Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
taka prawda i nikt oczywiscie nie podważa wyjątków i perełek :) np ktoś wyjechał za granicę, auto zostało itd :) no ale ile można takich perełek znaleźć? co drugą?
  • Odpowiedzi 15,6 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
taka prawda i nikt oczywiscie nie podważa wyjątków i perełek :) np ktoś wyjechał za granicę, auto zostało itd :) no ale ile można takich perełek znaleźć? co drugą?

 

 

chyba jedną na parę tysięcy aut.

 

 

pzdr. Łukasz

Opublikowano
Raczyles nie zauważyć ze pisałem o przykładzie z e87 a nie e90. Tu chip daje 270 KM a nie ok 200. A te 200 KM jesli jesteśmy przy e90 to i tak duzo wiecej niż 150/170 KM z silnika 2.0. Kolega od którego zaczęła sie dyskusja o przebiegach kupił auto kupione w salonie w Polsce. W przypadku E 90 diesle 2.0 były fabrycznie mocniejsze od 2.0 benzyna 150/163KM 170/177KM benzyna/diesel. Pod koniec było nawet 184 KM diesel kontra 170 KM benzyna i prawie każdy brał diesla obojętnie ile jeździ.

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Opublikowano

Dokladnie, sam robie ok. 20 k rocznie, a kiedy kupowalem to auto w 2012 to srednia roczna wychodzila 22 k poprzedniemy wlasicielowi. Wydaje sie to malo realne, ale sie zdarza.

 

P.S. Nie kupilem diesla dla oszczednosci, w ogole nie chcialem diesla, ale to byla jedyna oferta, na ktora polowy tego forum nie krzyczala "bity bity zobacz nie ma naklejki na slupku, zobacz ma schowek z innej wersji, za tani itd"

Opublikowano

Ja kupiłem w 2011 320d z 07 z przebiegiem 175k, teraz ma 231k (w maju będzie 3 lata) więc u mnie średnia wychodzi więc koło 20-22k na rok też.

 

co do wymian : mi sprzęgło + dwumas przy 220k, podpora wału koło 190k. A tak cicho nic nie ma :) Filtry oleje na czas, chłodzenie turba i będzie jeździć :)

http://imageshack.com/a/img835/9357/88pa.jpg
Opublikowano
Ja kupiłem w 2011 320d z 07 z przebiegiem 175k, teraz ma 231k (w maju będzie 3 lata) więc u mnie średnia wychodzi więc koło 20-22k na rok też.

 

co do wymian : mi sprzęgło + dwumas przy 220k, podpora wału koło 190k. A tak cicho nic nie ma :) Filtry oleje na czas, chłodzenie turba i będzie jeździć :)

 

 

no ale średnia auta wychodzi w sumie niecałe 80kkm rocznie :). I to są realne przebiegi pracujących dizli za Odrą. Nawet jak tobie wychodzi 22kkm rocznie to mając auto od 2005 roku do teraz miał być blisko 200kkm :). Jak w ogóle można pisać, że nie kupuje się dizla z oszczędności ??. TO PO CO ?? nie wierzę, że dla tego "warkotu". Dizla się kupuje przede wszystkim do pokonywania dużych odległości i dla oszczędności daleko za tym idących. Jak ktoś kupuje dizla z przebiegiem 200kkm + i liczy się z drogimi wymianami NIE dla oszczędności to chyba jest za przeproszeniem świadomym idiotą, bo nikt nie kupuje TAK drogiego auta w utrzymaniu po to żeby w nie łożyć ciężką kasę na ewentualne DROGIE naprawy związane z pewnym przebiegiem żeby finalnie po policzeniu kosztów i zysków mimo tego ZAOSZCZĘDZIĆ. Jak ktoś ma śmigać owe 20kkm rocznie to zmiana turba, 2 masa, rozrządu i innych rzeczy związanych z eksploatacją która się odezwie prędzej czy później po 200kkm to taki zakup i wydatki z nim związane nie zwrócą się nigdy i w efekcie wychodzi to drożej niż lać 3l benzynę ....

