Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Co do temperatury to na szczęście w sportowych zegarach można sprawdzić temperaturę oleju. Tak czy owak silnik nagrzewa się wręcz imponująco szybko co z pewnością ma wpływ na spalanie. Ja już zacząłem jeździć normalnie i mam spalanie 10.5 na krótkich odcinkach z prawie codziennie używanym sport+. Analogiczna jazda w 328i xdrive dawała 13-15 :shock:

 

Skoro sport + to tynik dwucyfrowy...

:mrgreen:


A tak kilka danych przy innych prędkościach?

Bo tak coraz bardziej do benzyny się skłaniam jak ten kurz trochę opadnie.

Raczej rwd.

Opublikowano

B48 wystarczy 5km, ale nie na mrozie.

Dokładnie tak to właśnie wyglądało wczoraj przy ~5 stopniach.

Około 5km jazdy (delikatnej i bez korków) od zera do pełnego rozgrzania cieczy.


Nie powiedziałbym, żeby to było specjalnie szybko...

Zauważyłem zależność, że im nowszy silnik, tym wolniej się nagrzewa.

Samochody sprzed 20 lat potrafiły się nagrzać szybciej.

Pewnie przez niższą sprawność silnika i więcej energii idącej w ciepło.

Opublikowano

Samochody sprzed 20 lat potrafiły się nagrzać szybciej.

Pewnie przez niższą sprawność silnika i więcej energii idącej w ciepło.

 

Dokładnie. Ale spalanie minimalne starego 1.9 SDI ;)


Poza tym ważniejsze od temperatury jest smarowanie. Nowoczesne oleje rozprowadzają się też szybciej, ale najważniejsza i tak jest temperatura zimnego rozruchu. Lepiej jezdzic w temp 15-70 niż -10-90, bo co z tego, ze sie na koniec jazdy dobije do 90 na chwile.

Opublikowano

Może lepiej kupić dla siebie 330e.

Cały czas w mieście na baterii. Do tego chyba w tym modelu jest ogrzewanie postojowe. Zimą ogrzeje wnętrze a latem schłodzi :)


//EDIT

ogrzewanie postojowe w 330e jest w standardzie?

Opublikowano
Chłodzenie także
Sprzedam koła zimowe do E84 WZ-318 7,5X17 ET-34 5X120, Opony Pirelli Sottozero 2 225/50/17
Opublikowano

330e do miasta i to bez dynamicznej jazdy, bo jak kilka razy wykorzystasz moc 290 KM to jak rozladujesz baterie to bedziesz mial 184 KM i 200kg baterii jako balast.

Moim zdaniem nie warto wozić dwóch źródeł energii i dwóch rodzajów silników, chyba że trase robisz na tyle rzadko, że spalanie wyższe niż w bazowym 320i Ci robi mniej niż spalanie 10l na odcinku 5km 2x dziennie.

A spalanie między 320i i 330i moze byc takie samo jak bedziesz mial tak samo lekką nogę. Co innego górna granica.

Rozważ 330e jako auto drugie, tylko do miasta. Do 40 km dziennie tylko na prądzie, a cena niewiele wyższa niż za renault ZOE (elektryk).

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
to jak rozladujesz baterie to bedziesz mial 184 KM i 200kg baterii jako balast.

(elektryk).

no , a wtedy ani białych niedźwiedzi się nie uratuje , ani pakiet M SPORT PLUS PERFORMANCE się nie przyda :wink: :mrgreen:

ale tak na poważnie to bardzo jestem ciekaw różnicy w odczuwaniu przyspieszenia pomiędzy 330i i 330e ?

Opublikowano
Zasięg 300 ? Na jednym baku robię jakieś 1000km oczywiście z ładowaniem hehe ale w trasie pali (autostrady 150-160) około 8-9 wiec 500 przejadę :) coś za coś :) dla mnie rozwiązanie bajka. Mam już przelatane 5000 km i średnie spalanie 4,3 l gdzie ładuje się tylko w pracy od pon do pt ! W następnym tygodniu montuje gniazdko u siebie więc średnie spalanie jeszcze spadnie. A jak potrzebuje się rozpędzić to nie ma z tym problemu.. a porównuje do poprzedniego golfa GTI 7 który był lżejszy.
Opublikowano
330e do miasta i to bez dynamicznej jazdy, bo jak kilka razy wykorzystasz moc 290 KM to jak rozladujesz baterie to bedziesz mial 184 KM i 200kg baterii jako balast.

