Skocz do zawartości

G20, który silnik wybrać ? opinie, konfiguracje, porównania


Randall

Rekomendowane odpowiedzi

  • Moderatorzy

Fakt, artykuł wprowadził mnie w błąd a sam niedawno patrzyłem na konfigurator g30.

Jak jeszcze urwie z pół sekundy to będzie naprawdę bardzo szybkie auto jak na dwulitrowego diesla. 30d moim zdaniem nie ma już racji bytu w trójce.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fakt, artykuł wprowadził mnie w błąd a sam niedawno patrzyłem na konfigurator g30.

Jak jeszcze urwie z pół sekundy to będzie naprawdę bardzo szybkie auto jak na dwulitrowego diesla. 30d moim zdaniem nie ma już racji bytu w trójce.

 

Aż tak daleko to bym się nie zagalopował, jednak co 30d ( 6 cylinderków) to nie 20d (4 + troszkę prądu).


Aczkolwiek po części możesz mieć rację, bo pewno sporo klientów co chce mocniejszego diesla, wybierze większy samochód do których bardziej pasuje.

W takiej trójce to lepiej M40i.

Pozdrawiam

KrzychoM

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W lecie 2020 pojawi się nowy silnik w gamie.

Wersja 340d otrzyma silnik o mocy 340 KM i 700 Nm, ten silnik również będzie wyposażony w układ miękkiej hybrydy jak 20d.


https://www.bimmertoday.de/2020/01/17/bmw-m340d-g20-g21-power-diesel-kommt-2020-mit-340-ps/

Edytowane przez rkmi09
Sprzedam koła zimowe do E84 WZ-318 7,5X17 ET-34 5X120, Opony Pirelli Sottozero 2 225/50/17
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderatorzy
Właśnie o to mi chodzi że lepiej wziąć m340i. Dużego diesla to rozumiem w większych autach jak ktoś lata w trasy ale w 3er ? Bez sensu, chyba że cena 30d mocno spadnie przez niższa akcyzę (w co niezbyt wierzę patrząc jak już „dostosowano” ceny x5 g05).
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W lecie 2020 pojawił się nowy silnik w gamie.

Wersja 340d otrzyma silnik o mocy 340 KM i 700 Nm, ten silnik również będzie wyposażony w układ miękkiej hybrydy jak 20d.


https://www.bimmertoday.de/2020/01/17/bmw-m340d-g20-g21-power-diesel-kommt-2020-mit-340-ps/

 

I to jest dla mnie super news :8) ciekawe czy tą wersję silnika zdążą wprowadzić w X4 do października, kiedy potrzebuję takie auto :D

Pozdrawiam

KrzychoM

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie o to mi chodzi że lepiej wziąć m340i. Dużego diesla to rozumiem w większych autach jak ktoś lata w trasy ale w 3er ? Bez sensu, chyba że cena 30d mocno spadnie przez niższa akcyzę (w co niezbyt wierzę patrząc jak już „dostosowano” ceny x5 g05).

 

Ja mam właśnie dylemat bo jeśli chodzi o M340i to jest lekko poza moim zasięgiem, no chyba że bez dodatkowych opcji ale jeśli chodzi o 330xd to różnica jest nieznaczna i wynosi "tylko" 3600,,eu więcej od 330ix.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
@campos jak tylko 3600EU to sie nawet nie zastanawiaj i bierz 30D bez dwoch zdan. Wiadomo 40i w g20 to jeszcze lepszy wybor ale podejrzewam ze w kraju w ktorym mieszkasz doplata za 40i jest bardzo duza wiec sam sobie musisz odpowiedziec czy zostac przy 30D czy doplacic za 40i.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

M340i pewnie i bym się skusił ale załapałem się w Niemczech jeszcze na zeszłoroczne premie z miasta na zmianę auta na bardziej ekologiczne do 140co2 (umweltpremie+) Więc sprzedając moje stare f11 520d i kupując nowe auto dostanę od miasta 7 tyś eu. Miałem już jazdę testową 330ix a teraz zamówiłem jazdę 330xd zobaczę jak to jedzie.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam

