Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano


Mimo tego, ze niezbyt przyjemnie napisales, to wysylam namiar. To nie jest tylko ten szczegolny handlowiec, bo tyle daja teraz. Potwierdzone dla 318i i 518d. Reszta mnie nie interesowala.

 

Wiem, że to nie do mnie, ale i tak odpiszę :) Na 330i są zupełnie inne (dużo niższe) rabaty - taka polityka BMW w tej chwili.


Podobnie w Audi (A4): na 35 TFI jest 20%, a 40 i 45 TFSI 12%.

Opublikowano


Mimo tego, ze niezbyt przyjemnie napisales, to wysylam namiar. To nie jest tylko ten szczegolny handlowiec, bo tyle daja teraz. Potwierdzone dla 318i i 518d. Reszta mnie nie interesowala.

 

Wiem, że to nie do mnie, ale i tak odpiszę :) Na 330i są zupełnie inne (dużo niższe) rabaty - taka polityka BMW w tej chwili.


Podobnie w Audi (A4): na 35 TFI jest 20%, a 40 i 45 TFSI 12%.

 

Ja dostałem 21% na 340i

89fd7c4724419b3am.jpg
Opublikowano
Leeo, podeślesz mi też ten kontakt na PW? Dzięki! :)

 

Poszlo.


Jako, że koleżanka kupiła a4 sline 35tdi, to miałem okazję porównać do swojej i ja.

- wygląd mimo że audi w kombii Sline prezentuje się super, to jednak 3er ładniejsza imho.

- środek - w g20 ładniejszy, nowocześniejszy

- komfort foteli - mega przewaga audi

- prowadzenie - totalnie różne auta. Audi na 19 mega komfortowe, w szoku byłem. Prowadzi się super, skręca fajnie. Bmw na 17 zimowych rof twarda na maxa przy audi, duzo bardziej responsywny uklad kierowniczy, czuc sportowy charakter bmw czy sie tego chce czy nie. Czasami za sportowo.

- silnik - 318i vs 35tdi jak dla mnie przewaga 318i. Dzwiek, przyspieszenie, skrzynia.


ck5TfgT.jpg

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
dzięki za porównanie :cool2: , ciekawy jestem który system audio lepiej gra ?
Opublikowano
ciekawy jestem który system audio lepiej gra ?

 

Ja mam porównanie HiFi z G20, którym jeżdżę do Audi Sound System (dopłata około 1600 zł poza pakietem) z A4 rodziców (co prawda model przed liftem, ale przypuszczam, że audio to samo).

I moim zdaniem BMW wygrywa na tym polu, mimo obecnej na forum krytyki na nagłośnienie. Jak się przesiadłem z mojej G20, to aż musiałem zweryfikować czy rodzice na pewno maja ten system audio za dopłatą, czy to jakaś podstawowa wersja. A wcale nie planowałem żadnego testu, po prostu jak puściłem muzykę to coś było nie tak :mrgreen:. Strasznie płasko i bez życia. Może kwestia pobawienia się EQ, ale w BMW nie było tak kiepsko po wyjeździe z salonu. Nie jestem ekspertem od dźwięku, więc ciężko mi opisać różnice, ale myślę, że po prostu słychać, że BMW wygrywa. Ciekawe jak sprawa H&K vs. B&O (który jest chyba droższy).

Opublikowano
Ciekawe jak sprawa H&K vs. B&O (który jest chyba droższy).

Gdybym miał subiektywnie (inaczej raczej nie jestem w stanie :) ) porównać H/K w G21 z B&O w A4 Avant to powiedziałbym, że jest remis z lekkim wskazaniem na Audi. Z doświadczenia wiem jednak, że w sedanach może to wyglądać całkiem inaczej.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

@tomaszekp5 bardzo ciekawa informacja , tylko czy w tym A4 są akustyczne czy zwykłe szyby przednie ?

@drago19 tylko bierz pod uwagę że masz świeżutkie auto , u mnie po 3000km prawie ciągłego słuchania muzyki w aucie ,zestaw HiFi zaczął jak należy grać , także wynik jeszcze nie przesądzony myślę :wink:

Opublikowano

Jak macie chwilę czasu to naprawdę polecam wybrać się do salonu i przetestować różne źródła nagłośnienia. Puścić te same utwory w różnych systemach i się przekonać czy dany system jest warty dopłaty.

