Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Całkiem możliwe bo ma najmniejsza emisje co2 chociaż on jest chyba dopiero od kilku miesięcy oferowany wiec na razie ciężko coś powiedzieć. W uk wszystko sie kręci wokół emisji.
Opublikowano
Dopłata do 30i względem 20i jest ok 20 tys. Jakbym mial drugie 20 tys doplacic do 40i to bym sie nie zastanawiał. 330d vs 340i wybrałbym 340i, chyba, że robisz 50 tys trasami to pewnie tylko wtedy diesla, bo powyżej 140 kmh robi się duża różnica w spalaniu.
Opublikowano

Postawiłem na 330ix, chociaż po pierwszych metrach 330xd wywoływał większy banan na twarzy to jednak moich ostatnich kilka aut było dieslami i chyba to jest dobry czas żeby pojeździć trochę benzyną. W 330ix poczułem lekkość po teraźniejszej f11 z dwu litrowym dieslem pod maską i do tego z ręczna skrzynią biegów. Do tego moja 5tka ma przejechane od 2013 roku 130tys co jak na diesla to trochę był mało jeżdżony więc Profil kierowcy wypada zdecydowanie lepiej na korzyść benzyny.

Czemu nie 340i? W Niemczech jest program dopłaty do bardziej ekologicznych aut przy sprzedaży swojego starego auta jeśli jest "mało ekologiczne" jest to kwota dosyć wysoka (7tyś eu) Niestety trzy litrową benzyną nie łapie się na tą akcje przez zbyt duże wydalanie CO2.

Zostaje zamówiona dwu litrowa benzyna bo też jest naprawdę świetnym silnikiem. Chociaż przez te redukcje skrzyni przy przyspieszaniu mój pies nie będzie raczej zadowolony :roll:

Opublikowano
Będziesz zadowolony, auto ma 400nm od samego dołu, wiec nie zawsze musi być redukcja, a skrzynia działa płynnie. Ja jeździłem dieslami, mam touarega w dieslu i nie ma żadnego dyskomfortu. Gdyby do m340 była dopłata 20 tys to tez bym dopłacił, ale mimo tego ze u mnie wyszło pod 280 z konfiguracja to 340i i tak było kolejne 40 kilka tys. Aczkolwiek następny już wezmę 340 albo alpine b3, aczkolwiek zobaczymy czy za 4/5 lat te silniki będą dostępne
Opublikowano
W jezdzie na codzień w trybie komfort 30i jak dla mnie jest po prostu słaby. Tak jak zauwazyl kolega żeby jechał trzeba zrobić kickdowna żeby skrzynia mogła biegami powachlować bo przy lekkim dociśnięciu gazu auto nie jedzie.

 

Zgadzam się, jakby 30i wsadzane było do e46 to bazowym ustawieniem byłby sport, a tak po odpaleniu auto ma przytępione reakcje na gaz, a nie jest nastawione jest na jakiś szczególny komfort. Brak pojemności czuć w każdym silniku 2.0 po tym iż tocząc się w bazowym trybie przy ok. 80km/h wciskając lekko gaz bez redukcji auto nie czuć specjalnie przyspieszenia dopóki nie damy mu pedałem gazu znać że chcemy redukcji.

Opublikowano
W jezdzie na codzień w trybie komfort 30i jak dla mnie jest po prostu słaby. Tak jak zauwazyl kolega żeby jechał trzeba zrobić kickdowna żeby skrzynia mogła biegami powachlować bo przy lekkim dociśnięciu gazu auto nie jedzie.

 

Zgadzam się, jakby 30i wsadzane było do e46 to bazowym ustawieniem byłby sport, a tak po odpaleniu auto ma przytępione reakcje na gaz, a nie jest nastawione jest na jakiś szczególny komfort. Brak pojemności czuć w każdym silniku 2.0 po tym iż tocząc się w bazowym trybie przy ok. 80km/h wciskając lekko gaz bez redukcji auto nie czuć specjalnie przyspieszenia dopóki nie damy mu pedałem gazu znać że chcemy redukcji.

