Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 15,6 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
Jeśli chodzi o kwestię głośności to tak, masz rację, silniki 2.0d pracują głośno na wolnych obrotach (szczególnie M47N), mają charakterystyczny dieslowski klekot, pod tym względem te CRy VAGa są lepsze, ale dynamiką i ekonomią żaden CXXX VAGa (no chyba że najnowsze CRBC i CUNA jest rzeczywiście takie pro) nie pobije N47, ja mam doświadczenie z M47N 122ps i nie wydaje mi się również, żeby VAG 2.0 tdi CR miał lepszy spool i zarazem osiągał niższe spalania, ta 318stka przy stałej jeździe 180 km/h nie chce przekroczyć 8l/100 km ;)
Opublikowano
Jeśli chodzi o kwestię głośności to tak, masz rację, silniki 2.0d pracują głośno na wolnych obrotach (szczególnie M47N), mają charakterystyczny dieslowski klekot, pod tym względem te CRy VAGa są lepsze, ale dynamiką i ekonomią żaden CXXX VAGa (no chyba że najnowsze CRBC i CUNA jest rzeczywiście takie pro) nie pobije N47, ja mam doświadczenie z M47N 122ps i nie wydaje mi się również, żeby VAG 2.0 tdi CR miał lepszy spool i zarazem osiągał niższe spalania, ta 318stka przy stałej jeździe 180 km/h nie chce przekroczyć 8l/100 km ;)

 

 

Ten vag jest na pompo wtryskach.

 

 

A co do dyskusji, auto już zakupiłem. Padło na BMW E90 320d.

 

Wiec mozecie sie przestac sprzeczac bo patrze niektorym pikawa wyskoczy zaraz :mrgreen:

Miałeś wypadek? Pomogę w uzyskaniu odszkodowania
Opublikowano

Zabiorę głos w tej dyskusji gdyż jakiś czas temu zamieniłem E90 325i na Passata B6 2.0 TDI na CR

Co na plus passata -

ilość miejsca

komfort jazdy zdecydowanie wyższy.

Nieporównywalnie lepsze fotele (wersja HIGHLINE) , te w BMW to beznadziejne stołki

zdecydowanie ciszej w środu przy prędkościach autostradowych.

lepszy na miasto - lekkość manewrowania,

Bardzo kulturalny silnik CR, zdecydowanie lepszy niż diesle od BMW.

spalanie 5 litrów w mieście zamiast 14

 

 

Minus passata

- NUDNY, NUDNY , NUDNY - brak radości z jazdy.

- mniej kulturalna skrzynia DSG - w szczególności przy dojezdzaniu do świateł

- BMW miało fajniejszy silnik

- wygląd

 

 

Generalnie jeśli miałbym wybierać jeszcze raz to wziąłbym passata bez chwili zastanowienia.

Natomiast jeżdziłem F30 i tu już bym miał dylemat bo to genialne auto, zdecydowanie inne niż E90.

Opublikowano

spalanie 5 litrów w mieście zamiast 14

 

 

 

Passat pali 5 litrów w mieście ? ??? :shock: :duh: :mad2: :search:

 

Jakoś nie jeden znajomy ma passata i nikomu nie pali w mieście 5 litrów :duh:

 

Jak 5 w mieście to w trasie ile? 2,5? 3? :mad2:

Miałeś wypadek? Pomogę w uzyskaniu odszkodowania
  • Zarejestrowani
Opublikowano
Moj pasek 2.0tdi 170km pali w miescie okolice 10-11 a moje e61 530xd 300konne pali moze litr wiecej..

b4c4c1867b858a60.jpg.30a4296d964cadcc5bbee45deeb1292d.jpg

OFICJALNY ZEWNĘTRZNY PARTNER BMW AG

Chiptuning Programowanie Carplay Kodowanie Diagnostyka BMW AOS

Tel. +48-790-465-462

https://www.facebook.com/Codemybimmer

https://www.instagram.com/codemybimmer

Opublikowano

Czytam, czytam i nie dowierzam.

