Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Moderatorzy
Opublikowano

Użytkownik go ma: https://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=216&t=377029

Mi po zobaczeniu koloru na żywo przeszedł zachwyt. Pomarańcz gryzie się z czerwienią w lampach. Ogólnie trudny kolor.

Nawet biały i czarny wygrywa z ta pomarańczą na tym wozie bez dwóch zdań. Ni to individual.

G20 wygląda świetnie w ciemnej zieleni, niebieskim czy ciemnym niebieskim/granatowym. Także wybór masz spory, ale pomarańcz nie pasuje.

Opublikowano
Witam panowie, czy ta konfiguracja i ten kolor ma sens(ciężko na żywo zobaczyć sunset orange)? Byłbym wdzięczny za rady co dołożyć do konfiguracji, może coś odpuścić, gdyż przymierzam się do kupna pierwszego samochodu BMW. Pozdr

https://configure.bmw.pl/pl_PL/configid/p0q2g4b8

 


Lekko zmieniłem: https://configure.bmw.pl/pl_PL/configid/u2y8v0q0


Dodałbym:

- światła LED o rozszerzonym zakresie, ewentualnie lasery. Pamiętaj, że standardowe LEDy nie są adaptacyjne.

- Podparcie lędźwiowe

- ogrzewanie foteli

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Witam panowie, czy ta konfiguracja i ten kolor ma sens(ciężko na żywo zobaczyć sunset orange)? Byłbym wdzięczny za rady co dołożyć do konfiguracji, może coś odpuścić, gdyż przymierzam się do kupna pierwszego samochodu BMW. Pozdr

https://configure.bmw.pl/pl_PL/configid/p0q2g4b8

 


Jeździłem g20 tydzień w tym kolorze, w konfigu jak dla mnie 7/10, na żywo 3/10 ale to tylko moje zdanie

male-bmw-2.png
Opublikowano

Miałem Sunset Orange w 4er, uwielbiam go ale ważne aby auto było czyste bo brudny nie ma blasku i wygląda średnio, ale chyba tylko srebrny wtedy daje radę.

Generalnie w zalewie czarnych, białych czy niebieskich to duża odmiana, wogóle w BMW jest mało popularny i co fajne nigdy nie był flagowym kolorem modelu jak dravit grey czy estroil blue bo potem tego jeździ tego do pożygu..

Opublikowano

Jeździłem demówką w sunsecie i powiem, że wyglądała kozacko szczególnie w połączeniu z czarnym pakietem M Performance (klik aby powiększyć):


IMG-4237.jpg


Zdecydowanie wyróżnia się na ulicy i to na duży plus. Zwraca uwagę. Gdyby nie to, że do touringa mi jakoś nie pasował ten kolor to bym brał.


Ale dyskusja o kolorach jest z zasady bez sensu. Nie ma brzydkich i ładnych. Ma się podobać właścicielowi (no chyba że ktoś kupuje nie dla siebie tylko żeby "somsiadowi" żyłka pękła to wtedy spoko) ;)

Opublikowano

Od marca 2021 będzie dostępny opcjonalny dach z włókna węglowego M dla modeli z serii 3 i 4. Jest on zarezerwowany wyłącznie dla modeli M Performance M340i, M340d, M440i i M440d.

Pojawi się również nowa hybryda pług in 320e G20/G21.


https://www.bimmertoday.de/2021/01/27/m-carbon-dach-neue-option-fur-bmw-3er-g20-und-4er-g22/

Sprzedam koła zimowe do E84 WZ-318 7,5X17 ET-34 5X120, Opony Pirelli Sottozero 2 225/50/17
Opublikowano

Panowi, czy ktos mial okazje porownac jazde modelami 318i i 320i? Mam konfig na 318i ale zeby dobic do 320i to roznica ~20k. Na papierze -1.3sek do 100km/h. A w praktyce?

Jezdzilem 318i godzine w m pakiecie wiec auto przyspieszalo "dostojnie". Obecnie mam 7.2s ale na FWD i manualu wiec to tez mniejsze komfort wiec inne poczucie mocy.

Definitywnie benz bo do diesla nie widze sensu doplacac.

Opublikowano
"dostojnie" to celujące określenie przyspieszenia 318i, by się utrzymać w "peletonie" z pod świateł wymaga 2500 - 3000 obr. Zastanawiam się na jakiej podstawie wpisali mu mniej niż 9 s do 100.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Panowi, czy ktos mial okazje porownac jazde modelami 318i i 320i? Mam konfig na 318i ale zeby dobic do 320i to roznica ~20k. Na papierze -1.3sek do 100km/h. A w praktyce?

