Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Bad_Boy czy na 19" czy na 16" moc wypluje taką samą :wink: ja w niedziele wkleję swój wykres .[/quote

wiem wiem- tak tylko napisalem :)

możesz hamować na 13tkach albo na rowerowych 28 calówkach

moc oporów zawsze jest sumowana z mocą napędową ...co daje nam moc na silniku

to co opona zabiera , między innymi ( bo dochodzą jeszcze opory mechanizmu przeniesienia) to moc oporów, czyli najzwyczajniej zwane straty.

Każda hamownia mierzy moc napędową.

z amerykańska wheel horse power

 

Ale dzięki pomiarowi strat, po zsumowaniu jej z mocą napędową uzyskujemy moc na silniku.

To czym chwalą się wszyscy na swoich pięknych wykresach

:P

  • Odpowiedzi 15,6 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
to i ja sie przylacze bo tez rozwazam zakup 318d jak kolega,czy naprawde jest on taki mulowaty i wolny :?: do tej pory jezdzilem Roverem 75 cdti 130km,autem chyba ciezszym od 318d,i bylem jak najbardziej zadowolony z osiagow,owszem sportowe auto do scigania to nie bylo ale zadnych problemow z wyprzedzaniem,nawet zapakowany do pelna i w gorach ciagnal az milo to chyba 318d nie bedzie gorszy :?: :?: :?:
  • Zarejestrowani
Opublikowano
Zależy którego wybierzesz , ale nawet 122konne 318d będzie szybsze od rovera 75 :)

b4c4c1867b858a60.jpg.30a4296d964cadcc5bbee45deeb1292d.jpg

OFICJALNY ZEWNĘTRZNY PARTNER BMW AG

Chiptuning Programowanie Carplay Kodowanie Diagnostyka BMW AOS

Tel. +48-790-465-462

https://www.facebook.com/Codemybimmer

https://www.instagram.com/codemybimmer

Opublikowano

Panowie, innej opcji niż dłuższa przejazdzka takim samochodem i organoleptyczna próba, to ja nie widzę.. Dla każdego słowo mulowaty, czy tez dynamiczny, będzie oznaczało co innego.

Ja dla przykładu po pierwszych kilometrach w swoim 320d myślałem, ze kupiłem rakiete. Jak zawirusowalem, to już w ogóle mi szczena opadala co chwile. I mimo, ze po półtora roku nadal nie narzekam i jestem z niego bardzo zadowolony, to raczej nie ma opcji, żeby następny nie miał 3 litrów i 6 garów :)

Dla każdego coś innego - trzeba samemu poprobowac.

virus by Masters - 190km, 395Nm
Opublikowano
Zależy którego wybierzesz , ale nawet 122konne 318d będzie szybsze od rovera 75 :)

No wlasnie (mialem na mysli 122-konny),to skoro z R75 jestem zadowolony to i z 318d bede :norty: Skad wiec te komentarze ze nie wyprzedza,ze zapakowany sie toczy :?: skoro w R75 takich zjawisk nie ma :?: A pozatym mozna zawsze chipa zrobic,tylko czy to nie bedzie miec negatywnego wplywu na pewne podzespoly ? Ponoc w 318d w porownaniu z 320d sa inne turbiny i wtryski,ktos wie cos wiecej na ten temat?

Opublikowano

Bo tu są same 3litrówki, dla nich 318 to jak maluch :mrgreen: :mrgreen:

P.s. różnią sie turbina i wtryskami, jak wymienisz i zaprogramujesz to bedziesz miał i 200KM.

Opublikowano
Bo tu są same 3litrówki, dla nich 318 to jak maluch :mrgreen: :mrgreen:

P.s. różnią sie turbina i wtryskami, jak wymienisz i zaprogramujesz to bedziesz miał i 200KM.