Forum jest o BMW, czy warto czy nie to dowie się każdy jak kupi i kilka lat się nim po buja.

BMW moim zdaniem jest oki, po pierwsze, że jest tego znacznie mniej niż paska. Każdy rolnik z polski ma albo golfa albo paszajsa.

Jeśli ktoś chce być indywidualistą i się choć coś wyróżnić to nie kupi tego złomu.

Aktualnie czy kupisz VW czy Merca AUDI SKODE czy kurde inną markę, to koszt eksploatacji w miarę nowego auta wychodzi podobnie.

Jeśli miał bym kupić bezawaryjne auto to kupił bym Hondę, Hondę miałem, jak i ma ją cała moja rodzina to bezawaryjne auta.

Bmw zaś wygląda i jest lepiej wyposażone. Irytuje mnie tylko odwieczne trzeszczenie które znika w mokre dni, ale to już wiadomo dlaczego.

Bmw ma jeszcze jedną zaletę, możesz sobie na forum ponarzekać co Ci nie działa, co możesz sobie zmienić, gdzie ci trzeszczy a gdzie nie, czy ci spaliło 5 czy 50 litrów.

Opublikowano

spalanie 5 litrów w mieście zamiast 14

 

tak tak jasne ... znajomy kupił z miesiąc temu paska 2.0 i jakoś w Krakowie nie chce spalić mu mniej niż 9L ,przy bardzo spokojnej jeździe bierze 8L

Sprzedam :

- ręczny M-pakiet BMW e9x

Opublikowano

5 w trasie przy 110-120.. zgodzę się, droga Wawa-Poznań ostatnio robiłem na 2 samochody właśnie pasek b6 2.0 TDI DSG i moje e90 320d 163 w manualu i wynik bardzo podobny.. okolice 5l ale na maksymalnym oszczędzaniu paliwa oba samochody, bo ze starym założyłem się komu mniej spali, w mieście jak się jeździ różnie, czasem szybciej czasem normalnie to 6,5 powinno być. Jak się szarpie cały czas po rozgrzaniu to niewiele ponad 7l e90. Ogólnie dyskusja na temat spalania nie ma sensu bo nie ma 2 takich co by podobnie jeździli.. jak chcecie zobaczyć ile samochody spalaja zobaczcie sobie na motostat.pl tam macie wyniki z dystrybutorów jak ludzie tankują i wychodzi średnia.

 

Co do E90 to polecam, jestem właścicielem 320d od lutego i bardzo chwalę sobie w porównaniu z paskiem b6 gdzie jest nudno to jednak tył napęd może dać sporo radości nawet w takim 320d.. a jak popada i dsc się wyłączy.. trzeba pamiętać tylko przy zakupie o szczegółach wyposażenia, bo później trudno jest wysupłać kilka tysięcy na dołożenie np uchwytów na napoje - potrzeba wymiana deski, a na allegro większość regenerownych ;) , navi (obojętnie jakiej bo jak już masz to upgrade to tylko wymiana czytnika, wyświetlacza i idrive`a, bez zmian deski czy wiązki) no i pewnie kubełki bo na tych standardowych kanapach średnio wygodnie i lata się na boki na zakrętach :P, te ostatnie może nie konieczne ale przydatne, resztę można sobie zmieniać jak masz czas i odrobinę grosza wolnego.

205 1.9d 64km-> Q5 3.0D 240km -> Passat B4 1.9TDI 90km -> e90 320d 163km <- klik & I3s 2018 | Niezła fala..

http://www.motostat.pl/user_images/55143/icon5.png i spada... chyba uczę się jeździć eco..