 

 

pzdr.Łukasz

Opublikowano
Powiem tak. Jeśli auto będzie miało rzeczywiście taki przebieg jak szukasz w okolicach 160tys.co jak powiedziałem mało realne :D Nie było w nim wymieniane turbo, dwumasa, sterownik i świece, koło pasowe... To się nie pakuj w to. Lepiej kupić auto.z przebiegiem realnym powyżej 200tys.po wymianach powyższych części i się cieszyć z jazdy, a nie lądować kasę.

Moje zdanie i myślę, że większość na forum się ze mną zgodzi.

Ja sie zgodzę, jednak to nie daje gwarancji. Niektórzy tu na forum wymieniali turbo 3 razy

Wymieniali czy regenowali ? Tak myślę, że to znacząca różnica :mrgreen:

Opublikowano
Można robić małe przebiegi, ja mam BMW od 4lat jak kupiłem to miało 164kkm a teraz ma 189kkm to jest 25kkm co daje 6,25kkm na rok. Dlatego tak mało bo wszędzie mam blisko i dużo jeżdże rowerem. A BMW kupiłem żeby poszpanować, wolno mi :8)
Opublikowano
Wyspiarzu. Serio nie rozumiesz ze w zakresie do 2,0 diesle w BMW są mocniejsze od benzyn? A benzyny 3,0 są droższe w zakupie i to sporo? Na rynku wtórnym benzyn jest mało. Sam chciałem kupić benzynę ale sie nie opłacało bo była droższa w zakupie o ok 30 tysięcy. Jak widać z tego wątku nie ja jeden.

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Opublikowano (edytowane)

Ja rozumiem, ale 99% kupuje używki i szczypie się czy przelatane ma 150-200 czy 300kkm, jakoś nie widziałem, żeby róznica w cenie benzyny i dizel z wątpliwym przebiegiem z tego samego rocznika różniły się 30kzł ?? Mało tego jak CHCE moc to kupuje MOCNE auto, a przeruchane na prawo i lewo dizle skręcone w 90% na rynku wtórym w pl, to ANI nie demony mocy, anie mało awaryjne auta, ani tanie w eksploatacji. Więc jak ktoś chce MOC to bierze coś mocnego, jak oszczedzać i dużo jeździć to dizla bo opłaca mu się nawet wydać te ileś Kzł na naprawy bo robi 30-40kkm rocznie. A jak nie to zostaje jakieś 2.0 benzyna i już. Bo używany 8 letni dizel to ANI rarytas teraz, ani demon mocy, a często skarbonka bez dna, i i tka parametrów nie trzyma pomału ani turbo ani wtryski ... , jak dojdzie jeszcze 2 mas i sprzęgło, jakiś rozrząd itp, to kupowanie takiego auta robi się to wręcz absurdem do śmigania 15-20kkm rocznie.

 

pzdr. Łukasz

Edytowane przez wyspiarz.wolin
Opublikowano
Przy używkach różnice cenowe są mniejsze ale benzyna 3,0 jest jednak droższa. Ja pisałem o różnicy przy nowym. Skoro kupują ludzie diesla bo jest tańszy to bywa ze nie jeżdżą duzo. Ale jak wspominałem dotyczy to wyłącznie aut kupowanych w Polsce. Takich trzeba szukać.

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Opublikowano

To powodzenia :) w szukaniu, to że NÓWKA jest droższa to ameryki nikt nie odkrył, ale powtórzę tutaj 99% szuka używek, nikt nie zakłada tematu CHCE kupić nowe bmw budżet 200kzł doradźcie jaką tapicerkę czy silnik. Każdy szuka używki, 99.9 szuka DIZLA ( kij wie czemu pewnie tak się utarło, że mało pali i oszczędnie jeździ ), ale jak ktoś pisze, że ma robić 15-20kkm głównie po okolicy, i łudzi się że kupi 2006 rocznik najlepiej igłę za 30k z przebiegiem 150kkm, to trzeba go po prostu sprowadzić na ziemię i wyjaśnić, że jest za przeproszeniem idiotą. i nie wie na co się porywa.