 

Jest tak dlatego, że auta przy tych prędkościach jeżdżą w okolicach 1200 obr a max moment masz od 1550. Jednak z podobnym momentem przy 3,5 tys obr. Masz dużo większą moc, dlatego naturalne jest, że auto bardziej przyspiesza i przy kickdown robi redukcję. Jednak jak chcesz jezdzic momentem to są na to sposoby, kwestia przyzwyczajenia, co nie zmienia faktu, że przy 1600 obr 30d pojedzie z dwa razy szybciej niż 30i, ale jak już chodzi o max performance to jest podobny.

Zawsze możesz użyć łopatek, przecież każdy manewr musi być przemyślany a na drodze przewidujemy. Ja tam sie bujam czasem jak starym dieslem, że redukcje robie pod 1900 obr i zaczynam z wyprzedzeniem manwer wyprzedzania.

Jak ktoś jeździ na zderzakach i zaczyna manewr wyprzedzania od zmiany pasa a potem but - no to kiepsko, w przeciwnym razie nie ma wiekszego znaczenia czy masz 30i czy 30d.

Pisze o normalnej jezdzie, nie o "wleczeniu sie" 150-180 lewym pasem i kickdown. :roll: wtedy wygra 30d.


Edit. Peszkadza Ci to, że domyślnym trybem jest comfort. Jakby to bylo m4 to rozumiem, że byś chcial domyslnie, ale to jest sedan klasy średniej, tzw. Limuzyna i Bawarczycy bardzo mocno poprawili właśnie komfort i funkcjonalność auta. Takie po prostu jest.

Jak chcesz max sport to kup sobie auto sportowe.

Chyba wszyscy rozumiemy, dlaczego startujemy z trybu comfort. Nie chciałbym 1km do asfaltu jezdzic w trybie sport, a tyle musze gruntową się przeturlać. Jeszcze na zimnym silniku.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Witam Wszystkich , a ja będę miał najbardziej emeryckie G20 w PL chyba :) , 318i 156hp i do tego felgi 16 , na razie czekam na auto.. zamówienie 8ego lutego , dam znać jak się nim jeździ albo i nie jeździ ;) obecnie jeżdżę Tiguanem TSI 150hp i jest wystarczający jak na moje potrzeby , będzie to moje pierwszy auto ze stajni BMW.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Jaka cena wyszła??

Jest chociaż m pak?

male-bmw-2.png
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

z dodatków jest tylko :

wersja Advantage

HiFi audio

szyby dźwiękoszczelne z przodu

klucz komfortowy

eklektycznie przyciemniane i składane lusterka boczne

gwarancja i przeglądy na 3 lata w cenie

no i rezygnacja z emblematu modelu z tyłu , ale to bezpłatnie , bo nie ma czym chwalić :D

około 160tyś wyszło

Opublikowano
Witam Wszystkich , a ja będę miał najbardziej emeryckie G20 w PL chyba :) , 318i 156hp i do tego felgi 16 , na razie czekam na auto.. zamówienie 8ego lutego , dam znać jak się nim jeździ albo i nie jeździ ;) obecnie jeżdżę Tiguanem TSI 150hp i jest wystarczający jak na moje potrzeby , będzie to moje pierwszy auto ze stajni BMW.

 

moja żona również jeździ Tiguanem z tym silnikiem a ja postawiłem na G20 320i i jak dla mnie różnica jest zdecydowanie odczuwalna więc myślę, że 318i to będzie właśnie taki odpowiednik TSI 150hp.