Opublikowano

spalanie 5 litrów w mieście zamiast 14

 

 

 

Passat pali 5 litrów w mieście ? ??? :shock: :duh: :mad2: :search:

 

Jakoś nie jeden znajomy ma passata i nikomu nie pali w mieście 5 litrów :duh:

 

Jak 5 w mieście to w trasie ile? 2,5? 3? :mad2:

 

 

5,7 dokładnie. Zmierzone na stacji

codzienna trasa Legionowo - Warszawa Wilanów więc przez całą Warszawę prawie

Opublikowano
Czytam, czytam i nie dowierzam.

Forum jest o BMW, czy warto czy nie to dowie się każdy jak kupi i kilka lat się nim po buja.

BMW moim zdaniem jest oki, po pierwsze, że jest tego znacznie mniej niż paska. Każdy rolnik z polski ma albo golfa albo paszajsa.

Jeśli ktoś chce być indywidualistą i się choć coś wyróżnić to nie kupi tego złomu.

Aktualnie czy kupisz VW czy Merca AUDI SKODE czy kurde inną markę, to koszt eksploatacji w miarę nowego auta wychodzi podobnie.

Jeśli miał bym kupić bezawaryjne auto to kupił bym Hondę, Hondę miałem, jak i ma ją cała moja rodzina to bezawaryjne auta.

Bmw zaś wygląda i jest lepiej wyposażone. Irytuje mnie tylko odwieczne trzeszczenie które znika w mokre dni, ale to już wiadomo dlaczego.

Bmw ma jeszcze jedną zaletę, możesz sobie na forum ponarzekać co Ci nie działa, co możesz sobie zmienić, gdzie ci trzeszczy a gdzie nie, czy ci spaliło 5 czy 50 litrów.

 

Bez przesady. Jak można się wyróżnić w E90 ? tego juz jeździ sporo.

Opublikowano

Bez przesady. Jak można się wyróżnić w E90 ? tego juz jeździ sporo.

Jeżeli porównywać do Passata, to zdecydowanie E9x się wyróżnia. Passatów jest jak burków. Np. u mnie w miasteczku z 10, a E90 only one :mrgreen:

Opublikowano
Jak dla mnie prownanie z dupy. E90 jest mniejsze od passata, rwd vs fwd itd itp. Jezdzilem X5 E53 przez 4 lata potem przesiadlem sie do E90, szukalem E92, i bylo mi bardzo ciasno na poczatku, mam 195 cm wzrostu. Po roku jazdy E90 i zrobienu ~14kmil nie zaluje przesiadki. Jak szukalem E9X i nie moglem znalesc nic ciekawego rozwazalem kupno a6 08-09 lub passata cc z 12 roku ale ciesze sie ze wybralem E90.
http://imageshack.us/a/img594/811/uu5a.jpg
Opublikowano

Hej,

 

Jak w temacie. Bedzie to moja pierwsza wlasna bmka. Autko bedzie samochodem rodzinnym stad wybor kombi. W gre wchodzi tylko diesel. Fajnie zeby miala szklany dach bo zona meczy, ale to wszystko przeciez kosztuje...

Przestudiowalem juz wiekszosc watkow na forum i zaczalem sie obawiac wersji 320d - problemy - turbina, dwumasa, turbina, dpf itd.

Moj wzrok zwrocil sie ku jednostce 3.0d. Budzet do maks. 43 tys zł. Kupie cos w tej cenie?

Od dluzszego czasu siedze na portalach z autami i widze ze 330d i 325d schodza w ciagi kilku godzin - jezeli cena jest pomiedzy 36tys - 42 tys.

Czy wersja z automatem to zly wybor (awaryjnosc)? Moze ktorys z kolegów ma jakas do opchniecia?

Jakie przebiegi wytrzymuja te silniki? Kiedys pamietam ze mozna bylo krecic i po pol miliona.

 

Pozdrawiam

MM

  • Zarejestrowani
Opublikowano

O 330d zapomnij w takich pieniądzach, chyba że ma to być początek produkcji albo już troszkę wyciuchane.