Poważnie zastanawiam się nad zakupem nowej czwórki z trzy-litrową benzyną. Model, który mnie interesuje, to 440i gran coupe bez Xdrive. Proszę o opinie na temat tego motoru, jakie wrażenia i koszty utrzymania. Dodam że robię 35 tyś rocznie ( stówkę dziennie ) a jestem już po czterdziestce i pasowało by mieć w garażu, coś co za każdym razem po odpaleniu da mi uśmiech na twarzy i kupę radości podczas jazdy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przesiadka z dwulitrowego diesla na trzylitrową benzynę powinna dać namiastkę sportowych wrażeń...Poza tym Mieszkam w małym mieście, nie bujam się w korkach...głownie trasy. Potrzebuję 4 drzwi i pojemnego kufra, ze względu na działalność jaką prowadzę i czteroosobową rodzine

Zależało mi na opiniach kierowców jeźdzących na co dzień taki silnikiem...Jak się sprawdza, ile pali i czy watro dopłacić ponad 50 tyś do dwulitrówki:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, użytkuję na co dzień 440i gran coupe z pakietem M performance power and sound kit. Rocznie robię około 30 tyś km więc dość podobnie.


Co do silnika - nie jeździłem podstawową wersją, miałem od razu ten pakiet m performance na który składa się aktywny układ wydechowy i zmieniona mapa silnika. Auto ma praktycznie dwa oblicza, w trybie comfort wydech jest bardzo dyskretny, auto przy delikatnym traktowaniu pedału gazu jedzie sobie zupełnie jak każde inne. Przy mocniejszym wciśnięciu gazu, powyżej 4500 obr otwiera się wydech i auto fajnie zaczyna ciągnąć. Jeśli mam gorszy humor lub chcę się pobawić to jeżdżę na trybie sport. W tym trybie reakcja na gaz jest zupełnie inna, auto chętnie wkręca się na obroty, reaguje błyskawicznie na każde polecenie, strzela w wydech przy zmianie biegu (najfajniejsze strzały generuje wbijajac wbieg w okolocy 4 tys obrotów). Jeśli jeszcze jest mało, to można wrzucić skrzynie w tryb sport i wtedy już mało który samochód może nas dogonić na drodzę. Moje auto ma zaledwie 38 tys km, olej wymieniam co 10 tys, z silnikiem żadnych problemów nie było do tej pory. Jeśli chodzi o spalanie to jeżdżąc po Krakowie wychodzi mi średnia koło 12,5 l na 100 km. W trasie z prędkościami około 160-180 wychodzi jakieś 10,5 l na 100 km. Silnik gorąco polecam, jest świetny i brzmi super!


Co do samego samochodu - denerwuje mały zbiornik paliwa. Robię około 380 km od pełnego zbiornika do pojawienia się rezerwy. Przy moich przebiegach oznacza to tankowanie co 3 dni. Jest to zbędna strata czasu. Jeśli chodzi o jego walory użytkowe to lepiej sprawdza się od sedana z uwagi na sposób otwierania bagażnika. Można do niego naprawdę sporo napakować.


Jeśli zamierzasz konfigurować nowy samochód to polecam od siebie:

M performance power and sound kit

adaptacyjne ledy

wersja - oczywiście pakiet M

kamerę 360

nawigację professional

oraz pakiety skórzane. Osobiście mam wnętrze indyvidual i różnica względem standardowej serii 4 z plastikiem na desce rozdzielczej i sztuczną skórą na fotelach jest diamtetralna. BMW bardzo ładnie obszywa skórą deskę, naprawdę najwyższa jakość.


Jeśli masz jakieś pytania to chętnie pomogę, niestety mało jeździ 440i więc wiem jak ciężko znaleźć informacje o tym aucie ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wersja poliftowa ma juz lepsza deske niz przedlift. Nie ma sensu brac deski w skorze. Ja osobiscie mam alcantare i listwy mperformance i wyglada to super. Auto jest szybkie ale nie popadajmy w samo zachwyt. Dobremu kierowcy w golfie r ciezko bedzie uciec. Jezeli bedzie to wersja xdrive to od razu do wymiany sprezyny bo fabrycznie sa zle dobrane do tego modelu ale nikt z bmw sie do tego nie przyzna. Silnik super ale zeby miec spalanie w miescie na poziomie 10-12l to trzeba naprawde sie napocic. Moim zdaniem to jedno z ostatnich prawdziwych bmw. Teraz juz trzeba kupic m.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cholera, dwie noce nie mogłem spać czy dobrze robię...Podliczając pierwotną cene zakupu i leasing, który musiałbym spłacić do 3 litrówki dołożył bym 80 tyś przez 5 lat...nie licząc ubezpieczenia i kosztów paliwa

Po jeździe 330i RWD, byłem zachwycony...osiągi bardzo dobre, genialne prowadzenie i najnowsza nieopatrzona buda, do tego jakieś 100 tyś zostanie mi w kieszeni.