Jezdzilem 318i godzine w m pakiecie wiec auto przyspieszalo "dostojnie". Obecnie mam 7.2s ale na FWD i manualu wiec to tez mniejsze komfort wiec inne poczucie mocy.

Definitywnie benz bo do diesla nie widze sensu doplacac.

 

W praktyce to przyspieszenie do 100 to wierzchołek góry lodowej, mało istotny zresztą.

Powyżej 100 km/h + wyprzedzanie tirów spowoduje u Ciebie depresję :wink:

Zwłaszcza jeśli teraz dysponujesz znacznie żwawszym wozidłem.

Audi A4 2.0Tq /CompSport stage 1/

BMW F20 /CompSport stage 1/ - było

BMW G21 318d - jest

Opublikowano

Oj już nie przesadzaj. Ja wiem, że im więcej KM i Nm to lepiej, ale z 318i nie ma problemu z wyprzedzaniem tirów.

Nie porównuje tego do 3 l motorów ani M, ale niektórzy z Was to deklasują te silniki jakby miały osiagi na poziomie Fabii z silnikiem 1,2 w gazie.

Już bez przesady Panowie.

Opublikowano
Oj już nie przesadzaj. Ja wiem, że im więcej KM i Nm to lepiej, ale z 318i nie ma problemu z wyprzedzaniem tirów.

Nie porównuje tego do 3 l motorów ani M, ale niektórzy z Was to deklasują te silniki jakby miały osiagi na poziomie Fabii z silnikiem 1,2 w gazie.

Już bez przesady Panowie.

 


Zgadzam się, rozumiem chęć posiadania szybkiego wozu jak ma się gdzie z niego korzystać, a w polskich warunkach no nie oszukujmy, się jak ktoś nie jeździ na tor, to nie odczuje szczególnej różnicy pomiędzy 318 a 320 czy nawet 330i... no chyba że jara się drag racem od świateł do świateł w miejskim gąszczu pomiędzy autobusami i taksówkami ;)


Co do koronnego argumentu prędkość i przyspieszenie = bezpieczeństwo, powiem tak... Jak nie mieszkasz na wsi i nie musisz dojeżdżać do najbliższego marketu 50km krajówką to chyba ten argument jest inwalidą. Jak ktoś się porusza w trasie, to zdecydowana większość połączeń międzymiastowych to dwupasmówki a tam nawet wspomnianą fabią 1.2 w LPG bez problemu pojedzie się nawet powyżej dopuszczalnych prędkości.


Co innego wku***ona ambicja posiadacza bety, którego objedzie byle Octavia 1.8 lub 2.0 tsi :D

Opublikowano

A ja się nie zgadzam. Rozumiem argument finansowy. Słabsze wersje są tańsze, mam mniejszy budżet więc spoko biorę mniej, najwyżej się zamówi bez oznaczenia na klapie ;) Ale już racjonalizowanie i udowadnianie słuszności wyboru słabszej wersji tekstem "w polskich warunkach"... Nie kupuję tego. Szczególnie słabo to wygląda kupując BMW - markę która ma sport i wysokie osiągi w swoim DNA. To bardziej tekst klienta Skody czy innego Renault (z całym szacunkiem, serio).

Idąc dalej tym tropem w Polsce hitem sprzedaży byłoby Ferrari z silnikiem 2.0 ecoboost bo przecież "w Polsce i tak nie wykorzystasz więcej". No ale jeżdżę FERRARI. Tylko jakoś Mustang z tym silnikiem się zupełnie nie sprzedaje, a V8 na ulicy jak psów. Ciekawe dlaczego.

Uwierz mi, odczujesz różnicę również w polskich warunkach pomiędzy 318 i 330... Nawet w mieście. Nawet przy ograniczeniu do 100 czy 80... codzienna jazda do roboty z bananem na twarzy (przepisowa!) - bezcenne, za wszystko inne zapłacisz kartą Mastercard :)

Opublikowano
Ja również podzielam zdanie, że różnica będzie, nawet patrząc na polskie warunki. Warto dopłacić do świetnej zabawy podczas jazdy samochodem, przynajmniej według mnie. :)
Opublikowano
Zdecydowanie warto dopłacić do 320. Tu nie chodzi o sprint od 0 do 100 tylko o moment obrotowy, różnica zdecydowana. Moim zdaniem 318 powinni kupować tylko ci, którym absolutnie nie zależy na osiągach.
Opublikowano
Nie zaklinajmy rzeczywistości, że różnicy nie odczujesz. Odczujesz. Tylko czy to jest warte dopłaty w twoim przypadku. Nie musi i to też jest ok.
Opublikowano

