Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam jak w temacie planuje kupić E90 w sedanie/kombi skrzynia biegów manualna lub automat, rocznikowo chcę nabyć auto nie starsze niż roku 2006, pytanie moje brzmi, na co mam zwracać szczególną uwagę, jaki silnik jest najlepszy, najmniej awaryjny, najekonomiczniejszy, jakie są wady oraz jakie zalety. proszę o jakie dobre rade, z góry dziękuję. Jeśli w złym miejscu napisałem temat, proszę o przeniesienie
  • Odpowiedzi 15,6 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

Trochę mało napisałeś o swoich wymaganiach, tylko że to e90 max 2006rok :D

Wszystko zależy od gotówki jaką dysponujesz, napisz coś więcej

- dużo jeździsz w trasy ?

- chcesz zaznać nutkę sportu czy raczej spokojne i 3 minuty do setki Ci nie przeszkadzają ?

Opublikowano

Macieju,

w chwili obecnej mam a4 2.0 benzynke 130 km,chcialabym cos mocniejszego lub zblizonego,nie zakładam że musi być benzynka, może być dieselek, chce auto solidne :) w weekendy robie trasy a na tygodniu miasto... myslalam nad rokiem 2006-2007 chyba na taki mnie stać, cena do ok 40 tys.

Opublikowano

Tylko po pierwsze primo :)

 

Dizel czy benzyna

 

Dizel plusy:

 

- Spalanie

- w sumie niezła/dobra dynamika i moc ( mowa o silnikach 163+ )

- łatwość i skuteczność chipowania w sumie bez uszczerbku na niczym

 

Dizel minusy:

 

CENY napraw eksploatacyjnych:

- turbo z robotą okolo 5k

- wtryski nowe to podobna kwota, używane w zależności za ile się je kupi i czy akurat wybierzesz model z takimi do regeneracji.

- problemy z DPFem ( 1500-2000 wycięcie i zmiana programu i spokój, ewentualne dopalania, czyszczenia bądź zmiana ale tutaj to już koszt x3 )

- 2mas i sprzegło jakos 3k

- ogólnie syf w dolocie, egrze, kolektorze, jeszcze w zależności od silnika różna podatność na urywanie się klapek itp.

- w tych nowszych szuranie/pękanie łancucha rozrządu co kończy się wymianą słupka, bądź prewencyjną zmianą rozrządu za 6-8k zł i też nie ma gwarancji, że będzie oki, a pękają przy każdym przebiegu więc nie ma reguły tak do końca.

- tak to cena poszczególnych części eksploatacyjnych nie powala no może jedynie koło pasowe dobre kosztuje w granicy 700-1000zł. tak to wszystko jest w przeciętnych kwotach.

 

Benzyna:

 

Plusy:

 

- stosunkowo mała awaryjność

- wytrzymałe

- brak Bardzo drogich części eksploatacyjnych jak w dizlach

- cicha przyjemna praca

- w zależności od silnika, jak kupisz np 2.0 to szału nie będzie ale tak czy sial lepiej niż w audi, jak kupisz jakies 3.0 R6 to wszystkie te dizle do 200ps po chipach itp możesz schować miedzy bajki.

- koszty eksploatacji w sumie porównywalne do innych aut.

 

 

Minusy:

 

- oczywiście spalanie choć ja uważam, że na tle awaryjności i kosztów tych awarii w dizlach to nie ma tragedii, nie mniej jednak oczywiście palą więcej

- w R6 drogie pompy wody okolo 1700-2000zł, ale to nie pada co 50k więć spokojnie, jednemu padnie przy np 150k a inny przy ponad 200 śmiga na fabrycznej :)

- Czasem padnie vanosik ale tragedii nie ma bo 1 szt 350zł, przy cenie czegokolwiek do dizla to i tak śmiech nie cena :)

- stosunkowo RZADKO zdarzają się jakieś POWAŻNE drogie rzeczy.

 

 

Na moje jak teraz śmigasz 2.0 Audi to brał bym 3.0 benzynę, spalanie w trasie dodaj sobie + 1-2L/100km , miasto pewnie ci pali 10-11 spokojnie więc tutaj ci wskoczy na pułap, 13-15, zależy jak będziesz wciskał.

