Skocz do zawartości

G20, który silnik wybrać ? opinie, konfiguracje, porównania


Randall

Rekomendowane odpowiedzi

19 cali i m zawias jest ok sam tak zamówiłem, Lasery uważam że mega warto tak jak jak ludzie patrzą na navi przy kupnie używki na najlepsze światła i na x drive....

Ciężko może być sprzedać rwd w dieslu...

I mówię to na przykładzie swojego auta kolega z forum sprzedał za20k więcej ten sam rok co ja i większy przebieg, tylko miał navi, x drive i felgi 19

A przy kupnie dał 30 więcej :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,


Jestem przed zakupem swojego BMW 3 touring, planowałem silnik benzynowy i własną konfigurację ale znalazłem już gotowe modele do odbioru, tylko z silnkiem diesla - 320d xdrive. Konfiguracja mi pasuje, tylko zastanawiam się czy nie będę miał problemów z filtrem DPF przy jeździe: kilka kilometrów dziennie po mieście, raz na dwa tygodnie jazda 30km pomiędzy miastami - drogi krajowe, raz w miesiącu może ciut dłuższa trasa. Rocznie średnie przebiegi to ok. 15 tys kilometrów.


Jak to wygląda z silnikiem diesla i filtrem DPF przy takim stylu jazdy? Standardowo brałbym 320i ale nie ma takiej konfiguracji gotowej na już.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,


Jestem przed zakupem swojego BMW 3 touring, planowałem silnik benzynowy i własną konfigurację ale znalazłem już gotowe modele do odbioru, tylko z silnkiem diesla - 320d xdrive. Konfiguracja mi pasuje, tylko zastanawiam się czy nie będę miał problemów z filtrem DPF przy jeździe: kilka kilometrów dziennie po mieście, raz na dwa tygodnie jazda 30km pomiędzy miastami - drogi krajowe, raz w miesiącu może ciut dłuższa trasa. Rocznie średnie przebiegi to ok. 15 tys kilometrów.


Jak to wygląda z silnikiem diesla i filtrem DPF przy takim stylu jazdy? Standardowo brałbym 320i ale nie ma takiej konfiguracji gotowej na już.

 

Żona jeździła po mieście 116D, a potem 320D po mieście, ja czasami brałem w trasę i nigdy żadnych problemów.

Pozdrawiam


Maciek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

19 cali i m zawias jest ok sam tak zamówiłem, Lasery uważam że mega warto tak jak jak ludzie patrzą na navi przy kupnie używki na najlepsze światła i na x drive....

Ciężko może być sprzedać rwd w dieslu...

I mówię to na przykładzie swojego auta kolega z forum sprzedał za20k więcej ten sam rok co ja i większy przebieg, tylko miał navi, x drive i felgi 19

 

19 cali i m zawias jest Ok jak ktoś lubi sztywne auta, jak nie to może mu się nie spodobać.

Xdrive do 20d bezsens, chyba ze się kupuje auto dla przyszłego nabywcy.

 

Jeśli interesuje mnie zestaw 19 cali Opony run flat i standardowe zawieszenie to czy to zestawienie jeśli chodzi sztywność będzie mniej komfortowe niz comfort w adaptacyjnym? Czy można to jakoś tak sklasyfikować?

Czyli np najbardziej komfortowe w comfrot w adaptacji. Potem standardowe, dalej sport w adaptacji i na końcu stałe sportowe zwieszenie M ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

19 cali i m zawias jest ok sam tak zamówiłem, Lasery uważam że mega warto tak jak jak ludzie patrzą na navi przy kupnie używki na najlepsze światła i na x drive....

Ciężko może być sprzedać rwd w dieslu...

I mówię to na przykładzie swojego auta kolega z forum sprzedał za20k więcej ten sam rok co ja i większy przebieg, tylko miał navi, x drive i felgi 19

 

19 cali i m zawias jest Ok jak ktoś lubi sztywne auta, jak nie to może mu się nie spodobać.

Xdrive do 20d bezsens, chyba ze się kupuje auto dla przyszłego nabywcy.

 

Jeśli interesuje mnie zestaw 19 cali Opony run flat i standardowe zawieszenie to czy to zestawienie jeśli chodzi sztywność będzie mniej komfortowe niz comfort w adaptacyjnym? Czy można to jakoś tak sklasyfikować?

Czyli np najbardziej komfortowe w comfrot w adaptacji. Potem standardowe, dalej sport w adaptacji i na końcu stałe sportowe zwieszenie M ?

 

Standardowego zawieszenia nie znam, tylko opcje dla M Sport.

Wg mojej oceny to od najbardziej komfortowego do najmniej - tryby Adaptive - Comfort - Sport - standard z MSport. Z tym, że to ostatnie miałem okazję testować tylko na 20" i było mega twardo, na poprzecznych nierównościach auto dosłownie podskakiwało jak taczka.