Różnica jest odczuwalna zwłaszcza miedzy 318i a 330i, ale ja się przejechałem 318i i przy moim budżecie i konkurencyjnych autach był to IMHO najlepszy wybór. Teraz mam 160KM więc spadek na 156 nie wiele zmienia. A kiedyś, z pewnością, za tych kilka lat, przebiegnie z radością 330i - lub coś, co wtedy będzie oferowane w jego miejsce. Chociaż raczej następne będę już chyba chciał 5er ...

Ważne, żeby wybór był świadomy, a kompromis akceptowalny. No i będę się cieszył swoim 318i nawet jeśli wszyscy napiszą tu, że to złom :P

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
No i będę się cieszył swoim 318i nawet jeśli wszyscy napiszą tu, że to złom :P

ja nie napiszę :wink:

co do porównania 318 do 320 , myślę że 318i ma jedną jedyną przewagę nad 320 : brzmienie przy kick Down powyżej 4500 obr. , jest fantastyczne :8) , 320i tego nie ma , a brzmi jak zwykłe auto bez żadnych ambicji akustycznych - tu mówię o prawdziwe brzmienie z układu wydechowego

Opublikowano
Poszukaj demo a spokojnie znajdziesz mocniejszy silnik w przyzwoitym wyposażeniem. Albo może zmienić model - jedynka lub może jedynka GC. Lepiej kupić tańszy model lepiej wyposażony min w silnik niż wyższy model ale ogołocony.
Opublikowano

Najpierw jest euforia, a później po roku płacz bo co miesiąc trzeba rzucić kilka stów więcej za ratę w przypadku 320i :)

Gdyby mnie było stać, wziąłbym 320i, natomiast w przypadku mojej obecnej sytuacji finansowej wybór padł na 318i - moim zdaniem tutaj decydują mocno aspekty ekonomiczne.


Ktoś tu pisał o momencie obrotowym - jest 50Nm wyższy (250/300). W 330i to już jest moment (400Nm) i tam można momentem jeździć.

Zresztą nie oszukujmy się, na Polskich drogach i tak wszędzie będziesz pierwszy bo rzadko kto potrafi zmieniać biegi i jeździć po prostu dynamicznie. Większość kierowców to zamulacze co siedzą w smartfonach.

Opublikowano

Dziekuje za opinie.

Tak na prawde tylko 318i vs 320i wchodzi w gre, 330i to juz calkowicie poza budzetem, diesle od razu odrzucilem bez wzgledu na $$$.

Jezdzilem demo 318i z mpakietem wiec 18stki, konfig mam na 17cali wiec pewnie tez wezsza opona a co za tym idzie ~0.2s lepsze przyspieszenie ;)

A teraz na ziemie. Mam full wersje Laguna2 GT 205KM/300Nm i tak wiem znam opinie itp ale to jest dla mnie srogi 14letni napier***lacz. Jezdzilem ostatnio x5 2019 xdrive smigalo niespektakuarnie szybciej niz moj. To nie byla przesiadka jak z laguny w 330i/M tylko poczucie ze auto na sterydach. Potem wsiadlem w 318i automat i nie gniotlo w fotel jak w GT. pomyslalem ze skrzynia robi swoje po prostu i inaczej czuje przyspieszenie.

Teraz chce automat + tyl/quatro i padlo na BMW3 bo potrzebuje w aucie miec cisze, RWD/4, cos z nowoczesnosci.

Czytajac ze z wyprzedzaniem tira moge dostac palpitacji to przyznam ze sie gubie;) czy 20k warto doplacac czy wziac na klate i po prostu chipowac za 2 lata.

Temat wydaje sie glupi ale mysle ze potomni i z tej dyskusji cos wyniosa - mam nadzieje ze nie tylko nie stac go... stac mnie ale kazdy ma tez inne pasje ;)

Opublikowano

Jak sam widzisz, wszystko zależy od możliwości finansowych.