 

pzdr.Łukasz

Opublikowano
taka prawda i nikt oczywiscie nie podważa wyjątków i perełek :) np ktoś wyjechał za granicę, auto zostało itd :) no ale ile można takich perełek znaleźć? co drugą?

 

 

chyba jedną na parę tysięcy aut.

 

 

pzdr. Łukasz

 

ja to wiem, ale napisałem z ironią bo takie przebiegi ma wiekszosc aut na sprzedaż (na liczniku)...

Opublikowano
Powiem od siebie, zdecydowałem się na kupno 3l benzyny dlatego, że "teraz" nie muszę dużo jeździć itp, auto mam około poł roku i już 2gą wymianę oleju robię, olej zmieniłem jakoś po 1-2000km po zakupie, teraz zmieniam po jakis 12-13kkm więc skoro ja zrobiłęm w niecałe pol roku okolo 15k, to nie jestem w stanie sobie wyobrazić jak ktoś może dizlem w ROK zrobić 15k. Do pracy mam 2km, max co śmigam to po okolicy, na weekend ( nie wszystkie ) gdzieś dalej, i żona 2-3x w tyg do pracy jeździ ( 20km w obie storony ). 2x zrobiliśmy dalszą trasę tzn Wolin - Katowice, i Wolin Warszawa. Tak to w sumie lokalne śmiganie do 100-150km w jedną stronę, typu wypad do większego miasta, na base, jakiś kino, raz w Berlinie byliśmy ( 210km w jedną stronę ).

 

Więc nie jestem sobie naprawdę w stanie wyobrazić jak można robić dizlem 15kkm rocznie, moi rodzice mają 2 auta i każdym robią WIĘCEJ. Siostra która śmiga w sumie wolin-szczeczin na uczelnie i z uczelni ze 2x na miesiąc + po szczecinie miedzy uczelnią której oddziały rozrzucone są po całym mieście TEŻ ROBI WIĘCEJ. Żeby robić 15kkm to auto musi w sumie PRAWIE STAĆ. W dużym mieście zwykły wypad do pracy, po dzieci do szkoły, jakieś zakupy czy coś i już robi się podejrzewam 25-30kkm rocznie + jakieś wakacje, jakiś wypad gdzieś dalej od świetnie i robi się już kolejne 5kkm.

 

15k to tak naprawdę robi się w średnim mieście jeżdżąc tylko do kościoła w niedziele i do pracy...

 

 

pzdr. Łukasz

 

Wydaje mi się, że lekko przesadzasz. Ja osobiście kupiłem w zeszłym roku w kwietniu BMW z DE 2009 rocznik - przebieg 84tys., potwierdzony książką i przez niemieckie ASO w którym samochód był serwisowany. Sam latam ok 10-12 tys rocznie. W DE jest masa dizli z niskimi przebiegami na sprzedaż i pewnie jeszcze więcej z wysokimi ale to dowodzi tylko jednego, że nie ma sensu generalizować, bo każdy użytkuje auto inaczej, nawet w DE.

Pozdrawiam,

Tomek

Opublikowano

Nikt nie twierdzi, że nie ma, ale nie z 2005r, za 30k :], takie auta z przebiegiem 100kkm są czasem i 30% i lepiej droższe do ich odpowiedników z przebiegiem 200kkm. I raczej ZDECYDOWANIE jest to mniejszość rynku wtórnego w dizlach.

