Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Od 16 lat jeźdzę Alfami i szczerze to kupiłbym następną, ale nie ma dla mnie nadwozia...Alfa Romeo Giulia ma tak mały i nie foremny kufer, że skreśliłem ją na starcie. Tak jak już pisałem potrzebuję kombi albo coś z bagażnikiem jak 4 GC. Wbrew obiegowej opinii Alfy, nigdy mnie nie zawiodły. No ale, kupowałem nowe z salonu, sam docierałem i sam dbałem...

BMW 3 zawsze mi się podobała i po jeździe próbnej byłem zachwycony jak się prowadzi, jak fajnie przyspiesza, hamuje itd...Pozycja za kierownicą, super tylko bez elektryki bo mam 190 cm. Ogólnie miejsca jest sporo, duży bagażnik, spokojnie siadam za sobą. Od lat mam Diesle i zdecydowałem się na benzynę i myślę że nie będę żałował

Opublikowano
W przyszłym tygodniu mam jazdę próbną 330xd, będę miał porównanie z 330ix. Napiszę o różnicach, chociaż chyba wiem czego się spodziewać.
Opublikowano
W ofercie od marca jest 318i z 4 cylindrami. Czy to ten sam silnik, co w 320/330i ?
***** ***
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Ten sam b48b20.

 

Ciekawe jakie są różnice w budowie i podzespolach

318i vs 320i vs 330i

I potencjale do podniesienia mocy

male-bmw-2.png
  • Moderatorzy
Opublikowano
Nie ma jeszcze dostępnych katalogów z częściami żeby porównać, ale chyba na bimmerpost ktoś pisał że 20i --> 30i już nie jest takie proste. Różnica w cenie spora, ale do słabszych nie można zamówić dyferencjału M (jeśli komuś na tym zależy).
Opublikowano
Mam właśnie ofertę na 318i advantege za 119 tys i się zastanawiam :mad2: trochę boję się tego, co piszą o podmuchach wiatru, dlatego czekam aż będzie demo w takiej opcji, żeby potestować
***** ***
Opublikowano
Tylko co tu potestować, chyba że ten konkretny egzemplarz? Bo z tego co widać to problem występuje albo nie losowo w teoretycznie identycznych konfigach. Taka loteria.
Opublikowano

Dokładnie, to ewidentnie wygląda na jakąś usterkę lub błąd w montażu niż wadę konstrukcyjną, bo około/ponad połowa użytkowników nie zauważa nic niepokojącego, a Ci co mają problem jeżdżą po autostradach z duszą na ramieniu.


Fajnie, że 318i ma 4 cylindry i 2l. Pewnie będzie palił mniej niż r3 1,5l. Przy większej mocy i wyższym momencie?

Opublikowano

Miałem dziś czas pobawić się 330xd i porównać do 330ix. Nie będę rozpisywał się o różnicach w wyglądzie (brak M pakietu) a bardziej o silniku. Pierwsze co daje się odczuć to obcowanie z większym motorem.. Tak, zdecydowanie czuć większy Moment obrotowy i płynniejsze przyspieszanie przez zniwelowanie redukcji na skrzyni. Auto po prostu ciągnie do przodu. W 330ix mocno pracowała skrzynia, miałem wrażenie że co chwilę zmieniany jest bieg.

Czuć moc ale jeśli chodzi o przyspieszenie to nie odczuwałem większych różnić do benzyny, oba przyspieszają podobnie, czyli niezłe zapierdalacze. Spalanie - Podobna trasa, kilka razy grubo ponad 200 ale większość do 160 i trochę po standardowych drogach wyszło że disel spalił mi litr mniej (7.5) łatwo było by zejść żeby mniej spalił jeśli ktoś chciał by spokojniej jechać.

Minus? Czuć że silnik waży swoje i dodatkowo reakcja na gaz też trochę inna. przy ruszaniu czuć ta różnice do benzyny. To były moje odczucia po pięciu godzinach jazdy, możliwe że po dłuższym zapoznaniu się z silnikami mógłbym coś więcej powiedzieć.

O całej reszcie nie będę pisał bo nie dotyczy silnika.

Pozdrawiam.