 

Ja miałem podobny dylemat do ciebie i mimo, że wcześniej miałem E90 163ps po chipie na 193 to jednak kupiłem teraz R6 3.0 w benzynie, po prostu szansa kupna DOBREGO dizla w używce jest MAŁA, no chyba, a te z 2006roku mają przelatane 200-300k, chyba że masz z książką od 1 właściciela w pełni udokumentowane np 150k choć to prawie nie realne na taki rocznik. I tutaj może być tak że po kupnie zaraz wsadzisz w auto parę ładnych tysi. Ja szukałem auta przez ponad miesiąc, w kwocie 50k w podobnym roczniku co ty chcesz no 2007 powiedzmy, i odpuściłem wszelkie dizle bo to szukanie igły w stogu siana. A przypadkiem odbierając ojca auto z serwisu znalazłem w dziale używanych 3.0benzynę już po dobrym rabacie bo właściciele kupili tam w salonie X3.

 

 

pzdr. Łukasz

Opublikowano

Z ceną wymianą rozrządu to trochę przegiąłeś, normalny warsztat zrobi to za mniej niż 3 tys.

Jeśli mówimy o rozrządzie to mamy na myśli silnik N47, a w jego przypadku awarie turbin zdarzają się rzadziej niż dla M47.

W przypadku automatu odpada też dwumas.

http://e-podpis.net.hostingasp.pl/bmw/BMW_podpis_numer%20_small.jpg
Opublikowano (edytowane)

Panowie, w tej cenie (ca. 40 tys) którą chce zapłacić autor wątku to nie gmatwajcie mu wyboru pisząc o N47 - to są nowsze poliftowe silniki i w tej cenie ciężko będzie mu taki kupić (jasne, wiem że okazje i / lub golasy się zdarzają). Jak do tego ma doliczyć koszt wymiany rozrządu itp. to przestrzelacie jego budżet.

 

Jestem zwolennikiem prostych odpowiedzi. Jak napisał kolega fcbmaciej, moim zdaniem to co kolega powinien rozważyć to M47 163 KM lub ew benzynową wersję 320i. O M47 jest cały wątek przytoczony przez fcbmaciej. Alternatywa benzynowa 320i ma trochę wyższe spalanie i gorsze osiągi (moment obrotowy) ale w przypadku ewentualnych awarii jest nieco tańsza w serwisowaniu.

 

W skrócie kolega powinien się liczyć niedługo po zakupie na koszt nowego turbo które pada przeważnie przed 200 tys. km przebiegu (4-5 tys. PLN z wymianą) i to jest wyłącznie kwestia kiedy a nie czy. Czasem pojawiają się problemy ze sprzęgłem i/lub dwumasą (komplet 1,3 - 2 tys. PLN). Jesli robi trasy (ja z M47 jeżdżę dokładnie tak samo - w ciągu tygodnia miasto, weekend trasy po Polsce, wakacje/ferie dłuższa trasa po Europie) to problemu z DPFem mieć nie będzie. I tyle. Pozostałe ryzyka awarii należy brać pod uwagę, ale nie demonizujmy ich i nie straszmy kosztami związanymi z tym że mu się zaraz po zakupie cały samochód rozsypie. Ja osobiście problemów z wtryskami, EGRem itp. rzeczami nie doświadczyłem; może to kwestia szczęścia, może paliw premium i regularnego serwisowania.

 

Do autora wątku - załóż sobie "rezerwowy" budżet ok. 5 tys. PLN na serwis w ciągu najbliższego roku, z dużym prawdopodobieństwem nie przekroczysz tej rezerwy.

Edytowane przez ra1406
  • Moderatorzy
Opublikowano

Ja tez mam wrazenie ze kolega wyspiarz.wiolin przedstawil diesela bardzo negatywnie.

 

O dizla trzeba bardziej dbac - i to musisz miec przede wszystkim na uwadze. Trzeba dac mu sie nagrzac i dac mu przestygnac. Jesli to ma byc auto do miasta to raczej benzyna. Jesli tez trasy to diesel.

 

Jesli chcesz szukac 3 litrowego diesela po 2006 za ok 40 tys to moze byc cieżko o zadbany egzemplarz. W przypadku benzyny nie ma tak trudno ale ja np mojego szukalem 3 miechy. W tym przypadku jak nigdzie sprawdza sie ze "największa wadą auta jest jego poprzedni właściciel"

 

Z turbo 5k tylko jak kupujesz nowa w Aso - regeneracja + serwis olejowy miesci sie w 2200zl.