 

PS. gratuluje kupna dizla do śmigania 10kkm rocznie :)

 

 

pzdr. Łukasz

Opublikowano
Nikt nie twierdzi, że nie ma, ale nie z 2005r, za 30k :], takie auta z przebiegiem 100kkm są czasem i 30% i lepiej droższe do ich odpowiedników z przebiegiem 200kkm. I raczej ZDECYDOWANIE jest to mniejszość rynku wtórnego w dizlach.

 

PS. gratuluje kupna dizla do śmigania 10kkm rocznie :)

 

 

pzdr. Łukasz

Podaj mi chodź jeden argument dlaczego Twoim zdaniem to był zły pomysł? Na dzień dzisiejszy, zrobiłem od maja 10 tys., poza filtrami itd nie włożyłem do auta ani złotówki. Na pełnym baku przejeżdżam ok. 1100 km, ile przejechałbym na benzynie? i co napiszesz mi, że zaraz padnie dwumas, sprzęgło i rozrząd? No to czekamy

p.s. moje niskie przebiegi roczne nie wynikają z faktu, że robię odcinki po 3km dziennie (to faktycznie byłaby głupota), tylko dlatego,że używam auta kilka razy w tygodniu.

Pozdrawiam,

Tomek

Opublikowano

Nie mówię ZARAZ. A dlaczego to zły pomysł

 

DPF który nie lubi TAKIEJ jazdy. I pewnie czeka cię co najwyżej wypalanie, chyba że śmigasz sobie 100 w trasie i problem cię nie dotyczy bo nie jesteś w stanie tak przegonić auta, żeby go odczuć...

 

Cały potencjalny drogi osprzęt który w razie naprawy robi ci z 1100km przy twojej rocznej jeździe na baku po dodaniu kosztów czegokolwiek co może się stać kurczy ci ten dystans do 200km na baku.

 

uśrednijmy spalanie na poziomie 6l / 100km ( choć to optymistycznie bo w mieście pali więcej ) więc zaokrąglijmy ciut 400zł na bak x twoje 15kkm rocznie daje nam to 6000zł, jak zmienisz np TURBO za 5k to w efekcie jak dodasz do tych 6000zł wydanych na wahę 5000zł na najczęstszą naprawę okazuje się, że auto ci pali 12l/100. Jak dodasz wtryski za kolejne 5k, które lubią niedomagać stosunkowo szybko, to w kolejnym roku nie daj boże znowu koszty utrzymania WZRASTAJĄ.

 

Chyba że jak spora cześć ludzi nie przeszkadza ci to że coś się pomału dzieje w aucie, i całość zostawisz na kolejnego właściciela.

 

Wg mnie do jazdy 15kkm rocznie SZKODA ryzykować kilkoma potencjalnymi naprawami które wynoszą praktycznie roczne wydatki na paliwo.

 

pzdr. Łukasz

Opublikowano
Ja kupiłem rok temu 320d 2005 rok początek nie wymieniałem nic prócz filtrów (to wiadomo bo już rok minął) i teleskop w bagażniku no i jedna mała rzecz za 100 zł czujnik temperatury bo pokazywał tem zwenetrzna o 2/3 C inaczej przejechane 220tyś
Opublikowano
Coś ta twoja logika kupy sie nie trzyma. Problemy z turbo lub wtryskami to jest pochodna przebiegu a nie wieku auta. Jesli sie jeździ 50 Kkm rocznie to szansa na awarie turbo jest 5 razy większa niż dla 10 kkm. Koszty są te same. Tyle ze w pierwszym wypadku raz na 3 lata w drugim raz na 15 albo wcale bo auto sie sprzeda.

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Opublikowano
Nie mówię ZARAZ. A dlaczego to zły pomysł

 

DPF który nie lubi TAKIEJ jazdy. I pewnie czeka cię co najwyżej wypalanie, chyba że śmigasz sobie 100 w trasie i problem cię nie dotyczy bo nie jesteś w stanie tak przegonić auta, żeby go odczuć...