Ostatnio miałem możliwość bezpośredniego porównania prowadzenia tych samochodów przy silnym wietrze i powiem szczerze, że jestem mocno rozczarowany G20. Tiguan z zamontowanym bagażnikiem dachowym i przy prędkości 140-150km/h zachowuje się stabilnie i podmuchy są odczuwalne ale nie zakłócają jakoś szczególnie jazdy. G20 przy takiej samej pogodzie powyżej prędkości 130km/h było bardzo ciężkie do opanowania. Samochód strasznie rzuca po pasie i pierwszy raz spotkałem się z czymś takim. Oczywiście gdy pogoda jest spokojniejsza, to nie ma takich problemów ale niestety przy mocniejszym wietrze nie wyobrażam sobie jazdy z prędkością 160km/h

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Mocno mnie zaskoczyłeś jeśli chodzi o prowadzenie G20 przy prędkości autostradowej ! , muszę powiedzieć że Tiguan do 185km/h całkiem stabilnie się prowadzi nawet na zimowych oponach , a jak oceniasz komfort jazdy G20 w porównaniu do Tiguana jeśli chodzi o nierówności - możecie się śmiać ale tego auta jeszcze nie prowadziłem! zamówiłem w ciemno.. naprawdę.. zakochałem się w tylne lampy jak go widziałem kilka tygodni temu :) .. a miałem kupić A4
Opublikowano
z dodatków jest tylko :

wersja Advantage

HiFi audio

szyby dźwiękoszczelne z przodu

klucz komfortowy

eklektycznie przyciemniane i składane lusterka boczne

gwarancja i przeglądy na 3 lata w cenie

no i rezygnacja z emblematu modelu z tyłu , ale to bezpłatnie , bo nie ma czym chwalić :D

około 160tyś wyszło

Chyba bardzo mały rabat dostałeś...

Mój konfig: https://configure.bmw.de/pl_PL/configid/u6u9w7p1/G20

Wzięty za 175k.

Opublikowano
Mocno mnie zaskoczyłeś jeśli chodzi o prowadzenie G20 przy prędkości autostradowej ! , muszę powiedzieć że Tiguan do 185km/h całkiem stabilnie się prowadzi nawet na zimowych oponach , a jak oceniasz komfort jazdy G20 w porównaniu do Tiguana jeśli chodzi o nierówności - możecie się śmiać ale tego auta jeszcze nie prowadziłem! zamówiłem w ciemno.. naprawdę.. zakochałem się w tylne lampy jak go widziałem kilka tygodni temu :) .. a miałem kupić A4

 

Haha u mnie tylne lampy to tez byl mocny punkt hehe.

Bardzo lubilem wizualnie lexusa IS i te lampy sa podobne, bardzo ładne.

Jednak lexus nie jedzie jak BMW Mimo ze kilka lexów mialem w obserwowanych na otomoto. Gdyby po lifcie dawali v6 to pewnie bym kupil, ale jak mam brac r4 to lepiej jednak BMW ;)

Opublikowano
Mocno mnie zaskoczyłeś jeśli chodzi o prowadzenie G20 przy prędkości autostradowej ! , muszę powiedzieć że Tiguan do 185km/h całkiem stabilnie się prowadzi nawet na zimowych oponach , a jak oceniasz komfort jazdy G20 w porównaniu do Tiguana jeśli chodzi o nierówności - możecie się śmiać ale tego auta jeszcze nie prowadziłem! zamówiłem w ciemno.. naprawdę.. zakochałem się w tylne lampy jak go widziałem kilka tygodni temu :) .. a miałem kupić A4

 

Jeżeli chodzi o komfort to chyba minimalnie większy jest w Tiguanie chociaż jak wiesz są to różne samochody. W Tiguanie siedzisz zdecydowanie wyżej i zdecydownie bardziej wyprostowany i zawieszenie też jest ciut bardziej miękkie. ja mam zawieszenie adaptacyjne w G20 i powiem szczerze, że na najtwardszych ustawieniach w ogóle nie jeżdżę bo jednak czuć wtedy każdą nierówność. Na comforcie jeździ się za to super ;) Ale co do samego prowadzenia samochodu to zdecydowanie lepiej jeździ się G20 i jest to zdanie zarówno moje jak i żony i do codziennej jazdy wybieramy zawsze BMW.


co do jazdy autostradowej przy silnym wietrze to problem jest chyba powszechny z tego co czytam na forum i dotyczy nie tylko G20 ale również G30...