Natomiast dodam jeszcze, że ta wartość w sekundach tego przyspieszenia nie zawsze się przekłada na wrażenia. Dla porównania, mam w pracy A6 40TDI (200KM), ale 2 tony, więc czas do setki 8,3s czyli praktycznie to samo co 318i. W praktyce wrażenie jest takie, że A6 jest szybsza co jest bzdurą, bo nie jest :) W G20 już w ogóle nie czuć prędkości, ledwo co ruszam a tam już 60km/h. Przy 140km/h na autostradzie z żoną mogę gadać właściwie szeptem.


Natomiast co do wyprzedzania tirów, nie wiem czy ta jedna sekunda do 100 więcej powoduje nagle, że wyprzedam na luzie a w 318i dostaję palpitacji - ten argument jest dla mnie nietrafiony. Jeśli ktoś wyprzedza tiry w taki sposób, że drugi tir jedzie z naprzeciwka i o jego życiu decydują milisekundy - powodzenia życzę :) Wcześniej miałem Focusa 1.0EB 125km i tiry wyprzedzałem bez problemów. Ale nie wyprzedzam tirów na podwójnej, przed zakrętem, albo jak jedzie coś z naprzeciwka :D

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Oj już nie przesadzaj. Ja wiem, że im więcej KM i Nm to lepiej, ale z 318i nie ma problemu z wyprzedzaniem tirów.

Nie porównuje tego do 3 l motorów ani M, ale niektórzy z Was to deklasują te silniki jakby miały osiagi na poziomie Fabii z silnikiem 1,2 w gazie.

Już bez przesady Panowie.

 

To kwestia odniesienia, jeśli miałeś szybsze auto, różnicę zauważysz.

Nie deklasuje, w żadnym wypadku, natomiast powyżej 100 km/h samochód z takim silnikiem nie będzie przyspieszał.

 

Oj już nie przesadzaj. Ja wiem, że im więcej KM i Nm to lepiej, ale z 318i nie ma problemu z wyprzedzaniem tirów.

Nie porównuje tego do 3 l motorów ani M, ale niektórzy z Was to deklasują te silniki jakby miały osiagi na poziomie Fabii z silnikiem 1,2 w gazie.

Już bez przesady Panowie.

 


Zgadzam się, rozumiem chęć posiadania szybkiego wozu jak ma się gdzie z niego korzystać, a w polskich warunkach no nie oszukujmy, się jak ktoś nie jeździ na tor, to nie odczuje szczególnej różnicy pomiędzy 318 a 320 czy nawet 330i... no chyba że jara się drag racem od świateł do świateł w miejskim gąszczu pomiędzy autobusami i taksówkami ;)


Co innego wku***ona ambicja posiadacza bety, którego objedzie byle Octavia 1.8 lub 2.0 tsi :D

 

Wg mnie dokładnie odwrotnie. Różnica pojawi się po za miastem. Każdy ma inne zamiłowania, ale moc potrzebna przy wyższych prędkościach, szczególnie gdy oczekujemy jej wzrostu.

Natomiast nie wiem, czy bywasz, ale ani 318, ani 320 ani 330 na tor się nie specjalnie nadaje. Seria nie ma ani mocy ani hamulców.

 

Różnica jest odczuwalna zwłaszcza miedzy 318i a 330i, ale ja się przejechałem 318i i przy moim budżecie i konkurencyjnych autach był to IMHO najlepszy wybór. Teraz mam 160KM więc spadek na 156 nie wiele zmienia. A kiedyś, z pewnością, za tych kilka lat, przebiegnie z radością 330i - lub coś, co wtedy będzie oferowane w jego miejsce. Chociaż raczej następne będę już chyba chciał 5er ...

Ważne, żeby wybór był świadomy, a kompromis akceptowalny. No i będę się cieszył swoim 318i nawet jeśli wszyscy napiszą tu, że to złom :P

 

Takie rozumowanie całkowicie popieram, żaden złom, tylko nie widzę sensu udawania, że pomiędzy 156 ps, a 190 ps nie ma różnicy co niektórzy próbują uskuteczniać.

Audi A4 2.0Tq /CompSport stage 1/

BMW F20 /CompSport stage 1/ - było

BMW G21 318d - jest

Opublikowano
czy 20k warto doplacac

 

ale to chyba porownujesz 318i w manualu z 320i w automacie? albo bierzesz pod uwage wyzszy rabat na 318i? bo jak porownamy z automatem cennikowo roznica jest ~14 000. I prawda, że stosunek KM/Nm/Cena jest chyba nieco lepszy w 318i, ale ja wzialem 320i i wzialbym jeszcze raz.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.