Nie jestem fanem miękkich zawiasów ale dla mnie np przy 18" tryb sport jest już zbyt twardy dla jazdy miejskiej, po kiepskiej jakości drogach. Za to na austostradach i eskach to miód :8)


Ciężko uczciwie doradzić cokolwiek w temacie, bo każdy ma inne przyzwyczajenia i oczekiwania. W życiu bym się nie kierował przy wyborze opiniami innymi niż odczucia mojej własnej d..y z jazd testowych :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ledy rozszerzone nie wycinają, tylko automatycznie zmieniają długie/krótkie.

 

Jesteś pewny? W X3 G01 w adaptacyjnych wygaszają określone strefy. Przy zamówieniu 1 F40 sprzedawca zapewniał mnie, że zasada działania powinna być taka sama nawet w standardowych ledach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

19 cali i m zawias jest ok sam tak zamówiłem, Lasery uważam że mega warto tak jak jak ludzie patrzą na navi przy kupnie używki na najlepsze światła i na x drive....

Ciężko może być sprzedać rwd w dieslu...

I mówię to na przykładzie swojego auta kolega z forum sprzedał za20k więcej ten sam rok co ja i większy przebieg, tylko miał navi, x drive i felgi 19

 

19 cali i m zawias jest Ok jak ktoś lubi sztywne auta, jak nie to może mu się nie spodobać.

Xdrive do 20d bezsens, chyba ze się kupuje auto dla przyszłego nabywcy.

 

Jeśli interesuje mnie zestaw 19 cali Opony run flat i standardowe zawieszenie to czy to zestawienie jeśli chodzi sztywność będzie mniej komfortowe niz comfort w adaptacyjnym? Czy można to jakoś tak sklasyfikować?

Czyli np najbardziej komfortowe w comfrot w adaptacji. Potem standardowe, dalej sport w adaptacji i na końcu stałe sportowe zwieszenie M ?

 


Ja trochę potestowałem różne wersje i ogólnie mam 320D w M sport - 18 cali bez adaptacyjnego zawieszenia. Jest dość sztywno, ale tak optymalnie. 19/20 cali bez adaptacyjnego bym absolutnie nie brał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,


Jak to wygląda z silnikiem diesla i filtrem DPF przy takim stylu jazdy? Standardowo brałbym 320i ale nie ma takiej konfiguracji gotowej na już.

 

Żona jeździła po mieście 116D, a potem 320D po mieście, ja czasami brałem w trasę i nigdy żadnych problemów.

 

@Randall i @alph - dzięki za odpowiedzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,


Jak to wygląda z silnikiem diesla i filtrem DPF przy takim stylu jazdy? Standardowo brałbym 320i ale nie ma takiej konfiguracji gotowej na już.

 

Żona jeździła po mieście 116D, a potem 320D po mieście, ja czasami brałem w trasę i nigdy żadnych problemów.

 

@Randall i @alph - dzięki za odpowiedzi.

W f30 DPF potrafił się wypalić w czasie stania w korku, więc w G20 tym bardziej. Jazda po mieście powoduje jedynie, że wypalanie jest potrzebne częściej.

***** ***
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć wszystkim!


Jestem przed wyborem g20, chciałem poradzić się Was co do wyboru silnika. W przeważającej większości robię trasy, rocznie wychodzi koło 35 tys. Zdecydowanie bardziej jeżdżę mocno dynamicznie niż spokojnie. Wydawałoby się racjonalnym wziąć 320d. Z kolei 320i jest w konfiguracji tańsza o okolo 14 tys. W tym tempie cena zwróciłaby się po 4 latach. Zakładając, że różnica w spalaniu nie jest większa jak 2-3 litry to wolałbym 320i. A jak sprawa ma się co do trwałości/awaryjności silnika porównując 20i do 20d przy takich przebiegach, zakładając że nie zamierzam sprzedawać auta po 6-7 latach?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć wszystkim!


Jestem przed wyborem g20, chciałem poradzić się Was co do wyboru silnika. W przeważającej większości robię trasy, rocznie wychodzi koło 35 tys. Zdecydowanie bardziej jeżdżę mocno dynamicznie niż spokojnie. Wydawałoby się racjonalnym wziąć 320d. Z kolei 320i jest w konfiguracji tańsza o okolo 14 tys. W tym tempie cena zwróciłaby się po 4 latach. Zakładając, że różnica w spalaniu nie jest większa jak 2-3 litry to wolałbym 320i. A jak sprawa ma się co do trwałości/awaryjności silnika porównując 20i do 20d przy takich przebiegach, zakładając że nie zamierzam sprzedawać auta po 6-7 latach?

Ze względu na bezawaryjność zdecydowanie 20i, 20d właśnie dostał mild hybrid i raczej nie wpłynie to pozytywnie żywotność podzespołów. B48 w 20i jest montowany już 5 lat i nie ma żadnych informacji o wadach tego silnika

***** ***
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Kolejne x części i modułów które mogą się wysypać + stały start stop.

 

To najlepiej skwitować to tak....

Bmw skończyło się na e39 i nie ma co brać nowych...