 

Temat problemow z dpf jest mi nieznany. Tzn slyszalem ze komus sie przypchal w trybie miejskim i musial wymusic wypalanie ale nie slyszalem zeby komus sie zapchal na amen i musial wycinac. Takie cos moze miec miejsce jak ktos lata na zepsutych termostatach po miescie przez pol roku.

 

Klapki kolektora sprawdzasz przy kupnie - ja jak kupowalem znalazlem podciek na kolektorze , utargowalem kwote w dol i zamowilem nowy kolektor:) - nie ma tragedii.

 

Temat zrywania lancucha jest mi nieznany - musze doczytac.

Opublikowano

Ja patrzyłem turbo POZA ASO i kosztuje 4k, + uszczelki montażowe do wymiany koło 150zł + robota :) stąd cena około 5k POZA ASO :).

 

Regenerowane ponoć zdychają bardzo szybko i i tak ci co kupowali regenerowane brali potem nowe :).

 

Łańcuch tak jak pisał wyżej to problem n47 ( tak jakby koledze się zachciało kupić GOŁĄ OKAZJĘ z allegro ). Wymiana poza ASO możę i kosztuje 3k ale trzeba znaleźć warsztat który ma blokady rozrządu, które to kosztują około 1000-2000, żeby zablokować rozrząd na czas wymiany łańcucha :).

 

 

DPF też się przytyka, i albo się to wypala jak się jeszcze da, ( co można powtarzać co jakiś czas ) albo wyciąć, nie mniej jednak też może generować koszta.

 

 

I nie przedstawiłem dizla Bardzo negatywnie tylko napisałem, realne możliwe usterki w tych silnikach z przebiegiem 200kkm, jak pisałem sam przerabiałem temat przez ponad miesiąc i odpuściłem DIZLE definitywne, czasem ciut boli spalanie jak dyptam mocniej, ale jak jadę normalnie, to mieszczę się w około 8l i tu aż tak "d u p a" nie boli na CPNie, za to brak stresu i ewentualnych drogich napraw rekompensuje mi to z nawiązką :). W przypadku np klęknięcia turbiny mam wahy prawie na rok u siebie :).

 

Jasne, że trzeba dbać bardziej o dizla, a zdrowy sprawny dizel to przyjemność z jazdy i oszczędność, nie mniej jednak musiał bym kupić albo nówkę z salonu na co mnie kompletnie nie stać, albo coś 2-3 letniego od pewnego pierwszego właściciela na co mnie też w sumie nie stać :) nie mniej jednak te rzeczy które wypisałem wyżej o dizlach nie są wyjątkami od reguły a pewnikami :).

 

Żeby teraz kupić używanego dizla jeszcze z 2006 roku to trzeba mieć mocne nerwy, albo dostać ZARABISTĄ cenę i zrobić wkład nawet 10k w silnik, żeby to miało ręce i nogi na długo.

 

pzdr. Łukasz

  • Moderatorzy
Opublikowano

Z tego powyzej to bezdyskusyjnie zgodze sie z kwestia turbin. Ja mam regenerowana bo puszczala olej i poki co odpukac nic sie nie dzieje. Jak zacznie znow brac to wleci nowa.

 

Z dpf bez wiekszych problemow - raz sie przypchal jak byl walniety termostat. Po zmianie sie wypalil bez problemu.

 

Tak jak mowilem - diesla jednak szuka sie dluzej ale mozna trafic (i sprawdzic!) auto z niezlym przebiegiem w niezlej cenie.

Opublikowano

Co wy koledze mącicie w głowie, za 40k pln to kupi E90 i to pewnie jak się postara to LCI :D

 

Zobaczcie, 2008 rok, co prawda pre-LCI i 33k pln:

http://allegro.pl/bmw-318-d-e90-2008-r-pr-pelna-fv-23-i3479867932.html

 

aaa i jeszcze FVAT dostajesz :D

 

To przecież tylko brać, zarejestrowana, umyta, po serwisie, cud :mad2:

 

A tak na serio to 40k pln to 2006 dostaniesz ładną.

_____________________

Sprzedam nowy filtr powietrza MANN C31143 BMW E60 E61 E63 E64 - 90 zł z wysyłką

Opublikowano
Ja patrzyłem turbo POZA ASO i kosztuje 4k, + uszczelki montażowe do wymiany koło 150zł + robota :) stąd cena około 5k POZA ASO :).