 

Cały potencjalny drogi osprzęt który w razie naprawy robi ci z 1100km przy twojej rocznej jeździe na baku po dodaniu kosztów czegokolwiek co może się stać kurczy ci ten dystans do 200km na baku.

 

uśrednijmy spalanie na poziomie 6l / 100km ( choć to optymistycznie bo w mieście pali więcej ) więc zaokrąglijmy ciut 400zł na bak x twoje 15kkm rocznie daje nam to 6000zł, jak zmienisz np TURBO za 5k to w efekcie jak dodasz do tych 6000zł wydanych na wahę 5000zł na najczęstszą naprawę okazuje się, że auto ci pali 12l/100. Jak dodasz wtryski za kolejne 5k, które lubią niedomagać stosunkowo szybko, to w kolejnym roku nie daj boże znowu koszty utrzymania WZRASTAJĄ.

 

Chyba że jak spora cześć ludzi nie przeszkadza ci to że coś się pomału dzieje w aucie, i całość zostawisz na kolejnego właściciela.

 

Wg mnie do jazdy 15kkm rocznie SZKODA ryzykować kilkoma potencjalnymi naprawami które wynoszą praktycznie roczne wydatki na paliwo.

 

pzdr. Łukasz

i jeszcze zrób takie podsumowanie dla silnika benzynowego e90, o porównywalnej mocy oczywiście. No chyba, że wystarczy napisać o spalaniu bo tam się nic nie psuje??!

Pozdrawiam,

Tomek

Opublikowano

Podobnej mocy czyli jakim ? tutaj uśredniając moc w dizlach i beznynach to mozemy mówić o 2.0 150 i 170koni. Albo ogólnie o 4 garach... Nie mówię, że się nie psują ale NAWET to sorry nie ma tam turba za 5k, sprzęgło trzyma nieporównywalnie dłużej, cały inny osprzęt jest DUŻO tańszy niż w dizlu. Nie ma DPFu... do śmigania 15kkm rocznie nic lepszego nie widzę jak ktoś chce na siłę bmw, Tak czy siak przy takiej eksploatacji finalnie wyjdzie TANIEJ.

 

pzdr. Łukasz

Opublikowano
Czasem czytajac to forum mam wrazenie, ze jestem na stronie VWGOLF-klub, a nie BMW. Wyliczanie kto zaoszczedzil ile na ropie, a kto wydal o 3 tysiace wiecej na czesciach... Myslalem, ze to auto dla zamoznych? W Polsce chyba ciagle jednak panuje tendencja zastaw sie, a postaw sie, zeby moc sie pokazac na dzielni, a pozniej placz w inetrnecie i przekonywanie innych do swoich racji co kto powinien kupic i czemu ;)
Opublikowano
Podobnej mocy czyli jakim ? tutaj uśredniając moc w dizlach i beznynach to mozemy mówić o 2.0 150 i 170koni. Albo ogólnie o 4 garach... Nie mówię, że się nie psują ale NAWET to sorry nie ma tam turba za 5k, sprzęgło trzyma nieporównywalnie dłużej, cały inny osprzęt jest DUŻO tańszy niż w dizlu. Nie ma DPFu... do śmigania 15kkm rocznie nic lepszego nie widzę jak ktoś chce na siłę bmw, Tak czy siak przy takiej eksploatacji finalnie wyjdzie TANIEJ.

 

pzdr. Łukasz

 

Zakładając, że te wszystkie problemy by mnie spotkały, a jeżdżąc benzyną by mnie ominęły, to faktycznie benzyna byłaby tańsza, ale statystycznie rzecz biorąc, bo czymże jest ta cała paplanina, te problemy nie powinny mnie na razie spotkać --> patrz mój przebieg. Natomiast na pewno musiałbym więcej kasy wrzucać do baku mykając benzyną. Ogólnie rzecz biorąc nie zgodzę się z Tobą, chyba, że faktycznie auto mi się posypie, o czym nie omieszkam tutaj napisać.

Pozdrawiam,

Tomek

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.