Moim zdaniem nie warto wozić dwóch źródeł energii i dwóch rodzajów silników, chyba że trase robisz na tyle rzadko, że spalanie wyższe niż w bazowym 320i Ci robi mniej niż spalanie 10l na odcinku 5km 2x dziennie.

A spalanie między 320i i 330i moze byc takie samo jak bedziesz mial tak samo lekką nogę. Co innego górna granica.

Rozważ 330e jako auto drugie, tylko do miasta. Do 40 km dziennie tylko na prądzie, a cena niewiele wyższa niż za renault ZOE (elektryk).

 

W mieście nie zrobię 40 km dziennie.

Maksymalnie mogę zrobić 30 km, ale bardzo rzadko.

Standardowo to raczej 12-15 km dziennie.


W weekend wypad do galerii handlowej - 60 km w jedną stronę. Na miejscu mogę za darmo naładować baterie.

Generalnie co weekend gdzieś jadę. Czy to do kina, zakupy, restauracji. Do tego miasteczka turystyczne do których jeździ się krętymi drogami. 20 / 50 km w jedną stronę.


320i jest tańsza o 12 000 zł i lepiej wyposażona.


Model Sport Line

Szary mineralny kolor

Fotele Sensatec Black materiałowo-­skórzane

Automatyczne otwieranie/zamykanie klapy bagażnika

Przyciemniana szyba tylna i tylne szyby boczne

Ogrzewanie foteli przednich

Reflektory LED o rozszerzonym zakresie

Przygotowanie do zewnętrznego napędu CD

Pakiet Connected Plus

Telefonia komfortowa z ładowaniem bezprzewodowym

BMW Live Cockpit Plus

Parking Assistant


330e

Model Advantage

Czarny kolor

fotele Hevelius Anthracite materiałowa

Listwy ozdobne srebrne kwarc matowe

Asystent świateł drogowych

BMW Live Cockpit Professional

Ogrzewanie foteli przednich

Pakiet Service Inclusive - 5 lat / 100.000km


Dużym plusem 330e jest BMW Live Cockpit Professional i ogrzewanie, chłodzenie kabiny uruchamiane zdalnie za pomocą telefonu.

Do tego oczywiście jazda na samym prądzie. Klocki hamulcowe i tarcze wymienia się raz na kilka lat. Minus to materiałowe siedzenia które chyba fatalnie wyglądają.


Sam już nie wiem co mam robić. Wydaje mi się, że lepiej jest dołożyć do 330e.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

330e 0d 0 do 100km/h 5,9sek

320i 0 do 100km/h 7,1sek

chyba banan na twarzy w przypadku 330e będzie dużo większy :D no i webasto zdalne .. prawdziwy rarytas :cool2:

Opublikowano

Zdecydowanie 330e :) w razie pytań pisz.


Ale szybka kalkulacja... robię 20 000 rocznie. Poprzednio smigalem GTI ze średnim spalaniem 11.


330e średnie spalanie 3-4 litr więc na każde 100km zaoszczędzam względem GTI 7-8 l.


Co rocznie daje 1400-1600 l oszczędności paliwa. Będę to powtarzał non stop - to jest bajka.


A jak chce sobie wieczorami śmignąć od świateł to banan jest. Nie jest to 374KM ale i tak daje radę. W końcu nie jest to auto sportowe....



I na koniec - koszt przejechania 100km na prądzie przy ładowaniu u siebie w domu to zaledwie 10 zł czyli w przeliczeniu na PB 2,22l.



Pozdrawiam

Opublikowano
330e 0d 0 do 100km/h 5,9sek

320i 0 do 100km/h 7,1sek

chyba banan na twarzy w przypadku 330e będzie dużo większy :D no i webasto zdalne .. prawdziwy rarytas :cool2:

 

Tylko 330e straszny golas. Nawet fotele są materiałowe, ale chyba na żywo nie wyglądają aż tak tragicznie?

Podsufitka jasna.

37 000 zł różnicy względem kia proceed gt. Czyli bym musiał hybrydą ze ~120000 zrobić aby się zwróciło lub więcej.