 

Regenerowane ponoć zdychają bardzo szybko i i tak ci co kupowali regenerowane brali potem nowe :).

 

Łańcuch tak jak pisał wyżej to problem n47 ( tak jakby koledze się zachciało kupić GOŁĄ OKAZJĘ z allegro ). Wymiana poza ASO możę i kosztuje 3k ale trzeba znaleźć warsztat który ma blokady rozrządu, które to kosztują około 1000-2000, żeby zablokować rozrząd na czas wymiany łańcucha :).

 

 

DPF też się przytyka, i albo się to wypala jak się jeszcze da, ( co można powtarzać co jakiś czas ) albo wyciąć, nie mniej jednak też może generować koszta.

 

 

I nie przedstawiłem dizla Bardzo negatywnie tylko napisałem, realne możliwe usterki w tych silnikach z przebiegiem 200kkm, jak pisałem sam przerabiałem temat przez ponad miesiąc i odpuściłem DIZLE definitywne, czasem ciut boli spalanie jak dyptam mocniej, ale jak jadę normalnie, to mieszczę się w około 8l i tu aż tak "d u p a" nie boli na CPNie, za to brak stresu i ewentualnych drogich napraw rekompensuje mi to z nawiązką :). W przypadku np klęknięcia turbiny mam wahy prawie na rok u siebie :).

 

Jasne, że trzeba dbać bardziej o dizla, a zdrowy sprawny dizel to przyjemność z jazdy i oszczędność, nie mniej jednak musiał bym kupić albo nówkę z salonu na co mnie kompletnie nie stać, albo coś 2-3 letniego od pewnego pierwszego właściciela na co mnie też w sumie nie stać :) nie mniej jednak te rzeczy które wypisałem wyżej o dizlach nie są wyjątkami od reguły a pewnikami :).

 

Żeby teraz kupić używanego dizla jeszcze z 2006 roku to trzeba mieć mocne nerwy, albo dostać ZARABISTĄ cenę i zrobić wkład nawet 10k w silnik, żeby to miało ręce i nogi na długo.

 

pzdr. Łukasz

 

Rozumiem Twoje podejście i po części się zgodzę.

 

Jednak ja jeżdżę dieslami od dawna i w jednym tylko jeden wtryskiwacz kiedyś wymieniłem i dwumas. Na 6 aut to mało.

 

Nigdy nie padło mi turbo, nigdy nie brały oleju, nigdy nie zapchał mi się DPF.

Więc nie histeryzowałbym z tymi awariami bo to nieprawda. Naczytać na forach można się wielu złych opinii, ale weź po uwagę, że diesli jest 80% a benzyn 20% wiec statystycznie 4x więcej awarii pojawi się w dieslach ;).

Jestem na to żywym przykładem. Co prawda dbam o silnik bardzo, czyli bardzo powoli go rozgrzewam, nie butuje na zimnym i czekam aż trochę ostygnie po przyjeździe z trasy. Generalnie moim zdaniem te wszystkie awarie turbo, wtrysków i dwumasów są uzasadnione złym użytkowaniem poprzednich właścicieli. Nie boję się diesla bo nigdy nie miałem żadnej poważnej naprawy.

_____________________

Sprzedam nowy filtr powietrza MANN C31143 BMW E60 E61 E63 E64 - 90 zł z wysyłką

Opublikowano
Co wy koledze mącicie w głowie, za 40k pln to kupi E90 i to pewnie jak się postara to LCI :D

 

Zobaczcie, 2008 rok, co prawda pre-LCI i 33k pln:

http://allegro.pl/bmw-318-d-e90-2008-r-pr-pelna-fv-23-i3479867932.html

 

aaa i jeszcze FVAT dostajesz :D

 

To przecież tylko brać, zarejestrowana, umyta, po serwisie, cud :mad2:

 

A tak na serio to 40k pln to 2006 dostaniesz ładną.

 

uwielbiam przebieg 156 tys- jak szukałem swojej to wszystkie tyle miały- chyba cofał je ten sam człowiek.

golas straszny ta bmka , to już bym wolał coś innego.Te gołe wersje słabo wygladają nieraz to człowiek ma wrażenie ,że to różne samochody i inne marki jak patrzy się na wypas 3 w stosunku do golasa.