Opublikowano
W Niemczech różnica pomiędzy 330ix a 330xd wynosi 3600eu a disel tańszy o jakieś 20 centów. Jest popyt to ropa drożeje, prawa rynku. Co nie zmienia faktu że benzyna w g20 jest świetną alternatywą dla diesla. Dodatkowo przy coraz bardziej zatłoczonych autostradach i tak nie wykorzysta się mocy tych aut plus to co napisałeś o różnicach w zakupie.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

dodaj do tego że cena podatku drogowego jest obecnie zależna od spalania WLTP i pojemności, i w przypadku diesla jest okolo 250EUR wieksza od benzyny. Dodatkowo ubezpieczenie diesla, nawet przy tym samym przebiegu jest kilkaset euro wieksze...

Więc pomimo że benzyna jest droższa w przypadku normalnych przebiegów może się jeszcze opłacać...

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Ale tutaj jest porównywany 6 cylindrowy 30d z r4 30i i różnica w cenie jedynie 15 kilo złotych. Ja bym się nie zastanawiał i brałbym 30d. W jezdzie na codzień w trybie komfort 30i jak dla mnie jest po prostu słaby. Tak jak zauwazyl kolega żeby jechał trzeba zrobić kickdowna żeby skrzynia mogła biegami powachlować bo przy lekkim dociśnięciu gazu auto nie jedzie.
Opublikowano

W Polsce różnica ponad 60 tys. jakbym miał różnicy 15tys to bym się nie zastanawiał osobiście, tym bardziej że robię 35/40kk rocznie. No ale ponad 60 koła plus dodatki droższe robi swoje


Edit Nie wiem co rozumiesz pod pojęciem słaby, bo jam 30i rwd i auto na autostradzie do 200 przyspiesza płynnie, przy wyprzedzaniu na zwykłej drodze mocy nawet bym powiedział więcej niż potrzeba, więc powiedzenie "nie jedzie" jest dość względne

Opublikowano
W Polsce różnica ponad 60 tys. jakbym miał różnicy 15tys to bym się nie zastanawiał osobiście, tym bardziej że robię 35/40kk rocznie. No ale ponad 60 koła plus dodatki droższe robi swoje


Edit Nie wiem co rozumiesz pod pojęciem słaby, bo jam 30i rwd i auto na autostradzie do 200 przyspiesza płynnie, przy wyprzedzaniu na zwykłej drodze mocy nawet bym powiedział więcej niż potrzeba, więc powiedzenie "nie jedzie" jest dość względne

 

Jedzie prawie tak samo.

Koledze chodzi o to, że diesel jedzie momentem z dołu, a benzyna robi błyskawiczną redukcję w okolice 3,5 tys obr.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Dokładnie jak pisze Radek. Skrzynia trzyma bardzo niskie obroty nawet w trybie sport po odpuszczeniu gazu i żeby szybko przyspieszyć trzeba robić kick downa i czekać na redukcje a w dieselkumwystarczy musnąć gaz. U nas dopłata do diesla rzeczywiście jest duza i chyba bym nie dopłacił ale kolega który pyta kupuje ze granica i przy tak niskiej dopłacie do 30d nie ma się co zastanawiać bo to inna liga według mnie jest.
Opublikowano
U nas dopłata do diesla jest na tyle duża, że 330d nie jest konkurencyjny dla 330i tylko dla 340i, a z tych dwóch jednak chyba lepiej 340i ;)
  • Moderatorzy
Opublikowano
Nie wiem jaki ma sens 30d / 40d w serii 3. Ani to auto w trasy ani jakieś duży / ciężki suv. Dopłata w naszych warunkach z kosmosu, nikt o zdrowych zmysłach nie wybierze śmierdziela zamiast m340i.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Wiadomo ze w Polsce to trudny temat Ale przecież autor tematu nie mieszka w Polsce i w jego warunkach dopłata do 30d jest niecałe 4 tysiące euro z tego ci pisał a w takim przypadku to głupota jest nie dopłacić. Silnik 30d jest lepszy od 30i pod każdym względem tj osiagi, spalanie kwestia tego ile trzeba za niego dopłacić bo 60k w Polsce to zbyt dużo ale 15k na zachodzie to nie ma się co nawet zastanawiać i pewnie dlatego 30i na zachodzie sprżedaje się tak słabo.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Przynajmniej w serii 5 to wyglądało to tak 20d, 30d, 40i, 30i. Tam nie ma różnicy w akcyzie stad sporo ludzi jak kupuje benzynę to dokłada do 40i bo różnica w cenie nie jest tak kosmiczna jak u nas. Diesel rządził ze względu na niższa emisje co2 No ale może w ostatnim czasie tez się tutaj coś zmieniło.
  • Moderatorzy
Opublikowano
Np w UK 320d w ogóle już się nie sprzedaje, tylko 330e.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.