Czasem trzeba będzie przesiąść się do innego samochodu-modelu ale myślę że to i tak da dobry pogląd

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

zgadza się @wzet , ale powiem Ci że słuchanie nie rozgrzanego systemu audio w nówce stojącej w salonie jest naprawdę bardzo mylące, daję przykład :

ponieważ ostatnio dość często spędzam czas w ASO i nudzę się :wink: , wsiadłem do 7er z systemem chyba wyższym od HK , bo tweetery wyglądały jak milion $ , i byłem rozczarowany bo wszystko było płasko pomimo że grzebałem w ustawieniach , po chwili wsiadłem do 5er z HK i tu koncertowa jakość :shock: , patrzę na licznik w 5er , przebieg kilkanaście tys km czyli odpowiednio rozgrzany system który daje co powinien dać , dlatego takie porównanie kolegów uważam za bezcenne jeśli chodzi o systemy audio

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Witam,



Jestem na etapie konfigurowania auta i mam dylemat na etapie silnika.

Zastanawiam się między 320d z Xdrive a 330i - koszt podobny

Auto używane będzie w większości na dłuższe wyjazdy (koszt paliwa w PL nie jest dla mnie jakoś bardzo istotny, ale poza krajem już tak, proporcje pewnie 80kraj/20 UE)

Często będę zabierał też ze sobą bagażnik rowerowy tak też nie zawsze poszaleje.


Auto firmowe - tak też budżet z jednej strony ograniczony(nic lepszego nie wezmę) ale też trzeba wykorzystać (tak też nie zyskam że zaoszczędzę parę tysi)

Opublikowano

Jak dużo wyjazdów będzie międzynarodowych to bierz 320d. W 330i bardzo często trzeba tankować, mały bak, dosyć duże spalanie i kończy się to co chwile wizytą na stacji a w 320d pewnie zrobisz lekko 1000km na jednym baku.


W dodatku w 320d starczy ci budżetu na xdrive, przydatne na ośnieżonych podjazdach w Austrii , Szwajcarii itd.


W 330i fun jest z przyspieszenia i prędkości maksymalnej ale z bagażnikiem na narty czy tam rowery i tak nie będziesz tak pędził.

  • Moderatorzy
Opublikowano

Przy jeździe zgodnie z przepisami (a za granica ciężko inaczej) 330i pali bardzo rozsądne ilości paliwa.

Zasięg ok 700 km nie jest żadnym wyczynem, w osiągach powyżej 100 km/h przepaść. Natomiast dodatkowy opór powietrza pewnie mniej odbije się na spalaniu diesla który również jest bardzo udana konstrukcja.

Opublikowano
Jak dużo jeździsz z rowerem to weź hak (nawet zamiast x drive chyba, że dużo jeździsz po górach i zaśnieżonym terenie). Bagażnik na dach + dwa rowery = spalanie większe o ok.20% - 25%. Przy bagażniku na hak wzrost spalania może o Ok. 0,5 l/100km przy 4 rowerach. W tym kontekście diesel lepiej wychodzi od benzyny. W benzynie zasięg w trasie 700-800km, w dieslu pewnie bliżej 1000. Resztę plusów benzyny opisano powyżej.
Opublikowano

Nie No gdzie 20d.. to nie jedzie :) nie mowiac ze zaraz wjedzie Sławomir i skończą się żarty.

30i to absolutne minimum socjalne, a za granicą dużo nie spali.

30i jest tez super kompromisem cena/moc, do tego masz tuningowalność wysoką będziesz mógł się pobawić po gwarancji.

Opublikowano

Dzięki wielkie za szybkie odpowiedzi!!

Oczywiście bagażnik na hak (nie dodałem tego) - jak jest sezon to go praktycznie nie zdejmuje.

ale tak jeszcze żebym rozumiał, bo się dokopałem że 20d to muł itd. - czy przy jeździe do ok 160 daje on trochę frajdy ?

Opublikowano
Witam,



Jestem na etapie konfigurowania auta i mam dylemat na etapie silnika.

Zastanawiam się między 320d z Xdrive a 330i - koszt podobny

Auto używane będzie w większości na dłuższe wyjazdy (koszt paliwa w PL nie jest dla mnie jakoś bardzo istotny, ale poza krajem już tak, proporcje pewnie 80kraj/20 UE)

Często będę zabierał też ze sobą bagażnik rowerowy tak też nie zawsze poszaleje.


Auto firmowe - tak też budżet z jednej strony ograniczony(nic lepszego nie wezmę) ale też trzeba wykorzystać (tak też nie zyskam że zaoszczędzę parę tysi)

 


Hej Shavo,

Miałem dokładnie taki sam dylemat jak Ty i nie żałuje że wziąłem 330i xdrive

Przez lockdown od lipca zrobiłem raptem 12 tya a normalnie byłoby to ok 25tys

Spalanie w trasie, dynamiczna jazda bez szaleństw to w moim wypadku ok 8.0-8.5 L

Przy zbiorniku 59 L zawsze przejade 700Kilometrów, a to już daje Ci komfort podrozy bez sprawdzania stacji paliw przed jej rozpoczęciem jak np audi ktory miał zbiornik 45L