Opublikowano
Żeby teraz kupić używanego dizla jeszcze z 2006 roku to trzeba mieć mocne nerwy, albo dostać ZARABISTĄ cenę i zrobić wkład nawet 10k w silnik, żeby to miało ręce i nogi na długo.

 

:duh: Ale ty straszysz potencjalnych nabywców... Podstawa to dobry przegląd przed kupnem, który odpowie nam na kilka pytań, kolizje, wycieki, komputer, historia napraw. Mając takie dane można podjąć decyzje czy jest sens zakupu czy nie, bo jeśli samochód ma 200k tak jak mówicie typowe rzeczy to turbo którego nie da się zweryfikować czy padnie bo staje się to nagle bez oznak. Dwumas można sprawdzić prostymi metodami wszystko jest na forum. Jeśli samochód nie ma podkładki co było robione ostatnio no to już ryzyko, ja wszystko notuję kiedy gdzie i za ile robiłem więc jak będę sprzedawał to jestem w stanie odpowiedzieć dokładnie do dnia i przebiegu co wymieniałem i dlaczego. Ale to nie oznacza że po zakupie musimy utopić 10k. Ja od zakupu czyli przez 7 miesięcy (zrobiłem 16k km) w silnik utopiłem aż :!: 1000 PLN :!: przy koszcie samochodu rzędu 35k (odma + paski + koło pasowe które nie kosztuje 1100 tylko 550 czy 600), pomijając rzeczy oczywiste jak oleje i filtry. Przebieg mam już ponad 210k. Więc takie straszenie jest bez sensu, oczywiście może tak być w przypadku każdego samochodu nie tylko BMW że wszystko będzie padać jedno po drugim. Autorowi watka chodziło o to aby się przygotować i dowiedzieć na co zwrócić uwagę i zapewne jak to zweryfikować. Aby tego dokonać należy przeanalizować jaki silnik i dalej już w konkretnych przypadkach dowiedzieć się na co zwracać uwagę bo paleta silników jest zbyt duża aby analizować wszystkie.

205 1.9d 64km-> Q5 3.0D 240km -> Passat B4 1.9TDI 90km -> e90 320d 163km <- klik & I3s 2018 | Niezła fala..

http://www.motostat.pl/user_images/55143/icon5.png i spada... chyba uczę się jeździć eco..

  • Moderatorzy
Opublikowano (edytowane)

U mnie w sumie poszlo w silniku przez rok i 27tys przebiegu:

Turbo regen

Serwis oleju(filtry)

Termostaty

Odma

Kolektor (utargowalem przy kupnie)

Regen alternatora (utargowalem przy kupnie)

 

Tuningow w stylu nowego IC i chipa nie biore pod uwage:).

Edytowane przez Wlodi
Opublikowano
U mnie w sumie poszlo w silniku przez rok i 27tys przebiegu:

Turbo regen

Serwis oleju(filtry)

Termostaty

Odma

Kolektor (utargowalem przy kupnie)

Regen alternatora (utargowalem przy kupnie)

 

Tuningow w stylo nowego IC nie biore pod uwage:).

 

A jaki masz przebieg?

 

Generalnie ponad 200k km, prawda?

_____________________

Sprzedam nowy filtr powietrza MANN C31143 BMW E60 E61 E63 E64 - 90 zł z wysyłką

Opublikowano
Panowie nie oczekujcie że w samochodach które mogłyby 5 razy kulę ziemską objechać jedyną rzeczą do wymiany są olej i filtry...
Opublikowano
Witam jak w temacie planuje kupić E90 w sedanie/kombi skrzynia biegów manualna lub automat, rocznikowo chcę nabyć auto nie starsze niż roku 2006, pytanie moje brzmi, na co mam zwracać szczególną uwagę, jaki silnik jest najlepszy, najmniej awaryjny, najekonomiczniejszy, jakie są wady oraz jakie zalety. proszę o jakie dobre rade, z góry dziękuję. Jeśli w złym miejscu napisałem temat, proszę o przeniesienie

 

Ja też stałem do lipca tego roku przed tym problemem, z tym, że odrzuciłem z góry diesla.

 

Spędziłem tutaj ponad rok, aby dowiedzieć się o co chodzi i jaki wybór będzie najlepszy dla mnie.