Nie wiem czy, nie będę żałował, ale zmieniłem zamówienie na 330i Touring G21

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprzedam koła zimowe do E84 WZ-318 7,5X17 ET-34 5X120, Opony Pirelli Sottozero 2 225/50/17
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cholera, dwie noce nie mogłem spać czy dobrze robię...Podliczając pierwotną cene zakupu i leasing, który musiałbym spłacić do 3 litrówki dołożył bym 80 tyś przez 5 lat...nie licząc ubezpieczenia i kosztów paliwa

Po jeździe 330i RWD, byłem zachwycony...osiągi bardzo dobre, genialne prowadzenie i najnowsza nieopatrzona buda, do tego jakieś 100 tyś zostanie mi w kieszeni.

Nie wiem czy, nie będę żałował, ale zmieniłem zamówienie na 330i Touring G21

 


Jeszcze lekka modyfikacja zamówienia na 340i G21 i banan z twarzy już Ci nie zejdzie :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przesiadam się Alfy Romeo 159 kombi...Wcześniej miałem 156 kombi...Jedną i drugą zrobiłem przez 8 lat blisko 300 tyś, obie w dieslu starsza 180 a nowsza 213 koni po programie. Trójka bardziej mi się podoba, lepsza pozycja za kierownicą, fajniejsze prowadzenie, ciekawsza deska itd. Na trzylitrówkę, jestem za krótki...Biorę 330i touring RWD w M pakiecie i kilkoma niezbędnymi dodatkami:)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej,


Czy ktoś się orientuje nieco bardziej kiedy będzie dostępna G21 ale w hybrydzie?


Mam 2 dzieci więc G30 w hybrydzie odpada - już teraz ledwo się mieścimy z bagażami w F10 na jakiś wyjazd, a hybryda ma ok 100 litrów mniejszy bagażnik stąd pomysł, żeby kupić serie 3 w kombi w hybrydzie.


Z tego co czytałem to niektózy pisali o lipcu tego roku, czy ktoś ma jakieś info na ten temat?


We wrocławskich korkach myślę, że sprawdziła by się znakomicie :)


I ostatnie pytanie... gdyby miałb by być faktycznie w lipcu to kiedy można składać zamówienia? Dopiero po pojawieniu się w salonach czy wcześniej?


pozdrawiam wszystkich miłośników BMW :)

Jeśli po zaparkowaniu samochodu nie odwracasz się, żeby spojrzeć na swój samochód to znaczy, że kupiłeś złe auto :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zastanawiam się mocno nad G21 w hybrydzie, które ma wyjść w jakoś w lecie.


Teraz mam F10 535i i jadąc codziennie do pracy w korkach zastanawiam się jaki to sens mieć mocną benzynę skoro i tak nie ma gdzie tym jechać, a spalanie jest jakie jest.


Czy jest na forum jakiś użytkownik hybrydy w serii 3?


Czy da się tym jeździć dynamicznie żeby były jakieś wyczuwalne oszczędności czy trzeba jeździć jak dziadek, żeby się opłacało?


Jeżdzę raczej dynamicznie tam gdzie można (czytaj nie ma korków), a na autostradach powiedzmy, że w granicach górnego limitu ograniczeń prędkości (160-180 jak jest pusto), ale większość czasu kręcę się po mieście do pracy i na zakupy. W miesiącu moze 3, max 5 wyjazdy poza miasto gdzieś dalej i standardowo morze, góry kilka razy w roku.


Dlatego myślę... 330iX (albo 330i + szpera) czy 330e? :)

Jeśli po zaparkowaniu samochodu nie odwracasz się, żeby spojrzeć na swój samochód to znaczy, że kupiłeś złe auto :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.