No wlasnie ale czy takie chipowanie nie ma negatywnego wplywu na te wtryski i turbine(ponoc mniejsza) :?:

Opublikowano
Jak będziesz dawał w palnik ile fabryka dała to i zwykła turbine wykonczysz a jak bedziesz dbał i pamietał o podstawach to możesz i na wirusie zrobic kupe km. Jednym pada turbo bez chipa po 100k a drugi ma z chipem 200 i jezdzi i oczywiscie na odwrót - ja mysle ze to bardziej kwestia szczescia i obchodzenia sie z samochodem.
Opublikowano

Jeździłem 320d, 330d :cool2: na co dzień jeżdzę 318d, i jeśli pomiedzy 330d a resztą różnica jest kolosalna to pomiędzy 320d a 318d juz nie ma takiej przepaści.

Przesadzacie Panowie, przypomnijcie sobie ile mocy miały wasze auta jeszcze 5, 10 lat temu. :)

 

pozdrawiam

Olo

  • Członkowie klubu
Opublikowano
witam,

wiem ze powinienem poszukac ale czas mnie nagli stad postanowilem zalozyc nowy post

 

mianowicie zamierzam kupic bmw e90 318d i teraz kazdy kto moze niech napisze na co zwrocic uwage, nie pytam o blacharke bo z tym sobie poradze, chodzi mi o mechanike co w miare czesto sie sypie, czy sa jakies newralgiczne punkty na ktore trzeba zwrocic uwage?? pierwszym pomyslem byla 118d i tam sobie poradzilem ze znalezieniem informacji jako ze 2007 czy 2008 byl na 1 miejscu jako najmniej awaryjny samochod w swojej klasie (test robiony przez ADAC) z przykroscia stwierdzam ze przy 3 tego nie znalazlem wiec pytam uzytkownikow nie teoretykow bo "kolega ma i mowi..." mnie raczej nie interesuje :)

 

jeszcze jedna sprawa gdyby ktos z gorzowa wlkp polecil jakiegos dobrego magika od bmw ktory moglby mi wszystko posprawdzac bede wdzieczny bo do tych z forum-> polecane warsztaty nie moge sie dodzwonic albo wogole pomylka...

 

 

pozdrawiam wszystkich maniakow BMW :)

 

Jeśli bierzesz pod uwagę auta z silnikiem z serii N47 z rocznika 2007, 2008 zwróć szczególną uwagę na pracę silnika a dokładniej pracę układu rozrządu.

Jeśli pomiędzy 1500 -3000 obr. będzie generował charakterystyczny hałas (szelest łańcucha) to na 100% do wymiany jest wał korbowy, 2 łańcuchy oraz koło zębate od pompy wysokiego ciśnienia. Naprawa dość kosztowna. Więc uczulam na ten problem.

Ja przez to niestety musiałem przejść, na szczęście na gwarancji.

  • Zarejestrowani
Opublikowano
Chyba , że ten szelest mu nie przeszkadza, ja od półtora roku go słyszę i nic z tym nie robie i serwis tez mowil ze poza "akustyka" niczy to nie grozi ;)

b4c4c1867b858a60.jpg.30a4296d964cadcc5bbee45deeb1292d.jpg

OFICJALNY ZEWNĘTRZNY PARTNER BMW AG

Chiptuning Programowanie Carplay Kodowanie Diagnostyka BMW AOS

Tel. +48-790-465-462

https://www.facebook.com/Codemybimmer

https://www.instagram.com/codemybimmer

  • Członkowie klubu
Opublikowano
Chyba , że ten szelest mu nie przeszkadza, ja od półtora roku go słyszę i nic z tym nie robie i serwis tez mowil ze poza "akustyka" niczy to nie grozi ;)

 

Nie chcę robić OT ale...

 

A jaki masz przebieg z charakterystycznym szelestem ?

 

Ja zawsze zostawiam sobie trochę rezerwy do tego co ASO mówi, nie mniej jednak nie chcieli mnie wypuścić z serwisu bez naprawy. Wg. ich wiedzy koło zębate pompy wys. ciśnienia nie jest w symetrii z kołem zębatym na wale co powoduje nadmierne naprężenia poprzeczne łańcucha powodując wspomniany hałas a co z tym idzie jego przedwczesne zużycie.