 

Skup się na młodym roczniku , sprawdz pod wzgledem elektryki i szukaj raczej 320d, skoro nie dysponujesz szalonym budżetem to i szalone ewentualne koszty 330d nie spodobają Ci się

b4c4c1867b858a60.jpg.30a4296d964cadcc5bbee45deeb1292d.jpg

OFICJALNY ZEWNĘTRZNY PARTNER BMW AG

Chiptuning Programowanie Carplay Kodowanie Diagnostyka BMW AOS

Tel. +48-790-465-462

https://www.facebook.com/Codemybimmer

https://www.instagram.com/codemybimmer

Opublikowano
Hej,

 

320d - problemy - turbina, dwumasa, turbina, dpf itd.

 

 

Pozdrawiam

MM

 

Uważasz, że w 3.0D cię to nie spotka ?

 

Pzdr

Sprzedam Graty po Aucie :


- Wybierak ( Joystik ) Zmiany biegów zwykły do F10-tki - cena 200zł ! ( stan idealny )

- Licznik Europejski F10 ( stan BDB ) - cena 200zł

Opublikowano

 

Uważasz, że w 3.0D cię to nie spotka ?

 

Pzdr

 

Z tego co wyczytałem u Was to padajaca turbina jest przypadloscia m47 i problemami z jej smarowaniem.

Opublikowano

Awaria turbiny może przydarzyć się w każdym silniku diesla niezależnie od marki, ja akurat miałem M47 sąsiad miał również ten sam silnik i żadnemu z nas nie padła przez prawie 3 lata turbina, JAK DBASZ TAK MASZ.

 

Pzdr

Sprzedam Graty po Aucie :


- Wybierak ( Joystik ) Zmiany biegów zwykły do F10-tki - cena 200zł ! ( stan idealny )

- Licznik Europejski F10 ( stan BDB ) - cena 200zł

Opublikowano
Na Twoim miejscu darowałbym sobie w takich pieniądzach 3-litrową E91 i skupił się na 320d z N47. Tak wiem, rozrząd :roll: mimo to, to bardzo dobra jednostka i nie jest wcale powiedziane, że Cię ten problem spotka.
Opublikowano
Trzeba jeszcze wziąć pod uwagę, że 90% diesli to 2.0d a 10% to 3.0d, stąd statystycznie psują się częściej.

_____________________

Sprzedam nowy filtr powietrza MANN C31143 BMW E60 E61 E63 E64 - 90 zł z wysyłką

  • Zarejestrowani
Opublikowano
Dokładnie tak :cool2: Trzeba liczyć też w ten sposób, że 3.0d wcale nie są jakoś specjalnie mniej awaryjne a koszty napraw są raczej wyższe :roll:

b4c4c1867b858a60.jpg.30a4296d964cadcc5bbee45deeb1292d.jpg

OFICJALNY ZEWNĘTRZNY PARTNER BMW AG

Chiptuning Programowanie Carplay Kodowanie Diagnostyka BMW AOS

Tel. +48-790-465-462

https://www.facebook.com/Codemybimmer

https://www.instagram.com/codemybimmer

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Trzeba jeszcze wziąć pod uwagę, że 90% diesli to 2.0d a 10% to 3.0d, stąd statystycznie psują się częściej.

 

No nie wiem kolego Mlodzik skąd ta opinia, założyłem dziś z czystej ciekawości dwa proste filtry na allegro:

1 filtr: -> osobowe->bmw->diesel->pojemność od 1900ccm->pojemność do 2100ccm - wynik 80 stron

2 filtr: -> osobowe->bmw->diesel->pojemność od 2900ccm->pojemność do 3100ccm - wynik 54 strony

 

Więc jak widać, może i w w serii 3 to silnik 3.0d jest dość mało popularny, ale wśród wszystkich BMW to przewaga 2.0d nie jest aż tak duża ...