 

Więc tak: bałem się strasznie spalania R6 (6 cylindrów, silnik poezja) - jestem wdzięczny wszystkim, którzy namówili mnie na ten silnik i odradzili R4.

Panicznie bałem się automatu - po 3 dniach od kupna już wiedziałem, że nie kupię następnego samochodu bez automatu.

 

Jestem zakochany w tym silniku i moim E91 w automacie. Jeśli Cię stać, masz głowę na karku, to tylko E91 R6.

 

Dlaczego kombi/touring? Bagażnik w E91, jeśli chodzi o wielkość, jest symboliczny - jego wielkość została zmniejszona kosztem w miarę dobrego komfortu pasażerów tylnej kanapy - nawet osoby 180-190 cm wzrostu nie narzekają na komfort z tyłu. Ale też nie oczekujmy, że siadamy do limuzyny serii 7. Po prostu jest przyzwoicie. Ja zawsze byłem praktyczny i bagażnik kombi umożliwia łatwe pakowanie, pochylanie siedzeń i przewożenie jakiejś małej lodówki, pralki czy obiektów o większych gabarytach. Doceni się to, kiedy nagle trzeba przewieźć jakiś średni/mały stolik i nagle powstaje dylemat: gdzie to włożyć i dlaczego muszę dzwonić do Zenka bo on ma kombi a ja nie. Poza tym E91 jest BARDZO zgrabnym samochodem. Nie jest ciężki i "krowi" jak E61, tylko zgrabny - dość przycięty na miarę.

 

Jeśli jeździsz lub wiesz, że będziesz jeździl tylko w mieście a NIE STAĆ Cię na benzynę - daruj sobie R6. Będziesz miał spalanie 11-12 litrów. To NIE jest auto (z tym silnikiem) do miasta! Mówimy tutaj o troche ponad przeciętnym zjadaczu chleba. Ale skoro kupujesz BMW więc domyślam się, że STAĆ CIĘ na taki samochód. Pytanie brzmi, czy jesteś w stanie zaakceptować w mieście spalanie 11-12 litrów. Poza miastem, lub na wypady, na dłuższe trasy - pali przy średnio dynamicznej jeździe do 9 litrów/100 km - ale SPOKOJNIE da się zrobić 8 litrów (ale autko kusi, żeby jednak tak się nie stało ;). Tak więc: jeśli Cię nie stać to nie jest auto do miasta, na zakupy. To jest auto na dłuższe trasy, na wypady weekendowe (mówimy cały czas o silniku R6 w kwestii spalania).

 

Jeśli robisz dużo krótkich tras, to błagam na kolanach: nie daj się tym propagandzistom, którzy nachalnie promują silniki Diesla nie temu, kto ich nie potrzebuje. Oni je tutaj na forum wciskają każdemu i twierdzą, że kupując diesla chwycili "pana boga" za nogi. JEŚLI nie robisz od 30 tys wzwyż rocznie kilometrów i auto ma się szarpać na krótkich trasach - TYLKO benzyna. Masz do wyboru silniki R4, 143, 170 KM i R6 - 218,245,272,306 KM.

 

Zrób prosty "rachunek sumienia": Robisz max. 20-25 tys KM rocznie? Silnik benzynowy. Robisz krótkie trasy, raczej miejskie, auto ma być użyteczne i dobre? Benzyna, silnik R4 (chyba że Cię stać, wtedy śmiało R6). Planujesz robić dłuższe wypady z małą rodzinką, auto ma być luksusowym dobrem i masz się czuć w nim dobrze i pewnie jako kierowca? Ma być dynamicznie? Benzyna, silnik R6. Automat czy manual? Jak powiedziałem: ja już nie kupię manuala bo mój R6 wyczynia cuda w automacie i nie daj sobie wmówić, że auto bez wajchy to melex. Jeśli chcesz kupić R4 - możesz się zastanowić nad manualem, chociaż ja bym już nawet w tych wersjach nie kupił.

 

Jeśli natomiast chcesz mieć diesla, bo będziesz robił długie trasy i dużo km rocznie - to z tego co piszą użytkownicy, silnik 3 litrowy w dieslu jest równie bardzo dobry co R6 w benzynie.

 

Podstawowa kwestia: R4 czy R6 - ja wybrałem R6 i nie żałuję i polecam każdemu (kogo stać na 2-3 litrów więcej spalania w stosunku do R4).