Dla mnie taki dźwięk dyskwalifikował auto. Gdyby nie gwarancja to zdecydowałbym się na sprzedaż...

 

Co ciekawe problemu chyba juz nie ma w autach wyprodukowanych po listopadzie 2008 roku... Zastrzegam, że nie jest to potwierdzona informacja przez BMW.

  • Zarejestrowani
Opublikowano
Moje jest z lutego 2008 a przebieg mam 73tys. co ciekawe ten dzwięk jest tylko od czasu do czasu a nie zawsze O_O

b4c4c1867b858a60.jpg.30a4296d964cadcc5bbee45deeb1292d.jpg

OFICJALNY ZEWNĘTRZNY PARTNER BMW AG

Chiptuning Programowanie Carplay Kodowanie Diagnostyka BMW AOS

Tel. +48-790-465-462

https://www.facebook.com/Codemybimmer

https://www.instagram.com/codemybimmer

Opublikowano

Mam zawirusowaną E90 318D od ponad pół roku i powiem tak, jest to w zupełności wystarczający pojazd do miasta i na weekendowe/wakacyjne wypady. Racjonalnie ekonomiczny, przy tym bezproblemowy, osiągi nie oszałamiają, ale również nie przesadzajmy, że ten model jest mułem (no chyba, że w porównaniu z 330D/335i/M3, ale to już zupełnie inna liga silnikowa), bez problemów radzi sobie z 85% wszelakiej maści użytkownikami polskich dróg (po wirusie ma osiągi jak seryjne 320D). Moja rada jest taka jak kilku przedmówców - przede wszystkim należy się skupić na stanie mechanicznym i wyposażeniu pojazdu, bo nie sztuką jest kupić bitego golca, który później będzie nas tylko irytował. Ja osobiście miałem wybór z 320D, ale z większym przebiegiem i bez kilku zupełnie podstawowych elementów wyposażenia jak: xenon, klimatronic, podgrzewane siedzenia, wielofunkcyjna kierownica, więć odpuściłem temat i wybrałem 318D.

 

Natomiast jeśli ktoś robi trasy, zwłaszcza po ,,polskich autostradach'', jeździ 50 tkm i więcej rocznie, to sugeruję wybór sześciorzędowego 330D, to rzeczywiście jest inna bajka...

Opublikowano
Chyba , że ten szelest mu nie przeszkadza, ja od półtora roku go słyszę i nic z tym nie robie i serwis tez mowil ze poza "akustyka" niczy to nie grozi ;)

 

 

Czyli w takim razie można z tym jeździć?Ja tak mam w mojej 118d z 2008.Przebieg to 45000km i właśnie taki szelest występuje odkąd pamiętam.Na przeglądach nikt na to uwagi nie zwracał...

Kubica GO!
  • Zarejestrowani
Opublikowano
Dokładnie ja nawet jak zwracałem to słyszałem , że to jest normalne i ten typ tak ma... i mowili to nawet po zkonczeniu gwarancji.

b4c4c1867b858a60.jpg.30a4296d964cadcc5bbee45deeb1292d.jpg

OFICJALNY ZEWNĘTRZNY PARTNER BMW AG

Chiptuning Programowanie Carplay Kodowanie Diagnostyka BMW AOS

Tel. +48-790-465-462

https://www.facebook.com/Codemybimmer

https://www.instagram.com/codemybimmer

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
Szukam BMW 3. Już długo dosyć. Miałem ostatnio rozmowę z dilerem Skody. Mówił tak: wydasz 50-60 tys. na 5-letnie BMW z przebiegiem ok. 100tys. km i już z usterkami. Za 5 lat bedziesz miał auto 10 -letnie w szczycie psucia się. A jak kupisz nowe to bedzie wciąż auto jeszcze w miarę. Namieszał mi w głowie, zwłaszcza, że dał rabat.
Opublikowano

Weź Skodę.