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
jakie masz felgi ? bo u mnie felgi 16 i do tego standardowe zwieszenie , to podobno recepta na maksymalny komfort w tym modelu
  • Moderatorzy
Opublikowano
Komfort komfortem ale to auto nawet na 17” wyglada słabo..
Opublikowano
Nie mam G20, więc pewnie moją opinię w tym dziale może ktoś odebrać jako bezużyteczną. Kupiłem f34 biedaedition (no może ciut lepszą) na kołach 17 - najmniejszych dla tego modelu. Nie mogłem się na niego patrzeć, tak parszywie auto wyglądało. Pod koniec ubiegłego roku kupiłem kompletne koła 18 cali double spoke 405M w niewiarygodnie niskiej cenie u jednego z dealerów BMW. Nie będę mówił o wrażeniach estetycznych, ale poprawa komfortu i wrażeń z jazdy są zdecydowanie odczuwalne. A to tylko 1 cal różnicy. Nawet na słabej, dziurawej nawierzchni jest bardziej komfortowo (!), "czucie" auta lepsze, zespół zawieszenia sprawia odczucie bardziej "jędrnego". Na pewno strojenie zawieszenia w G20 nie było robione pod 16 cali. W innych autach też zakładałem większe koła. Inna rzecz, że zawsze to były oryginały lub OZ (jestem zresztą fanem OZ). Jeśli jeszcze masz taką możliwość, to koniecznie zmień rozmiar na 17 jeśli zależy Ci na komforcie, a jeśli na wyglądzie, to na jeszcze większe. Późniejsze doposażenie zawsze kosztuje więcej.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
No to będzie najwolniejszy i najbrzydszy G20 w PL :D kolejny rozmiar dla tego modelu to 17/225/50 jak dl mnie nie pasuje do teorii że będzie bardziej komfortowa opona , bo 225 w porównaniu do 205 oznacza że na pewno będzie bardziej słychać opon przy prędkości autostradowej zwłaszcza na zimowych , a grubość 50 w porównaniu do 60 to na pewno nie sprzyja lepszej amortyzacji nierówności przy prędkościach miejskich ,a jestem spokojny jeśli chodzi o stabilność samej opony bo to są Run On Flat także na dzień dobry mają twarde ścianki boczne. duży rozmiar i niski profil , moim zdaniem , ma sens przy dużym obciążeniu bocznym ma oponie , a ja ostatni raz latałem bokiem na rondzie w 2015r. :D
Opublikowano

Tak kolego, masz rację, jednak zimowych 225 wcale jakoś szczególnie nie slychać. W e91 zmienialem z 16 rof na 17 rof i roznica w komforcie byla bardzo duza na korzysc 16 oczywiscie. To 2 generacje temu, ale z pewnoscią Twoje auto będzie bardziej miękkie i jeśli na tym Ci zależało to spoko. :cool2:


Pomiędzy wspomnianym e91 na 17 rof a g20 na 18 rof jest spora różnica na korzyść g20. Zawieche slychać, na progach nie jest fajnie (bo sztywne zawieszenje), ale na plecy nic sie nie przenosi i na kiepskich polskich drogach jest bardzo spoko.

  • Moderatorzy
Opublikowano

G20 z podwójnymi szybami to bardzo ciche auto na 18” i 19”. Nawet pojawił się ten efekt z samochodów wyższej klasy że w momencie zasunięcia szyby „odcinamy” się od ruchu ulicznego itp. Serio wrażenie jest ogromne i nie warto oglądać go na 16” kołach :? To jest 17” :?


b3Fx4tT.png


A tu 16” (szukałem pół godziny)


Y3nsLU5.jpg

Opublikowano
No to będzie najwolniejszy i najbrzydszy G20 w PL :D

 

i będzie trzymał wartość rezydualną lepiej niż większość 90% modeli popularnych konfiguracji - look at the bright side :D

Okolice 150k wydają mi się dobrymi pieniędzmi za BMW tej klasy to przecież bardzo blisko Passata czy 508 i to w żadnych bogatych wersjach - to pokazuje jak producent chce iść na skalę. Chociaż wyrwałbyś G30 za niewiele więcej, gdzieś na forum opisywane były 518d bodajże business edition

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.