawiających ten silnik w Małopolsce na początku lutego 2020 . , i tu jestem w stanie wyobrazić głównego inżyniera- konstruktora BMW , który drapie się po głowie i mówi tak : była porażka z 318 w F z trzema cylindrami , bez przesady żebyśmy konstruowali jeszcze jeden silnik do tego już dopieszczonego G20 , no to dajmy ten od 330 tylko ze słabszą turbiną , i niech biedacy od 318i się nacieszą brzmieniem i kulturą pracy. i tak się stało

:D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie, czy ktoś jeżdżąc 318i i 320i mógłby się wypowiedzieć czy między tymi wersjami jest aż tak diametralna różnica, jak piszecie? Serio przy 156km będzie problem żeby żwawo wyprzedzić tira albo inne auto jadące 110km/h? W mieście też będzie widać różnicę między tymi wersjami? Pozdr
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.