 

A tak naprawdę to nad czym rozkminka? Zawsze masz wybór kupić coś bardziej luksusowego używanego, albo w tej samej cenie kilka klas niżej - nowe. Wybór należy do Ciebie.

E30 325i 1988, Lachsilber met, M Technik II,Recaro,BBS,BMWSoundSystem.


Seria 3 - 4ever :)

Opublikowano

Napisz na forum Skody :)

 

Ogólnie myślę, że taką Octavię kupiłbyś na pewno bardziej wypasioną za tą kasę, tym bardziej, że wyprzedaże rocznika 2010 niedługo.

5cio letnie BMW to chyba z przebiegiem 200kkm i więcej, bo 100kkm to nie realne :)

 

Pzdr.

Opublikowano

Ja zawsze kupuję auta nowe lub krajowe po demo z minimalnym przebiegiem takie na jakie mnie stać, wychodzę z założenia że samochód używany wymaga częstych inwestycji a na to nie mam ochoty i finansów - (serwisuję auta w a.s.o.). Kupując auto świeże wiemy jak nim jeździmy i za to w jakim jest stanie możemy mieć pretensje tylko do siebie.

 

 

 

 

P.S. Mam awersję do Skody, wolałbym coś innego.

 

P.S. 2. Skoda i BMW to całkiem inna liga. Swoją drogą mogę założyć się że za 5 lat nawet kilkuletnie BMW w ładnym stanie nadal będzie autem premium na które każdy chętnie popatrzy a Skoda po prostu starą Skodą.

 

P.S. 3 Za 60tyś pln możesz kupić nową BMW 1 lub w okolicach 70tyś nową BMW 3 z pełną gwarancją z loterii orange - popatrz na allegro.

 

Także wybór należy do Ciebie, nowe "coś" na gwarancji lub używane auto premium bez niej...

 

pozdrawiam

Opublikowano
Wybór jest w zasadzie prosty: cieszysz się, gdy kupisz coś taniej - bierz Skode. Cieszysz się jazda samochodem - bierz BMW :)
virus by Masters - 190km, 395Nm
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
50 tys. to trochę za mało na E90 w przyzwoitym stanie. Za te pieniądze to będzie 5 - 6 letnie auto z przebiegiem dużo powyżej 100 tys. Ale uwierz BMW tyle kosztuje ile jest warte inaczej nikt by nie kupił. Skoro za nowe E90 ludzie płacą dużo powyżej 100 tys , a za Skodę jak piszesz około 50 tys. to coś w tym jest. Nie ma przymusu kupowania samochodów i każdy wybiera co chce.
Opublikowano

Moja pierwsza myśl:

O matko, tylko nie ptak na kierownicy :mrgreen:

 

A tak powaznie, ja wychodzę z takiego samego założenia jak arnold jeśli chodzi o zakup auta.

 

Pomyśl nad serią 1.

Zależy czego oczekujesz, tutaj ciężko doradzać. Ale co prawda to prawda, za 5 lat dziesięcioletnie BMW nadal będzie trzymało próbę ( patrz E46, produkowane od '97 roku nadal sam się czasem oglądam ). Popatrz na 10 letnią Skode Felicie :) Poprostu stara Skoda...

 

Przykład:

Felicia, rok 2001

http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/b/bb/Felugara.jpg

E46

http://mlx.freehost.pl/Historia/50.BMW%20%273%20E46.jpg

Pozdrawiam :)

http://www.mslab.com.pl


Do sprzedania:

Komplet felg z oponami zimowymi RSC - 17" Wzór Styling V Spoke 236

Nowy zestaw felg do F30 LCI 17" oponami zima i lato

Opublikowano

Mialem identyczny dylemat.

 

Najpierw jazda probna nowa Auris i Octavia.

 

Pozniej wsiadlem do 2 letniej Alfy 159 i bylo o wiele lepiej.

 

Na koncu E91 2005 rok i wybor byl oczywisty ;)

 

Jest to pierwsze moje auto w ktorym po wydaniu prawie 50 tys nie mialem depresji :D

 

pozdrawiam

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.