:mrgreen:

5lat bsi i bri i mam to w 4 literach

male-bmw-2.png
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Wiesz że MH to badziew do spełniania norm spalin ale będziesz go teraz bronił bo kupiłeś auto z nim? Zabawne.

 

Czemu bronił?

Nie bronię, i nic na to nie poradzę wykoduje to od razu jak będę mógł...

Uważam że lepiej mieć mh i rabat 13500 na akcyzie :mrgreen: chyba że dla Ciebie to grosze i wolałbys m340i bez mh i zapłacić za to 13500 wtedy szanuje decyzję :D

Jak napisałem wyżej 5lat bsi/bri znajomy w serwisie i mam to w dupie...

male-bmw-2.png
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

MH to nie jest taki całkiem głupi pomysł, ale wykonanie fatalne. Jeżeli odzysk energii kinetycznej byłby przekładany na wsparcie silnika spalinowego w dolnym zakresie obrotów to ok, ale wykorzystanie MH głównie jako urządzenia, które ma sprawić, ze niepotrzebny system start stop działa częściej i lepiej nic użytkownikowi nie daje. Dodatkowo do dzisiaj nie można się dowiedzieć czy dzięki MH auto ma zapewnione smarowanie podczas wyłączenia silnika
***** ***
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderatorzy
Uważam że lepiej mieć mh i rabat 13500 na akcyzie

 

Ja pisałem o tym że to kolejny dodatkowy i niepotrzebny układ w aucie, nie o korzyściach finansowych które są jasne (i są tylko dla 3.0). Po tym jak 24 dni czekałem na głupi termostat a inny znajomy miesiąc na zaciski hamulcowe do tyłu mam takie a nie inne zdanie :wink:

 

chyba że dla Ciebie to grosze i wolałbys m340i bez mh i zapłacić za to 13500 wtedy szanuje decyzję

 

nie rozważałem zakupu m340i ani z wysoką akcyzą ani z niską

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

20d właśnie dostał mild hybrid i raczej nie wpłynie to pozytywnie żywotność podzespołów

 

Kolejne x części i modułów które mogą się wysypać + stały start stop.

 

Ja staram się mniej sceptycznie podchodzić do MH. Kilka osób już pisało, że Start & Stop jest dużo przyjemniejszy w tej technologii. Sama idea też wydaje mi się sensowna (żeglowanie, Start & Stop który tak nie wkurza).


Czy mamy jakieś sensowne źródła informacji o zwiększonym zużyciu podzespołów? Awaryjności?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

20d właśnie dostał mild hybrid i raczej nie wpłynie to pozytywnie żywotność podzespołów

 

Kolejne x części i modułów które mogą się wysypać + stały start stop.

 

Ja staram się mniej sceptycznie podchodzić do MH. Kilka osób już pisało, że Start & Stop jest dużo przyjemniejszy w tej technologii. Sama idea też wydaje mi się sensowna (żeglowanie, Start & Stop który tak nie wkurza).


Czy mamy jakieś sensowne źródła informacji o zwiększonym zużyciu podzespołów? Awaryjności?

 

Czytałem ostatnio artykuł na bimmertoday.de i tam napisali, że zużycie paliwa w przypadku silników B47 i B57 z mild hybrid spadła średnio o 9%. O awaryjności nic nie było, trzeba poczekać, bo to nowe rozwiązanie.


https://www.bimmertoday.de/2020/11/24/bmw-diesel-mit-48v-bordnetz-noch-effizienter-fur-weniger-co2/

Sprzedam koła zimowe do E84 WZ-318 7,5X17 ET-34 5X120, Opony Pirelli Sottozero 2 225/50/17
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Porównywał ktoś bezpośrednio 318i Touring z A4 35TFSI Avant? Jestem ciekaw jakie macie przemyślenia.

Interesuje mnie bezposrednie porównanie tych modeli w bazowej wersji silnikowej, ale także ogólnie A4 vs G21.

Widzialem że kilka osób przesiadło sie do 3er z Audi.


Ja testowalem g20 318i i A4 w sedanie ale na przestrzeni ponad miesiąca. Trudno porównać wrażenia 1:1.

Niestety nie mieli kombi w salonach w okolicy.


Dynamika gorsza w audi, ale nie jest to znaczna różnica, podobnie zawieszenie.

BMW bardziej angażujące, A4 komfortowe. Największa różnica to automat ZF vs Stronic.

Mniejszy (węższy) bagażnik w g21.


Stosunek wyposażenie / cena lepiej wypada w Audi.

W zakładanym budżecie - konfiguracje w okolicach ~185k cennikowo audi jest lepiej wyposażone / mniej biedne - a rabaty bardzo podobne.

"Środkowe" ledy, troche asystentów, 18" koła. Ładniejsze zegary w audi - zarówno hybrydowe jak i virtual cockpit.

Całkiem ok złożone pakiety wyposażenia - 2/3 pakiety robią sporą część konfiguracji.

Ogólnie moim zdaniem A4 całkiem ok wygląda juz w bazowej wersji. W przeciwieństwie do G21 - poniżej Sportline jest tak-sobie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.