Opublikowano
330e 0d 0 do 100km/h 5,9sek

320i 0 do 100km/h 7,1sek

chyba banan na twarzy w przypadku 330e będzie dużo większy :D no i webasto zdalne .. prawdziwy rarytas :cool2:

 

Tylko 330e straszny golas. Nawet fotele są materiałowe, ale chyba na żywo nie wyglądają aż tak tragicznie?

Podsufitka jasna.

37 000 zł różnicy względem kia proceed gt. Czyli bym musiał hybrydą ze ~120000 zrobić aby się zwróciło lub więcej.

 


Jednak wychodzę z założenia że nowy samochód nie może być golas.. ale każdy podchodzi do tego po swojemu. Ja mam M sport i tapicerka na siedzeniach wyglada bardzo dobrze.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
@jaypablo wszystko zależy od potrzeb i czego oczekujesz o danego samochodu , i można też 320i mieć wyposażonego tak jak lubisz , tylko porównanie BMW do Kii byłoby krzywdzące dla BMW i dla Kii , ponieważ uważam że Kia Ceed to jeden z najlepiej mechanicznie zrobionych aut ŚREDNIEJ klasy i sam namawiam żony do zakupu Ceeda za kilka miesięcy .
Opublikowano
nie no Kia Ceed/Proceed to jest klasa kompaktowa z krwii i kości, dziwne jest wg mnie porównywanie cenowe do "3", która jest o segment wyżej i to zdecydowanie widać. Jest za co dopłacać. Punktem odniesienia może być "1".
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Zdecydowanie 330e :) w razie pytań pisz.


Ale szybka kalkulacja... robię 20 000 rocznie. Poprzednio smigalem GTI ze średnim spalaniem 11.


330e średnie spalanie 3-4 litr więc na każde 100km zaoszczędzam względem GTI 7-8 l.


Co rocznie daje 1400-1600 l oszczędności paliwa. Będę to powtarzał non stop - to jest bajka.


A jak chce sobie wieczorami śmignąć od świateł to banan jest. Nie jest to 374KM ale i tak daje radę. W końcu nie jest to auto sportowe....



I na koniec - koszt przejechania 100km na prądzie przy ładowaniu u siebie w domu to zaledwie 10 zł czyli w przeliczeniu na PB 2,22l.



Pozdrawiam

 

Chcesz 374 ps, może gwarancja ucierpi, ale radość znacznie wzrośnie :wink:


https://www.tc-performance.eu/2018/10/chiptuning-bmw-f30-330e-252km-stage-1/

Audi A4 2.0Tq /CompSport stage 1/

BMW F20 /CompSport stage 1/ - było

BMW G21 318d - jest

Opublikowano
nie no Kia Ceed/Proceed to jest klasa kompaktowa z krwii i kości, dziwne jest wg mnie porównywanie cenowe do "3", która jest o segment wyżej i to zdecydowanie widać. Jest za co dopłacać. Punktem odniesienia może być "1".

 

Kia proceed gt fajnie wygląda, samochód zwraca na siebie uwagę.

G20 sport line bardziej Ci się podoba?

 

@jaypablo wszystko zależy od potrzeb i czego oczekujesz o danego samochodu , i można też 320i mieć wyposażonego tak jak lubisz , tylko porównanie BMW do Kii byłoby krzywdzące dla BMW i dla Kii , ponieważ uważam że Kia Ceed to jeden z najlepiej mechanicznie zrobionych aut ŚREDNIEJ klasy i sam namawiam żony do zakupu Ceeda za kilka miesięcy .

 

Ja mam zamówionego proceeda gt, ale rezygnuje bo myślę, że warto dopłacić do g20 320i sportline 20 000 zł.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Ja mam zamówionego proceeda gt, ale rezygnuje bo myślę, że warto dopłacić do g20 320i sportline 20 000 zł.

a jeżdziłeś 320i oraz proceed GT ? pytam bo jeśli proceed GT jest w stylu Golfa GTI - sportowy pazurek :) - a czegoś takiego oczekujesz od auta , to możesz być trochę rozczarowany 320i bo takim autem nie jest , jest fantastycznym autem - mówię o 320 GT - ale nie jest w stylu Hot hatcha jakim jest np GTI

Opublikowano

Nie jeździłem proceedem, ale wg danych g20 320i ma lepsze osiagi. Silnik proceeda ma duza moc ale slaby moment obrotowy i mniejsza pojemnosc, i efekty sa jakie sa.


Ja bym i 40k doplacil do 320i. Wg mnie inna liga.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.