 

Każdy ma inne warunki i potrzeby, to jasne, kombi nigdy nie będzie tak ładne jak sedan, ale za to jest użyteczne - możliwość pakowania czegoś od czasu do czasu. Z dodatkowych rzeczy, które Ci polecam, ale to jest ale byc nie musi to jeśli znajdziesz auto z xenon - adaptacyjne doświetlanie zakrętów, to polecam, dobra sprawa.

 

Pozdrawiam

  • Moderatorzy
Opublikowano

A jaki masz przebieg?

 

Generalnie ponad 200k km, prawda?

116k w tym momencie. Kolektor i alternator przy 90k. Chcialem miec spokoj po zakupie.

Rozmawialem z kilkoma znajomymi i wszyscy mowili ze kolektor to 100tys i wymiana

 

 

nie daj się tym propagandzistom, którzy nachalnie promują silniki Diesla nie temu, kto ich nie potrzebuje.

 

Kolego uważałbym z tego typu określeniami w stosunku do ludzi których nie znasz i którzy maja inne potrzeby od Ciebie.

Z opowieści znajomych wiem że 335i i 11/12 l/100 w mieście to bzdura.

Pozatym inni biora diesle bo mozna np je fajnie kręcić a od przewożenia stolików maja Doblo czy inne Partnery ;)

Opublikowano

Panowie, dziękuję za tyle opinii ale chyba każdy będzie chwalił swoje. Wy patrzycie inaczej na auto niż my KOBIETY, ja chce cieszyć się jego seryjnością. Komfortem. Wiem gdzie jest głowica, jak wygląda korbowód, wał a także wiem gdzie są wszystkie płyny w mojej audi. Dlatego tutaj zawitałam.

Jeden z was pisał o R4 i R6, w zupełności wystarczy mi R4. Od szybkiej jazdy mamy was i cieszymy się tym u waszego boku :)

Poszperam tutaj jeszcze troszkę może na coś odkrywczego wpadnę :D

Opublikowano
Panowie, dziękuję za tyle opinii ale chyba każdy będzie chwalił swoje. Wy patrzycie inaczej na auto niż my KOBIETY, ja chce cieszyć się jego seryjnością. Komfortem. Wiem gdzie jest głowica, jak wygląda korbowód, wał a także wiem gdzie są wszystkie płyny w mojej audi. Dlatego tutaj zawitałam.

Jeden z was pisał o R4 i R6, w zupełności wystarczy mi R4. Od szybkiej jazdy mamy was i cieszymy się tym u waszego boku :)

Poszperam tutaj jeszcze troszkę może na coś odkrywczego wpadnę :D

 

Oczywiście, że w zupełności wystarczy Pani - ups, myślałem, że rozmawiam z Panem - silnik R4 - czterocylindrowy, 143 KM lub mocniejsza wersja 170 KM. Obydwa wystarczą do jazdy w mieście.

 

Jednak tym bardziej jako Damie polecam w szczególności skrzynię automatyczną. A czy kombi dla Damy? Cóż, zależy lubi Pani duużo zakupów. Np. wersja kombi oprócz otwieranego bagażnika ma otwieraną tylko samą szybę - coś dla kobiet, jak napakują dużo, to żeby się nie wysypało, można otworzyć okienko i dopchać ;)

Opublikowano

Tylko bez PANI proszę :) jestem pewnie młodsza od was :)

mama posiada 320i w automacie i swietnie się nią jeżdzi, fakt rocznik 2000, ja chciałabym nowszą budę i ladnie wyposażoną, co do kombi hmm nie robi mi różnicy to podczas parkowania, raczej chodzi o wygląd :) Jak każda kobieta dużo pakuje do bagażnika i fakt sedan a4 jest troszkę za mały.

Ale i tak wolałabym się skupić na silniku i podzespołach. Jest to dla mnie ważniejsze. W każdy weekend robię trasę 1000 km i musze mieć najmniej awaryjny silniczek.

  • Moderatorzy
Opublikowano

Jesli co tydzien 1000 km to diesel.

Jesli diesel to 3 litry - mniej awaryjny od 2 litrowego diesla.

Opublikowano

a jego awaryjnosc? 3,0 to znowu gigantyczna akcyza jak bede chciala go sciagnac ....

ale i 231 koni :) ten model ma rozrzad do wymiany przy zakupie ?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.