Jestem bardzo zadowolony z wyboru 330i

Opublikowano

Mam 320d xdrive. Do tych 160 jedzie ok. Spalanie średnie z ponad 50 tys. km 7.5 l/100 km. Podejrzewam, że średnio takie 330i przy moim użytkowaniu spalałoby niewiele więcej. Najdłuższą trasę miałem do Amsterdamu wtedy spaliła mi 6 litrów. Ale potrafi spalić w trasie od około 5 przy mega spokojnej i przepisowej jeździe do 12 kiedy się już naprawdę ciśnie po jakiejś s lub autostradzie. Dojazd do pracy mam około 70 km w jedną stronę droga krajowa to pali od 5.8-7 w zależności od ruchu i tempa. Na autostradzie w Polsce 140-150 około 6.5 l/100 km. jadac dlugo 160-180 to juz wyjdzie z blizej 8. W moim mieście gdzie mam sporo swiatel, krotkie odcinki i duzo górek pali 8-10 czasami sie uda, ze jest mniej. Chętnie bym pojeździł tak tydzień 330i x Drive dla porównania. Jednak myśle, ze to mój ostatni diesel pomimo sporych przebiegów.


126tomek 320d jest biturbo a 318d raczej nie?

6ff0d43911e3.jpg
Opublikowano

To sporo Ci pali :) ciężka noga. Ja w serii 5 przy 2 litrowym dieslu 150KM ale rwd mam 5,9 z 40tyś km a jeżdzę dość dziarsko. Jedyna różnica, że nie po autostradach, a tam przy 180 potrafi naprawdę posmoczyć.


Co do różnic silnika to wszystkie są biturbo. Różnica taka, że wcześniej był twinscroll a teraz są dwie turbiny. Silniki nie różnią się niczym, tylko programem z tego co się orientowałem, dlatego tak łatwo z 150KM zrobić 220 i 500 niutków.

Opublikowano

moja trójka jest dosyć ciężka bo zatankowana bez kierowcy wazy 1760 kg dla porównania g11 730d na tej samej wadze

pokazuje z tego co pamietam z 300 kg więcej. Przez x Drive pewnie pali około litr więcej niż rwd. Co nie zmienia faktu, ze jestem zadowolony z tego auta i oprócz dwóch akcji z tylnymi zaciskami i klockami, przymykając oko na niektóre niedociągnięcia w kwestii materiałów nie ma się do czego przyczepić.

6ff0d43911e3.jpg
Opublikowano
To sporo Ci pali :) ciężka noga. Ja w serii 5 przy 2 litrowym dieslu 150KM ale rwd mam 5,9 z 40tyś km a jeżdzę dość dziarsko. Jedyna różnica, że nie po autostradach, a tam przy 180 potrafi naprawdę posmoczyć.


Co do różnic silnika to wszystkie są biturbo. Różnica taka, że wcześniej był twinscroll a teraz są dwie turbiny. Silniki nie różnią się niczym, tylko programem z tego co się orientowałem, dlatego tak łatwo z 150KM zrobić 220 i 500 niutków.

 

Czyli 320d i 318d mechanicznie jest to samo. Dzięki za odp. :8)

Opublikowano
Z tymi silnikami to nie do końca tak jest. Polecam artykuł, w którym jest wyjaśnione jakie części są stosowane do poszczególnych oznaczeń motorów. Zachęcam do lektury. Nawet jeśli ktoś nie zna niemieckiego i korzysta z tłumaczenia to będzie wiedział o co chodzi https://motorblock.at/stalzamt-die-wahrheit-ueber-chiptuning-spassbringer-oder-motorentod/
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
To sporo Ci pali :) ciężka noga. Ja w serii 5 przy 2 litrowym dieslu 150KM ale rwd mam 5,9 z 40tyś km a jeżdzę dość dziarsko. Jedyna różnica, że nie po autostradach, a tam przy 180 potrafi naprawdę posmoczyć.


Co do różnic silnika to wszystkie są biturbo. Różnica taka, że wcześniej był twinscroll a teraz są dwie turbiny. Silniki nie różnią się niczym, tylko programem z tego co się orientowałem, dlatego tak łatwo z 150KM zrobić 220 i 500 niutków.

 

A to mnie zaskoczyłeś, zatrzymałem się na etapie, przy którym biturbo były jedynie 25d, a w 14d-20d było single turbo.

W F 14d-18d były różnice głównie w sofcie, 20d miał inne turbo, wtryski i soft.


Jeszcze nie widziałem co prawda wykresu 18d który przekroczyłby 190ps, ale może coś przeoczyłem.


a 518d nie da się jeździć dziarsko :mrgreen: żart oczywiście, taki Noworoczny :wink:

Audi A4 2.0Tq /CompSport stage 1/

BMW F20 /CompSport stage 1/ - było

BMW G21 318d - jest

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.