 

A jeśli chodzi o awaryjności 2.0d to akurat Ty wiesz doskonale (przecież miałeś i 2.0d i 3.0d), a z tego co pamiętam, to jedyny silnik w Twoim aucie,

który zaliczył tak rozległą awarię mechaniczną, że musiałeś go całego wymienić to akurat nastąpiła właśnie w BMW 2.0d.

I wcale nie miał dużego przebiegu, a znam Cię i wiem jak porządne auta posiadasz...

 

A więc moje zdanie jest takie, jak koncern VAG w dieslu to 1.9TDI PD, 2.0TDI CR lub warunkowo 3.0TDI, nigdy 2.0TDI PD, czy 2.5TDI.

Natomiast w koncernie BMW wszystkie 3.0d są mniej lub bardziej udane, a 2.0d to niektóre są średnie, a niektóre złe lub dość złe.

 

Sam zrobiłem samochodami osobowymi 1mln 200 tys. km, przez te lata nauczyłem się bacznie słuchać opinii swoich klientów, którzy swoje samochody kupują lub leasingują od nowego

i ich opinia jest dla mnie najistotniejsza.

Wśród nich mam wielu eksploatujących diesle BMW. Różne. X3, X5, X6, X1, 3, 5, 7, 1.

 

Natomiast szczerze mówiąc do około 150.000 km prawdziwego przebiegu właściwie to wszystkie silnik świata dojadą bezinwestycyjnie, potem często jest już drogo i ciężko,

a dobre to po niewielkich inwestycjach dojadą 400.000 km czy więcej.

 

Oto cała różnica.

I taka jest szara, ale szczera rzeczywistość.

SAAB ready for take off.

codzienność:
- fajna Octavia Elegance Combi 2.0 TDI+ Sportline (DE)
- dobry Touran 2.0 TDI+ CUP (F)
- praktyczne Caddy 2.0 TDI+ Edition35 (F)
czas wolny:
- nerwowe  BMW M140i 340KM RWD shadow finale edition (PL)
weekendy:
- przyjazny Lexus GS-F Sport 477KM (PL)
zabawki:
- zaskakujący SAAB 9-5 Aero 2.3T manual MY2001 MapTun Stage3 (L)

plany:
- ostre BMW M8 Competition Coupé (PL)

Opublikowano

Ja akurat nawiązywałem tylko do E9x 2.0d i 3.0d.

Jeśli przefiltrujemy sobie na allegro te właśnie modele to okaże się, że 320d jest o wiele więcej. Np. w obecnej chwili 2 strony dla 3.0d, a 13 dla 2.0d.

Wchodzę do serii 3 więc o serii 3 piszę, natomiast oczywiście jest jeszcze dużo "piątek", które w pierwszych latach produkcji były nabywane z silnikiem 3.0d, stąd wszystkich BMW 3.0d jest niewiele mniej niż 2.0d.

 

Nawiązując do "wtopy" 2.0d N47 to oczywiście silnik ma wadę fabryczną, zrywa się w nim łańcuch, owszem, lecz silnik N57 3.0d produkowany od 2008 roku ma dokładnie tę samą wadę...

Nie biorę pod uwagę samej wady konstrukcyjnej, jest i tyle BMW się nie popisało, oczywiście że silniki 3.0d są lepsze, bez dwóch zdań, ale nie uważam że usterki w nich występują zauważalnie częściej niż w 3.0d.

Dla mnie M57N2 i M47N2 są tak samo bezawaryjne, miałem M47N2 i sprawował się świetnie po za tym, że nie ma takiej kultury pracy jak M57N2.

N57 i N47 to inna historia, ale nie ma co przekreślać silnika 3.0d N57 i wkładać wszystkie 3.0d do jednego wora :).

Wiadomo 2.0d to silnik dla biedniejszych, 3.0d dla tych z większą ilością kasy ;)

_____________________

Sprzedam nowy filtr powietrza MANN C31143 BMW E60 E61 E63 E64 - 90 zł z wysyłką

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.